Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Gesink vs Kreuziger
Geplaats door sybrenslagter op zondag 14 maart 2010 om 11:17.
Ik ben van mening dat Gesink een stukje beter is dan Kreuziger. Meestal zet Kreuziger alles al in op een koers zoals de ronde van Romandie enz. om die te winnen. Gesink doet dit niet dat vind ik jammer. Ik durf te wedden dat Gesink deze koersen ook kan winnen.
Wat vinden jullie daarvan??
Reacties
| Geplaatst door sybrenslagter op zondag 14 maart 2010 om 11:18 |
Brand los ![]() |
| Geplaatst door waggie op zondag 14 maart 2010 om 11:23 |
| Qua klimmen is Gesink een stuk beter dan Kreuziger denk ik. Qua tijdrijden zal Kreuziger ietsje(niet veel) beter zijn dan Gesink. |
| Geplaatst door tendam op zondag 14 maart 2010 om 11:28 |
| Ik was in deze Parijs-Nice benieuwd of Kreuziger progressie bergop had gemaakt. Het is mij een beetje tegengevallen, eerlijk gezegd. Als het echt steil wordt is de Gees sterker. Kreuz heeft alleen een erg sterke proloog in de benen, daarin kan hij zo 20 sec op een type als Gesink pakken. |
| Geplaatst door SanderK op zondag 14 maart 2010 om 11:28 |
| Gesink is beter in het klimwerk en in de langere tijdritten. Dit is al meerdere keren gebleken. Kreuziger kan echter ongelofelijk uit zijn slof schieten in korte tijdritten, iets waar Gesink zijn zwakke punt ligt. In kortere rittenkoersen schat ik ze daarom ongeveer gelijkwaardig in, maar in de grote rondes is Gesink absoluut de betere. |
| Geplaatst door sybrenslagter op zondag 14 maart 2010 om 11:32 |
| Gesink tegen A. Schleck is bekeken dat Schleck tot op heden. Maar Gesink tegen Nibali dan? |
| Geplaatst door Vittal op zondag 14 maart 2010 om 11:32 |
| Kreuziger is meer een afmaker die inziet dat een ronde van Romandie of een Ronde van Zwitserland wel degelijk grote prijzen zijn. Gesink is meer een type alla Sastre die heel consequent alle rondes die hij start in de top 10 eindigt (mits geen valpartijen e.d.) |
| Geplaatst door waggie op zondag 14 maart 2010 om 11:35 |
| @ Vittal Daar ben ik het mee eens, al heeft Gesink mijn inziens wel een betere tijdrit dan Sastre. |
| Geplaatst door SanderK op zondag 14 maart 2010 om 11:40 |
| @sybren, Gesink vs Nibali is exact hetzelfde als Gesink vs Kreuziger, alleen is het verschil iets kleiner omdat Nibali op de langere klimmen iets beter is dan Kreuziger. |
| Geplaatst door F4L op zondag 14 maart 2010 om 11:41 |
| @ Vittal, Gesink verschilt wel wat met Sastre. Gesink rijdt in bijna elke koers waar hij start in de top tien, terwijl Sastre zich vaak alleen laat zien in de grote rondes. |
| Geplaatst door abdel1991 op zondag 14 maart 2010 om 11:46 |
| qua klimmen schat ik gesink ook hoger in alhoewel we nog nooit echt een kreuziger vs gesink op de bergen hebben gezien dat beide renners ook echt in vorm waren. korte tijdritten is kreuziger stukken beter, langere tijdritten zijn ze gelijkwaardig. in een korte ronde van 8etappes zie ik dus kreuziger hoger eindigen maar in een grote ronde zie ik gesink hoger eindigen. gesink 3e beste ronderenner van -25 alleen a.schleck en nibali op dit moment zijn beter |
| Geplaatst door SanderK op zondag 14 maart 2010 om 11:49 |
| Mag ik jouw redenatie aub weten achter het grote ronde talent van Nibali? |
| Geplaatst door SAMba op zondag 14 maart 2010 om 11:51 |
| Veel redeneren komt daar niet bij te pas. Als je de afgelopen Ronde van Frankrijk gevolgd hebt dan zal je dat zelf wel gemerkt hebben.... |
| Geplaatst door waggie op zondag 14 maart 2010 om 11:52 |
| Ben ik ook wel benieuwd naar, ik vind Nibali en Gesink wel gelijkwaardig. |
| Geplaatst door trapper op zondag 14 maart 2010 om 11:52 |
