Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Wielertijdschriften
Geplaats door Hermantk op zondag 15 maart 2009 om 22:34.
Er is een redelijk aanbod aan wielerblaadjes en dergelijke, zoals Wielermagazine, WielerRevue, ProCycling, Fiets, Cyclosprint, De Muur, Wielersportmagazine en meer.
Welke blaadjes lees jij? En heb je een abonnement of koop je ze af en toe los?
Reacties
[1]
| Geplaatst door Hermantk op zondag 15 maart 2009 om 22:36 |
| Ik lees zelf de ProCycling (Ziet er mooi uit, gaat puur over wielrennen en de renners, samenwerking Fiets en Sportweek) en de WielerRevue (De altijd mooie Cor Vos foto's en heel algemeen over wielrennen) Ik lees de Fiets niet, omdat ik niet iemand ben van materiaal e.d. Wielermagazine heb ik een aantal keren gekocht, maar daar staat heel veel informatie en artikelen in die mij minder interesseren zoals (met alle respect) jeugd, vrouwen e.d. Op dit moment heb ik van de twee eerstgenoemde bladen een proefabonnement. |
| Geplaatst door abdel1991 op zondag 15 maart 2009 om 22:39 |
| ik koop ze af en toe los, dan met name de wielermagazine. maar om eerlijk te zijn vind ik die bladen niet zo interessant. ik ben meer een type die het eerste nieuws wil weten, en dat gaat natuurlijk veel sneller op het internet |
| Geplaatst door MauRisico op maandag 16 maart 2009 om 09:39 |
| De Muur blijft mijn favoriet. Komt helaas zo zelden uit en best wel prijzig. |
| Geplaatst door snakeboy op maandag 16 maart 2009 om 10:08 |
| Ik koop ook af en toe Procycling. Lekkere wielerglossy idd. |
| Geplaatst door Koldo op maandag 16 maart 2009 om 11:11 |
| Als ik iets koop is het WielerRevue, omdat dat vroeger de enige was in de winkel. En Procycling heb ik nog nooit gezien. Voor een abonnement vind ik het niet echt interessant genoeg voor die prijs. |
| Geplaatst door Hermantk op maandag 16 maart 2009 om 15:02 |
Ze hebben proefabonnementen van 3 nummers voor 10 euro. Ik vond het het proberen waard en ben niet teleurgesteld ![]() |
| Geplaatst door BambinoDoro op maandag 16 maart 2009 om 17:58 |
Alleen WielerMagazine, maar die krijg ik dan ook gratis ![]() |
| Geplaatst door jaja op maandag 16 maart 2009 om 18:15 |
Hoe krijg ik die ook gratis BambinoDoro Ik ben fan van De Muur en zo nu en dan koop ik ook een wielermagazin, reveu of wat dan ook. Maar op internet is al veel te vinde. |
| Geplaatst door BambinoDoro op maandag 16 maart 2009 om 18:39 |
| Als je lid bent van de KNWU krijg je dat automatisch |
| Geplaatst door Rhohan op woensdag 18 maart 2009 om 12:20 |
Ik lees eigenlijk alleen de sportweek, echt een superblad! Ook omdat mijn nummer 1 sport toch voetbal is en daarna komt wielrennen. Wat dat betreft lijk ik wel een belg ![]() En dat voor 'n ras-amsterdammer. Wielerbladen vindt ik overdreven om erbij te hebben, met deze geweldige site ![]() Sportweek bericht ook ruim voldoende over wielrennen denk ik,,, |
| Geplaatst door BambinoDoro op woensdag 18 maart 2009 om 15:04 |
| @Rhohan, ja de wielerbladen zijn eigenlijk alleen leuk voor de interviews en sfeerverslagen, qua nieuwsupdates zijn ze altijd achterhaald |
| Geplaatst door Hermantk op woensdag 18 maart 2009 om 16:32 |
| Lijkt mij toch ook dat het nieuws in Sportweek en Voetbal International al achterhaald is? |
| Geplaatst door Hermantk op zaterdag 28 maart 2009 om 17:29 |
Mooi poster middenin de WielerRevue nieuwste editie ![]() |
| Geplaatst door Kelme Costa Blanca op zaterdag 28 maart 2009 om 20:39 |
| Ik heb een abonnement op de WielerRevue en koop de WielerMagazine altijd los in de winkel. ProCycling komt volgens mij maar een paar keer per jaar uit (stuk of vier/vijf keer volgens mij) en die koop ie ook wel, ziet er wel goed en verzorgd uit. En een aantal jaartjes geleden kocht ik ook wel is de CycloSprint. Maar die zie ik heden (bijna) niet meer in de winkels liggen in NL. |
