Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Forum - Nieuws V

Geplaats door Koldo op dinsdag 2 maart 2010 om 14:41.
Hoewel wij ons best doen om (belangrijk) nieuws z.s.m. op de site te publiceren, kan het gebeuren dat je nieuws ergens anders ontdekt dat hier nog niet bekend is gemaakt. Zend het dan hier in, of zet hieronder een link.

Reacties

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18
Geplaatst door petoi op maandag 21 juni 2010 om 21:13
@djoriana heb je een bron?
Geplaatst door F4L op maandag 21 juni 2010 om 21:15
@ petoi

Officiële bron
Geplaatst door djoriana op maandag 21 juni 2010 om 21:15
wielerland.nl
Geplaatst door petoi op maandag 21 juni 2010 om 23:45
Tylor Phinney wordt stagaire bij Radioshack? Twitter
Geplaatst door marjiel op dinsdag 22 juni 2010 om 15:30
de selectie van radioshack klik voor de tour
Geplaatst door gwk op woensdag 23 juni 2010 om 11:30
Geen idee of het al bekend is: WADA.
Geplaatst door gilly2 op woensdag 23 juni 2010 om 15:27
Hoelaat begint het nk tijdrijden eigenlijk?
Geplaatst door wtf1500 op woensdag 23 juni 2010 om 15:51
Er is koers vandaag: Halle-Ingooigem.
Livestream
Geplaatst door petoi op woensdag 23 juni 2010 om 16:55
Jurgen Van de Walle wint Halle-Ingooiem!

@gilly2 vanavond pas. Om ik dacht half 7 vertrekt de eerste
Geplaatst door Stephan_EJ op woensdag 23 juni 2010 om 22:42
Ze kan dus ook fietsen.
Geplaatst door Ruben_ op donderdag 24 juni 2010 om 10:18
Marc de Maar rijdt vanaf nu voor de Nederlandse Antillen. Hij is nu op Curaçao voor het Nationaal kampioenschap daar...
Geplaatst door achilles op donderdag 24 juni 2010 om 11:52
Longo doet het hem weer
Geplaatst door petoi op donderdag 24 juni 2010 om 12:48
selectie Sky voor de TourMichael Barry, Steve Cummings, Juan Antonio Flecha, Simon Gerrans, Edvald Boasson Hagen, Thomas Löfkvist, Serge Pauwels, Geraint Thomas and Bradley Wiggins
Geplaatst door trapper op donderdag 24 juni 2010 om 19:20
NK tijdrijden

Frankrijk: Vogondy voor Sylvain Chavanel en Bodrogi
Noorwegen: Boasson Hagen
Slowakije: Martin Velits
Tsjechië: Rabon
Hongarije: Peter Kusztor
Polen: Marycz
Geplaatst door petoi op vrijdag 25 juni 2010 om 13:14
De Tourploeg van BMC: Cadel Evans (Aus), George Hincapie, Brent Bookwalter (VS), Steve Morabito, Mathias Frank (beiden Zwi), Karsten Kroon, Marcus Burghardt (Dui), Alessandro Ballan en Mauro Santambrogio

bron: NOS

edit: Het schijnt dat de Volkskrant vandaag en morgen een interview heeft met alle 47 profrenners van Nederland. Kan iemand vertellen of dat nog wat interessante uitspraken oplevert?
Geplaatst door xistnc op vrijdag 25 juni 2010 om 13:44
hier een artikel van Volkskrant.nl

Maar dat had je zelf natuurlijk ook al gevonden.
Geplaatst door petoi op vrijdag 25 juni 2010 om 14:15
Ja, ik vroeg me meer af of wat op het internet staat anders is dan wat op het papier staat. Kan me namelijk voorstellen dat ze hier een groot achtergrondartikel van hebben gemaakt en alleen een teaser op het net plaatsen.
Geplaatst door petoi op vrijdag 25 juni 2010 om 17:32
Geen Boonen in BK of Tour!
Geplaatst door Onie op vrijdag 25 juni 2010 om 21:48
Ook Haussler uitgeschakeld door Cav
Geplaatst door Diever op vrijdag 25 juni 2010 om 22:15
http://www.cyclingnews.com/news/rock-racings-ball-said-to-be-subject-of-search-warrant
Geplaatst door F4L op zaterdag 26 juni 2010 om 12:50
NK U23: Tom Jelte Slagter
Geplaatst door SanderK op zaterdag 26 juni 2010 om 12:52
Tom Jelte Slagter is Nederlands kampioen bij de beloften geworden. In een sprint a deux versloeg hij zijn ploeggenoot Sinkeldam. Derde werd, de in de laatste kilometer geloste, Eising.