| Kreuziger is beter in het kortere tijdritwerk. Daarnaast is hij ook wat explosiever, wat voordelig is voor hem in het klassieke werk en in het middengebergte. In het langere tijdritwerk ik Kreuziger echt zowat gelijk aan Gesink kijkend naar de prestaties van beide heren, bovendien schat ik Gesink een stuk hoger in voor het echte hooggebergte. Daar heeft Kreuziger zo zijn beperkingen. Nibali kan wellicht ooit de Giro winnen, de Tour winnen zie ik nog niet zo snel gebeuren. |
| Geplaatst door waggie op zondag 14 maart 2010 om 11:53 |
| @ SAMba Je bedoelt die ronde dat Gesink uitviel voor de bergen.. |
| Geplaatst door SAMba op zondag 14 maart 2010 om 11:53 |
| Jep, die... Is dat Nibali zijn fout misschien? |
| Geplaatst door SanderK op zondag 14 maart 2010 om 11:55 |
| Ik heb het natuurlijk over de vergelijking (die dus niet kan bestaan aangezien de beide heren nog nooit in grote rondes tegen elkander hebben gereden). En als je het op ndere koersen gaat baseren komt Gesink toch duidelijk als betere uit de bus... |
| Geplaatst door trapper op zondag 14 maart 2010 om 11:57 |
| Gesink was er niet bij in de afgelopen Ronde van Frankrijk, dus dat is moeilijk vergelijken. In bergetappes die Gesink en Nibali beiden rden, is de eerste volgens mij zowat altijd beter geweest. Nibali's prestatie in de Tour was vorig jaar nogal verrassend. Hij had natuurlijk al wel talent getoond voordien, maar wat hij in de Tour 2009 liet zien, stak toch wel boven zijn andere prestaties tot dan toe uit. Toch schat ik Gesink nog wel wat hoger in, aangezien het vorige Tour eigenlijk maar in 3/4 etappes nodig was om écht goed te zijn. Nibali was verrassend sterk in de drie dagen in de Alpen en behaalde daardoor zijn verrassende klassering. Gesink heeft al veel vaker zijn potentieel als grote ronde-winnaar bewezen. |
| Geplaatst door zacht op zondag 14 maart 2010 om 11:58 |
| @Sander Afgelopen Vuelta nog. |
| Geplaatst door abdel1991 op zondag 14 maart 2010 om 11:59 |
| de verschil tussen nibali en gesink is echt klein hoor vind ik maar wel in de voordeel van nibali. die 2jaar ouder is dus geen schande qua tijdritten heeft nibali het zelfde verhaal als kreuziger, maar klimmend is hij beter dan kreuziger en net zo goed als gesink en vergeet niet nibali kan als een van de beste dalen in deze peloton en dat wordt vaak vergeten!! kennelijk is het mode bij de grote rondes om minder bergaankomsten te doen en dat is echt een dikke voordeel voor nibali die daar af en toe gewoon ruim minuut goed kan maken |
| Geplaatst door trapper op zondag 14 maart 2010 om 12:01 |
| Gewaagd om Nibali klimmend gelijk aan Gesink te noemen, aangezien in directe confrontaties Nibali volgens mij altijd onder Gesink (en met behoorlijk verschil meestal) is geeïndigd als het bergop ging. |
| Geplaatst door SanderK op zondag 14 maart 2010 om 12:01 |
| Goede uitleg abdel, kan ik me opzich wel in vinden. |
| Geplaatst door SanderK op zondag 14 maart 2010 om 12:03 |
| @trapper, hij zegt dat ze gelijkwaardig zijn in het klimwerk. Ik schat Gesink iets hoger in, maar wat betreft dalen heeft hij absoluut gelijk. |
| Geplaatst door trapper op zondag 14 maart 2010 om 12:04 |
| CQ Ranking geeft 6-2 voor Gesink tegen Nibali in bergritten. De twee waarin Nibali hoger eindigde waren de rit naar Montelupone in de Tirreno vorig jaar waar Gesink niet meedeed met de eerste groep en de laatste rit van de Dauphiné waar Nibali hoger eindigde in de sprint van het peloton. De echte confrontaties won Gesink dus altijd. |
| Geplaatst door xistnc op zondag 14 maart 2010 om 12:05 |
| Ik denk en ik hoop dat we van beide heren het beste nog niet gezien hebben. Dan geeft hun groeicurve de doorslag, naast de uitslagen van medische en andere onderzoeken. Qua groeicurve zie ik bij Kreuziger een ontwikkeling mét regelmatige overwinningen en bij Gesink een ontwikkeling met incidentele overwinningen. In die zin vind ik Kreuziger beter: er valt vaker te juichen. |
