Forum - Wie wint de Tirreno-Adriatico?
Geplaats door jaja op dinsdag 9 maart 2010 om 13:18.
Bespreek hier de poll waarom je vindt dat jou renner de meeste kans heeft op de eindoverwinning.
Antwoorden:
1. Michele Scarponi,
2. Thomas Löfkvist
3. Vincenzo Nibali
4. Edvald Boasson Hagen
5. Fabian Cancellara
6. Cadel Evans,
7. Maxim Iglinsky
8. Robert Gesink
9. Andy Schleck
10. Oscar Freire
11. Filippo Pozzato
12. Andere renner
Reacties
| Geplaatst door thijssss op dinsdag 9 maart 2010 om 14:21 |
GESINK GESINK,
maar even serieus, ik heb echt geen idee, ook over hoe het met de vorm van al deze mannen gesteld is en wie hier nou echt van plan is mee te doen voor de prijzen. |
| Geplaatst door marijnwassink op dinsdag 9 maart 2010 om 15:33 |
| 12. tom stamsnijder |
| Geplaatst door DappereDuiven op dinsdag 9 maart 2010 om 16:43 |
| gezien de tussenstand van de poll hebben we idd geen idee. |
| Geplaatst door thijssss op dinsdag 9 maart 2010 om 17:17 |
Begrijp ook niet waarom zoveel mensen voor
Hagen stemmen. |
| Geplaatst door vlek op dinsdag 9 maart 2010 om 17:36 |
Hagen, Freire en Pozzato moeten wel in erg goede doen zijn willen ze hier winnen. Zelfde geldt eigenlijk ook voor Cancellara. Als ik het goed begrepen heb komen ze drie dagen achter elkaar op een soort aankomsten met percentages boven de tien procent over meer dan een kilometer.
Verder valt er nog weinig over te zeggen (ga zelf voor het avontuur met optie 12. Francesco Masciarelli), moeilijk in te schatten wie er in vorm zijn op dit moment:
Scarponi lijkt dat wel te zijn, maar heeft nog wat weinig wedstrijd kilometers in de benen.
Nibali viel wat tegen afgelopen weekend, maar was begin dit jaar wel al goed.
Andy Schleck had dacht ik last van een blessure en wil zich nog al eens wegstoppen de eerste maanden van het jaar, dus die verwacht ik hier zeker niet voor een klassement.
Löfkvist lijkt goed in orde, kan dat soort aankomsten erg goed aan en is hier eigenlijk altijd goed, die verwacht ik zeker wel.
Voor Gesink geldt eigenlijk precies hetzelfde als voor Löfkvist, als die goed wil zijn is hij dat ook bijna altijd (waardes uit zijn trainingen die hij op twitter meldde zien er erg indrukwekkend uit) en die aankomsten liggen hem perfect dat heeft hij al vaak bewezen.. |
| Geplaatst door thijssss op dinsdag 9 maart 2010 om 18:01 |
| @vlek, perfect is misschien een beetje overdreven, hij blijft toch meer voor het hooggebergte, desondanks gaat hij hier top 5 rijden als het aan mij ligt, zeker aangezien bv. Di Luca en Joaquin Rodriguez etc. niet meedoen, want nu zit er niet echt iemand in het peloton die hem er zo 1-2-3 af kan rijden. |
| Geplaatst door abdel1991 op dinsdag 9 maart 2010 om 18:53 |
| andere renner.... vino duh!! |
| Geplaatst door Onie op dinsdag 9 maart 2010 om 18:59 |
2. Thomas Löfkvist
|
| Geplaatst door vlek op dinsdag 9 maart 2010 om 19:17 |
@ thijss; uit de voorbeschouwing:
In de slotfase in Colmurano ligt nog een ‘muur’ van bijna een kilometer lang met een gemiddeld stijgingspercentage van 17,6 procent (Etappe 5).
En dan worden er nog drie rondes van bijna twintig kilometer verreden met de lastige aankomst in Macerata. De laatste anderhalve kilometer is ruim tien procent gemiddeld (Etappe 6).
