Forum - Interesse in nieuw team?

Geplaats door Tom Rey op dinsdag 9 maart 2010 om 21:28.
Ik weet niet of het is toegestaan dan wel op de goede plek is geplaatst, maar ik post het maar even hier:

Hallo,

Sinds kort ben ik lid geworden van BikePure, dit is een organisatie die strijd tegen de doping in de sport, maar wielrennen als een van zijn "hoofdoelen" ziet. Misschien is het onder jullie ook wel bekend van de blauwe bikepure bandjes.
Na een tijdje ben ik "ambassador" en als het ware vertegenwoordiger geworden voor de organisatie.

Na een kort overleg, is er vanuit BikePure zelf de vraag gekomen, of ik(en anderen) interesse hadden om een nieuw (amateur!!) wielerteam te starten, dit hoeft niet eens op wedstrijd niveau, maar kan ook
voor de recreatieve fietsers onder ons een kans zijn.

De plannen voor het opstarten van een amateur team staan nog altijd in de spreekwoordelijke kinderschoentjes, maar omdat ik en BikePure er zeker van willen zijn dat het iets wordt, is mijn vraag of jullie misschien interesse hebben om voor dit team te kunnen rijden.

Als jullie vragen hebben, stel ze gerust. Jullie kunnen me altijd bereiken via BikePureNL@live.nl

Ik zal later, als dit uiteraard is toegestaan nog verdere toelichting geven. Als jullie liever hier vragen willen stellen, kom maar op!

Reacties

Geplaatst door Hermantk op dinsdag 9 maart 2010 om 21:44
En voor de recreatieve fietsers, is dat dan een soort toerclub? Of zit er dan ook een wedstrijdelement aanverbonden?
Geplaatst door Tom Rey op dinsdag 9 maart 2010 om 21:55
@Hermantk Het maakt op dit moment, zoals de plannen eruit gaan zien niets uit. Ik ben nu aan het uitvogelen wat de mogelijkheden zijn, maar vooralsnog is het gewoon de bedoeling als toerclub te beginnen. Maar mogelijk in combinatie met wedstrijden, als er genoeg animo voor is.
Geplaatst door Heuj op dinsdag 9 maart 2010 om 21:57
even een vraagje: hoe zit het geografisch in mekaar?
Geplaatst door Tom Rey op dinsdag 9 maart 2010 om 22:05
Hoe bedoel je precies, Heuj?

Ik zal, waarschijnlijk met nog iemand de organisatorische taken op me nemen, maar BikePure heeft de bedoeling over de gehele wereld enkele teams te vormen( ze hebben er al een in Ierland, en willen ook naar de VS, Australië en Azië)
Geplaatst door gilly2 op woensdag 10 maart 2010 om 09:38
Waar vindt dit zich allemaal plaats? Ik heb wel interesse, maar ben pas 17?
Geplaatst door Jonathan op woensdag 10 maart 2010 om 09:46
Beste Tom Rey,

Het idee klinkt bijzonder goed. Ik ben woonachtig in Ede. 24 jaar. Ik vraag me af of de nadruk op racefietsen ligt of dat er ook Mtb/Atb achtige tourclub gedachten bij kunnen?
Aangezien veel tours ook een mtb variant bezitten.
Ik hoor graag over verdere ontwikkelingen.
Geplaatst door elbosco op woensdag 10 maart 2010 om 12:43
Mooi initiatief!
Normaal gesproken ben ik geen fan van reclame op WF, maar dit wil ik wel door de vingers zien smiley

Hou ons op de hoogte !
Geplaatst door Hermantk op woensdag 10 maart 2010 om 13:17
@Tom Rey, vooral dat laatste wat je zegt spreekt me aan.
Ik heb geen tijd om me volledig op het wedstrijdrennen te leggen, wat ik oorspronkelijk wel wou doen dit jaar.
Toerfietsen blijf ik wel gewoon doen, maar als ik af en toe, hier en daar een wedstrijd kan rijden voor de hardheid, ervaring en het plezier zou dat echt tof zijn!
Leeftijd is overigens 18.
Geplaatst door Markoes op woensdag 10 maart 2010 om 16:05
Grappig initiatief maar ik zie nog niet helemaal voor me hoe het ingericht gaat worden?

Lijkt me wel grappig om met een team aan tourtochten deel te nemen en eventueel aan trainingswedstrijden / cyclo's enzo!
Geplaatst door Tom Rey op woensdag 10 maart 2010 om 20:04
Het is vooralsnog de bedoeling dat we gewoon als toerclub, mocht dit ook daadwerkelijk uitgroeien tot iets moois, beginnen. Wedstrijden rijden kan altijd nog in een later stadium, als daar ook interesse voor is.