1. Slagter
2. Sinkeldam
3. Eising

Bron: Twitter
Geplaatst door gilly2 op zaterdag 26 juni 2010 om 12:54
Slagter wint NK bij beloften

edit: SanderK en F4L waren me voor
Geplaatst door F4L op zaterdag 26 juni 2010 om 12:56
Finishfoto
Geplaatst door FasTom op zaterdag 26 juni 2010 om 13:14
Kzou het Sinkeldam zo gunnen, nu is hij weeral tweede
Geplaatst door Moreno op zaterdag 26 juni 2010 om 13:32
twitter andy schleck gevallen op training:

andy_schleck Was out training with@schleckfrank hit a big bump in the road, went down pretty hard,lost quit lot of skin all over my body but I be okay

http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Tour/100626_andyschleck_valt
Geplaatst door petoi op zaterdag 26 juni 2010 om 21:16
Selectie Astana voor de Tour:
Alberto Contador (Spa), Aleksandr Vinokoerov (Kaz), David De la Fuente (Spa), Andriy Grivko (Oek), Jesus Hernandez (Spa), Maxim Iglinskiy (Kaz), Daniel Navarro (Spa), Benjamin Noval (Spa) en Paolo Tiralongo (Ita).

Kunnen jullie dan ook meteen deze pagina even bijwerken?
Geplaatst door marijeh op zaterdag 26 juni 2010 om 21:50
Jury NK wielrennen dreigt met opstappen Hier draait het weer allemaal om: oordopjes!

Als de wielrenners die zondag deelnemen aan de nationale titelstrijd zogenoemde oortjes dragen, dreigt de jury de wedstrijd te boycotten. Dat heeft Martin Bruin, voorzitter van de jury bij het NK, zaterdag de ploegen gemeld.

De communicatiemiddelen zijn door de internationale wielrenunie UCI verboden bij nationale kampioenschappen. De Nederlandse wielrenbond KNWU liet bij monde van voorzitter Marcel Wintels weten te hopen dat de problemen rond de oortjes de wedstrijd niet overschaduwen. „De jury overlegt nog met de UCI omdat ze willen weten wat de consequenties zijn als ze communicatie toestaan.”

Bron: Telegraaf.
Geplaatst door petoi op zaterdag 26 juni 2010 om 21:52
Ach straks twitteren ze allemaal met de ploegleider via de kilometerteller smiley
Geplaatst door marijeh op zaterdag 26 juni 2010 om 22:01
Hmmm dit is vreemd. Op het belgisch kampioenschap zijn ze wel toegestaan. Bron: Sporza. Heel raar vind ik. Of op alle nationale kampioenschappen worden oortjes toegestaan of op geen enkel kampioenschap.
Geplaatst door TandZwaarderDanDeRest op zaterdag 26 juni 2010 om 22:10
Op het NK zijn ze ook toegestaan meld Erik Dekker net op zijn twitter.
Geplaatst door Henki op zaterdag 26 juni 2010 om 22:21
Achja, misschien maar beter ook, dan is er tenminste ook geen gezeur over. En ik vraag me af of het echt uitmaakt wat betreft het koersverloop.
Geplaatst door FasTom op zondag 27 juni 2010 om 10:01
Pieter Serry wordt prof bij Topsport Vlaanderen en Vermote bij Quick Step
Geplaatst door zacht op zondag 27 juni 2010 om 11:24
Armstrong twitter:
Reading here in L'Equipe that AFLD decided against any drug controls for the French TT championships.
Geplaatst door Stephan_EJ op zondag 27 juni 2010 om 14:15
Die helicrash met 2 doden bij de Maasvlakte was in de lucht voor het filmen van een tourtocht. Is dat die tourtocht van Jan?
Geplaatst door Marleen op zondag 27 juni 2010 om 15:17
Kim Andersen heeft team saxobank verlaten om een nieuw team te starten met de schlecks

