Forum - Favorieten in Mendrisio

Geplaats door Hermantk op dinsdag 10 maart 2009 om 22:17.
Wie zijn volgens jou de grootste favorieten om de regenboogtrui van Ballan over te nemen in het Zwitserse Mendrisio? Of denk je dat hij nogmaals zijn slag zal slaan?

Het wegcircuit is 13,8 kilometer lang en telt twee echte klimmetjes:
Castel San Pietro [439m, gem: 5,9%] http://www.climbbybike.com/profile.asp?Climbprofile=Castel-San-Pietro-Romano&MountainID=1728
Novazanno [376m, gem: 5.7%] http://ciclismo.sitiasp.it/altimetria/6245/Svizzera/salita_Novazzano+-+Pobbia.aspx

Er worden 19 rondes gereden en de finish is vals plat (1 t/m 3% stijging)

Reacties

[1] 2 3
Geplaatst door Henki op dinsdag 10 maart 2009 om 23:14
oh zwaar parcours lijkt het zo 7 km klimmen. Denk dat Valverde en misschien zelfs Contador een goede kans maken hierzo? En Dekker als hij zijn vorm terug pakt, rebbelin misschien. Ziet er iniedergeval zwaar uit, en denk dat de mannen met sprint benen hier zeker te kort gaan komen.
Geplaatst door Hermantk op dinsdag 10 maart 2009 om 23:25
Het is echt een klassiekerparcours voor idd die namen die jij noemt. Ik denk dat de Italianen met Cunego en Rebellin zeer sterk staan. Verder idd Valverde, Schlecks grote kanshebbers.
Gesink en Dekker zullen wel lang meekunnen, maar zullen ze het kunnen afmaken?
Geplaatst door Henki op woensdag 11 maart 2009 om 08:28
Een sprint met elite gaan ze niet winnen, maar er is meer dan genoeg kans om weg te komen als je het zo ziet. Dus wellicht lukt ze dat, maar ik denk toch dat een ander er mee vandoor gaat.
Geplaatst door maikel11 op woensdag 11 maart 2009 om 09:16
Pacours voor Valverde is het altijd maar hij maakt het nooit waar, denk in ieder geval niet dat ballan zijn titel verlengt. Dit pacours heeft wel wat weg van peking. En omhoog betekend ook omlaag ik zeg samuel sanchez
Geplaatst door Henki op woensdag 11 maart 2009 om 10:26
Ik vraag me af of het zwaarder is dan peking of juist niet. Want Cancellara zat ook goed mee in peking, dus misschien kan hij hier ook wat? Zo op het oog lijkt het te zwaar voor hem.
Geplaatst door RaJoKo op woensdag 11 maart 2009 om 10:37
Kirchen richt zich helemaal op het WK dit jaar dus ook die mag je niet onderschatten. Voor Nederland zeg ik Gesink en Dekker. Misschien Mollema, eerst kijken hoe die de Vuelta doet. Maar het zijn eigenlijk de gebruikelijke namen die je kan verwachten
Geplaatst door Hermantk op woensdag 11 maart 2009 om 11:01
Zou Lars Boom wat kunnen flikken? Ik ken de wegrenner Boom eigenlijk helemaal niet. Maar hij begint laat dus misschien zit zijn piekmoment bij het WK in de buurt
Geplaatst door Sloffey op woensdag 11 maart 2009 om 11:20
A. Schleck wint.
Hij was in Peking en ook af en toe in de tour al de sterkste en is nu nog beter geworden.
Hij gaat hier winnen met behulp van z'n grote broer
Geplaatst door Hermantk op woensdag 11 maart 2009 om 11:21
Als hij dit jaar iets daadkrachtiger kan worden
Geplaatst door snakeboy op woensdag 11 maart 2009 om 19:16
Ik tip ook Kirchen
Geplaatst door maikel11 op donderdag 12 maart 2009 om 21:04
ik tip op Samuel Sanchez (alweer)
Geplaatst door Hermantk op donderdag 12 maart 2009 om 21:25
Finish flauw bergop hè, net als in Peking
Geplaatst door droebelde op zondag 15 maart 2009 om 18:00
wat dachten jullie van Joaquin Rodriguez?
Geplaatst door Henki op zondag 15 maart 2009 om 18:59
Goede idd, maar vraag me af of hij wel voor zichzelf mag rijden met al die andere toppers bij de spanjaarden.
Geplaatst door Hermantk op zondag 15 maart 2009 om 22:11
Welke renners zouden jullie selecteren voor het Nederlandse team?
Geplaatst door abdel1991 op zondag 15 maart 2009 om 22:20
gesink en dekker kopmannen
mollema,kroon,weening degene die in de finale moeten helpen
moerenhout,tankink,terpstra,maaskant knechten
Geplaatst door F4L op zondag 15 maart 2009 om 22:24
@ abdel, nu vergeet je wel Lars Boom, die had Mendrisio ook aangestreept in zijn agenda.
Geplaatst door abdel1991 op zondag 15 maart 2009 om 22:26
die moet gewoon samen met clement vol voor de tijdrit gaan en niet met de wegrit houden. maar ik was hem ook idd vergeten smiley
Geplaatst door Hermantk op zondag 15 maart 2009 om 22:31
Ik zou Kroon niet als pure helper gebruiken, maar als extra troef achter Dekker en Gesink.
Maar eerst maar eens zien of Dekker mee doet, vanwege de vele Rabobankgerelateerde mensen bij de KNWU.
Geplaatst door abdel1991 op zondag 15 maart 2009 om 22:32
die baas van AGR bepaalt nu toch?, ben z'n naam effe nu kwijt

