Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Forum - Nieuws V

Geplaats door Koldo op dinsdag 2 maart 2010 om 14:41.
Hoewel wij ons best doen om (belangrijk) nieuws z.s.m. op de site te publiceren, kan het gebeuren dat je nieuws ergens anders ontdekt dat hier nog niet bekend is gemaakt. Zend het dan hier in, of zet hieronder een link.

Reacties

1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Geplaatst door Onie op woensdag 7 april 2010 om 11:51
Is Koldo off-topic? smiley (+1 = off-topic volgens een bekende site waar ik de naam alweer van vergeten ben smiley) Wielerflits +4 smiley
Geplaatst door tendam op woensdag 7 april 2010 om 11:51
Ballan betrokken in dopingonderzoek
Geplaatst door dvdl op woensdag 7 april 2010 om 11:53
Ook op Telegraaf en gazzetta.
Geplaatst door frankjanssens op woensdag 7 april 2010 om 11:54
jullie waren me voor!

Al vind ik wel dat jullie iets door slaan in de conclusie! Het is nog maar een onderzoek naar 35 personen! Niet gek als er een renner is gepakt met zo'n grote voorraad spullen!
Geplaatst door dvdl op woensdag 7 april 2010 om 12:02
@frank: que?
Geplaatst door tendam op woensdag 7 april 2010 om 12:07
Welke conclusie?
Geplaatst door Fernando Escartín op woensdag 7 april 2010 om 13:32
Minder subsidie Girosteden nl dan gehoopt
Geplaatst door Sloffey op woensdag 7 april 2010 om 13:38
al bekend
Geplaatst door Tammeej op woensdag 7 april 2010 om 20:28
moet ik hieruit concluderen dat Fränk Schleck gaat afstappen?

Nasty crash at 10km to fdj took me out!!scary contusions everywhere n 4-5stiches in the back of my head.think I m gonna have a break
Geplaatst door F4L op woensdag 7 april 2010 om 22:46
Matteo Priamo is degene die een belangrijke rol speelt in het huidige dopingproces rondom Lampre en Ballan, zo valt hier te lezen.
Geplaatst door Markoes op donderdag 8 april 2010 om 12:23
Speciaal voor Jan.. Terpstra start met Stalen voorvork in Parijs Roubaix!
Geplaatst door F4L op donderdag 8 april 2010 om 16:21
Dumoulin wint de vierde etappe van het Circuit de la Sarthe, het was volgens mij een redelijk spannende slotfase met vele aanvallen. Alles nalezen kan hier
Geplaatst door Verweggistan op donderdag 8 april 2010 om 19:14
Een van mijn favoriete talenten, Kiel Reijen (23) heeft de ronde van Thailand gewonnen, is dat nog interessant?
Geplaatst door achilles op donderdag 8 april 2010 om 20:56
Knaven kan zondag record evenaren
Geplaatst door trapper op donderdag 8 april 2010 om 21:13
Opstelling van Vacansoleil voor PR (met Hoogerland!):

Zondag rijdt het team met vijf Nederlanders in Parijs-Roubaix. De opstelling: Gorik Gardeyn, Björn Leukemans (België), Martin Mortensen (Denemarken), Johnny Hoogerland, Jens Mouris, Bobbie Traksel, Joost van Leijen en Wouter Mol (Nederland).
Geplaatst door dvdl op vrijdag 9 april 2010 om 11:29
Het dameswielrennen mag dan niet populair zijn (zelfs niet op WF smiley ), dit vind ik toch een 'leuk' bericht
niet zo lekkere leontientjes
Geplaatst door xistnc op vrijdag 9 april 2010 om 11:33
lol@dvdl... en die rechtsboven op de foto is zeker het haantje van de groep?
Geplaatst door Tommeke op vrijdag 9 april 2010 om 12:35
niks lukt niet die urls dus maar even zo: ballan op non-actief gezet door BMC

http://www.telegraaf.nl/telesport/wielersport/6492162/__Alessandro_Ballan_op_non-actief__.html?sn=wielersport
Geplaatst door Vittal op vrijdag 9 april 2010 om 12:44
Ballan en Santambrogio op non-actief

hier het orginele persbericht

http://www.bmcracingteam.com/index.php?id=9&L=0&uid=748
Geplaatst door Verweggistan op vrijdag 9 april 2010 om 12:45
Vittal was me voor
Geplaatst door SAMba op vrijdag 9 april 2010 om 12:49
Sporza praatte met Steegmans

Quote:
Steegmans rijdt eventueel ook nog in Romandië en zeker de Ronde van België. Daarna kiest hij voor de Dauphiné Libéré of de Ronde van Zwitserland. “Daarin wil ik Lance Armstrong overtuigen om me mee te nemen naar de Tour”, zegt Steegmans.