Bron: cyclingnews
Geplaatst door Marleen op zondag 27 juni 2010 om 17:27
Deense titel voor Nicki Sorensen

Bron: http://www.wvcycling.com/bericht/6832
Geplaatst door xistnc op zondag 27 juni 2010 om 17:57
marleen = into denmark?
Geplaatst door Marleen op zondag 27 juni 2010 om 18:21
Nee dat valt eigenlijk wel mee, maar ik volg meerdere kampioenschappen smiley

Frank Schleck luxemburgs kampioen voor Andy Schleck en Ben Gastauer.
Bron: Procycling
Geplaatst door petoi op maandag 28 juni 2010 om 00:03
De selectie van AG2R: Nicolas Roche (Ier), Rinaldo Nocentini (Ita), Martin Elminger (Zwi), Christophe Riblon (Fra), Maxime Bouet (Fra). David Le Lay (Fra), John Gadret (Fra), Lloyd Mondory (Fra), Dimitri Champion (Fra)
Geplaatst door petoi op dinsdag 29 juni 2010 om 00:10
In de categorie nieuws dat geen nieuws meer is: Lance Armstrong heeft vanavond bekend gemaakt dat dit zijn laatste Tour de France is. Dat ging natuurlijk via twitter maar wel in twee keer
Geplaatst door Contadorfan op dinsdag 29 juni 2010 om 10:09

Interview met Andy Schleck

Met de hulp van grote broer Fränk probeert Andy Schleck het Groothertogdom Luxemburg 52 jaar na Charly Gaul nog eens een Tourzege te schenken. Hoe ze het zullen doen, dat weten ze nog niet. 'We gaan voluit voor de eindzege. Al moet ik wel diep in het geel aan de laatste zaterdag beginnen.'

Al drie jaar op rij wordt Andy Schleck (25) naar voren geschoven als dé man die Alberto Contador van zijn voetstuk kan halen. Alleen kwam de jongste van The Schleck Brothers nog niet verder dan twee keer een tweede plaats achter Contador. In de Giro d'Italia van 2007 bij zijn debuut in het grote rondewerk, en in de Tour van vorig jaar. En toch. De manier waarop Andy Schleck vorig jaar onder de Arc de Triomphe van het podium stapte, verraadde veel. 'Hij kwam op me afgestapt', vertelt Steve Schleck, de oudste van de drie broers die ondertussen al lang niet meer koerst. Hij zei me: Steve, ik ben niet meer tevreden met een tweede plaats. Ik heb een Tourzege in mijn benen. In 2010 ga ik er vol voor. Samen met Fränk.'

De Schlecks spreken altijd in de wij-vorm. Alsof ze een Siamese tweeling zijn. Ze zullen volgend seizoen ook samenrijden in een nieuw Luxemburgs ProTourteam. 'Zo onlogisch is dat niet', zegt Andy Schleck. 'Je moet weten hoe we ineen zitten. Eerst telt de familie, pas dan komt de sport. Slaagt Fränk in zijn opzet, dan zal ik misschien nog blijer zijn. Natuurlijk is het ook mijn grote droom op zelf de Tour te winnen. Het is Ons Grote Doel.'

Fränk Schleck leefde een stuk serener naar de Tour toe dan Andy, die een verstoorde eerste seizoenshelft achter de rug heeft. Altijd was er wel iets. In december botste hij op training tegen een auto. De knie zou hem zelfs in februari nog uit de Trofeo Mallorca houden. Daarna had hij weken last aan de maag. Waardoor de jongste Schleck ongeveer net te laat kwam voor de Ardennenklassiekers. 'Eerst sukkelde ik met een ontsteking net onder de knieschijf. Uiteindelijk begon ik pas opnieuw in het Baskenland.'

Dan was er nog die val zaterdag op training, daags voor het Luxemburgs kampioenschap, waarin de twee van trui wisselden: Andy als tijdritkampioen en Fränk als wegkampioen. 'Geblutst en gebuild, maar gelukkig niets gebroken. Wat vel weg', twitterde Andy heel laconiek.

