Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Nieuws V
Geplaats door Koldo op dinsdag 2 maart 2010 om 14:41.
Hoewel wij ons best doen om (belangrijk) nieuws z.s.m. op de site te publiceren, kan het gebeuren dat je nieuws ergens anders ontdekt dat hier nog niet bekend is gemaakt. Zend het dan hier in, of zet hieronder een link.
Reacties
| Geplaatst door Onie op vrijdag 28 mei 2010 om 18:30 |
Leon maak je nuttig . |
| Geplaatst door Koldo op vrijdag 28 mei 2010 om 19:22 |
| Er is helaas een negatief verband tussen de kwaliteit van het weer en de snelheid van het nieuws op wielerflits (: |
| Geplaatst door petoi op vrijdag 28 mei 2010 om 22:58 |
| Geplaatst door gilly2 op zaterdag 29 mei 2010 om 12:47 |
| Giro-organisatie geeft Weenig boete en tijdstraf 28 mei 2010 De organisatie van de Giro d’Italia heeft Pieter Weening een boete van 50 Zwitserse francs (circa 35 euro) en een tijdstraf van twintig seconden opgelegd. De renner van Rabobank zou zich vrijdag te lang hebben beschut achter een teamwagen. Hiervoor werd ook Rabo-ploegleider Nico Verhoeven bestraft, meldt Cyclingnews. De tijdstraf heeft overigens geen gevolgen voor de plek van Weening in de algemene rangschikking. Hij blijft de nummer 23 van de Ronde van Italië, op ruim 52 minuten van klassementsleider en roze truidrager Ivan Basso. |
| Geplaatst door xistnc op zondag 30 mei 2010 om 13:03 |
| Volg hier Parijs-Roubaix voor Beloften. Kan Taylor Phinney zichzelf opvolgen? Stand van zaken 12:45u: Benjamin King (Trek-Livestrong), Boy Van Poppel (Rabobank CT), Corentin Maugé (Vendée U), Walker Savidge (Holowesko Partners-Felt-Garmin), Anthony Buhler (CC Etupes), Fabien Taillefer (Team Véranda Rideau), Jimmy Turgis (CC Nogent) à 1'35'' Peloton |
| Geplaatst door gwk op zondag 30 mei 2010 om 15:01 |
| Maxime Monfort wint ronde van Bayern, laatste etappe wordt gewonnen door Marcin Sapa. Klik |
| Geplaatst door Liefhebber op zondag 30 mei 2010 om 15:13 |
Serpa of Sapa? ![]() |
| Geplaatst door gwk op zondag 30 mei 2010 om 15:14 |
Oei, domme typefout. Uiteraard Sapa . |
| Geplaatst door wgr op zondag 30 mei 2010 om 16:59 |
| Cassani laat zien hoe de brommer van Cancelara werkt. http://ht.ly/1RMNv Was blijkbaar ook te zien op de RAI, ik weet het niet maar de beelden geven te denken. Oordeel zelf. |
| Geplaatst door xistnc op zondag 30 mei 2010 om 18:05 |
| Lol, die Cassani ontmaskert nogal eens iets! Ik denk dat Kruijswijk op zo'n brommer rijdt. Kan toch niet anders? |
| Geplaatst door Liefhebber op zondag 30 mei 2010 om 18:14 |
| Zeer kwalijk als het waar is. Nog betere fietscontroles dus... |
| Geplaatst door Onie op zondag 30 mei 2010 om 18:18 |
*schrijft zich in voor de Tour de France* ![]() Benieuwd hoe lang z'n accu het vol houdt. |
| Geplaatst door F4L op zondag 30 mei 2010 om 21:13 |