Met andere woorden, Bruyneel heeft niets te zeggen over de samenstelling van de Tour-ploeg? Wie is daar eigenlijk de ploegleider?
Geplaatst door odnan op vrijdag 9 april 2010 om 12:51
zegt veel hé, noemt niet voor niets the boss, maar dat vind ik erover gaan
Geplaatst door Mr-Rickos op vrijdag 9 april 2010 om 12:58
Hier meer over Ballan
Geplaatst door SAMba op vrijdag 9 april 2010 om 19:07
Ik vind het jammer, maar ook Roger De Vlaeminck vervalt in scorebordjournalistiek

Quote:
Ik zie maar twee kanshebbers: Cancellara en Boonen.

Ik zie toch een 25-tal kanshebbers, maar weliswaar maar 2 favorieten. Toch een belangrijke nuance vind ik.
Quote:
Juan Antonio Flecha: "Waarom laat die in de Ronde zijn team op kop rijden? Hij kent zichzelf niet. Zoiets gebeurde bij ons niet, ik begrijp dat allemaal niet."

Dat heeft natuurlijk niets met Flecha zelf te maken, maar wel met de koersfilosofie van Team Sky in het algemeen.
Quote:
Matti Breschel: "Wie is dat? Wat heeft die mens al bewezen? ... Hij had misschien wat pech, dat klopt, maar ik heb geen medelijden met hem. En Cancellara zal dat ook niet hebben.

Tja, vorig jaar was hij al top-10 in beide klassiekers, en gezien de progressie die hij dit jaar gemaakt heeft...
Quote:
Leif Hoste en Johan Vansummeren: "Dat wordt niks"

Om deze stelling te weerleggen zijn er weliswaar geen harde bewijzen voorhanden, maar we zullen het komende zondag wel zien. Hoste zal er, behoudens pech, zeker staan. Over Vansummeren ga ik me niet uitspreken.
Quote:
Thor Hushovd: "In vorm zou hij misschien kunnen meedoen, maar ik heb dit jaar nog niks van hem gezien. In de Ronde was hij ook niet goed? Dan wordt hij waarschijnlijk niks."

Ik veronderstel dat de journalist hem heeft wijsgemaakt dat Hushovd in de Ronde niet goed was, maar ik zag toch duidelijk progressie na zijn gezondheidsproblemen. Hij zat in de achtervolgende groep op Cancellara/Boonen toen hij daar door pech wegviel samen met Boom en Breschel. Maar indien hij deze week goed doorkomt, kan hij er zondag zomaar ineens weer staan.

Kortom:
-Ofwel moet De Vlaeminck inzien dat 'de koers' niet meer is zoals in zijn tijd, zoals hij zelf aanhaalt.
-Ofwel heeft hij de laatste 2 jaar weinig koersen bekeken maar dan zou hij dergelijke uitspraken toch achterwege mogen laten wat mij betreft.
Geplaatst door Ingmar op zaterdag 10 april 2010 om 12:01
Rogers meldt op Twitter dat Siutsov (of Sivtsov, of...) zijn sleutelbeen gebroken heeft:

My poor roommate Kosta Siutsov crashed while out training on the tt course this morning and broke his collarbone. Doh...

