Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Nieuws V
Geplaats door Koldo op dinsdag 2 maart 2010 om 14:41.
Hoewel wij ons best doen om (belangrijk) nieuws z.s.m. op de site te publiceren, kan het gebeuren dat je nieuws ergens anders ontdekt dat hier nog niet bekend is gemaakt. Zend het dan hier in, of zet hieronder een link.
Reacties
| Geplaatst door tendam op maandag 10 mei 2010 om 23:47 |
| @liefhebber Ik vond Ducrot's brief niet onder de gordel. De reactie van Vannieuwkerke loopt daarentegen over van de kinderachtige toespelingen. De beste man is in mijn achting gedaald, voor zover hij dat nog niet was. |
| Geplaatst door petoi op dinsdag 11 mei 2010 om 00:00 |
| het etappeschema van de Vuelta is bekend. Ik er nog niemand over gehoord hier dus bij deze. Ik heb de etappes nog niet goed doorgenomen maar volgens mij krijgen we 6 etappes met aankomst bergop en 2 tijdritten. |
| Geplaatst door djoriana op dinsdag 11 mei 2010 om 00:06 |
| 1 gewone tijdrit en 1 ploegentijdrit 8 bergritten |
| Geplaatst door Liefhebber op dinsdag 11 mei 2010 om 00:08 |
| @tendam Ik bedoel figuurlijk dan. Tjonge Tjonge, de vorige keer een hele discussie gehad dat ik volgens jou de inhoud van de brief verkeerd interpreteerde, doe je nu hetzelfde bij mij. In de mail (onderaan de brief van Karl) en dus NIET de brief begint Ducrot te slijmen. Ik had ook kunnen zeggen, dat ie eerst via een open brief begint te krabben en als het dan begint te bloeden biedt ie een pleister aan. Zo duidelijk? ![]() |
| Geplaatst door xistnc op dinsdag 11 mei 2010 om 00:13 |
| @petoi: de eerste tijdrit is bovendien een ploegentijdrit... De 8e etappe lijkt bergop te finishen, maar de laatste 3km zijn omlaag met op de streep weer een knikje omhoog. Heb al ff zitten kijken of er nog leuke plekken zijn om te gaan kijken. Het beginweekend is in Sevilla en daar kan het eind augustus nog bloedheet zijn. Laat maar! In het uiterste Noorden en rond Andorra kan het goed spoken, dus de laatste 5 etappes komen het meest in aanmerking. Avila ligt daar precies in het midden en is dan een mooie en goede uitvalsbasis. Hmmm, dat idee ga ik vast een plekje geven met potlood in mijn agenda en mijn achterhoofd... |
| Geplaatst door tendam op dinsdag 11 mei 2010 om 00:15 |
| @liefhebber Ik weet welke mail je bedoelt, maar met "eerst iemand onder de gordel schoppen" bedoel je toch z'n brief? Nou dan. |
| Geplaatst door Liefhebber op dinsdag 11 mei 2010 om 00:21 |
| @tendam De laatste alinea van de brief van Ducrot is op zijn zachts gezegd niet chique richting Karl. Dit probeert ie via een mailtje recht te zetten. Als je niets verkeerd hebt gezegd dan hoef je niet zo'n mail erachter aan te sturen. Blijkbaar vond Ducrot zijn eigen brief (of stukken daarvan) ook niet zoals het zou moeten... |
| Geplaatst door tendam op dinsdag 11 mei 2010 om 00:25 |
| Ducrot is nergens zo denigrerend als Vannieuwkerke in vrijwel zijn hele reactie is. Ook nog even Ducrot's dopinggebruik onder de neus wrijven... bah. |
| Geplaatst door Liefhebber op dinsdag 11 mei 2010 om 00:34 |
| Daar is toch niks aan gelogen? Hij heeft toch gebruikt? Maar ik snap niet dat je nog Ducrot gaat verdedigen als hij zelf via de mail toegeeft dat ie fout is geweest. Overigens zat Ducrot er vandaag wel weer erg vaak naast, met namen, de route, afstand en wedstrijdsituatie. Maar ja, dat hoort ook waarschijnlijk bij het "nieuwe wielrennen". ![]() |