Zoveel tegenslag, zoveel rumoer, brengt dat je dan nooit uit evenwicht?

'Ach, waarom zou ik? Piekeren heeft geen zin. Ik heb er alles aan gedaan om topfit te zijn. Wat moet zijn, zal zijn.'

Hoe ver sta je eigenlijk? In Californië geraakte je geen berg op.

'Het probleem is dat ik me moest forceren om tijdig klaar te raken voor de Ardennenklassiekers. Ik was er niet zo goed als vorig jaar. Na Luik legde ik er zeven dagen de riem af. Mijn niveau was okay, maar niet super. Uiteindelijk herbegon ik er pas. Ik vond dat ik mezelf aangenaam verraste. Daarna verkende ik de Alpen- en de Pyreneeënetappes en trainde thuis vier dagen lang uitsluitend op snelheid.'

In Zwitserland was je al een pak beter, maar Gesink stak er in de cols nog bovenuit.

'Ik denk dat Gesink te vroeg top is. Hij zegt dat hij nog niet honderd procent is, maar ik betwijfel het. Je zag toch wat ik deed? Ik werkte bergop hard. Ik ben nog niet top, maar ik vergelijk alles met vorig jaar. Ik was tevreden over de testen die ik deed. Naar La Punt toe streed ik toch lang mee. Alleen in de slotkilometer was ik leeg. Hopelijk is dat in de Pyreneeën anders. Ik bouw stap per stap op. Geduldig.'

Het probleem is dat je altijd nog moet groeien in de Tour zelf.

'Dat moet ook zo. In Rotterdam zaterdag ga ik 99 procent zijn en in de Pyreneeën 110 procent. Dat is het plan. Ik weet dat ik nog groeimarge heb. De Tour begint pas in de derde week. Ik moet zelfs nog beter worden dan in 2009. (Merkt zijn ploegmaat Jakob Fuglsang op in de lobby van het rennershotel en roept hem bij ons) Mag ik u de man van de toekomst voorstellen? Dat is mijn beste vriend. Ik heb hem straks in de Tour hard nodig. Naast Fränk, natuurlijk. Ook Jakob ligt voor op het schema in vergelijking met vorig jaar. Ook zijn knieproblemen zijn weg. Hij is echt een goed mens, een geweldige atleet. Tijdens het seizoen verblijft hij niet ver uit mijn buurt. Ik hoop dat hij definitief verhuist van Italië naar Luxemburg.'

Hoe kan je in godsnaam Alberto Contador verslaan?

'Ik heb geen idee. Ik hoop dat het in de bergen gebeurt. In de tijdrit lukt het niet. Ik moet de laatste zaterdag in Bordeaux met een comfortabele voorsprong aan de 52 km van de waarheid beginnen. Anders mis ik de hoogste trede van het podium van Parijs.'

Lance Armstrong zegt dat Contador enkele zwakheden heeft. Hij somde ze niet op. Wat vind jij?

'Hij heeft die zeker. Iedereen heeft mindere punten. Ook ik. Als ik een vrouw zie, ben ik verloren (lacht). Lance bedoelt wellicht dat zijn team niet zo sterk is als Astana van vorig jaar. Daartegenover zijn wij sterker geworden. We hebben een negental voor alle terreinen. Zelfs voor de kasseien, waar tweevoudige Parijs-Roubaix-winnaar Fabian Cancellara, Stuart O'Grady en Matti Breschel me overheen helpen. Ik zeg niet dat we de Tour zullen winnen, maar we proberen het wel. Zoals vorig jaar toen we de enige waren die Contador aanvielen.'

Hoe raak jij als lichtgewicht en lange wapper over die kasseien?

'Je kan er de Tour verliezen. Niemand praat over die eerste rit door Nederland. Ook die is levensgevaarlijk. Ik ben niet bang van de wind en de kasseien, want voor dat soort werk beschik ik over het beste team van de wereld. Ik denk dat ze met 180 in het wiel willen zitten van Cancellara, O'Grady en Breschel. Maar (kordaat): I wanna be there. Ik wil er zitten, hoewel het wielrennen geen geschreven wetten heeft. Iedereen heeft het recht de plaats in het wiel van Cancellara in te nemen.'

