Forum - rabo tourploeg

Geplaats door BettonneRon op dinsdag 10 maart 2009 om 09:44.
welk team stuur rabo naar de tour?

Reacties

[1] 2 3 4 5 6
Geplaatst door BettonneRon op dinsdag 10 maart 2009 om 09:44
dit miss?

1. Menchov
2. Gesink
3. Garate
4. Ten Dam
5. Posthuma
6. Freire
7. flecha
8. Weening
9. Clement
Geplaatst door frankjanssens op dinsdag 10 maart 2009 om 09:54
Ik denk toch dat Horillo de voorkeur krijgt van Freire of misschien wel Leezer aangezien hij het supergoed heeft gedaan voor Brown in Murcia en omstreken. Leezer kan daarnaast ook die ploegenachtervolging van 38 km heel goed aan!

Met Clement, posthuma en weening op het vlakke/laaggebergte en Ten Dam, Gesink en Garate in de bergen heeft Menchov een sterke ploeg om zich heen!
Geplaatst door Henki op dinsdag 10 maart 2009 om 10:36
zoiets zal het wel worden. Hopelijk gaan ze daar ook aanvallend rijden, en wat ettappes mee pakken .
Geplaatst door sjoerdz op dinsdag 10 maart 2009 om 10:37
Gezien het beleid van Rabo lijkt het mij niet logisch dat ze Leezer al meenemen naar de tour. Denk eerlijk gezegd wel dat ze Tankink meenemen. Die kan zelfs nog een tijdje mee in het gebergte, en is volgens mij een zeer belangrijke factor in het team.
Geplaatst door Verweggistan op dinsdag 10 maart 2009 om 10:46
Ik denk: Mentsjov, Gesink, TenDam, Posthuma, Freire, Flecha, Tankink, Tjallingii, Weening.
eerste zeven zeker; voor de laatste 2 plaatsen maken Niermann en Clement ook nog kans.
Tjallingii erin vanwge aanvallende karakter van Rabo.
Edit: ik vind Clement geen sterk seizoen rijden tot nu toe. Moerenhout ipv Clement. Garate eerst de Giro in dienst van Mentsjov; als hij dat goed doet maakt hij ook kans op een selectie voor de Tour.
Geplaatst door Sloffey op dinsdag 10 maart 2009 om 10:52
Ik denk dan alleen eerder Clement dan Tjallingi of wellicht Nuyens maar ik weet niet of die de tour wil/mag rijden
Geplaatst door frankjanssens op dinsdag 10 maart 2009 om 10:55
Niermann was dit jaar al erg sterk geloof ik(17e in california) dus die maakt inderdaad ook wel kans. Rijdt ook goed tegen de klok en in het jaar van rasmussen kwam hij vaak de eerste berg mee over en kon hij de kilometers tussen de bergen en de eerste km van de laatste klim voor zijn rekening nemen.