Gevaarlijk parcours straks?
Geplaatst door marten94 op zaterdag 10 april 2010 om 13:08
Matthé Pronk beëindigt zijn loopbaan voortijdig
Geplaatst door F4L op zaterdag 10 april 2010 om 16:15
Tom-Jelte Slagter verzilvert zijn vorm met een overwinning in het Circuit de Ardennes. Hij pakt de tweede etappe voor Mickaël Jeannin. Gisteren won Antonov de eerste etappe.
Geplaatst door F4L op zondag 11 april 2010 om 09:47
Het is nog belachelijk vroeg maar in Spanje zijn de mannen inmiddels op de fiets gestapt voor de Klasike Primavera. Biciciclsimo verzorgt een liveticker, ik gok op een overwinning van Euskaltel vandaag.
Geplaatst door gwk op zondag 11 april 2010 om 10:28
Ondertussen zijn de renners in Parijs - Roubaix ook vertrokken (10:25). De officiele start is over een kleine tien minuten.
Geplaatst door Ingmar op zondag 11 april 2010 om 10:32
De zus van Cretskens is overleden, waardoor hij zelf niet start in Parijs
Geplaatst door zacht op zondag 11 april 2010 om 12:36
proloog ronde van Turkije
edit: spuit 11
Geplaatst door F4L op maandag 12 april 2010 om 08:50
De Ronde van het Baskenland is net afgelopen maar het parcours van de editie van volgend jaar is al enigszins bekend gemaakt.
Geplaatst door unexplored op maandag 12 april 2010 om 20:52
Holland Sport: Servais Knaven stopt 15 augustus en gaat verder bij milram in andere functie
Geplaatst door F4L op maandag 12 april 2010 om 21:07
Kans dat Euskaltel-Euskadi doorgaat na 2010 is groter geworden na een goede Ronde van het Baskenland

Rujano mogelijk toch in de Giro
Geplaatst door zacht op dinsdag 13 april 2010 om 09:22
Devolder met knieblessure niet in Brabantse Pijl volgens Sporza.
edit: lol @ "Maandag kon ik nauwelijks stappen"
Geplaatst door dvdl op dinsdag 13 april 2010 om 10:57
http://www.cyclingnews.com/news/riders-association-questions-bmc-suspensions?cid=OTC-RSS&attr=news_headlines
Geplaatst door dvdl op dinsdag 13 april 2010 om 14:40
Ronde van Turkije is al live. http://www.laola1.tv/en/int/radsport/tour-of-turkey/stage-3-bodrum-marmaris/video/167-837-21003.html
Geplaatst door Hakkie2 op dinsdag 13 april 2010 om 16:28
top 20 Paris-Camembert:

1 Sébastien MINARD Cofidis le crédit en ligne 04:38:18
2 Maxime MEDEREL Big Mat - Auber 93 00:00:00
3 Laurent MANGEL Saur - Sojasun 00:00:24
4 Anthony ROUX Française des jeux 00:00:24
5 Leonardo DUQUE Cofidis le crédit en ligne 00:00:34
6 Jose Joaquin ROJAS GIL Caisse d'Epargne 00:00:34
7 Lilian JEGOU Bretagne - Schuller 00:00:34
8 Freddy BICHOT BBox Bouygues Telecom 00:00:34
9 Sep VANMARCKE Topsport Vlaanderen - Mercator 00:00:34
10 Jean-Marc BIDEAU Bretagne - Schuller 00:00:34
11 Romain HARDY Bretagne - Schuller 00:00:34
12 Guillaume LEVARLET Saur - Sojasun 00:00:34
13 Renaud DION Roubaix Lille Metropole 00:00:34
14 Dimitri CHAMPION AG2R - La mondiale 00:00:34
15 Thibaut PINOT Française des jeux 00:00:34
16 Anthony DELAPLACE Saur - Sojasun 00:00:34
17 Franck BOUYER BBox Bouygues Telecom 00:00:34
18 Christophe MOREAU Caisse d'Epargne 00:00:34
19 Nicolas ROCHE AG2R - La mondiale 00:00:34
20 Sébastien DURET Bretagne - Schuller 00:00:37
Geplaatst door F4L op woensdag 14 april 2010 om 13:16
Rasmussen is weer langs geweest bij Rabobank?

Boasson Hagen maakt pas op 14 mei zijn rentree (Tour is het hoofddoel)
Geplaatst door robert op woensdag 14 april 2010 om 16:02
Voor zover het nog nieuws is. Lefevre beoordeelt Devolders voorjaar. http://www.sportweek.nl/wielrennen/137511/Patrick_Lefevere_Stijn_Devolder_heeft_niets_laten_zien
Geplaatst door dvdl op donderdag 15 april 2010 om 07:47
Ik verheug me nu al op de discussie smiley
Geplaatst door F4L op donderdag 15 april 2010 om 08:28
@ dvdl, typisch weer een telegraaf stukje smiley. Maar Gesink is ook geen echte winnaar, maar dat kan er ook mee te maken hebben dat hij bijna alleen maar in PT/HIS wedstrijden start.
Geplaatst door dvdl op donderdag 15 april 2010 om 15:21
Leuk interview met/over Kreder in NRC, maar (nog) niet online.