| Geplaatst door trapper op zondag 14 maart 2010 om 12:06 |
| Ik beschouw de Tour van vorig jaar als een uitschieter van Nibali, Wiggins is toch ook niet opeens een betere klimmer dan Gesink omdat hij door mazzal met het parcours een keertje 4e eindigde in de Tour? |
| Geplaatst door trapper op zondag 14 maart 2010 om 12:06 |
| Ik beschouw de Tour van vorig jaar als een uitschieter van Nibali, Wiggins is toch ook niet opeens een betere klimmer dan (of even goede als) Gesink omdat hij door mazzel met het parcours een keertje 4e eindigde in de Tour? |
| Geplaatst door kartje op zondag 14 maart 2010 om 12:06 |
| Maar ik denk dat Nibali nog veel progressie kan maken in tegenstelling tot een Gesink.Ook al is Gesink 2 jaar jonger. Maar ik denk dat Nibali ook een betere sprint in zijn benen heeft |
| Geplaatst door zacht op zondag 14 maart 2010 om 12:06 |
| @trapper Meestal wel, niet altijd (4e etappe tirreno vorig jaar). Ze ontlopen elkaar toch nooit echt heel veel. Wel grappig hoe een Gesink-Kreuziger-topic ontaardt in een Gesink-Nibali-discussie. |
| Geplaatst door abdel1991 op zondag 14 maart 2010 om 12:07 |
| ja maar dat vind ik altijd onzin... ik heb dat optie een paar keer bekeken maar als nibali en gesink beide rustig finishen bergop en gesink net een wiel voor hem is het 1-0 voor gesink... kom op zeg. en overigens iets anders het klopt ze hebben vorig jaar de dauphine tegen mekaar gereden en daar kwam gesink klimmend veel beter voor de dag maar nibali was ook pas in de laatste week van de tour in vorm en ik heb gevoel dat gesink vorig jaar net iets te vroeg had gepiekt maarja na die valt maakt het toch niks meer uit |
| Geplaatst door trapper op zondag 14 maart 2010 om 12:10 |
| Wat ik een beetje raar vind , is dat iedereen Nibali's klimkwaliteiten op twee goede dagen in de Tour baseert. Voor de rest is hij nooit meer dan een (potentiële) subtopper in het klimwerk gebleven. Gesink heeft al veel vaker aangetoond een (potentiële) topklimmer te zijn. |
| Geplaatst door zacht op zondag 14 maart 2010 om 12:12 |
| @trapper, Vorig jaar in de Tour reed Nibali ook niet onaardig een berg op, Verbier en de Mont Ventoux staan me nog bij. edit: en Hautakam het jaar daarvoor ook top-10 of zoiets ? |
| Geplaatst door trapper op zondag 14 maart 2010 om 12:15 |
| @Zacht: dat zeg ik toch ook? |
| Geplaatst door trapper op zondag 14 maart 2010 om 12:17 |
| Hautacam was zijn enige echt goede uitslag dat jaar in de Tour. Als er vorig jaar in de Pyreneeën bovendien een keer serieus bergop gefinished was, had ik nog maar moeten zien of Nibali daar mee had gekunnen. Op de klim naar Andorra kon hij aan het slot het favorietengroepje al niet meer volgen. |
| Geplaatst door zacht op zondag 14 maart 2010 om 12:18 |
| @trapper Inderdaad. Op zondagochtend is mijn leesvermogen blijkbaar nog minder dan normaal. |
| Geplaatst door abdel1991 op zondag 14 maart 2010 om 12:19 |
| op 2 goede dagen? hij rijdt uiteindelijk wel een 7e plaats... en heeft als eens top10 gereden in de giro met een echt goede deelnemersveld(2008). |
| Geplaatst door waggie op zondag 14 maart 2010 om 12:21 |
| @abdel Maar wie zegt dat Gesink dat ook niet kan, of misschien wel beter? |
| Geplaatst door abdel1991 op zondag 14 maart 2010 om 12:22 |
| er zit een groot verschil tussen vuelta en tour hé.... |
| Geplaatst door zacht op zondag 14 maart 2010 om 12:23 |
| @waggie Nibali heeft dat al gedaan. Dat is wel een verschil. Gesinks carriere ziet er erg beloftevol uit, maar de echte resultaten moeten nog komen. Arme Roman trouwens, wordt zo door een ploeggenoot uit het topic geduwd. |
| Geplaatst door waggie op zondag 14 maart 2010 om 13:01 |
| @ abdel Ja dat wel, maar zonder val in de Vuelta was Gesink 2e of 3e geworden. Ik denk niet dat Nibali dat ook zomaar zou kunnen. |