edit: leo van vliet
Geplaatst door Henki op zondag 15 maart 2009 om 22:44
Als Dekker gewoon goed rijd gaat niemand hem thuis laten denk ik, ze willen prestaties, en als dekker instaat is op wereldkampioen te worden dan gaan ze hem gewoon mee nemen denk ik zo smiley
Geplaatst door jonas86 op maandag 16 maart 2009 om 11:45
WK's in Zwitserland... Dan wint er een Belg smiley
Geplaatst door maikel11 op maandag 16 maart 2009 om 20:42
dat zal dan van avermaat zijn
Geplaatst door Hermantk op maandag 16 maart 2009 om 21:25
Ik hoop op een echte verassing, van renners die hier misschien net 1x worden genoemd.
Of van een echte oude rot zoals Rebellin bijvoorbeeld
Geplaatst door jonas86 op donderdag 19 maart 2009 om 19:26
Boonen heeft verkend en volgens hem zou het minder zwaar zijn dan Varese afgelopen seizoen. Gaat toch wel in tegen alles wat er al gezegd is voer het parcours. Als hij gelijk heeft vind ik het wel een beetje jammer. Als mijn geheugen me niet in de steek laat moet een echt zwaar WK-parcours geleden zijn van Lugano '96. prachtig WK toen overigens. Als kleine jongen toen enorm genoten van hoe Museeuw daar wereldkampioen werd.
Geplaatst door Henki op donderdag 19 maart 2009 om 20:23
Zegt boonen niet elk jaar dat het wk vlakker en makkelijker is dan het vorige? smiley
Geplaatst door abdel1991 op donderdag 19 maart 2009 om 20:25
hij zal wel aan de coke zijn geweest toen hij dat zei smiley
Geplaatst door BambinoDoro op donderdag 19 maart 2009 om 20:39
toch weer een ander vehaal dan tot nu toe gehoord heb....HIER is het interview trouwens nog te zien.
Geplaatst door achilles op donderdag 19 maart 2009 om 22:24
Als Boonen gelooft dat het te doen is, kunnen ook inneens Bennati, Freire, Ciolek, Davis, Haussler,... weer hoop koesteren. Veel gespeculeer en uiteindelijk draait het anders uit smiley maar dat is ook een van de charmes van koers!
Geplaatst door Jesper op donderdag 19 maart 2009 om 22:27
Ik ben het hier met Henki eens, want hij zij vorig jaar ook dat hij het parcours van Varese vlak en makkelijk was voor hem. Heb je hem toen gezien in de finale, ja in de groep met bettini smiley
Geplaatst door jamal op vrijdag 17 april 2009 om 22:13
selectie nederland wk :

