Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Forum - Verbeterpunten wielerflits

Geplaats door Pannenkoek op zondag 31 januari 2010 om 22:14.
Nieuw topic met mogelijke ideeen om wielerflits te verbeteren, zodat het discussie niveau gewaarborgd blijft en het een gezellig forum kan blijven.
Grote groei van het aantal leden dat betekent uiteraard ook dat er eventueel verbeteringen nodig zijn.
Mijn eerste eventuele verbetering is een mogelijkheid tot berichten sturen onderling, nu gebeurd dat vaak in topics/nieuwsberichten die de overzichtelijkheid hiervan verpesten.

Reacties

[1] 2 3 4
Geplaatst door Pannenkoek op zondag 31 januari 2010 om 22:17
Nog een verbeterpunt, topic's verwijderen, aangezien deze dubbel is!
Er is momenteel echt een wildgroei namelijksmiley
Mijn excuses!
Geplaatst door tor1to op zondag 31 januari 2010 om 22:23
Prive berichten is inderdaad een goede toevoeging die eindeloze discussies kan voorkomen. Ik weet niet of het systeem van deze website die mogelijkheid heeft.
Met het oog op de koersen die gaan komen en de grote rondes in eigen land, en de daarmee samenhangende te verwachten reageerders op wielerflits, zou ik de redactie zeker adviseren na te denken over de regels.

Misschien is een oplossing het organiseren van een poll met mogelijke oplossing.
Geplaatst door leor 16 op zondag 31 januari 2010 om 22:27
hehe,

ik vroeg het enkele uren geleden ook,
en in het andere topic zeiden ze me,
dat pm'en in de volgende versie mogelijk wordt,

ik kijk er al naar uit smiley
Geplaatst door tor1to op zondag 31 januari 2010 om 22:28
Denk maar niet dat ik op jouw pm's ga reageren
Geplaatst door Joop op maandag 1 februari 2010 om 10:26
De titel en het idee is misschien een beetje dubbel. Hij kan wel gebruikt kunnen worden voor de normen en waarde discussie en de optreding hiervan wat in topic Melding en misstanden niet mag smiley

Eigenlijk vind ik het helemaal niet nodig dat er een ander systeem komt zoals gele kaarten of punten.
Enige wat ik vind is dat de redacteuren gewoon strenger en eerder moeten optreden. Veel eerder de waarschuwing geven of een (directe) ban.

Het is af en toe te slapjes het-waait-wel-over-houding terwijl iemand al bijv. 10 berichten heeft geplaatst wat niet kan of over doorgaat terwijl dat niet mag. Wat mij ook opvalt is dat er vaak 300 keer wordt gezegd dat die persoon een waarschuwing kan krijgen of dat het niet mag. Soms gaat die persoon dan nog door ook en komt er of geen echte/goede gevolg aan of een veels te late waarschuwing. Geef iemand gewoon meteen een waarschuwing, inplaats van een waarschuwing dat hij een waarschuwing kan krijgen smiley Of meteen een bann, als je de berichten leest weet je al snel hoe iemand reageert en zal doen.

Redacteuren hoef niet altijd lief en vriendelijk te zijn. Ik vind jullie toch wel lief, vriendelijk en leuke opmerkingen. Dat verandert niet als je een keer strenger doet tegen mij of tegen een ander smiley Wat ik heb nog wel eens het idee de redacteuren onbewust te lief willen worden bevonden smiley

Daarnaast vind ik een priveberichten eigenlijk helemaal geen leuk iets als het gaat om de discussies. Zelf vind ik het namelijk leuk om soms de discussies van andere te lezen. Dat er geen einde aankomt is vaak zo, maar de argumenten en ideeën van andere zijn wel leuk om te lezen. De discussie stopt toch vaak na 1 dag smiley Wel is zo priveberichten systeem leuk als je een keer iets offtopic/bericht wilt sturen naar iemand smiley
Geplaatst door Verweggistan op maandag 1 februari 2010 om 10:45
Dit keer werkte het Melding Misstanden topic averechts, wat ook wel een keer moest gebeuren.
Misschien dat het een mogelijkheid kan zijn om alleen naar de redacteuren zo'n pm te kunnen sturen, dan hoeft het niet meer in een topic, waar weer discussie kan ontstaan over het al dan niet terecht 'aangeven' van reactie(s).
Geplaatst door Vastaranta op maandag 1 februari 2010 om 11:15
@Verweggistan
Habes, hoe kom je bij dit idee? smiley
Geplaatst door Verweggistan op maandag 1 februari 2010 om 11:32
Haha. Had jouw reactie nog niet gelezen
Quote:
Geplaatst door Vastaranta op maandag 1 februari 2010 om 07:15
Daarom lijkt het mij verstandig dat zulke misstanden niet via een openbaar forum gemeld worden maar persoonlijk aan de admins van de site gestuurd worden. Mochten meerdere mensen hun ongenoegen over reacties uiten, kunnen de admins besluiten wat ze ermee gaan doen, daar acht ik ze capabel genoeg voor.

