Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Forum - Nieuws V

Geplaats door Koldo op dinsdag 2 maart 2010 om 14:41.
Hoewel wij ons best doen om (belangrijk) nieuws z.s.m. op de site te publiceren, kan het gebeuren dat je nieuws ergens anders ontdekt dat hier nog niet bekend is gemaakt. Zend het dan hier in, of zet hieronder een link.

Reacties

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18
Geplaatst door petoi op donderdag 20 mei 2010 om 19:02
Feline behaalt eerste profwinst uit zijn carriere in Circuit de Lorraine
Geplaatst door Jonathan op donderdag 20 mei 2010 om 19:14
http://www.lorraine.eu/jahia/Jahia/site/e-internet/

Bij deze link vind je in excel sheet de uitslag van de wedstrijd.
Geplaatst door SAMba op donderdag 20 mei 2010 om 19:18
Komt er nog iets over de brommer fiets van Cancellara?

Ik zag vandaag een artikel voorbijflitsen in één van de vele volgepropte topics, maar het leek mij niet echt officieel. Of wel?

Edit: ik hoop natuurlijk van niet, dat zou er toch echt over zijn... smiley
Geplaatst door petoi op donderdag 20 mei 2010 om 19:25
@Samba het artikel is sinds gisteravond al in omloop. Wordt een beetje lacherig over gedaan in het peleton. Ik dacht al iets gelezen te hebben waar de UCI zei dat ze mensen er niet van verdenken het te gebruiken maar er wel op zouden gaan letten.

Het apparaat/mechanisme is door de media in verband gebracht met Cancelara waarschijnlijk vanwege zijn bijnaam.

Ik alleen het bericht niet meer vinden.
Geplaatst door wgr op donderdag 20 mei 2010 om 19:25
@Samba
of het waar is weet ik ook niet, maar het kan makkelijk. Is namelijk gewoon te koop.
900 gram, is ook wel te overzien.

zie hier voor de werking.

Ok accu wel even ergens anders weg werken dan in een zadeltasje smiley
Geplaatst door SAMba op donderdag 20 mei 2010 om 19:37
Ik heb het bewuste artikel teruggevonden

Nog nooit van die site gehoord. Aangezien ik er nergens anders wat over kan vinden, ga ik er vooralsnog van uit dat dit een vergissing is. smiley
Geplaatst door gwk op vrijdag 21 mei 2010 om 15:17
Johan Lindgren(Cyclecity) wint in Olympia's Tour
Geplaatst door F4L op vrijdag 21 mei 2010 om 17:17
Nvm
Geplaatst door Schele Sjakie op vrijdag 21 mei 2010 om 17:18
Stuart O'Grady breekt alweer zijn sleutelbeen
Geplaatst door petoi op vrijdag 21 mei 2010 om 18:14
Schorsing Thomas Dekker defintief/officieel 2 jaar
Geplaatst door shiraz op vrijdag 21 mei 2010 om 19:53
weer 2
Geplaatst door xistnc op vrijdag 21 mei 2010 om 19:59
Dekker: 2
Geplaatst door SAMba op vrijdag 21 mei 2010 om 21:06
Sporza teletekst: Van Avermaet gaat Evans achterna en trekt volgend seizoen zo goed als zeker naar BMC.
Geplaatst door F4L op vrijdag 21 mei 2010 om 21:07
Zie het ingestuurde nieuws.
Geplaatst door F4L op vrijdag 21 mei 2010 om 21:25
Wat hervormingen op stapel in de ProTour:

1. Je kan geselecteerd worden voor de grote rondes door bij de beste 16/17 op de World Ranking te horen.

2. Er gaan meer wedstrijden mee tellen voor de World Ranking, een soort van CQ-Ranking.

3. Geen licenties voor vier seizoenen meer, dit om Footon-toestanden te voorkomen.

4. Iets over het behoud van de wielrenners en hun punten. Punten tellen niet mee voor komend seizoen als een ploeg zijn wielrenners niet weet te behouden?

5. De punten van de 15 beste renners tellen dit om te voorkomen dat teams alles rond één renner bouwen.

6. Om te voorkomen dat een verpest seizoen (Edvald?) roet in het eten gooit, tellen de punten van twee jaar mee.

7. ProContinentale ploegen krijgen een budget van 18 punten en deelname aan een ProTour/Historische wedstrijd zorgt er voor dat er punten vanaf gaan. Dit om te voorkomen dat ProContinetale ploegen meedoen aan alle ProTour/Historische wedstrijden zonder dat ze voor die licentie betalen. :

Puntentelling:

9 Punten: Tour de France

6 Punten: París-Niza, Tirreno-Adriático, Milán-San Remo, Tour de Flandes, París-Roubaix, Amstel Gold Race, Lieja-Bastoña-Lieja, Giro, Dauphiné, Tour de Suiza y Vuelta a España

3 Punten: Volta a Catalunya, Gante-Wevelgem, Vuelta al País Vasco, Flecha Valona, Tour de Romandía, San Sebastián, Lombardía, Tour Down Under, Polonia, Vattenfall Classic, Eneco Tour, Plouay, Quebec y Montreal

8. Het wildcard label verdwijnt voor ProContinentale ploegen, ploegen die niet aan administratieve en economische eisen voldoen hebben kans hun licentie kwijt te raken en te degraderen naar de Continentale divisie.