Ben je die tweede plaatsen niet kotsbeu? Je won zelfs nog geen enkele rit. Vrees je niet de Raymond Poulidor van deze generatie te worden?

'Hét probleem is Contador. Misschien was hij beter tien jaar later geboren. Het pleziert me wel dat ik een van de topfavorieten word genoemd. Daar geniet ik van. Het is fun als je bedenkt dat ik na amper vijf en een half jaar profschap als kopman uitgespeeld word in de belangrijkste koers van het jaar.'

Ben je een strenge leider?

'Neen, ik vraag gewoon wat ik nodig heb. The boys snappen dat. Ik zie me niet als dé kopman. Dé echte leider is Stuart O'Grady. Met zijn rijke ervaring neemt hij soms rechtlijnige beslissingen. Zo van: hé, jongens, nu doen we dit, nu doen we dat. Altijd op een rustige manier. Nooit paniekerig.'

Contador is niet echt je vijand. Je bent er zelfs goed bevriend mee. Ik zag je op vakantie in Curaçao met hem dollen.

'Alberto is een toffe kerel. I like him, maar eerlijk: ik mag ook Lance Armstrong wel. Naar de buitenwereld komt hij zelfverzekerd en soms arrogant over, maar met zijn status moet dat ook. He's a nice guy. Hij kan zich niet gedragen zoals Contador en ik.'

Zou je met Lance Armstrong willen ruilen?

'Absoluut niet. Soms vraag ik me af waar hij nu precies woont. Met al zijn lezingen, actes de présence, liefdadigheidswerken. Dan reken ik zijn koersprogramma er nog niet bij. Het moet echt een obsessie van hem zijn om zijn boodschap van Livestrong overal ter wereld uit te dragen.'

Kan Armstrong eigenlijk nog op 38-jarige leeftijd de Tour winnen?

(Onmiddellijk) 'Ja, omdat hij een sterke kerel is. Of beter: a strong kid, een sterke jongen. Hij zegt altijd Kid tegen mij.'

Je tijdrijden is je achillespees. Vorig jaar was je tweede op 4 minuten en 11 seconden van Contador maar alleen al tegen de tijd verloor je 3 minuten en 7 seconden. Dan heb je nog de pech dat er geen ploegentijdrit is.

'Ik trainde heel specifiek op het tijdrijden met ploegleider Bobby Julich. De Amerikaan weet waarover hij praat. Hoe ik dat deed, zeg ik niet. Het is onze trainingsmethode, ik wil niet dat iemand ze kopieert. (grappend) Ik deed veel aan interval en reed veel kilometers achter de scooter. Het resultaat in de proloog van Zwitserland viel mee, in de afsluitende chrono viel het wat tegen.'

Wat denk je van onze klassementsrijder Jurgen Van den Broeck?

'Ik ken hem van bij de junioren. Hij heeft een top tien in de benen. Maar de Tour winnen? Dat weet ik niet. Daar Omega Pharma-Lotto geen grote kopman heeft, kan hij zijn kans gaan. Hoewel, hij mikt toch beter op een ritzege. Zoals de Fransman Brice Feillu vorig jaar. Had hij de hele Tour in de wielen gehangen, dan was hij misschien in Parijs vijftiende. Maar hij won in Andorra een bergrit, dat maakte hem pas echt onsterfelijk.'

Neem nu eens dat het wonder wel geschiedt, dat je Contador klopt, wat wordt er dan van jou in het Groothertogdom? De Letzeburgers zullen zot worden.

'Dat zien we dan wel. Luxemburg zal in vuur en vlam staan, maar ik zal er rustig bij blijven. Uiteindelijk is het toch maar sport. Dat merkte ik onlangs nog bij de geboorte van Leea, het dochtertje van Fränk. Van het ene op het andere moment was ik nonkel Andy!'
Geplaatst door xistnc op dinsdag 29 juni 2010 om 10:18
smiley Heb je dat allemaal overgetypt?
Geplaatst door F4L op dinsdag 29 juni 2010 om 10:23
Quote:
In Zwitserland was je al een pak beter, maar Gesink stak er in de cols nog bovenuit.