Geplaatst door Moreno op maandag 1 februari 2010 om 12:42
ik ben voor de invoer van filmpjes (omdat het kan). Ook moeten er wielwedstrijden door wielerflits worden georganiseerd (omdat het kan)
Geplaatst door Heuj op maandag 1 februari 2010 om 13:34
*en over 50 jaar is de WF Cyclassic een begrip in en buiten NL*
Geplaatst door Diever op maandag 1 februari 2010 om 13:42
Een grote verbetering zou zijn als ik redacteur wordt! Altijd up-to-date informatie en een schrijfsijl waar je tegen zegt... Dus.. Wnr mag ik beginnen?!

(Voor het geval dat. Dit was quasi-serieus. Jullie doen het meestal meer dan behoorlijk)
Geplaatst door Diever op maandag 1 februari 2010 om 13:43
Echt voorstel trouwens.. Een soort quiz, geintegreerd in de site, die elke week kan worden gemaakt waarin de kennis van het wielrennen wordt getest.
Geplaatst door kartje op maandag 1 februari 2010 om 18:58
@Diever dit is een leuk idee. En wie op het einde van het jaar de meeste vragen goed heeft krijgt een vermelding smiley
Geplaatst door Contador op dinsdag 2 februari 2010 om 14:55
Een klassement bij houden voor beste Nederlandse wielrenner van het jaar zoiets misschien.
Geplaatst door maikel11 op dinsdag 2 februari 2010 om 15:14
We doen toch De Wielerflits Steven De Jongh trofee?
Geplaatst door SanderK op dinsdag 2 februari 2010 om 15:54
Een serieus haalbare verbetering zou ik foto's vinden. In het wedstrijdverslag, maar ook op de hoofdpagina. Alleen bij de 2/3 grootste nieuwsitems van die dag zou al genoeg zijn.
Geplaatst door maikel11 op dinsdag 2 februari 2010 om 15:55
Mee eens.
Geplaatst door Koldo op dinsdag 2 februari 2010 om 17:39
Die mogelijkheid wordt onderzocht.
Geplaatst door Contador op woensdag 3 februari 2010 om 16:52
Misschien een soort wielerspel waar ieder zijn eigen selectie voor bepaalde wedstrijden maakt. Niet echt een orgineel idee maar toch.
Geplaatst door abdel1991 op woensdag 3 februari 2010 om 16:57
Quote van abdel:

ik wil graag met de prono beginnen en het leek me wel handig als er bij forum een board wordt gemaakt van "Wielerflits Prono" zo wordt het een beetje overzichtelijker vooral voor mij maar ook voor de deelnemers en andere leden die zich meer bezig houden met wielerflits spellen(zoals wie ben ik) hoef ik het daar ook niet te posten...

Geplaatst door petoi op zondag 8 augustus 2010 om 16:21
De laatste tijd heb me redelijk gedeisd gehouden over dit onderwerp mede omdat het ook steeds minder werd maar omdat het behoorlijk irritant is ga ik het nog een keer aankaarten.

De bereikbaarheid van Wielerflits is nog steeds niet super. Op belangrijke momenten in een koers knalt de site er eigenlijk altijd uit bij mij.

Het opmerkelijke is echter dat er leden zijn die daar geen last van hebben en gewoon kunnen posten. Ik kan bijvoorbeeld zelf via mijn telefoon ook nog gewoon op de site maar niet via mijn laptop die met dezelfde WiFi-verbinding werken.

Ik ben volgens mij niet de enige met deze problemen en daarom graag weten of Wielerflits hier aan bezig is.
Geplaatst door remco2103 op zondag 8 augustus 2010 om 16:24
@petoi

Zelfde probleem heb ik ook.
De site is dan gewoon even offline, na een aantal keer refreshen kun je er weer op
Geplaatst door marijnwassink op zondag 8 augustus 2010 om 16:36
kan je niet een deal met de telegraaf maken dat je ook foto's in de nieuwsberichten kunt zetten. wel met bronvermelding natuurlijk
Geplaatst door robert gesink!!!!!!!! op maandag 9 augustus 2010 om 15:56
effe een vraagje; hoe maak je een forum aan?
het zou wel handig zijn als er onder de forums staat maak hier een forum aan maar dat is niet zo dus.
Geplaatst door Carlfan1 op maandag 9 augustus 2010 om 16:03
Dat staat er dus wel, erboven. Eerst goed kijken voordat je (weer) kritiek geeft.
Geplaatst door robert gesink!!!!!!!! op maandag 9 augustus 2010 om 16:07
@carlfan ik geef geen kritiek hoor ik vraag me alleen af waar het stond en trouwens thankx
Geplaatst door Liefhebber op maandag 9 augustus 2010 om 16:16
@carlfan