Leezer is toch anders dan Gesink. leezer kan in de bergen gewoon de bus pakken bij Gesink zou de lat meteen een stuk hoger liggen.
Geplaatst door Rhohan op dinsdag 10 maart 2009 om 11:06
1. Menchov
2. Gesink
3. Garate
4. Ten Dam
5. Posthuma
6. Freire
7. flecha
8. Tankink
9. Clement
'n kleine weiziging dus smiley
verder was ik het ook wel eens met je tour-selectie. Maar misschien is de vorm van de dag over enkele maanden wel wat bepalender. Stel clement, Flecha en Tankink rijden als een natte krant moet je toch weer opnieuw gaan puzzelen.
Geplaatst door sprinter op dinsdag 10 maart 2009 om 11:09
Leezer moeten ze eerst de Vuelta laten rijden, kan Boom mooi de sprint voor hem aantrekken.
Overigens vind ik Bram Tankink een must voor de Tourploeg, wat komt er anders terecht van het 'bellen met Bram' om tien voor 11 in Langs de Lijn?
1. Menchov
2. Gesink
3. Ten Dam
4. Posthuma
5. Freire
6. Flecha
7. Tanking
8. Weening
9. Clement
Geplaatst door BettonneRon op dinsdag 10 maart 2009 om 11:10
garate ipv clement
Geplaatst door frankjanssens op dinsdag 10 maart 2009 om 11:12
Garate is toch aangetrokken voor de tour de france als extra steun in de bergen snap niet dat veel mensen hem niet opnemen in de tour ploeg voor 2009. Verder zou ik het persoonlijk niet erg vinden als Freire niet mee doet scheelt een heleboel achtervolgingswerk op het vlakke, maar kan ook weer een paar overwinningen schelen wikken en wegen
Geplaatst door Sloffey op dinsdag 10 maart 2009 om 11:13
Denk dat ze Garate in de vuelta willen uitspelen als kopman. In de Giro hebben ze al Menchov alhoewel Garate daar wellicht ook nog bij kan. en in de Tour Menchov en Gesink
Geplaatst door sprinter op dinsdag 10 maart 2009 om 11:29
Ik ben voor een zo groot mogelijk Nederlands deel van de tourploeg. Bij de buitenlanders zijn Menchov, Freire en Flecha de enige die genoeg toevoegen om mee te mogen. Menchov heeft genoeg steun met Gesink en Ten Dam en Weening, waarbij Posthuma ook het eerste stukje mee kan in de bergen, en bovendien Clement die dit jaar bergop ook wil verbeteren. En Tankink moet om publiciteitsredenen sowieso al mee, zo'n fragment dat iedereen al vertrokken is en hij daar nog staat, geniaal, hem moet je altijd meenemen naar de koers waar de meeste publiviteit bij komt kijken.
Geplaatst door frankjanssens op dinsdag 10 maart 2009 om 12:13
Hoop daarom op een tweede Nederlandse ploeg in de tour daar kunnen dan ook weer 6 nl-ers rijden. verder nog wat losse NL-ers

Terpstra
Van der velden
Maaskant
Knaven
Kroon
De Jongh
Dekker
Geplaatst door Verweggistan op dinsdag 10 maart 2009 om 12:55
Terpstra, maaskant, de jongh en dekker maken zeker een goede kans.
Geplaatst door RaJoKo op dinsdag 10 maart 2009 om 13:07
Menchov, Posthuma, Clement, Gesink, Freire, Flecha, Ten Dam.

Gaan sowieso wel denk ik. Verder moet je kijken naar wie er toch betrouwbaar zijn in de ploegentijdrit. Een Tankink (kan ook aardig berop), Weening (ook nog aardig bergop), Moerenhout (op het vlakke en een stukje bergop). Misschien ook nog een Tjallingii en een Marc de Maar. Die laatste reed goed bergop in de Vuelta (zat in de kopgroep in de etappe die Ballan won) en kan ook nog een aardig stukje tijdrijden. Niet onderschatten die jongen.
Geplaatst door RaJoKo op dinsdag 10 maart 2009 om 13:23
Oh ja, ff tussen door. Wat te denken van Astana. Armstrong, Contador, Klöden, Leipheimer, Brajkovic, Rubiera, Popovich, Zubeldia.

En dan nog Horner, Noval, Paulinho misschien nog extra Vaitkus en Morabito. Die gaan gewoon domineren
Geplaatst door frankjanssens op dinsdag 10 maart 2009 om 13:32
lang geleden dat er een team was die met 9 man bij de eerste 20 kan rijden
Geplaatst door maikel11 op dinsdag 10 maart 2009 om 19:27
menchov
weening
freire
flecha
posthuma
gesink
ten dam
clement
tankink
Geplaatst door sjoerdz op dinsdag 10 maart 2009 om 19:31
juist, ik zou alleen flecha niet meenemen. Eerder Horrillo, Brown of Moerenhout.
Geplaatst door Verweggistan op dinsdag 10 maart 2009 om 19:41
@ RaJoKo moet er niet minstens een kazachstaan in het team zitten bij Astana.
En Flecha moet je altijd meenemen. Die kan alles. aanvallen, sprint aantrekken, op kop rijden, lang mee op een berg.
Geplaatst door Hakkie2 op woensdag 11 maart 2009 om 00:26
Menchov
Gesink
Freire
Garate
Ten Dam
Weening
Clement
Flecha
Posthuma

Is een leuk team, met vooral in de bergen veel breedte. Dat is belangrijk omdat ik van Weening, Ten Dam en Garate vewacht dat ze op goede dagen lang mee kunnen, maar ook zo een slechte dag kunnen hebben.