| Taylor Phinney naar RadioShack in 2011 Selon toute vraissemblance, Taylor Phinney, vainqueur de Paris-Roubaix espoir ce dimanche pour la deuxième fois, intégrera les rangs de RadioShack en 2011. "C’est en tout cas ma dernière saison en « amateur »" indique à www.cyclismag.com celui qui évolue dans la réserve continentale Trek-Livestrong. Entre temps, le jeune prodige américain, 20 ans, sera stagiaire cette fin de saison dans l’équipe de Lance Armstrong, a annoncé son directeur sportif Axel Merckx, à l’arrivée à Roubaix. Giro 2011 : Automatische selectie: La Fédération italienne de cyclisme et RCS, organisateur du Giro, ont signé un accord selon lequel l'équipe italienne qui remportera le "championnat d'Italie par équipe" sera assurée d'une sélection pour le Giro 2011. Ce championnat est en fait un challenge organisé sur l'ensemble de la saison sur les épreuves .1 et .HC. Ce challenge avait été remporté en 2007 par la formation Tenax (devenue De Rosa), en 2008 par Diquigiovanni (devenue Androni) et en 2009 par CSF Group (devenue Colnago). Lors des précédentes éditions un classement individuel était également en jeu. Avant le Giro, hors chalenge, l'équipe Androni Giocatolli était en tête de ce challenge. Source : Federciclismo Via Cyclismag. |
| Geplaatst door Liefhebber op zondag 30 mei 2010 om 21:15 |
Mijn Frans is erg slecht ![]() |
| Geplaatst door F4L op zondag 30 mei 2010 om 21:19 |
| @ Liefhebber, eerste bericht is dat Phinney in 2011 naar RadioShack gaat (zeer waarschijnlijk) en Axel Merckx (baas van Trek-Livestrong) heeft het ook nog over een stage bij RadioShack aan het eind van het seizoen. Het twee bericht gaat over een automatisch selectie systeem voor de Giro d'Italia De ploeg die het het beste doet in de Italiaanse wedstrijden (.1 en .HC) wordt automatisch geselecteerd voor de Giro. In 2007 was dat Tenax (nu bekend als DeRosa), in 2008 Diquigiovanni (nu bekend als Androni) en vorig jaar ging die eer naar CSF (nu bekend als Colnago). |
| Geplaatst door Liefhebber op zondag 30 mei 2010 om 21:25 |
| thanx F4L |
| Geplaatst door petoi op zondag 30 mei 2010 om 21:26 |
| Niet echt verrassend. Had natuurlijk P-R U23 nog 3 keer kunnen winnen maar dat is natuurlijk ook niet leuk als je weet dat er betere mannen rond rijden in een andere wedstrijd. Ben wel benieuwd of ze dit ook bij Garmin hadden gedaan. |
| Geplaatst door Moreno op maandag 31 mei 2010 om 11:03 |
| Devolder misschien toch in de tor meld sporza teletekst |
| Geplaatst door Liefhebber op maandag 31 mei 2010 om 11:30 |
In de Tor? Of in de Tur ![]() |
| Geplaatst door gwk op maandag 31 mei 2010 om 14:38 |
| Landis mag op zoek naar nieuwe ploeg. |
| Geplaatst door petoi op maandag 31 mei 2010 om 17:42 |
| Schorsing Valverde definitief NOS |
| Geplaatst door Lionel Messi op maandag 31 mei 2010 om 17:44 |
lees het net ook, wel een verlies voor het peleton![]() |
| Geplaatst door waggie op maandag 31 mei 2010 om 17:46 |
| [size=4]Ik vind het toch een beetje vreemd dat Gesink laatst met hem trainde..[/size] |
| Geplaatst door Larson op maandag 31 mei 2010 om 17:48 |
| dus ik neem aan dat iedereen valverde uit zijn prono's kan halen voor Dauphine? |
| Geplaatst door DappereDuiven op maandag 31 mei 2010 om 17:49 |
hij is bij mij al weg ![]() |
| Geplaatst door Heuj op maandag 31 mei 2010 om 17:51 |
| staat ook op tas-cas.org; schorsing loopt vanaf 1 jan 2010. |
| Geplaatst door Larson op maandag 31 mei 2010 om 17:52 |