De aankomst in Chieti (Etappe 4) kent ook nog twee klimmetjes met pergentages boven de 20 procent, met de laatste top op drie kilometer van de finish.
Dat klinkt toch allemaal verdacht veel als aankomsten in de trant van de Muur van Huy/Monteloupone/San Luca (uit Emilia) en volgens mij heeft Gesink wel laten zien dat dat hem perfect ligt!?? |
| Geplaatst door odnan op dinsdag 9 maart 2010 om 20:06 |
| 2.lovkvist |
| Geplaatst door waggie op dinsdag 9 maart 2010 om 20:14 |
| 6. Evans |
| Geplaatst door thijssss op dinsdag 9 maart 2010 om 21:32 |
| Dit is toch geen parcours voor Evans? |
| Geplaatst door waggie op dinsdag 9 maart 2010 om 21:44 |
@ thijssss
Dat dacht ik bij het afgelopen WK ook  |
| Geplaatst door thijssss op woensdag 10 maart 2010 om 17:27 |
| Nou dan moet hij nu wel 2/3 WK's achter elkaar rijden. |
| Geplaatst door Vittal op woensdag 10 maart 2010 om 17:29 |
Gerdemann  |
| Geplaatst door zacht op woensdag 10 maart 2010 om 17:29 |
| Lastras |
| Geplaatst door vlek op woensdag 10 maart 2010 om 17:32 |
| Evans is toch ook vaak goed in de Waalse Pijl? Die hoort ook zeker bij de betere op die lastige aankomsten die ze hier hebben (zo zwaar als het afgelopen WK was, is het hier geen dag natuurlijk). Heb alleen geen idee hoe het met zijn vorm staat, in de Tour Down Under was zat het wel goed daarmee dacht ik, maar of hij dat vast heeft gehouden!? |
| Geplaatst door thijssss op woensdag 10 maart 2010 om 17:43 |
| *Deze reactie is verwijderd* |
| Geplaatst door vlek op woensdag 10 maart 2010 om 17:46 |
| Ik dacht dat je een serieuze vraag stelde.. |
| Geplaatst door thijssss op woensdag 10 maart 2010 om 17:53 |
| Het was niet echt een vraag, het was mijn mening en dat vraagteken staat er alleen maar zodat mensen er ook hun mening over gaan geven, dat Evans stom is ook gewoon een mening. |
| Geplaatst door abdel1991 op woensdag 10 maart 2010 om 17:56 |
een mening die echt wat toevoegt in deze discussie over wie de tirreno gaat winnen buiten het feit of hij nu wel of niet stom is evans voor mij na scarponi en gerdemann de grootste favoriet, maar aangezien gerdemann zijn kruit aan het verschieten is... |
| Geplaatst door vlek op woensdag 10 maart 2010 om 18:02 |
| @ thijsss, je wilde dus wel dat andere mensen er hun mening over gingen geven, maar als ze er dan inhoudelijke opmerkingen over maken dan kun je niets anders zeggen dan dat!? Oke, bedankt voor je bijdrage dan. |
| Geplaatst door thijssss op woensdag 10 maart 2010 om 18:20 |
@Vlek en abdel, wat ik al op alle sites die ik tot nu toe heb gezien en dus ook weer hier is dat je met alles wat je zegt een discussie kunt beginnen, zo ook hier, jullie zeggen dat het niks toevoegt aan de discussie, maar dat geldt zeker ook voor de posts van vlek (de laatste 2 dan). Die dingen gaan ook totaal niet over Tirreno, en deze ook niet, daarom stel ik voor dat jullie mij a.u.b deze kennelijk gevoelig liggende opmerking vergeven en rustig doorgaan met de echte discussie.