„Nu begin ik te beseffen dat ik veel mensen heb verrast met mijn resultaten in het begin van dit seizoen”, zegt Michel Kreder (22) met licht Haagse tongval. „De belangstelling maakt me wel een beetje zenuwachtig. Mijn grote wedstrijden komen er nu aan.”

Ploegleider Weltz prijst vooral de volwassenheid van Kreder. „Als je hem een kans geeft, pakt hij die. Zijn grootste kwaliteit is zijn handigheid op de fiets. Hij kan zich makkelijk plaatsen in een groep. Daarmee spaart hij energie voor de finale. De manier van koersen bij de profs, met zware finales, ligt hem ook goed. Berg op doet hij me soms denken aan Michael Boogerd, met wie ik zelf nog heb gekoerst.”

Zondag de Amstel Goldrace? „Ik kijk ernaar uit, maar ik heb nog nooit een wedstrijd van 260 kilometer gereden.” Ploegleider Weltz: „We reden in januari in Calpe een training van dik 200 kilometer. Michel zat er na afloop bij alsof hij nog geen tien minuutjes had gefietst. We leggen geen enkele druk op hem. Maar die 260 kilometer is voor hem geen enkel probleem.”
Geplaatst door RubenAV op vrijdag 16 april 2010 om 12:26
Simoni definitief (maar tijdelijk) naar Lampre
Geplaatst door RaJoKo op vrijdag 16 april 2010 om 16:28
Dauphiné Libéré doet Alpe d'Huez aan
16 april 2010

De renners die komende zomer de Dauphiné Libéré rijden, zullen ook de legendarische Alpe d'Huez tegenkomen. Dat heeft organisator ASO bekendgemaakt.

ASO heeft het etappeschema naar buiten gebracht van de etappekoers, die gezien wordt als één van de beste trainingen voor de Tour de France. Hoewel de exacte route nog niet bekend is, zijn de vertrek- en aankomstplaatsen al wel duidelijk.

De 62ste editie van de Dauphiné Libéré zal er als volgt uitzien:

6 juni: Proloog Evian-les-Bains - Evian-les-Bains
7 juni: Evian-les-Bains - Saint-Laurent-du-Pont
8 juni: Annonay - Bourg-Saint-Andéol
9 juni: Monteux - Sorgues
10 juni: Saint-Paul-Trois-Châteaux - Risoul
11 juni: Serre-Chevalier - Grenoble
12 juni: Crolles - Alpe-d'Huez
13 juni: Allevard-les-Bains - Sallanches

Geplaatst door SanderK op vrijdag 16 april 2010 om 16:52
Raboploeg Giro bekend: RaboSport
Geplaatst door F4L op vrijdag 16 april 2010 om 22:26
"Rujano bijna rond met Footon"
Geplaatst door achilles op zaterdag 17 april 2010 om 09:11
Pa Fränk en oom Andy doen hun zegje.
Geplaatst door Geronimo op zaterdag 17 april 2010 om 18:15
Ligthart weer op het podium in een Nation's Cupwedstrijd
Arman Kamyshev won in de sprint van een groep van negen man, maar Nederland blijft leiden in de Nation's Cup
Geplaatst door F4L op zaterdag 17 april 2010 om 18:47
Live-uitzening Amstel Gold Race gaat door, minister verleent ontheffing

De NOS kan zondag gewoon live verslag doen van de Amstel Gold Race. Minister Camiel Eurlings heeft een ontheffing verleend om met helikopters de koers te verslaan. Wel gaat er een extra inspecteur van Verkeer en Waterstaat mee met een helikopter om te controleren of het verantwoord is. Er geldt een vliegverbod vanwege de aswolk die ontstond na vulkaanuitbarstingen in IJsland, eerder deze week.

Eurlings gaf eerder deze week ook al een ontheffing voor de helikopters die ingezet werden bij de bestrijding van de duinbrand in Bergen.

(L1.nl)
1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18