| Dan rijd hij dus niet in de Dauphine |
| Geplaatst door xistnc op maandag 31 mei 2010 om 17:53 |
| "the CAS has imposed a two year ban on Alejandro Valverde starting on 1 January 2010 but has denied the request of the UCI and WADA that results obtained by the athlete prior to the beginning of the suspension be annulled" Volgens mij betekent dit, dat hij zijn resultaten van 2010 kwijt speelt, maar resultaten voor 1 januari 2010 mag houden. |
| Geplaatst door petoi op maandag 31 mei 2010 om 17:56 |
| volgens de NOS niet. |
| Geplaatst door zacht op maandag 31 mei 2010 om 21:41 |
| UCI world ranking 31-5-2010: 1 Cadel Evans (Aus) BMC Racing Team 374 2 Philippe Gilbert (Bel) Omega Pharma - Lotto 294 3 Joaquin Rodriguez Oliver (Spa) Team Katusha 268 4 Luis Leòn Sánchez Gil (Spa) Caisse d'Epargne 222 5 Tom Boonen (Bel) Quick Step 216 6 Ivan Basso (Ita) Liquigas-Doimo 206 7 Michele Scarponi (Ita) Androni Giocattoli 203 8 Fabian Cancellara (Swi) Team Saxo Bank 200 9 Alexandre Vinokourov (Kaz) Astana 185 10 Alberto Contador (Spa) Astana 161 |
| Geplaatst door F4L op maandag 31 mei 2010 om 21:42 |
| Rein moet de Tour en de Vuelta doen! |
| Geplaatst door xistnc op maandag 31 mei 2010 om 21:47 |
| @zacht: heb je daar al opgeschoven resultaten in verwerkt? Of alleen Valverde van nr 1. verwijderd? |
| Geplaatst door F4L op maandag 31 mei 2010 om 22:24 |
| Bauke Mollema rijdt nog de Ronde van Zwitserland, ben benieuwd of hij daar de rol van Szmyd gaat vertolken voor Gesink. |
| Geplaatst door xistnc op maandag 31 mei 2010 om 22:27 |
| @F4L: of andersom. Gesink wil vooral graag een rit winnen, ben benieuwd hoe hij dat gaat aanpakken. |
| Geplaatst door F4L op maandag 31 mei 2010 om 22:31 |
| Gewoon zich op achterstand laten rijden net als de Schleckjes altijd doen. Ik weet dat Anton zich richt op deze ronde, maar verder heb ik niet echt een idee. De Schleckjes doen wel mee, maar die zien we pas in de Tour. |
| Geplaatst door xistnc op maandag 31 mei 2010 om 22:36 |
| Ja, dat is de manier, maar die manier zit volgens mij niet bij Gesink in zijn systeem. |
| Geplaatst door F4L op dinsdag 1 juni 2010 om 13:13 |
| Szymd tekent een contract voor nog eens twee jaar bij Liquigas: Bron: http://sylwesterszmyd.blogspot.com/ (Artikel van 29 mei). |
| Geplaatst door gwk op dinsdag 1 juni 2010 om 15:21 |
| Armstrong aan de start in Zwitserland |
| Geplaatst door F4L op dinsdag 1 juni 2010 om 18:46 |
| Geen Tour of Ireland: NO TOUR OF IRELAND CYCLE RACE THIS YEAR Organisers plan its return for 2011 The organisers of the Tour of Ireland international cycle race have announced that the race will not go ahead as planned between 18th-22nd August this year. Despite significant commercial and public sector funding, current economic conditions have meant that the additional investment required to make the event viable has not been forthcoming in time for this season. The professional race, revived in 2007 after a long absence, has been hit by the current economic situation. Televised worldwide, with exceptional coverage in Europe and the USA, the race has attracted top cycling stars to Ireland during the last three years. "We fully intend to bring it back for 2011 when the private sector environment is stronger" said organiser Alan Rushton of Tour of Ireland Cycling Events Limited. |
