Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Dekker en Riccò?
Geplaats door Koldo op woensdag 3 maart 2010 om 14:17.
<b>Renners als Dekker en Riccò die 2 jaar geschorst worden...</b>
Veel te licht
Prima
Veel te zwaar
Of moet er enige nuance zijn? Of alternatieve strafmethoden?
Reacties
[1]
| Geplaatst door Koldo op woensdag 3 maart 2010 om 14:18 |
| Helaas, ik was vergeten dat de ubb-codes hier iets anders waren ;( |
| Geplaatst door abdel1991 op woensdag 3 maart 2010 om 14:18 |
| ik heb verkeerd gestemd... waarom moeten zij een andere straf krijgen?? iedereen krijgt 2jaar dus zij ook |
| Geplaatst door Onie op woensdag 3 maart 2010 om 14:19 |
| Ricco twee jaar geschorst? Maar de straf vind ik prima, je moet niet met twee maten gaan meten. Te zwaar is het zeker ook niet, je moet er wel wat van leren natuurlijk. |
| Geplaatst door kartje op woensdag 3 maart 2010 om 14:20 |
| Voor mij is 2 jaar OK. Het zijn ook maar mensen en we hebben het hier over maar sport. Er zijn duizend dingen meer belangrijker dan sport in het leven. Maar ze moeten inzien dat ze wel in de fout zijn gegaan. Maar het systeem is goed. 1 keer 2 jaar 2de keer levenslang. |
| Geplaatst door abdel1991 op woensdag 3 maart 2010 om 14:21 |
| "renners die doping gebruiken, die 2 jaar geschorst worden" was veel beter geweest |
| Geplaatst door vlek op woensdag 3 maart 2010 om 14:22 |
| Ricco had er toch wat vriendjes bij gelapt en een kortere schorsing gekregen? Of was dat Sella? Ik vind twee jaar best trouwens. |
| Geplaatst door Verweggistan op woensdag 3 maart 2010 om 14:22 |
| Ricco is toch geen 2 jaar geschorst geweest, maar een of anderhalf jaar toch? |
| Geplaatst door abdel1991 op woensdag 3 maart 2010 om 14:22 |
| anderhalf |
| Geplaatst door vlek op woensdag 3 maart 2010 om 14:22 |
| Niet iedere doping overtreding verdient twee jaar schorsing natuurlijk, dus die werkt ook niet. |
| Geplaatst door Koldo op woensdag 3 maart 2010 om 14:23 |
| Oke, enige uitleg. Ik bedoel er gewoon epo-pakkende renners mee, maar Riccò en Dekker zijn actuele voorbeelden. En Riccò is na enkele beroepen uiteindelijk 20 maanden geschorst. |
| Geplaatst door kartje op woensdag 3 maart 2010 om 14:24 |
| Maar ik vind wel dat ze de stomste dingen op de zwarte lijst zetten. Mensen met astma mogen niet eens meer hun puffers hebben. Of een gewone hoestsiroop mag ook niet gebruikt worden. Dat is er wel over |
| Geplaatst door Verweggistan op woensdag 3 maart 2010 om 14:25 |
| Ricco had toch strafvermindering omdat hij anderen verlinkt had? Dat vind ik prima, stafvermindering als je anderen, vooral leveranciers, erbij lapt. |
| Geplaatst door achilles op woensdag 3 maart 2010 om 14:34 |
| Voor mij: 4 jaar schorsen standaard, en wanneer je leveranciers, tussenpersonen, en dergelijke noemt terugbrengen naar 2 jaar. @kartje Mensen met astma mogen hun puffers wel hebben mits attest van de UCI (wat ik niet meer dan logisch vind). Zie o.a. Pereiro na zijn tourzege 2006, had ook een attest tegen astma. |
| Geplaatst door klammezeem op woensdag 3 maart 2010 om 14:37 |
| @ verweggistan maar dat is juridisch bijna niet meetbaar. Hoeveel mensen of organisaties moet je erbij lappen om aan die eis te voldoen ? |
| Geplaatst door SAMba op woensdag 3 maart 2010 om 15:22 |
| Zijn twee aparte gevallen: Dekker => standaard 2 jaar Ricco => volgens mij is die al minstens 2 keer betrapt => levenslang! |
| Geplaatst door Koldo op woensdag 3 maart 2010 om 15:27 |
| Niemand die het te licht vindt... |
| Geplaatst door abdel1991 op woensdag 3 maart 2010 om 15:31 |
| @SAMba bedoel je dat gedoe met zijn hemocrietwaarde?? want dat was de fout van CONI destijds die hem geen attest gaven..terwijl hij wel recht op had... hij is niet voor niets onschuldig verklaart toen, ik zeg niet dat hij toen niks nam maar dat is vind ik geen dopinggeval, of anders moet hoogerland stel hij wordt betrapt ook levenslang geschorst worden |
| Geplaatst door SAMba op woensdag 3 maart 2010 om 15:34 |
| Dat bedoelde ik inderdaad met die tweede keer, onschuldig verklaard of niet maar 't was in ieder geval een dubieuze boel. Verder herinner ik mij ook een verhaal dat hij al eens betrapt is geweest bij de jeugd? Ik meen dat ik dat gehoord had tijdens een Milaan San-Remo, toen hij voor het eerst zijn neus aan het venster stak. Maar daar ben ik niet 100% zeker van, zo ook kunnen dat ik hem eventueel verwar met Cobo ofzo... |
| Geplaatst door SAMba op woensdag 3 maart 2010 om 15:37 |
| Trouwens, over die hematocrietwaarde: Hij kreeg toen wel een attest, maar later is hij wel betrapt op doping. Dan vind ik reden genoeg om dat geval van toen weer eens onder de loep te nemen. Als er voldoende aanwijzingen zijn dat hij toen wel degelijk aan de doping zat, mogen ze die uitspraak gerust herroepen wat mij betreft. En dan zit je wel aan 2 keer... |
| Geplaatst door trapper op woensdag 3 maart 2010 om 15:43 |
| Ricco is niet twee jaar geschorst... |
| Geplaatst door BambinoDoro op woensdag 3 maart 2010 om 17:23 |
| Dekker en Ricco vergelijk ik liever niet. Dekker heeft nog toegegeven fout te zijn geweest. Ricco heeft alleen maar gezegd ik kom sterker terug.....Dan mag je van mij lekker weg blijven |
| Geplaatst door abdel1991 op woensdag 3 maart 2010 om 17:30 |
| ow nee? ricco heeft wel degelijk toegegeven, zich geëxcuseerd bij zijn managers en teamgenoten en ook zijn fans.. doe maar een keer google en typ ricco geeft toe en genoeg intervieuws te lezen waar hij toegeeft en zich excuseerd bij iedereen nos bv. |
| Geplaatst door trapper op woensdag 3 maart 2010 om 17:36 |
| Nouja, Dekker heeft zeker niet meer toegegeven dan Ricco hoor. Hij probeerde het juist allemaal een beetje te bagatelliseren had ik het idee... |
| Geplaatst door abdel1991 op woensdag 3 maart 2010 om 17:38 |
| inderdaad in dat opzicht kan dekker lekker beter weg blijven als we denken als BambinoDoro |
[1]
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- woensdag 8 februari
- 22:04 Vijf Nederlanders in Ronde v..
- 18:47 Tom Veelers: "Dit was het ma..
- 17:33 Parcours Ronde van Zwitserla..
- 16:38 Philippe Gilbert: "Ik ben no..