Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Verkiezingen
Geplaats door Koldo op zaterdag 20 februari 2010 om 14:31.
Nu het kabinet gevallen is blijken veel WF'ers de politiek te willen bespreken. Dat kan hier.
Reacties
| Geplaatst door Bettinwel op dinsdag 17 augustus 2010 om 09:49 |
| @Liefhebber Ik kies bewust voor de bewoording "Geert W" omdat het in mijn beleving evenzeer een crimineel is als de moordenaar van . Van Agt stipte het feilloos aan: W's opvattingen over een immigratiestop van specifiek Moslim's is ronduit discriminatie. Ten aanzien van je argument over het dreigen met opstappen ben ik vrij zeker dat mijnheer van Agt een man van zijn woord is. Bovendien spreek je je verwachting uit over iets in de toekomst (puntje bij paaltje) en dat moet eerst nog blijken. @Ivo1976 In mijn beleving is van Agt behoorlijk conservatief (waardoor ik het op veel andere punten niet met hem eens ben). Over Palestina (waar het hier eigenlijk niet om gaat): Ik vraag me af of iemand niet rechts kan zijn en ook een voorstander van het stichten van deze staat. Voor of tegen het stichten van een Palestijnse staat heeft volgens mij niets te maken met of je links of rechts bent. Overigens ben ik voor. |
| Geplaatst door remco2103 op dinsdag 17 augustus 2010 om 11:32 |
Quote: Van Agt stipte het feilloos aan: W's opvattingen over een immigratiestop van specifiek Moslim's is ronduit discriminatie Mensen willen buiten sluiten bij onderhandelingen is ...? Denk nou is na, al die mensen (1,2 miljoen ?) stemmen niet voor niks op de PVV! |
| Geplaatst door Bettinwel op dinsdag 17 augustus 2010 om 11:47 |
| @remco2103 Deze mensen stemmen op een partij die discrimineert. Maar dat kan dus. Wat ook kan, is het voeren van coalitiebesprekingen, op voorwaarde dat een meerderheid ontstaat. Maar er kan nog meer: Je kunt namelijk besprekingen voeren met wie je wilt. Dat is vrijheid, geen discriminatie. |
| Geplaatst door remco2103 op dinsdag 17 augustus 2010 om 11:59 |
| @Betinnwel Tja, zo kun je overal ze 'ver' in gaan als je wilt. Je kan ook zelf beslissen niet met bepaalde mensen van een bepaalde afkomst om te gaan. Is dan ook je vrijheid. En als je (Wilders) vindt dat deze mensen niks toevoegen aan de samenleving, en dus beter ergens anders heen kunnen gaan, is dat ook zijn vrijheid van meningsuiting. |
| Geplaatst door Bettinwel op dinsdag 17 augustus 2010 om 12:19 |
| @remco2103 Ja, dat is zo. Toch zul je vooralsnog zien dat de meerderheid zich houdt aan algemeen aanvaarde omgangsnormen. In jouw voorbeeld zal een minderheid zich bedienen van zoiets dubieus als "de vrijheid hebben om niet met mensen van een bepaalde afkomst om te gaan" omdat het gelukkig niet algemeen aanvaard gedrag is. Gelukkig is het zo dat een minderheid op de PVV gestemd heeft. Dus heeft een coalitie zonder de PVV niets met discriminatie te maken maar met democratie. Daarom hoop ik op een coalitie zonder. Tenslotte vind ik het merkwaardig dat de aanhangers van deze partij lopen te jammeren dat ze gediscrimineerd worden terwijl ze dat zelf doen. |
| Geplaatst door remco2103 op dinsdag 17 augustus 2010 om 13:11 |
| @Bettinwel Wilders, en misschien nog een aantal andere, zitten dicht tegen de grens van discriminatie aan. Maar alle andere mensen doen dat zeker niet. De PVV is minder groot geworden dan de PVDA en VVD, maar wel de 3e partij van Nederland. Dus kun je ze niet negeren. VVD/CDA staan lijnrecht tegenover de PVV op het punt van immigratie. Maar zo staan andere partijen weer tegenover elkaar op het punt van de hypotheekrente aftrek, een punt dat minder voor zich spreekt, maar wel degelijk belangrijk is. |
| Geplaatst door stoemper op dinsdag 17 augustus 2010 om 13:12 |
| @ remco2103: Zo lijnrecht tegenover de PVV staat met name de VVD niet wat immigratie betreft... |