| Geplaatst door tendam op dinsdag 11 mei 2010 om 00:41 |
Door Ducrot neer te zetten als dopingzondaar trek je zijn integriteit in deze discussie in twijfel. Feit. En daar is Vannieuwkerke zich natuurlijk bewust van. De nijd sijpelt tussen de woorden door. Ik denk niet dat het gezellige glaasje wijn er komt ![]() |
| Geplaatst door Liefhebber op dinsdag 11 mei 2010 om 00:49 |
Ducrot heeft al zijn recht verspeeld op het moment dat ie doping ging gebruiken. De boel besodemieteren hoort niet. Daarmee heeft ie zijn integriteit verloren, niet omdat iemand hem daar later nog eens aan herinnerd. Maar ja, als Karl zich Christus voelt (zoals Ducrot schreef) en Ducrot de vergelijking met de kerk wil maken, dan moeten ze tijdens de communie die wijn maar drinken. Dan kan Ducrot Karls (Christus) bloed wel drinken.. ![]() |
| Geplaatst door Ivo1976 op dinsdag 11 mei 2010 om 09:37 |
| @Liefhebber Ducrot is zelf renner geweest en heeft ervaren dat je het zonder doping niet redt. In het tijdperk van Ducrot snoepte iedereen, anders kon je niet mee. En waarschijnlijk is dat nog steeds zo. Ik vind Ducrot en Vannieuwkerke naief, en jouw reactie ook, Liefhebber. Doping zit ingebakken in de wielersport, en dat is niet leuk, maar het is wel zo. Renners, ploegleiders, begeleiders, journalisten, ze zitten allemaal in het complot en spelen het spel mee. Domme renners worden gepakt, en af en toe wordt er iemand geflikt. De rest komt er mee weg. Ploegleiders, Ex-renners en begeleiders met een dopingverleden worden omarmd als helden. Met journalisten die een boekje open doen wordt niet meer gepraat. Ducrot en Vannieuwkerke weten dat allebei ook, en gebruiken open brieven om hun persoonlijke frustraties af te reageren. Jij hebt het over integriteit. Welnu, wielrennen is geen integere sport. En al helemaal niet transparant. En daarom is het misschien wel zo mooi. Waar ik wel moe van wordt is het gehakketak tussen Nederlanders en Belgen op deze site. Geniet van de sport en van elkaars renners en ga niet lopen jennen. Nergens voor nodig. |
| Geplaatst door Markoes op dinsdag 11 mei 2010 om 10:03 |
| Dit is een nieuwstopic.. Ik stel voor dat deze discussie verder wordt gevoerd in het ´Off topic topic´, wanneer jullie dat nodig achten. |
| Geplaatst door Schele Sjakie op dinsdag 11 mei 2010 om 15:09 |
| Vacansoleil langer wielersponsor Update: dinsdag 11 mei 2010, 14:55 Vacansoleil heeft het contract met de Nederlandse wielerploeg opengebroken en met twee jaar verlengd tot en met 2013. De exacte invulling van het contract is nog niet duidelijk. De partijen wachten hiermee totdat de wielrenunie UCI de plannen voor 2011 bekend heeft gemaakt. " Binnen twee maanden moet dat duidelijk worden", zei manager Daan Luijck." Ik ben benieuwd. Hopelijk krijgen wij de kans om aan grote wedstrijden mee te doen. Het zou mooi zijn als we een ProTour- licentie krijgen. We hebben de afgelopen tijd ook bewezen dat we het kunnen." Bron: nos |
| Geplaatst door Liefhebber op dinsdag 11 mei 2010 om 19:05 |
| Grappig of gevaarlijk |
| Geplaatst door F4L op dinsdag 11 mei 2010 om 19:07 |