9. Alle ProContinentale ploegen moeten een biologisch paspoort hebben en resultaten lijken minder belangrijk te worden voor de UCI. Ze willen projecten zoals Topsport Vlaanderen stimuleren.
Geplaatst door dvdl op vrijdag 21 mei 2010 om 21:30
@F4L: zoals aangekondigd rond de bekendmaking van de tourploegen voor dit jaar. Interessant dus, maar wat is de bron?
Geplaatst door Verweggistan op vrijdag 21 mei 2010 om 21:54
Rujano staat niet meer op de teampagina van ISD bij de UCI (linken naar UCI site werkt niet, ga zelf maar kijken). Dus hij is officieel weg bij ISD of was al bekend dat Rujano weg was bij ISD? En zo ja waarheen?
Grabovkyy staat er ook niet meer bij maar dat zal misschien met zijn blessure te maken hebben.
Geplaatst door shiraz op vrijdag 21 mei 2010 om 22:42
Nog even over mijn post van vrijdag 21 mei 2010 om 19:53.
Ik heb die jongens toen ook nog even opgezocht op CQ, en daar stonden ze allebei al als voorlopig geschorst. Die jongens zijn erg snel.
Geplaatst door waggie op zaterdag 22 mei 2010 om 11:03
Chantagemails Floyd Landis online

Schijnt dat RadioShack al twee jaar gechanteerd wordt door Floyd Landis..
Geplaatst door FasTom op zaterdag 22 mei 2010 om 11:57
En RadioShack bestaat nog maar 1 jaar smiley
Geplaatst door zacht op zaterdag 22 mei 2010 om 12:09
Lemond gaat op zijn blog voor een deel mee met Landis.
Geplaatst door wringer op zaterdag 22 mei 2010 om 12:24
Frankie Andreu: “When you have that kind of detail like Floyd’s throwing out there, you can’t just make that stuff up,”. In 2006 Andreu admitted using EPO while riding for Postal in 1999. In 2005 he had been part of an instant-message exchange with another former teammate, in which they discussed Floyd’s involvement in blood-doping and Landis’s allegation that Armstrong and Bruyneel had flushed his “rest day bag” down the toilet.

(vooral die laatste zin roept mooie beelden op)
Geplaatst door F4L op zaterdag 22 mei 2010 om 12:54
Coen Vermeltfoort wint in Olympia's Tour!

Edit: Phinney is tweede. Beiden hebben wel een grote voorsprong op de rest, video van de finish staat ook al online.
Geplaatst door xistnc op zaterdag 22 mei 2010 om 13:53
Thomas Frei terug op de fiets als man in black
Geplaatst door xistnc op zaterdag 22 mei 2010 om 20:06
Podium Posthuma in Heist-op-den-Berg

1. Aidis Kruopis (Lit) de 165 km in 3u35:43
2. Gorik Gardeyn
3. Joost Posthuma (Ned) op 0:03
4. Kristof Vandewalle 0:05;
5. Bjorn Leukemans;
Geplaatst door Joop op zondag 23 mei 2010 om 11:03
Ook Freire in Belgie (naast Menchov)

Het wordt zowaar nog een sterrenteam wat daar komt nadat ze eerst nog te weinig mensen hadden. Leuk voor Belgen, ben wel jaloers smiley

Telegraaf: Naast Menchov ook Freire in Belgie
Geplaatst door waggie op zondag 23 mei 2010 om 20:37
Landis doodleuk bij koers Californië

LOS ANGELES - Enkele dagen nadat Floyd Landis heeft bekend jarenlang dope te hebben gebruikt, vertoonde de Amerikaan zich zaterdag doodleuk bij een wielerkoers. Hij kwam naar de Ronde van Californië, waar hij zich voornamelijk ophield in de VIP-tent van zijn sponsor OUCH. Landis bekende niet alleen dopegebruik, maar wees ook talloze collega's - onder wie Lance Armstrong - als bedriegers aan.

Bron: Telegraaf
Geplaatst door xistnc op zondag 23 mei 2010 om 21:46
Haussler uit de bocht
Geplaatst door xistnc op maandag 24 mei 2010 om 14:14
Twee Kazakken gearresteerd in Frankrijk.

Geplaatst door petoi op maandag 24 mei 2010 om 14:21
Rectificatie het gaat niet om Aleksej Kolesov die is nu pas 25.