Ook zou een keer 100% NL wel leuk zijn:

Gesink
Ten Dam
Weening
Clement
Posthuma
Tankink
Mollema (dan maar de Tour ipv de Vuelta :P)
Tjallingii
Leezer

Hier blijkt toch wel uit dat Nederland een topsprinter mist.

Voor de Astana equipe zou ik het zo doen:
Armstrong, Contador, Leipheimer, Klöden, Zubeldia, Brajkovic, Rubiera, Iglinsky, Popovych... Hè, bah, zo kan de hele Tour georganiseerd worden. Kan iemand er even voor zorgen dat er ruzie komt in dit team zodat ze in de Tour tegen elkaar gaan rijden?

Geplaatst door Chozas op vrijdag 13 maart 2009 om 14:25
Menchov
Freire
Flecha
Gesink
Ten Dam
Weening
Posthuma
Tankink

Voor de 9e plaats komen Garate,Clement,Moerenhout,Niermann en misschien Tjallingii dan nog in aanmerking. Voor de ploegentijdrit zou ik dan Clement meenemen hoewel die mij nog steeds niet heeft kunnen overtuigen qua aansprekende resultaten ( tijdritten uitgezonderd)

Geplaatst door Verweggistan op vrijdag 13 maart 2009 om 20:28
Dat kan 5x Astana in de top 10 worden; laten we hopen dat Rabo, Cervelo en Quick.step bij iedere mogelijke kans op waaiervorming keihard zullen koersen om ook idd voor waaiers te zorgen zodat hopelijk een paar astana mannen veel tijd verliezen.
Geplaatst door Rhohan op zaterdag 14 maart 2009 om 13:27
Ik denk dat na gistern, niemand nog Garate in zn wielerploeg heeft staan. Hahaha
vind ik ook hoor, geef dan nog Ardila tenminste een kans. Die is al wat verder dan die spanjaard
Geplaatst door abdel1991 op zaterdag 14 maart 2009 om 14:11
R.gesink (kopman)
B.mollema(luxe knecht)
P.weening(knecht)
k.moerenhout(kwegkapitein)
L.boom(knecht+belangrijk voor ploegentijdrit)
J.posthuma(knecht+belangrijk voor ploegentijdrit)
B.tankink(helpen voor de sprint)
T.leezer(sprintaantrekker)
T.bos(sprinter)

wat een geweldige ploeg zou dit zijn smiley
Geplaatst door sprinter op zaterdag 14 maart 2009 om 18:41
@ abdel, over een paar jaar ja, maar dan is moerenhout te oud, dus hopen we dat Kai Reus dan zo ver is dat ie mee kan smiley
Geplaatst door Moutingho op zaterdag 14 maart 2009 om 22:24
Menchov
Gesink
Ten Dam
Weening
Niermann
Posthuma
Freire
Flecha

Nuyens/Tankink/Clement... dat wordt knokken denk ik

maar vooral jammer dat Boogerd er niet meer bij is smiley
Geplaatst door maikel11 op zondag 15 maart 2009 om 12:38
voor een nederlandse topsprinter moeten we wachten op Boy van Poppel dat is een groot tallent
Geplaatst door abdel1991 op zondag 15 maart 2009 om 12:43
@maikel11
theo bos is ook nog maar 25 smiley en er is ook nog die sprinter van millram stroetinga
Geplaatst door Henki op zondag 15 maart 2009 om 19:01
Denk voor Theo Bos iets te vroeg een tour nu, hij zou kapot gereden zijn na een aantal dagen. Maar over een paar jaar zeker ( mits die doorgroeit natuurlijk ).
Geplaatst door Ivo1976 op vrijdag 10 april 2009 om 22:20
Kopmannen:
Menchov (geel)
Gesink (wit)
Freire (groen/sprinten)

Wegkapiteins:
Flecha (voor Freire)
Moerenhout (voor Menchov, Gesink)