| @ Liefhebber, met het gevaar zal het wel meevallen het was tenslotte bij de groep Bruseghin die op meer dan acht minuten waarin hij mee reed. Leuk gedaan van hem. |
| Geplaatst door xistnc op dinsdag 11 mei 2010 om 19:14 |
Quote: Geplaatst door Liefhebber op dinsdag 11 mei 2010 om 19:05 Krijg hem niet goed als link Kneus. Welk deel van je spatiebalk snap je niet? |
| Geplaatst door Liefhebber op dinsdag 11 mei 2010 om 19:20 |
Bedankt xistnc! Aardig van je om het (zo) te zeggen. Volgens mij b lijft mi jn spatie balk han gen ![]() |
| Geplaatst door SAMba op woensdag 12 mei 2010 om 21:48 |
Ai ai ai toch ... ![]() |
| Geplaatst door Rein Taaramae op woensdag 12 mei 2010 om 22:00 |
| Taaramae gaan wij tijden de TDF niet in zijn kampioenentrui zien. Het Ests kampioenschap is één week voor de Tour en een reisje naar zijn geboorteland zou hem afleiden. Bovendien houdt ie sowieso niet van reizen. Kriit moet voor Cofidis de schitterende zwart-blauw-witte trui zien te winnen. Bron: Postimees en hier een leesbaardere versie. |
| Geplaatst door wgr op woensdag 12 mei 2010 om 23:55 |
| Gerdemann laat zich tijdens Tour 24 per dag volgen Linus Gerdemann. FOTO EPA ROTTERDAM - Linus Gerdemann (27) zal tijdens de Tour de France opvallend in beeld komen. De Duitse kopman van Milram zal zich drie weken lang 24 per dag laten volgen door dopingcontroleurs en de resultaten van zijn dopingtests publiceren. Gerdemann wil zo aantonen dat een renner wel degelijk in staat is om de Ronde van Frankrijk uit te rijden zonder verboden middelen. ,,Dat het volgens een Duitse professor enkel kan met doping, steekt me", zegt Gerdemann. ,,Vandaar het idee. Ik wil mijn vrienden het tegendeel bewijzen. Alles moet als een bus kloppen. Alleen op die manier kan ik alle uitspraken weerleggen." In het verleden werd de renner in de Duitse pers al meermaals gelinkt aan doping. Hij liep echter nog nooit tegen de lamp. (BVDL) Bron AD: hier |
| Geplaatst door xistnc op donderdag 13 mei 2010 om 00:03 |
| Iemand de schoenen van Greg Henderson gezien? Je mag ze houden, maar hij wil graag zijn steunzolen terug... |
| Geplaatst door Markoes op donderdag 13 mei 2010 om 09:09 |
Ff linken naar je eigen site X ! Ziet er goed uit trouwens. Hoe loop het met de views? |
| Geplaatst door xistnc op donderdag 13 mei 2010 om 09:57 |
| 1000 bezoekers in de eerste 10 dagen, met geleidelijke groei. Geen flauw idee of dat veel/weinig is. 625 unieke 'remote_host', waarvan 10 met 10 of meer hits en nog eens 140 met meer dan 1 hit. |
| Geplaatst door Markoes op donderdag 13 mei 2010 om 10:09 |
| 1000 bezoekers in 10 dagen is erg veel (denk ik). Ter vergelijk. Voor onze student company van school hadden we een site, toch best wel wat reclame gemaakt hier en daar en een topdag was 50 bezoekers.. Totaal hebben we er nog geen 1000 gehad denk ik! |
| Geplaatst door xistnc op donderdag 13 mei 2010 om 10:15 |
De site loopt mee met Google-Adwords, in de tweets worden actuele hashtags gebruikt en op enkele fora 'pluggen' we af en toe een beetje ![]() Omdat het een virtueel domein is dat doorlinkt naar mijn eigen site, kunnen we op dit moment de herkomst van de bezoekers niet achterhalen. Da's een beetje jammer, want dat zou nog meer mogelijkheden bieden om gericht te promoten. Maar goed, dit is een nieuws-pagina, dus terug on-topic: iemand de schoen van Hendersom al gevonden? En Pinotti vindt dat alle teams net doen alsof ze zelf het slechtste weer hadden tijdens de TTT. Eigenlijk geloof ik dat vooral van Garmin en Rabo. |