Waarschijnlijk gaat het om Evgeniy Sladkov als voormalig Astana renner (in 2007) en Alexey Lyalko die in 2006 voor Cycling Team Capec en in 2008 voor Ulan reed.
Geplaatst door Aalboon op maandag 24 mei 2010 om 22:57
De Giro d'Italia krijgt morgen tijdens de klimtijdrit naar het Plan de Corones bezoek van Fernando Alonso. De tweevoudig wereldkampioen in de Formule 1 is op uitnodiging van de organisatie naar Italië afgereisd. Met maximale stijgingspercentages van 24 procent belooft de 12,9 kilometer lange strijd tegen de klok voor veel spektakel te gaan zorgen.

De Spaanse Ferrari-coureur Alonso is een fervent wielerliefhebber en speelt al enige tijd met de gedachte om zelf een ploeg op te richten. Deze formatie zou in 2011 moeten debuteren in het peloton. Beoogd kopman is zijn goede vriend en landgenoot Alberto Contador.

http://sport.fok.nl/nieuws/386780/1/1/50/giro-fernando-alonso-op-bezoek-tijdens-klimtijdrit.html

Wel een leuk artikel
Geplaatst door xistnc op dinsdag 25 mei 2010 om 11:01
Toni Tauler is de llull?
Geplaatst door Stephan_EJ op dinsdag 25 mei 2010 om 12:04
Stef Clement zeker geen Tour en NK. Gaat zich volledig richten op zijn herstel.

Link
Geplaatst door gwk op dinsdag 25 mei 2010 om 14:33
Buffaz en Bertagnolli zijn vandaag niet van start gegaan in de tijdrit naar Plan de Corones.
Geplaatst door xistnc op dinsdag 25 mei 2010 om 20:32
USADA speelt PeterRdeVries.

Iemand een suggestie om welke 2 het zou kunnen gaan? Zullen allicht geen Shack-ers zijn, lijkt me.
Geplaatst door xistnc op woensdag 26 mei 2010 om 08:16
het ochtendrondje langs de velden:

Jeep rijdt in op FDB-peloton

John Lelangue zegt medewerking toe
Geplaatst door Markoes op woensdag 26 mei 2010 om 09:06
Vacansoleil mag wel starten in de Ronde van Zwitserland. (Bron: Wielerland)
Geplaatst door Stephan_EJ op woensdag 26 mei 2010 om 19:23
Wouter Sybrandy 4e in de derde etappe van de FDB Insurance Ras.
Geplaatst door Vittal op donderdag 27 mei 2010 om 13:07
Het mogelijk schrappen van de Gavia uit het parcours van zaterdag is nu ook officeel bevestigd door de organisatie:

http://www.gazzetta.it/Speciali/Giroditalia/it/27-05-2010/brescia-attende-sprint-604137548743.shtml
Geplaatst door petoi op donderdag 27 mei 2010 om 13:16
Ik kan geen Italiaans maar ze bevestigen dat ze overwegen de Gavia gaan schrappen en niet dat bevestigen dat ze de Gavia daadwerkelijk schrappen. Toch?
Geplaatst door jaja op donderdag 27 mei 2010 om 13:34
Dat is ook wat ik er uit op weet te maken, vind ook nergens bevestiging van dit bericht. Voorlopig kan ik het nog niet plaatsen. Wel altijd erg leuk dat jullie ons wijzen op het nieuws.
Geplaatst door Vittal op donderdag 27 mei 2010 om 13:38
Ik zeg toch ook niet dat ze hem gaan schrappen, ze bevestigen enkel het gerucht van rabosport, dat de organisatie inderdaad overweegt de Gavia te schrappen...
Geplaatst door Hakkie2 op donderdag 27 mei 2010 om 13:41
Het alternatief is wel nieuws... en trouwens zwaarder dan de Gavia.

Vind wel dat het alternatief als nieuwsartikel geplaatst kan worden (met evt. wat percentages e.d.).
Geplaatst door Stephan_EJ op donderdag 27 mei 2010 om 20:07
Wouter Sybrandy wederom goed in de FDB Insurance Ras. Gisteren 4e, vandaag 6e in de vierde etappe.
Geplaatst door gwk op vrijdag 28 mei 2010 om 09:29
Ook Colom voor twee jaar geschorst.
Geplaatst door dvdl op vrijdag 28 mei 2010 om 10:19
Ballan mag weer, van BMC.
Geplaatst door gwk op vrijdag 28 mei 2010 om 12:12
Zoals verwacht: Exit Greipel.
Geplaatst door gwk op vrijdag 28 mei 2010 om 15:19
Ciolek wint derde etappe in Bayern
Geplaatst door Fietsflap op vrijdag 28 mei 2010 om 18:24
Scarponi wint 19de rit Giro d'Italia.

Ik begin verwend te raken door die snelle service van Wielerflits, want ik zit nu al vol ongeduld te wachten op het nieuwsbericht hierover... smiley
Geplaatst door xistnc op vrijdag 28 mei 2010 om 18:26
Robin heeft een snipperdag, vermoed ik
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18