Forum - Spelregels Wielerflits prono

Geplaats door abdel1991 op donderdag 4 februari 2010 om 00:22.
Ook in 2010 is er een wielerflits prono. Kan moutingho zijn titel verlengen of gaat er iemand anders met de eer van door. Je kunt vanaf februari een week voor elk desbetreffende koersen een selectie afleveren.

Hieronder vind je de officiële reglementen voor 2010. Door deelname aan Wielerflits Prono verklaart elke deelnemer zich akkoord met onderstaand reglement en elke beslissing van de organisator(en). De organisatie ligt voorlopig alleen in handen van Abdel Lkabch(forumnaam: abdel1991).

1. Wat is Wielerflits prono ?

Speldefinitie

wielerflits prono is een wielerspel dat zich een seizoen lang focust op de belangrijkste wegwedstrijden van de eliterenners. Iedere deelnemer kan hier van eind februari tot eind oktober meedoen. Elke deelnemer stelt minimaal 12 uur voor de start van een koers zijn 8renners op.

2. Welke koersen?
Bij Wielerflits Prono tellen enkel de resultaten die werden behaald in de wedstrijden die op de Wielerflits prono Kalender staan. Dit zijn in principe alle wedstrijden van de Protour, aangevuld met de gewezen Historische wedstrijden, een keurselectie van 1.1 wedstrijden, WK wegrit, WK tijdrit en de nationale kampioenschappen van enkele landen. Bij Wielerflits Prono worden enkel de wedstrijduitslagen in aanmerking genomen. Er worden dus géén punten toegekend voor nevenrangschikkingen zoals punten- of bergklassement. Ook worden er geen punten toegekend aan ploegentijdritten. Wel krijgt de winnaar van een prono bonuspunten die worden opgeteld bij het Algemeen Klassement.

3. De Selectie van renners
Elke selectie moet exact 8 (verschillende !) renners tellen (een onvolledige selectie is dus niet toegelaten). Alle renners die geregistreerd zijn bij de UCI mogen geselecteerd worden.
Het selecteren van renners gebeurt online en is dus volledig de verantwoordelijkheid van de deelnemer. Minimaal 12 uur voor de wedstrijd dient u 8 renners te hebben geselecteerd, die moet je weer opdelen in 5 verschillende “niveaus”.

4.Puntentelling
Zoals eerder vermeld. Je moet voor elke prono 8renners kiezen, je kunt voor elke wedstrijd evenveel punten scoren. Dus het maakt in principe niets uit of je in de Tour de France goed scoort of in Kuurne-Brussel-Kuurne. De winnaar van een prono krijgt 10bonuspunten voor het algemeen klassement, de nummer 2 krijgt 6punten en de nummer 3 krijgt 3punten. Mocht er na een prono een gelijke stand komen krijgen beide de bonuspunten.

Puntentelling
1.15ptn
2.12ptn
3.10ptn
4. 8ptn
5. 6ptn
6. 5ptn
7. 4ptn
8. 3ptn
9. 2ptn
10.1pt

(2.0)Renner1
(1,8)Renner2
(1,6)Renner3
(1,4)renner4
(1,2)Renner5
(1,0)Renner6
(1,0)Renner7
(1,0)Renner8

Eindigt renner 1 op de 2e plaats krijg je 24ptn, en eindigt renner 5 op plek 3 krijg je 12ptn en renner 7 op 1 krijg je 15ptn. Dus bij elkaar scoor je dan bv. 51punten voor zowel de koers klassement als de algemeen klassement. Mocht dit de hoogste score zijn komt er 10 punten bovenop voor het algemeen klassement.

Stel je hebt een eindscore zoals bv. 43,6 dan wordt dit 43. Dus je score aan het eind wordt altijd naar beneden afgerond!!
Nogmaals in rittenkoersen telt alleen het algemeen klassement!!

5. Kalender
Die kun je in de 1e post hieronder vinden. Er is nog geen definitief kalender maar wel staat er alvast het kalender van de maanden februari,maart,april en mei.

6. De prijzen
Er vallen bij wielerflits prono géén geld- of andere prijzen te winnen. De eindwinnaar van dit bikkelharde wielerflits spel moet het stellen met een berg felicitaties en mogelijks zelfs eeuwige roem. Misschien zijn er wel sponsors geïnteresseerd die zullen dan contact moeten opnemen met wielerflits( contact@wielerflits.nl)

Reacties

1 [2]
Geplaatst door Onie op dinsdag 23 maart 2010 om 17:32
Het zou pas echt knap zijn als je het via Word deed smiley.

Het zijn maar 3 verbeteringen smiley smiley, dit komt omdat er behalve prono's ook nog tekst tussen stond smiley, maar dit is nu ook verholpen.
Geplaatst door marten94 op dinsdag 23 maart 2010 om 17:34
Is al goed, maar ik ben zo precies ingesteld dat ik bang ben dat er kleine foutjes erin sluipen.smiley
Geplaatst door Cole op dinsdag 23 maart 2010 om 17:37
Ik heb alle punten nu bij de deelnemers staan, ook zo dat als je de punten verandert, het totaal aantal punten ook veranderd...

Moet alleen nog even uitvogelen hoe ik nu een klassement op kan maken, aangezien ik alles nu nog op alfabetische volgorde heb staan.

Voeg me anders even toe op msn, adres staat wel in mn profiel... misschien kunnen we even vergelijken smiley
Geplaatst door marten94 op dinsdag 23 maart 2010 om 17:39
Oké, handig systeem heb jij dus. We zien wel wie eerste is.smiley Altijd handig zo'n dubbele controle.
Geplaatst door Cole op dinsdag 23 maart 2010 om 17:55
Nougoed.. het AK heb ik nu voor mekaar. Beetje met een omweg, maar hij is er smiley ik weet niet wat voor systeem jij daar voor hebt? Ik dacht dat we dat misschien even konden vergelijken.

EDIT: heb er samen met marten94 even naar gekeken, en we hebben nu wel een mooi excelbestandje waar je heel makkelijk de standen kunt invoeren waar dan een AK uit komt rollen. Stoemper, ik heb je even toegevoegd op msn, kan ik em even uitleggen en naar je toe sturen.
Geplaatst door StijnVr op maandag 29 maart 2010 om 08:08
Abdel, vind het een prachtig initiatief, alleen jammer dat ik deze prono nu pas, in maart, ontdek
Geplaatst door Koldo op dinsdag 6 april 2010 om 10:16
Komt er geen prono van de Scheldeprijs (1.HC)?
Geplaatst door Vittal op dinsdag 6 april 2010 om 10:28
@Koldo

Nee die staat niet op de kalender (zie 1e post van abdel)
Geplaatst door Stephan_EJ op dinsdag 11 mei 2010 om 18:56
Kan zijn dat ik het gemist heb maar zou er niet ook een prono voor de Batavus ProRace komen?

Edit: Oh zie een nieuwe kalender in een ander topic.
Geplaatst door djoriana op dinsdag 11 mei 2010 om 18:57
en de sterelektrotoer? die zou er misschien ook bij komen
1 [2]