| Geplaatst door Bettinwel op donderdag 13 mei 2010 om 10:25 |
| En Milram. |
| Geplaatst door F4L op donderdag 13 mei 2010 om 11:51 |
| Ronde van Oostenrijk kent finish op de Grossglockner. Als Koos niet naar de Tour mag, kan hij nog altijd zijn slag hier slaan. Edit: Noordkant, Zuidkant. |
| Geplaatst door gwk op donderdag 13 mei 2010 om 12:12 |
| @xistnc, En hoeveel unieke bezoekers? Als daar een groei in zit dan doe je het (erg) goed! Alhoewel terugkomende bezoekers ook een mooie graadmeter zijn want dan kun je zien dat ze de site interessant/mooi genoeg vinden om nog een keer terug te komen. |
| Geplaatst door gwk op donderdag 13 mei 2010 om 12:16 |
| Owja, en nog hoog in de natuurlijke zoekresultaten van Google komen. Misschien een linkje van WF naar Eyserbos.nl, dat zal je al een eind op weg helpen. (en is ook ideaal voor de wielervolger hier) Edit: Excuus voor het vervuilen van het nieuwstopic, ik zal er mee ophouden ![]() |
| Geplaatst door Ingmar op donderdag 13 mei 2010 om 14:10 |
Vannieuwkerke transfernieuwtje: Coen Vermeltfoort (ondermeer winnaar Parijs-Roubaix beloften en Ronde van Drenthe in 2008) rijdt vanaf 2011 voor Rabobank |
| Geplaatst door GerbenS op donderdag 13 mei 2010 om 17:51 |
| Tour de Rijke gaat niet door. http://www.wvcycling.com/bericht/6558 |
| Geplaatst door niborzerrop op donderdag 13 mei 2010 om 17:54 |
@GerbenS, Klopt . |
| Geplaatst door GerbenS op donderdag 13 mei 2010 om 17:57 |
Oow, sorry, over het hoofd gelezen ![]() |
| Geplaatst door Joachim op vrijdag 14 mei 2010 om 14:33 |
| Kevin Pauwels heeft de eerste rit van de Fleche du Sud (2.2) gewonnen in een massaspurt. http://www.sporza.be/cm/sporza/wielrennen/100514_Pauwels_massasprint |
| Geplaatst door SAMba op vrijdag 14 mei 2010 om 19:38 |
| Knap. Nog meer (ex-)veldrijders in de uitslag: 3. Jempy Drucker (Lux) 6. Sven Vanthourenhout (Bel) Vanthourenhout begint al in vorm te komen voor het BK binnenkort. ![]() |
| Geplaatst door xistnc op vrijdag 14 mei 2010 om 19:39 |
| Wat is nu de waarheid? Bron 1 Bron 2 |
| Geplaatst door marijeh op vrijdag 14 mei 2010 om 21:29 |
| Tiralongo stapt uit de giro, maar heeft niets gebroken. http://www.cyclingnews.com/news/tiralongo-out-of-the-giro Tiralongo out of the Giro Vinokourov will miss an important teammate in the mountains Astana's Paolo Tiralongo had to pull out of the Giro d'Italia after crashing during stage 6. The Italian rider stayed on the ground for a few minutes following his crash and was transported to the nearest hospital in Pontremoli. He bruised his right shoulder, knee and wrist and seemed to be shocked after his crash although radiography indicated that no bones were broken. Tiralongo rejoined his team at its hotel in Forte dei Marmi but he will not be able to continue racing. His absence will be felt by his teammate Alexandre Vinokourov, one of the favourites for the Giro. "It's always leaves an impression to see a rider on the ground," Astana's directeur sportif Laurenzo Lapage said. "It's a shame because Tiralongo was well placed, in 10th position overall. He was among the best