| Geplaatst door Hermantk op woensdag 2 juni 2010 om 12:17 |
| Gutierrez reageert, zoals hij zelf zegt, namens alle Spaanse renners op de schorsing van Valverde. |
| Geplaatst door F4L op woensdag 2 juni 2010 om 16:38 |
| Voorselectie Caisse voor de Tour: Luis Leon Sanchez, Imanol Erviti, Christophe Moreau, Maurizio Soler, Ruben Plaza, Juan José Cobo, Vasil Kyrienka en Marzio Bruseghin (Als hij hersteld is) Via: Dario De Navarra |
| Geplaatst door remco2103 op woensdag 2 juni 2010 om 21:29 |
| Ook geen Tour of Missouri: Bron ''De Ronde van Ierland zal dit jaar niet doorgaan. Wegens het slechte economische klimaat vinden de organisatoren onvoldoende sponsors. De wedstrijd stond sinds 2007 terug op de kalender, na een onderbreking van vijftien jaar. Russell Downing won de laatste editie. Enkele dagen geleden raakte bekend dat ook de Tour of Missouri om dezelfde reden wordt afgelast. Men hoopte dat de staat het tekort zou bijpassen na het afhaken van de hoofdsponsor, maar dat gebeurde niet. Het blijft dus bij drie edities van deze wedstrijd. Ook het Duitse wielrennen blijft in de hoek waar de klappen vallen. Er is voorlopig nog steeds geen sprake van een terugkeer van de Deutschland Tour. De Duitse televisie heeft geen interesse, waardoor de rittenkoers ook volgend jaar zeker niet georganiseerd zal worden.'' |
| Geplaatst door gwk op woensdag 2 juni 2010 om 22:09 |
| Verrassende uitspraak van Kruiswijk in interview met NOS: "Ik ben geen ronderenner die voor het klassement gaat, het is beter voor mij om me te richten op etappes." |
| Geplaatst door xistnc op woensdag 2 juni 2010 om 22:19 |
| lol, of `hoe houd ik de druk weg´ |
| Geplaatst door F4L op woensdag 2 juni 2010 om 22:25 |
| De locomotief voor Gesink is gevonden! En de nieuwe Erik Dekker! |
| Geplaatst door shiraz op donderdag 3 juni 2010 om 07:59 |
| Tour voor Rosseler in gevaar |
| Geplaatst door F4L op donderdag 3 juni 2010 om 10:33 |
| Tourploeg Rabo: Robert Gesink (1), Denis Menchov (9), Juanma Garate (4), Oscar Freire (6), Lars Boom (0), Laurens ten Dam (2), Koos Moerenhout (6), Maarten Tjallingii (0) en Grischa Niermann (7) |
| Geplaatst door Onie op donderdag 3 juni 2010 om 10:45 |
@hierboven: Bron:Rabosport .(tussenhaakjes het aantal tourstarts) edit: Niet heel verassend. Heel mss. Martens ook wel verwacht, maar die zal zijn kunsten in de Vuelta mogen laten zien. |
| Geplaatst door gwk op donderdag 3 juni 2010 om 11:10 |
Leuke ploeg, mooi voor Tjallingii. Nu mag hij het een keer laten zien in de grootste wielerronde .@Onie, zo dom zijn we nou ook weer niet, dat snappen we nog wel ![]() . |
| Geplaatst door Onie op donderdag 3 juni 2010 om 11:15 |
@gwk: Sorry, dan had ik je onderschat . |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- woensdag 8 februari
- 22:04 Vijf Nederlanders in Ronde v..
- 18:47 Tom Veelers: "Dit was het ma..
- 17:33 Parcours Ronde van Zwitserla..