Gesink, Dekker : kopmannen
Kroon : schaduwkopman
Mollema, Ten Dam, Boom : in finale knechten of mee in de aanval
Weening, Moerenhout, Tankink : knechten

reserves : Posthuma , Terpstra , Maaskant , clement
Geplaatst door Hakkie2 op vrijdag 17 april 2009 om 22:21
vergeet je niet ene Gesink?
Geplaatst door jamal op vrijdag 17 april 2009 om 22:25
neej
Geplaatst door Floris op vrijdag 17 april 2009 om 22:46
Ik zeg Posthuma ipv de Tank en Clement reserve. Vraagteken bij Mollema nu hij Pfeiffer heeft...dat kan echt heel lang gaan duren voor die arme kerel weer in topconditie is....Man, ik word er bijna bang van smiley

edit: Frederik Willems wordt wereldkampioen. smiley

Serieuze edit: wat dachten we van Pipo Pozzato?
Geplaatst door oscar freire op dinsdag 28 april 2009 om 17:17
Ik denk dat freire wint
Geplaatst door gilly op dinsdag 28 april 2009 om 18:13
Luis Leon Sanchez
Geplaatst door lemmens op woensdag 24 juni 2009 om 17:23
grote doel van devolder dit jaar is het wk en als ik parcours bekijk dan maakt hij veel kans met die RVV-achtige klimmetjes
Geplaatst door Henki op woensdag 24 juni 2009 om 17:25
Denk idd dat Devolder een kans maakt dit jaar. Ik hoop alleen wel dat Boonen goed beseft dat hij geen kans maakt ( of iniedergeval minder dan Devolder ) en dat ze alles op Devolder zetten. En misschien Gilbert?
Geplaatst door lemmens op woensdag 24 juni 2009 om 17:30
idd Henki, dat boonen dit jaar maar eens knecht is voor devolder of gilbert
Geplaatst door Slick op woensdag 24 juni 2009 om 19:10
Ik vind dat we er al vroeg bij zijn zeg. Ik zeg een Spanjaard of Italiaan. As usual, als die en block gaan rijden dan wordt het toch lastig voor de anderen. En leuk dat Devolder zich hierop richt, maar ik zie andere renners hem niet teveel tijd pakken. Een Samuel Sanchez zou hier ook wel goed kunnen rijden eigenlijk.
Geplaatst door Hermantk op woensdag 24 juni 2009 om 19:38
@Slick, en dan nagaan dat het topic al begin maart is gestart smiley
Geplaatst door il fenomeno op donderdag 2 juli 2009 om 22:24
1. Óscar Freire Gomez
2. Damiano Cunego
3. Philipe Gilbert
Geplaatst door Fernando Escartín op donderdag 16 juli 2009 om 10:59
Cavendish, met een treintje Millar, Wiggins, Wegelius, Hunt, Hammond

Van Vliet is bang dat er maar 6 nederlanders mogen starten, vanwege de ranking. Ik denk dat het wel mee zal vallen, want er komen nog koersen als de Eneco tour en de Vuelta. Maar ik denk ook dat het in ons voordeel kan zijn. Kunnen we eindelijk eens 6 afmakers opstellen en verstoppertje spelen. De volgende 6 lijken mij het meest voor de hand liggen:

1 Kroon
2 Boom
3 Moerenhout
4 Langeveld
5 Gesink
6 Terpstra

Andere opties; Weening, Tankink, Clement, Tjallingi, Leezer, Maaskant, Hoogerland

Geplaatst door Popovych op donderdag 16 juli 2009 om 11:33
Freire wint !
Geplaatst door tendam op donderdag 16 juli 2009 om 11:39
Mooi parcours voor Moerenhout smiley
Gaat Boom die wegrit eigenlijk wel rijden? Misschien concentreert hij zich op de tijdrit.
Geplaatst door Hermantk op donderdag 16 juli 2009 om 15:09
@Fernando, Eneco Tour en Vuelta tellen niet meer mee zegt Leo net op de NOS smiley
Geplaatst door Fernando Escartín op donderdag 16 juli 2009 om 15:10
Oei, dan wordt het lastig voor de jongens. smiley
Geplaatst door Freire fan op donderdag 16 juli 2009 om 16:12
VALVERDE.
Geplaatst door Freire fan op donderdag 16 juli 2009 om 16:13
tis natuurlijk wel een Typische Freire dag.
Geplaatst door Carlfan1 op donderdag 16 juli 2009 om 18:17
Cunego en Cancellara
[1] 2 3