| Geplaatst door Ivo1976 op dinsdag 17 augustus 2010 om 13:16 |
| Ik vind dat hele buitensluitverhaal geen issue. Er zijn nu eenmaal verschillen tussen partijen, sommigen zijn overbrugbaar, anderen niet. De PVV heeft zichzelf heel scherp uitgelaten over bepaalde onderwerpen, en daar ook goed mee gescoord. Maar dan moet je niet zeuren dat je geen coalitiepartners kan vinden. Dat is nu eenmaal politiek. Behalve de VVD zie ik geen natuurlijke coalitiepartner voor de PVV. De PVV is heus niet de enige. Maar partijen als GroenLinks en SP hebben ook nog nooit geregeerd, ook omdat ze zich heel scherp (links) hebben gepositioneerd. Een kiesdrempel van 5 zetels zou in mijn ogen wel goed zijn, daardoor ben je in ieder geval af van hele kleine partijen die toch niet regeringswaardig zijn. In dat geval zouden de Partij voor de Dieren en de SGP exit zijn. Die hebben nog nooit geregeerd en zullen dat ook nooit doen. |
| Geplaatst door Verweggistan op dinsdag 31 augustus 2010 om 18:18 |
| Al dat gedoe met die formatie-onderhandelingen. Kan Job Cohen niet zeggen: Onze standpunten staan te ver af van het CDA en de VVD om een regering te vormen, maar de PvdA is bereid om gedoogsteun te geven aan een kabinet met de VVD en het CDA? Probleem opgelost toch? |
| Geplaatst door abdel1991 op dinsdag 31 augustus 2010 om 18:37 |
| kan CDA niet gewoon om tafel gaan met GL,SP en PVDA is probleem ook gelijk opgelost.. |
| Geplaatst door Koel op dinsdag 31 augustus 2010 om 19:52 |
| @abdel1991 op dinsdag 31 augustus 2010 Dan zal eerst het "probleem" Verhagen moeten worden opgelost...wie weet? |
| Geplaatst door Prima Facie op dinsdag 31 augustus 2010 om 20:48 |
| Het einde van Verhagen nadert. Buiten dat het een reactionaire rechtse demagoog was had hij best goede ideeën als minister van BuZa |
| Geplaatst door Ivo1976 op dinsdag 31 augustus 2010 om 21:07 |
| Op naar nieuwe verkiezingen. PvdA sluit CDA en VVD uit. VVD sluit PvdA, GL en D'66 uit En iedereen behalve de VVD sluit de PVV uit. Het is een democratie van lik m'n vestje. Iedereen interpreteert de verkiezingsuitslag zodat die in zijn eigen straatje past. Op deze manier is het land niet te besturen. Ik stel dan ook voor dat voortaan voor de verkiezingen alle partijen al kleur bekennen en aangeven welke coalities ze willen en welke niet. Dit kost teveel tijd en is een dikke middelvinger richting de kiezers aan wie dit niet uit te leggen is. |
| Geplaatst door Koel op dinsdag 31 augustus 2010 om 21:14 |
| @Prima Facie op dinsdag 31 augustus 2010 om 20:48 Zeker, geen EU toetreding van Servie zolang Mladic niet aan het tribunaal is uitgeleverd, een standpunt dat hij zeker een paar maanden heeft verdedigd.... |
| Geplaatst door Prima Facie op dinsdag 31 augustus 2010 om 21:18 |
| ach, ik vond zijn strijd tegen kinderarbeid wel in orde. Verder heeft Verhagen zich ook maar te schikken naar de mores van de internationale politiek. Maar ik ben geen fan, laat dat duidelijk zijn. |
| Geplaatst door gwk op dinsdag 7 september 2010 om 14:00 |
| Zucht, echt Nederland weer... |
| Geplaatst door Prima Facie op dinsdag 7 september 2010 om 14:17 |
| Inderdaad, ik lees hier dat ik dacht Verhagen snel zijn politieke einde zou kennen, maar helaas, dat is niet het geval. Met het wegvallen van Klink is de weg vrij voor rechts. En niet zomaar rechts. Heel rechts. |
| Geplaatst door gwk op dinsdag 7 september 2010 om 14:34 |
Lol@Halsema ."Pappa Rutte achter het stuur met bijrijder Verhagen en puberzoon Geertje op de achterbank op weg naar een rechts pretpark" |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- maandag 21 mei
- 10:36 Bruyneel niet blij met opgav..
- 10:09 Voorbeschouwing: Ronde van B..
- 07:38 Gesink: "Streep getrokken on..
- zondag 20 mei
- 23:16 Kelderman winnaar jongerentr..