Hier ik heb hem al verwijderd nu dan blij? |
| Geplaatst door zacht op woensdag 10 maart 2010 om 18:29 |
Een beetje een zwaktebod om in je weghaal-boodschap naar iemand anders te wijzen. Als je het zelf een prima opmerking vindt dan laat je hem toch lekker staan ? Zo niet, dan kun je hem toch weghalen zonder naar anderen te wijzen ?
|
| Geplaatst door thijssss op woensdag 10 maart 2010 om 18:55 |
| ok meneer. |
| Geplaatst door zacht op woensdag 10 maart 2010 om 18:58 |
| Fijn dat je tot de conclusie gekomen bent dat je opmerking over Evans misplaatst was. |
| Geplaatst door thijssss op woensdag 10 maart 2010 om 19:02 |
Het is meer omdat de 8 (nu 9) reacties erna totaal niet meer gaan over het onderwerp, maar ik hoop dat dat vanaf nu wel het geval is.
P.S: Dit is niet bedoeld om nog een discussie mee te beginnen. |
| Geplaatst door Onie op woensdag 10 maart 2010 om 19:07 |
| Zoals eerder gezegd zal Löfkvist winnen. Waarom? Omdat de rest kansloos is. Naar mijn idee wordt de koers te zwaar voor de sprinters met klim Freire, Pozatto en co. Samen met Kirchen is Löfkvist de grote kanshebber. EBH zal hem ook niet worden, daarvoor zal het ook net te zwaar zijn. |
| Geplaatst door thijssss op woensdag 10 maart 2010 om 19:10 |
| @Onie, Gesink misschien, Scarponi, of Nibali, waarom zouden die onder doen voor löfkvist? |
| Geplaatst door vlek op woensdag 10 maart 2010 om 19:15 |
| Hoe gaat het eigenlijk met Kirchen? Iemand die weet hoe hij ervoor staat? Vorig jaar was toch wel erg dramatische (na de val nooit meer echt in vorm geraakt eigenlijk). Las ergens dat hij dit jaar ook weer Vlaanderen wil gaan rijden! Zou wel erg mooi zijn, in het jaar dat hij de Waalse Pijl won, was dat eerst eigenlijk zijn grote doel dat voorjaar, daarna heb ik hem er nooit meer over gehoord. |
| Geplaatst door thijssss op woensdag 10 maart 2010 om 19:19 |
| Eerlijk gezegd heb ik geen idee, is dit trouwens zijn eerste koers van het jaar of heb ik iets gemist? |
| Geplaatst door Onie op woensdag 10 maart 2010 om 19:22 |
@thijssss
Löfkvist lijkt mij op korte klimmen in het voordeel. |
| Geplaatst door thijssss op woensdag 10 maart 2010 om 19:41 |
| @Onie, mwah, dat valt denk ik best mee, ik denk dat de kansen min of meer gelijk zijn, wat je ook kunt zien aan de resultaten van de poll zelf. |
| Geplaatst door wtf1500 op woensdag 10 maart 2010 om 19:42 |
Ik kan het mis hebben, maar Löfkvist moet het toch niet hebben van zijn explosiviteit? Eerder van een lange slopende inspanning.
Het zou zomaar kunnen dat de bonificatieseconden de doorslag gaan geven, en dus de explosievere klimmers in het voordeel zijn. Ik schat hem trouwens wel hoog in. |
| Geplaatst door thijssss op woensdag 10 maart 2010 om 19:55 |
| @wtf, inderdaad, maar welke explosieve klimmers doen er allemaal mee? Niet veel dacht ik. In ieder geval geen Valverde, Joaquin Rodriguez, Di Luca etc. |
| Geplaatst door Lamme Frans op vrijdag 12 maart 2010 om 13:17 |
| Ballan misschien? |
| Geplaatst door johan003 op vrijdag 12 maart 2010 om 13:22 |
| Evans wint hier denk ik. |
| Geplaatst door tendam op vrijdag 12 maart 2010 om 13:26 |
@wtf1500
Die etappe van zaterdag is 240 km lang, dat gaat een slopende business worden. En dan komen types als Löfkvist (maar ook Evans en Gesink) bovendrijven. |
Je moet ingelogd zijn om te reageren.