Knechten:
Weening
Ten Dam
En dan nog een selectie van 2 uit:
Tankink, Langeveld, Posthuma, Niermann, Clement, Garate

Kortom het wordt nog moeilijk en zal afhangen van de vorm van het moment.
Geplaatst door Hermantk op vrijdag 10 april 2009 om 22:46
Langeveld heeft sowieso gezegd de komende jaren geen Tour meer te willen rijden. Valt hem te zwaar, waardoor hij niet meer kan presteren in de najaarsklassiekers
Geplaatst door Henki op vrijdag 10 april 2009 om 22:48
van grote rondes krijg je toch wel meer inhoud ook in andere wedstrijden als klassiekers? Als dat zo is is het toch wel handig voor langeveld om toch grote rondes te blijven rijden.
Geplaatst door Hakkie2 op vrijdag 10 april 2009 om 22:56
Ik denk:

Menchov
Gesink
Freire
Flecha
ten Dam

Clement
Posthuma
Weening

En dan nog Tankink, Moerenhout, Garate (dan moet hij wel beter gaan rijden) of Niermann.

Clement is steeds beter gaan klimmen en een super tijdrijder, Posthuma ook voor de ploegentijdrit. Weening is verder het enige twijfelgeval, de rest lijken me (mits in vorm en niet geblesseerd) zekerheidjes.

Nuyens en Langeveld hebben aangegeven niet te willen, dus die zullen ook niet gaan knokken voor een Tourplek.
Geplaatst door Sjakie op vrijdag 10 april 2009 om 23:27
Clement MOET mee, voor de tijdrit heel belangrijk en hij kan ook goed klimmen, Clement kan best top 30 rijden als hij dat zou willen
Geplaatst door martynn op zaterdag 11 april 2009 om 09:50
1.Denis Menchov (kopman)
2. Robert Gesink (reserve kopman)
3. Pieter Weening (knecht)
4. Laurens Tendam (knecht)
5. Oscar Freire (sprints)
6. Joost Posthuma (tijdritten/knecht freire)
7. Stef Clement (tijdritten/vlucht)
8. Juan Antonia Flecha (vrije rol)
9. Koos Moerenhout (kapitein)
Geplaatst door maikel11 op zaterdag 11 april 2009 om 10:36
Menchov
Clement
Niermann ( kan goed bergop en heeft een goede tijdrit)
Posthuma
Gesink
Freire
Flecha
Ten dam
Tankink
Geplaatst door Ivo1976 op zaterdag 11 april 2009 om 11:52
Menchov, Gesink en Freire zijn natuurlijk zeker. De absolute kopmannen.

Freire en Flecha zijn een mooi tandem. Flecha zet Freire vaak mooi af voor zo'n massasprint. En Flecha kan Freire mooi de bergen over helpen.

Ik denk dat Moerenhout er echt wel bijzit. Hij heeft veel ervaring en kan goed mee bergop. Werd vorig jaar nog 34e of zo.

Nog twee zekerheidjes: Ten Dam en Weening.
Ten Dam rijdt dit jaar de Giro en de Tour, samen met Menchov. En Weening is eigenlijk overal goed, op het vlakke en in de bergen kan hij het peloton flink pijn doen. Weening is geen beste tijdrijder.

Dan hou je nog 2 plaatsen over.

Posthuma is een nuttige renner, kan goed tijdrijden en gaten dichtrijden op het vlakke. Hij is wel minder in het hooggebergte. Garate is een goede klimmer, maar er zitten al veel klimmers in de ploeg. Garate is echt zo'n net niet renner.

Bram Tankink is natuurlijk ook een kanshebber. Hij kan en zal zich 200% geven voor de ploeg. Kan ook goed mee bergop.

Clement, een goede tijdrijder en ook een steeds betere klimmer. MAar kan hij een grote ronde goed verteren? Daar had hij vroeger problemen mee.

Niermann, goede renner maar een beetje anoniem. EN natuurlijk geen Nederlander. Dat speelt echt wel mee.

Tjallingii reed vorig jaar een goede Vuelta, dus die moet ook een Tour aan kunnen. Ook een goeie voor in de vlakkere etappes.