'Ik denk dat Gesink te vroeg top is. Hij zegt dat hij nog niet honderd procent is, maar ik betwijfel het. Je zag toch wat ik deed? Ik werkte bergop hard. Ik ben nog niet top, maar ik vergelijk alles met vorig jaar. Ik was tevreden over de testen die ik deed. Naar La Punt toe streed ik toch lang mee. Alleen in de slotkilometer was ik leeg. Hopelijk is dat in de Pyreneeën anders. Ik bouw stap per stap op. Geduldig.'

Dan mag Andy mij gaan uitleggen hoe je al top kunt zijn in je eerste wedstrijd sinds een lange periode van inactiviteit smiley.
Geplaatst door F4L op dinsdag 29 juni 2010 om 10:40
Heel verrassend nieuws toch wel:

Tom Jelte Slagter per 1 januari naar ProTeam

Nederlands beloftenkampioen Tom Jelte Slagter maakt per 1 januari de overstap naar het Rabo ProTeam.
Kersvers Nederlands kampioen bij de beloften Tom Jelte Slagter (foto) gaat de overstap maken naar het Rabo ProTeam. Na een overtuigend eerste jaar bij de opleidingsploeg van Piet Kuijs en Arthur van Dongen, maakt de 20-jarige Slagter volgend jaar zijn opwachting bij de profs.

De kleine Groninger die bergop goed uit de voeten komt is blij met de overstap: "Ik wilde deze stap heel erg graag maken, het is natuurlijk fantastisch dat de ploegeleiding er net zo over denkt en dat het binnen de Rabo ploeg ook mogelijk is." Over zijn ambities voor het eerste jaar is Slagter duidelijk: "Ik ga een hoop leren, er zal goed naar mijn programma gegeken worden en men zal mij rustig brengen. Mijn opleiding gaat dus gewoon verder, maar nu op een hoger niveau." Voordat Slagter zijn stap gaat maken staan er nog genoeg wedstrijden op het programma: “ik wil er alles aan doen op het het WK goed te rijden.”

Kruijswijk en Tjallingii langer bij de ploeg
Rond het NK bereikten ook Steven Kruijswijk en Maarten Tjallingii overeenstemming over een langer contract met de ploeg. Voor Kruijswijk, die verrasste in de afgelopen Giro d’Italia, betekent dit dat zijn huidige contract wordt opengebroken en verlengd tot en met 2012. Tjallingii blijft ook tot en met 2012 in dienst bij de Rabo ploeg.

Erik Breukink, technisch directeur: "Met Kruijswijk en Slagter hebben we het over twee jongens die perfect binnen onze visie passen. Ze zijn jong en talentvol. Steven heeft een heel grote stap gemaakt en Slagter kan ons ook nog gaan verbazen. Tjallingii heeft dat al gedaan is nu een van de sterkte steunpilaren binnen de ploeg. Een echte teamplayer die over het nodige evenwicht in de ploeg zorgt."

Bron: Rabosport
Geplaatst door xistnc op dinsdag 29 juni 2010 om 10:50
De tijden van voorzichtig brengen zijn onvoltooid verleden tijd?
Geplaatst door gilly2 op dinsdag 29 juni 2010 om 18:33
Ricco 2 maanden de bak in
Geplaatst door F4L op dinsdag 29 juni 2010 om 18:35
@ gilly2, hij heeft toch slechts voorwaardelijk gekregen?
Geplaatst door djoriana op dinsdag 29 juni 2010 om 20:35
Antidopingactie in Italië

dit staat sinds 2015 op het limburgs dagblad:

het is weer bijna tijd voor de tour!!

ROME (ANP) - De Italiaanse politie heeft dinsdag in het noorden van Italië huiszoeking gedaan bij verscheidene wielrenners en artsen. Meer dan honderd agenten werden ingezet voor deze operatie in de strijd tegen doping.
In de woningen zouden verboden medicamenten in beslag zijn genomen. De opdracht voor de actie kwam van het Openbaar Ministerie (OM) in Padua.

Geplaatst door Onie op woensdag 30 juni 2010 om 10:00
Geen grote nieuwswaarde. Toch wel interessant om te lezen, het gaat over Cav.

Ik wist trouwens niet dat zijn broer voor 6 jaar de bak in moest.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17] 18