@Gilly2 Dat je pas 17 bent maakt niets uit, je bent van harte welkom!

@Elbosco Bedankt, als dit allemaal klaar is, zou het ook echt mooi zijn om samen te rijden, toch voor gezelligheid met als "extra", en hopelijk ook BikePure meer naamsbekendheid te geven in Nederland. Natuurlijk houdt ik jullie op de hoogte!

@Jonathan Welke tochten er precies zullen worden gereden, of hoe dat allemaal in zijn werking gaat hoop ik zsm te kunnen presenteren, hierover ben ik op dit moment nog in gesprek.

@Markoes Daar hoor je binnenkort meer over.

Zelf heb ik al enkele ideeën, en ik hoop eigenlijk ook dat ik op jullie kan rekenen, dus het zou echt tof zijn, als jullie ook mee willen doen!

Nogmaals, leeftijd maakt niet uit, want het gaat om de gezelligheid, en het bevorderen van de naambekendheid van BikePure.

p.s. Vandaag zijn als begin van dit alles ook nog de nieuwe tenues gepresenteerd.
Geplaatst door Tom Rey op woensdag 10 maart 2010 om 20:05
ooh, en Elbosco, als ik misschien een keer met jou in contact zou kunnen komen, graag. Heb zelf wat vraagjes...
Geplaatst door marten94 op woensdag 10 maart 2010 om 20:06
Die tenues zijn wel mooismileysmiley
Geplaatst door Markoes op woensdag 10 maart 2010 om 20:10
Vanuit waar zou de club dan gaan fietsen Tom=
En tipje voor jou: Op zaterdag 10 april fietsen we met een hoop leden de toertocht Veenendaal Veenendaal. Kan je lekker recruiten smiley!
Geplaatst door Hermantk op woensdag 10 maart 2010 om 21:57
Mooie kleding!
Een toerclub met een gemiddelde leeftijd onder de 50 zou al enorm stimulerend zijn voor mij smiley
Geplaatst door Tom Rey op donderdag 11 maart 2010 om 18:20
Tot nu toe al een hoop positieve reacties op mijn post, gelukkig maar! Ik heb al diverse "toezeggingen" gehad van enkele mensen die ook graag zouden willen rijden, ik moet aan BikePure doorgeven of er genoeg interesse is, daarom zou ik diegene, die interesse hebben willen vragen een mailtje te sturen naar BikePureNL@live.nl met daarin je naam, leeftijd, plaats, interesse qua fietsen(mtb, weg, bmx or whatever) en wat informatie over jezelf.

De plannen nemen steeds betere vormen aan, en er zijn ook al enkele contacten gelegd met sponsors e.d.

Groetjes Tom.
Geplaatst door xistnc op donderdag 11 maart 2010 om 18:29
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe die blauwe bandjes staan bij mijn witte frame.
Geplaatst door Tom Rey op donderdag 11 maart 2010 om 18:30
Die krijgen jullie natuurlijk als je mee doet haha
Geplaatst door Hermantk op donderdag 11 maart 2010 om 19:30
Heb gemaild hoor smiley
Klinkt wel alsof er veel schot in de zaak zit, da's heel goed!
Geplaatst door Hermantk op donderdag 11 maart 2010 om 19:30
Edit: dubbelpost
Geplaatst door Bianchifietser op donderdag 11 maart 2010 om 19:58
Ik ga ook maar even een mail sturen. Dat tenue zit er ook niet gek uit.
Geplaatst door Tom Rey op woensdag 17 maart 2010 om 20:55
Het is een tijdje stil geweest, maar dit heeft dan ook alles te maken met de nogal slome werkhouding van de KNWU. Ik heb met de KNWU geprobeerd contact op te nemen, maar zoals misschien bij jullie bekend is het niet de snelste bond die actie onderneemt.

De plannen zijn nog steeds aanwezig, alleen is het wachten op de KNWU op dit moment

Groet Tom Rey
Geplaatst door Hermantk op maandag 29 maart 2010 om 11:10
Nog steeds niks gehoord Tom?
Geplaatst door tor1to op maandag 29 maart 2010 om 11:49
@Tom

Als je een toerclub op wilt richten, en daar heeft het alle schijn van, dan moet je niet bij de KNWU zijn maar bij de NTFU.

Hoe ga je dit geografisch organiseren? Zelf toertochten organiseren gaat je niet lukken als je met mensen uit het hele land zit.
Geplaatst door Hermantk op maandag 29 maart 2010 om 16:24
Het eerste doel lijkt me toch collectief deelnemen. Daarna verder kijken.

Je moet ingelogd zijn om te reageren.