climbers in the Giro and the one who has the capacity to follow Vino in the mountains." Tiralongo was supposed to be Vinokourov's right-hand man during the Giro. At the age of 32, the Italian pro is an experienced rider in the Grand Tours. He finished 15th in the 2006 Giro d'Italia and eighth in the Vuelta a Espana last year, but he spent the past four years at the service of Damiano Cunego. It was Alberto Contador who requested Astana recruit Tiralongo after hearing that he was keen to move on after some friction at Lampre. "We're still confident and the team will adapt," said Lapage regarding the two weeks still to come at the Giro d'Italia. Tiralongo should be back in action for the Tour de France alongside Contador. |
| Geplaatst door SolitaryShell op zaterdag 15 mei 2010 om 17:39 |
| Ben Swift wint etappe en is nieuwe leider in Picardië. Van Hummel kon niet mee in de eindsprint bergop. |
| Geplaatst door LeichteMänner op zondag 16 mei 2010 om 21:19 |
| "Our breakaways are: Lars Boom..." Enfin, de Tour of California is begonnen Live-tracker |
| Geplaatst door tendam op maandag 17 mei 2010 om 19:38 |
| Van de ticker van Olympia's Tour: Taylor Phinney wins the prologue in 11:44. Second Jesse Sergent 12:01. Third Luke Durbridge 12:11. #ot10 Jetse Bol dissapoints in 12:43. |
| Geplaatst door Markoes op maandag 17 mei 2010 om 20:10 |
| Hoogtestage Menchov stokt vanwege bronchitis. (Bron rabosport) |
| Geplaatst door RetroRoel op maandag 17 mei 2010 om 20:33 |
| iets over de de Tour de l'aude waar 6 nederlandse vrouwen in de top tien (waaronder 1e vier) uit 5 verschillende ploegen? http://www.tour-aude-cycliste-feminin.com/cariboost_files/ClassementG_C3_A9n_C3_A9ralIndividuel.pdf |
| Geplaatst door SanderK op woensdag 19 mei 2010 om 17:20 |
| UCI ontkent bestaan van 'motorfietsen' |
| Geplaatst door gibofan op woensdag 19 mei 2010 om 19:53 |
| @SanderK, Armstrong heeft al gereageerd: "Motorised doping? I've heard it all now." |
| Geplaatst door tendam op donderdag 20 mei 2010 om 10:00 |
| Floyd Landis bekent dopinggebruik en beschuldigt Armstrong, Leipheimer, Hincapie en Zabriskie van hetzelfde. |
| Geplaatst door petoi op donderdag 20 mei 2010 om 10:09 |
| Veel pech bij Milram in de Giro: Nadat gisteren Tommy Rohregger afstapte heeft nu Dominik Roels koorts en moet de race nu verlaten. Daarnaast is er in een materiaalwagen ingebroken en daaruit zijn veel reserve onderdelen van de fietsen gehaald. Ten slotte missen ze nog een mechanicien wegens een overlijden binnen zijn familie. Bron: Twitter: @teammilram |
| Geplaatst door gwk op donderdag 20 mei 2010 om 14:26 |
| Reactie Pat Mcquaid op Landis-verhaal |
| Geplaatst door xistnc op donderdag 20 mei 2010 om 14:48 |
| Beeld winst Vermeltfoort in 4e rit OT http://www.twitvid.com/CFG5U Leuke service van OT! |
| Geplaatst door Markoes op donderdag 20 mei 2010 om 18:55 |
| Jens Keukeleire: Scafoid beentje gebroken, morgen weet ik hoe zwaar, maar sowieso een kleine maand geen koers! http://myloc.me/7gL2L |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- woensdag 8 februari
- 22:04 Vijf Nederlanders in Ronde v..
- 18:47 Tom Veelers: "Dit was het ma..
- 17:33 Parcours Ronde van Zwitserla..
- 16:38 Philippe Gilbert: "Ik ben no..
- 16:28 ASO wil Saxo Bank geen Tours..