| Geplaatst door Yarxing op zaterdag 28 maart 2009 om 22:33 |
| ik lees af en toe de Cyclosprint.. gewoon wat ik zie liggen in de winkel met onderwerpen die mij aanspreken.. |
| Geplaatst door Hermantk op zondag 29 maart 2009 om 01:41 |
| @KCB, ProCycling komt dacht ik 6x per jaar uit in de vorm van specials, zoals Seizoensgids, Voorjaarsklassiekers, Giro, Tour, Vuelta, Najaar dacht ik Maar ziet er idd netjes uit, en leest lekker ![]() |
| Geplaatst door gilly op zondag 29 maart 2009 om 11:21 |
| Procycling 4 ever! abonnement |
| Geplaatst door Hermantk op zondag 29 maart 2009 om 17:09 |
@Gilly, alleen jammer van de weinige uitgaves ![]() |
| Geplaatst door Houdoe op donderdag 18 juni 2009 om 13:45 |
| Wat is een tijdschrift wat puur over het bekende wielrennen gaat? Dan bedoel ik niet dat het erg gericht is op het vrijetijdswielrennen met bijv. tips over fietsen enzo, maar echt nieuws en interviews enzo over de bekende wedstrijden. Net zoals Wielerflits zeg maar.. Tips? |
| Geplaatst door Hermantk op donderdag 18 juni 2009 om 13:48 |
| Dan moet je ProCycling hebben, dan krijg je nieuws, colums, weetjes over renners, quotes, welke youtube-filmpjes leuk zijn, een aantal interviews en monologen met actieve renners, en vooruitzichten op de bekende wedstrijden. Er staat bijvoorbeeld nooit wat in over vrouwenwielrennen, knwu-jeugd etc. |
| Geplaatst door Houdoe op vrijdag 19 juni 2009 om 23:01 |
| Bedankt Herman! Ik heb inmiddels de ProCycling Tour de France-gids al gekocht en die ziet er goed uit! |
| Geplaatst door Carlfan1 op vrijdag 19 juni 2009 om 23:06 |
| Ik ben geabonneerd op Wielerrevue. Echt een goed blad, er staan mooie voorbeschouwingen in op wedstrijden en uitgebreide intervieuws waardoor je renners beter leert kennen. |
| Geplaatst door xistnc op vrijdag 19 juni 2009 om 23:14 |
| Vroeger had ik Wielerrevue. soms als abo, soms in de winkel. Ik verslond de uitslagen en de foto's. Dat was voordat er internet was... |
| Geplaatst door Houdoe op vrijdag 19 juni 2009 om 23:18 |
Ik denk dat ik gewoon af en toe de Bruna in loop als ik zin heb in een wielertijdschrift ![]() Dan kijk ik ze dan wel even in en beslis ter plekke welke ik koop, haha ;P |
| Geplaatst door Carlfan1 op vrijdag 19 juni 2009 om 23:18 |
| @ xistnc Wow, dat was dan nog voor 1974! ![]() |
| Geplaatst door xistnc op vrijdag 19 juni 2009 om 23:21 |
| ssst |
| Geplaatst door Hermantk op zaterdag 20 juni 2009 om 02:40 |
@ Carl, 1996 toch? ![]() |
| Geplaatst door xistnc op zaterdag 20 juni 2009 om 11:43 |
| @herman: vriend! |
| Geplaatst door devries0 op zaterdag 20 juni 2009 om 17:26 |
| Ik lees ook Pro Cycling, soms vind ik de kwaliteit van het schrijven niet erg hoog. De Vi is echt hoger niveau, maar ja die gaat niet over wielrennen. Verder vind ik de Pro Cycling erg leuk om te lezen. |
| Geplaatst door Allardje op zaterdag 3 oktober 2009 om 15:46 |
| iemand de procycling van 1 oktober al gezien????? |
| Geplaatst door Jonathan op zaterdag 7 augustus 2010 om 12:34 |
| Ik heb twee jaargangen van Wielerrevue te koop ze zijn mooi samengebonden in zon officiële Wielerrevue band. Het gaat om de jaargangen van 2001 en 2002. Doe een leuk bod of bied wat wielergadgets in ruil aan? |
| Geplaatst door Peter94 op zaterdag 7 augustus 2010 om 16:11 |
| Ik heb ook een abonnement op de Procycling ik vind het een erg mooi blad. |
| Geplaatst door Pieno op zaterdag 7 augustus 2010 om 21:54 |
| Abonnement op Fiets.nl Heb ook een paar ProCycling versies hier liggen, maar ik vond er te veel dingen in staan die me niet interresseren.. Vond er een paar roddels als 'die en die wielrenner aangeschoten gespot' en weet ik wat. |
| Geplaatst door tristania op zondag 8 augustus 2010 om 00:07 |