| Geplaatst door abdel1991 op zondag 14 maart 2010 om 13:04 |
| maar dat is niet zo... niet het als als als weer, want als ik veel race talent had dan zou ik nu F1 racen ipv aan het kijken... |
| Geplaatst door waggie op zondag 14 maart 2010 om 13:08 |
| Je hebt toch zelf gezien dat Gesink tot zijn val in de 17e etappe mee kon met Valverde en co. Dus die "als,als,als" klopt niet helemaal. Maar we zullen het wel zien in de Tour dit jaar ![]() |
| Geplaatst door trapper op zondag 14 maart 2010 om 13:17 |
| @Abdel 1.Die 11e plaats van Nibali in de Giro van 2008 moet niet overschat worden. Het deelnemersveld was op papier sterk, maar in de praktijk kwam daar weinig van terecht. Uiteindelijk kon Bruseghin zelfs nog op het podium eindigen door een of twee goede tijdritten te rijden en de rest van de Giro aan te klampen. Gesinks uitslagen in de Vuelta zijn minstens zo hoog in te schatten. Die in zijn tweede sowieso hoger. 2. In de afgelopen Tour hoefde je maar 2 of 3 echt goede dagen te hebben om hoog te eindigen. Als je een goede team voor de TTT had, viel er al nauwelijks tijd te verliezen tot aan de Alpen. In de twee beslissende bergritten was Nibali heel goed, daardoor haalde hij een hoge klassering in het AK. Hij reed niet echt een spectaculaire TT meer daarna en op de Ventoux kon hij volstaan met aanklampen. Niettemin een knappe prestatie van Nibali, maar zoals ik al zei, had ik nog maar moeten zien of Nibali ook zo sterk was gebleken bergop als er in de eerste week ook al een serieuze aankomst bergop op het programma had gestaan. Maar goed, de prestaties van Nibali zijn natuurlijk echt wel knap en hij heeft echt wel behoorlijk wat talent. In het klimwerk heeft Gesink echter veel meer bewezen tot nu toe dan Nibali, daar kun je niet omheen. |
| Geplaatst door waggie op zondag 14 maart 2010 om 13:19 |
| Ik sluit me aan bij trapper.. |
| Geplaatst door sybrenslagter op zondag 14 maart 2010 om 13:23 |
| Ook Gesink's mentalitiet is zeer sterk, niet alleen dat hij zich zo snel richtte op de Vuelta na zijn Val. Ook in een wedstrijd kan hij verschrikkelijk afzien. Daarbij komt ook dat hij waarschijnlijk over zijn piek zat in de Vuelta, dus hat er misschien nog wel meer ingezeten. |
| Geplaatst door abdel1991 op zondag 14 maart 2010 om 13:25 |
| gesink kan bewijzen wat hij wil maar het gaat om het eindresultaat en die spreekt nog altijd in de voordeel van nibali... boonen bewijst elk jaar in de RVV dat hij de beste is maar devolder wint wel de laatste 2jaar en daar wordt je gewoon keihard of afgerekend maar laat gesink het maar zien in de komende tour |
| Geplaatst door trapper op zondag 14 maart 2010 om 13:31 |
| Maar het ging hier om de potentie, Abdel... |
| Geplaatst door xistnc op zondag 14 maart 2010 om 13:42 |
| Daisy, kom er maar in... |
| Geplaatst door trapper op zondag 14 maart 2010 om 16:23 |
| Flauw... |
| Geplaatst door Joop op zondag 14 maart 2010 om 17:21 |
| Beter? defineer beter? of beschrijf het beter waarin. Koersen winnen, klimmen, tijdrijden. Je kan namelijk niet zeggen 1 renner beter is dan een ander omdat iedereen andere kwaliteiten heeft en werkt met andere kwaliteiten. Dan spelen nog andere zaken mee zoals vorm van de dag en doelstellingen. Je kan renners moeilijk met elkaar vergelijken. In dit geval is het lastig aan te wijzen wie beter is. De ene heeft een goede TT en kan goed klimmen, de andere kan heel erg goed klimmen. Het parcours, het team, geluk, de vorm van de dag en de doelstellingen bepalen wie beter zal zijn die dag. |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- woensdag 8 februari
- 22:04 Vijf Nederlanders in Ronde v..
- 18:47 Tom Veelers: "Dit was het ma..
- 17:33 Parcours Ronde van Zwitserla..
- 16:38 Philippe Gilbert: "Ik ben no..
- 16:28 ASO wil Saxo Bank geen Tours..