Er wordt hier geen kritiek gegeven, alleen verbeterpunten smiley Maar als je goed gelezen had, dan had je dat in het onderwerp al kunnen lezen smiley
Geplaatst door Leon op maandag 9 augustus 2010 om 16:29
@petoi, en bereikbaarheid in het algemeen: we hebben een soort van eigen server besteld, daar ben ik nu mee bezig. Deze week gaan we over naar de nieuwe server!
Geplaatst door Rhohan op donderdag 19 augustus 2010 om 12:43
l-m-z
Geplaatst door Leon op donderdag 19 augustus 2010 om 13:02
l-m-z?
Geplaatst door marten94 op donderdag 19 augustus 2010 om 13:06
Laat-maar-zo?
Geplaatst door waggie op donderdag 19 augustus 2010 om 13:07
Laat-maar-zitten?
Geplaatst door gilly2 op donderdag 19 augustus 2010 om 13:11
Het aantal reacties achter een nieuwsbericht zetten.........
Geplaatst door appiett op donderdag 19 augustus 2010 om 13:11
Geplaatst door Floris op donderdag 19 augustus 2010 om 13:15
Geplaatst door Arie86 op donderdag 19 augustus 2010 om 13:16
ik vind die reacties nu uitermate irritant, je moet in sommige topics zoals de transfers helemaal naar de laatste pagina onderaan voor het overzicht. Kan dit niet worden omgedraaid?
Geplaatst door marten94 op donderdag 19 augustus 2010 om 13:17
Geplaatst door Floris op donderdag 19 augustus 2010 om 13:22
@redactie: Was die reactie van mij nu zo erg? Ik meende er namelijk geen woord van....

No hard feelings mannen!
Geplaatst door elbosco op donderdag 19 augustus 2010 om 13:26
Ik heb de reactie(s) verwijderd omdat ik denk dat we met lollige off-topic reacties het doel van dit topic voorbijschieten.
Maar ondanks mijn Zeeuwse afkomst vatte ik het niet persoonlijk op hoor smiley
Geplaatst door Fietsflap op maandag 13 september 2010 om 18:51
Misschien is het een idee om voortaan geen reclames voor een voetbalspel op een site te zetten die is toegespitst op het wielrennen. smiley
Geplaatst door Feilluu op maandag 13 september 2010 om 18:52
@ fietsflap
hoe wil je dan de site financieren?
Geplaatst door slico op maandag 13 september 2010 om 18:54
Ja, inderdaad, dat schiet niet op.
Het zou natuurlijk leuk zijn als je alleen maar wielerreclames op de site staan, maar dat is geen vereiste, vind ik.
Daarnaast zijn veel wielrenflitsers voetbalfan, dus de reclame heeft toch zeker wel doel!
Geplaatst door ajacied op vrijdag 1 oktober 2010 om 09:20
Zolas Gilly zei, het aantal reacties achter het nieuwsbericht, zoals vroeger zou wel weer top zijn.

Daarnast vroeg ik me af, of het niet handig zou zijn om een mobiele website te maken. Als ik nu op school zit en ik wil even kijken of er nog nieuwe reacties zijn onder het nieuwsbericht: Contador gepakt op clenbutarol, ben ik een heel lesuur aan het scrollen, waardoor het bijna onmogelijk wordt om te gaan kijken.
Geplaatst door petoi op vrijdag 1 oktober 2010 om 09:24
@ajacied je kan ook inloggen en de nieuwste berichten boven zetten.
Geplaatst door wtf1500 op zondag 24 oktober 2010 om 18:16
Ik vind de cyclocross verslagen aan de matige kant. Iets minder 'flits' in ruil voor een wat meer verzorgd artikel?

Uiteraard met alle waardering voor het enthousiasme en de energie van de redacteurs.
Geplaatst door Fietsflap op woensdag 16 februari 2011 om 19:11
Misschien is het een idee om de ploegenvoorstellingen van dit jaar ook onder het kopje 'specials' bereikbaar te maken.
Nu staan er namelijk alleen nog die van vorig jaar. Die mogen er van mij trouwens best blijven staan, zodat je nog eens een idee kan krijgen hoe het vroeger ook alweer was.
Geplaatst door Koldo op woensdag 16 februari 2011 om 23:04
@Fietsflap: hier wordt al aan gewerkt
Geplaatst door Joop_Zoetemelk op donderdag 17 februari 2011 om 12:04
@Ajacied: mijn HTC Desire is super geschikt voor internet.
Misschien een advies om een andere mobiel met google android te kopen
Geplaatst door slico op donderdag 17 februari 2011 om 12:16
@Joop_Zoetemelk
Wellicht heeft hij dat in die tussenliggende 4 maanden al gedaan?
Geplaatst door Vittal op donderdag 17 februari 2011 om 12:35
Op mijn Galaxy S werkt de site ook prima,
[1] 2 3 4