Langeveld heeft moeite met de bergen gehad, maar is natuurlijk ook een echte hardrijder.
Geplaatst door Verweggistan op zaterdag 11 april 2009 om 11:58
Als je alle reactie leest zijn er eigenlijk 12 kandidaten voor 9 plaatsen, Mentsjov, Freire en Gesink zijn zeker.
Dan heb je Posthuma, Ten Dam, Moerenhout,Flecha, Weening, Tankink, Clement, Tjallingii en Niermann die kans maken en eventueel nog Garate.
Geplaatst door Henki op zaterdag 11 april 2009 om 12:19
Ik zou zowiezo met het oog op de ploegentijdrit Posthuma/Clement mee nemen. Daarbij kan Clement ook aardig bergop.
Geplaatst door F4L op zaterdag 11 april 2009 om 12:21
Ten Dam is eigenlijk ook al een zekerheidje, hij zet bijna alles opzij voor de Tour en de Giro.
Geplaatst door Henki op zaterdag 11 april 2009 om 12:25
Bij een ploegentijdrit, telt de tijd van 5e toch?
Geplaatst door maikel11 op zaterdag 11 april 2009 om 12:39
flecha is ook een zekerheid
Geplaatst door wilier op zaterdag 11 april 2009 om 13:00
1.Menchov(kopman)
2.Gesink(reserve-kopman+jongerenklassement)
3.Posthuma(Tijdrit+Knecht)
4.Clement(idem dito als Posthuma)
5.Freire(sprinter)
6.Flecha(aanvallen+knecht)
7.Ten Dam(Knecht)
8&9.Weening/Moerenhout/Tankink/Tjallingii/Nuyens/Langeveld/Garate/Horrillo/Ardila

Ik zou als ploeg volledig in dienst van Menchov en/of Gesink rijden. Freire heeft niet echt een ploeg nodig behalve iemand die hem naar voren rijdt, maar dat kan Flecha wel doen. Voor de 8ste en 9de plaats geld wie er het beste in vorm is, die mag mee.
Geplaatst door Verweggistan op zaterdag 11 april 2009 om 13:04
Nuyens en Langeveld hebben al aangegeven de tour niet te willen rijden.
Geplaatst door wilier op zaterdag 11 april 2009 om 13:04
Trouwens ook leuk om te speculeren over de tourploeg van skil-shimano.
Geplaatst door Verweggistan op zaterdag 11 april 2009 om 13:15
Daar bestaat al een forum topic over.
Geplaatst door Floris op zaterdag 11 april 2009 om 17:25
Ik denk dat:

1.Menchov
2. Gesink
3 Garate (niet vanwege zijn prestaties, maar omdat ik op een ander topic heb vernomen dat hij volgens Menchov voor de TdF is gehaald)
4. Flecha
5.Freire
6.Posthuma
7.Clement
8.Weening
9. Ten Dam

de beste ploeg is voor de komende TdF. Enige probleem is dat hier niet echt een wegkapitein tussen zit. Flecha is daar denk ik wat te onstuimig voor. De grootste twijfel zit wat mij betreft op de plaatsen drie en negen......Daar zouden bijvoorbeeld ook Ardila (rijdt die de Giro trouwens??) en Niermann kunnen staan.

Geplaatst door Massasprint op zaterdag 11 april 2009 om 17:56
Ardila rijdt volgens cyclingstartlists de Giro, op die site staat zelfs al de hele Rabo selectie voor de Giro: Ardila, Kozonthcuk, De Maar, Martens, Hayman, Menchov, Brown, Leezer en Ten Dam.

Maar over de tourselectie van Rabo:
Ik zal dit doen:

- Menchov
- Gesink
- Ten Dam
- Clement
- Freire
- Flecha
- Posthuma
- En dan de laatste 2 plaatsen tussen Garate/Ardila/Niermann/Weening/Koos/Tankink

Denk dat het nog een hele opgave zal gaan worden voor Rabobank om te beslissen wie nu uiteindelijk meedoet met zoveel kandidaten
[1] 2 3 4 5 6