| Ben jaren lid geweest van WielerRevue. Abonnement opgezegd. Vind er soms te weinig over wielrenners zelf in staan. Het is te breed van opzet. Vaak te veel oude nostalgieverhalen en veel technische informatie over fietsen. Ik zou graag willen dat er een soort Vi kwam. Echt over het hedendaagse wielrennen met veel interviews met renners. |
| Geplaatst door xistnc op zondag 8 augustus 2010 om 00:53 |
| Herkenbaar, hierboven. Da's toch het euvel van wielerbladen: de doelgroep is té klein om alleen over profwielrennen en profwielrenners te schrijven. Dus krijg je er allerlei randzaken bij waar je niet op zit te wachten. Een jaar of twintig geleden vond ik WielerRevue nog wel te pruimen. Relatief weinig randzaken, wel zat 'Wielerrevue Nationaal' erbij, dat was het officiele orgaan van de KNWU. Niet heel boeiend, maar het had wel meerwaarde. Tegenwoordig is alles wel op internet te vinden. En voor wat extra achtergronden is de NuSport wel okee. |
| Geplaatst door klammezeem op woensdag 20 oktober 2010 om 14:53 |
| Schandelijk 1e hoofdstuk van Mart Smeets over Jean Nelissen in de nieuwste editie van 'de Muur' ! Terwijl hij op TV op de dag van het overlijden zelf een lovend verhaal hield over Jean, zet hij hem wat mij betreft ernstig in een kwaad daglicht. Hij doet op zijn bekende hautaine manier uit de boeken hoe hij de eer kreeg om op de begrafenis te spreken. In dit stuk zet hij Jean Nelissen neer als een nep-figuur, iemand die niet echt is, een bijrol in de wielerjournalistiek. Hij beticht hem tevens verschillende keren van plagiaat en leugens en doet dus afbreuk aan diens journalistieke integriteit. Het gaat mij niet zo zeer om de daadwerkelijke waarheid van de feiten, maar meer om de superieure manier waarop hij held uit de wielerwereld een paar weken na zijn dood, neersabelt. Mart komt te pas en te onpas in de knoop met zijn ego en grijpt in zijn weg tot rehabilitatie in wielerland zelfs het ongeoorloofde middel van 'de dood is de ander zijn brood' aan. Abject quasi-intellectueel broodschrijvertje, die Mart. Bah ! |
| Geplaatst door Popovych op woensdag 20 oktober 2010 om 15:07 |
| Ik [strike]lees[/strike] krijg de FietsSport maar dat is een blad over de onderdelen van de deraillereur en e.d. en dat kan mij nou niks interesseren. Andere Fietsbladen interesseren mij wel. Vergelijking: Mij maakt het toch ook niet uit hoe een voetbal opgepompt wordt, maar ik lees wel de VI. |
| Geplaatst door Bettinwel op woensdag 20 oktober 2010 om 15:21 |
| @Klammezeem: Gelukkig zegt het meer over Smeets als over Nelissen... |
| Geplaatst door RainbowJersey op vrijdag 8 april 2011 om 23:30 |
| Pro Cycling en Wielermagazine (Wielerland Magazine tegenwoordig) koop ik af en toe en ik heb een abonnement op de WielerRevue. |
| Geplaatst door tristania op maandag 25 april 2011 om 01:05 |
| Heb even een vraagje. Plaats die hier maar even. Vroeger kocht ik wel eens posters bij wielerposter.nl en liet die inlijsten. hadden vaak mooie posters. Maar helaas bestaat die site niet meer. Ben nu op zoek naar andere onlinezaken waar men posters verkoopt. Ja ken verschillende posterzaken online maar die hebben alleen Lemond en Armstrong. Maar ik zoek bv posters van Hinault, Pantani. Moet voor iemand een cadeau hebben dus vandaar. mocht je tips hebben. |
| Geplaatst door Colito op maandag 25 april 2011 om 20:01 |
De Wielerrevue zie ik regelmatig passeren op het werk, daardoor blader ik hem regelmatig door ![]() |
| Geplaatst door munnik op zondag 3 juli 2011 om 02:17 |
| @Tristania: Als je echt iets oldschools zoekt kijk dan eens op http://www.classicstourdefrance.nl/Posters.html. Hebben posters gelamineerd op hout zoals men dat noemt. Ziet er erg mooi uit in de woonkamer. |
[1]
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- maandag 21 mei
- 10:36 Bruyneel niet blij met opgav..
- 10:09 Voorbeschouwing: Ronde van B..
- 07:38 Gesink: "Streep getrokken on..
- zondag 20 mei