Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Training enz.
Geplaats door Markoes op dinsdag 26 januari 2010 om 16:03.
Post hier dan maar je berichtjes met vragen over hoe te trainen en welke wattages er vandaag weer weggetrapt zijn!
Reacties
| Geplaatst door Henki op donderdag 25 maart 2010 om 20:47 |
@Pannenkoek, dat is toch zo'n ding die je op je computer kan zetten? Wat is daar dan niet handig aan? Lijkt mij wel leuk. |
| Geplaatst door Pannenkoek op donderdag 25 maart 2010 om 21:47 |
Hij is ze geld niet waard![]() |
| Geplaatst door gesink/dekker op donderdag 25 maart 2010 om 21:53 |
| ik wil ook niet zo veel geld aan uitgeven hoor gewoon een beetje normaal snap je wel |
| Geplaatst door Ffrodo op vrijdag 26 maart 2010 om 11:04 |
| ik heb de fortius multiplayer gehad leuk speelgoed. maar op de tacx blijft net zo saai! Buitenfietsen is en blijft 100 x lekkerder! |
| Geplaatst door Pannenkoek op vrijdag 26 maart 2010 om 22:27 |
| Zoo weer 35km's gefietst en 12 gelopen vandaag, prima losgekomen voor morgen koers in belgie! |
| Geplaatst door Ffrodo op zaterdag 27 maart 2010 om 14:21 |
| ik vind het knap dat je het lopen zo kan combineren met het wielrennen! |
| Geplaatst door Markoes op zaterdag 27 maart 2010 om 14:38 |
| Vandaag de 70km Veluviatocht Wageningen gefietst. Op een gegeven moment een bordje gemist en toen schijnbaar een stukje afgestoken.. Had 61km op de teller staan toen ik weer bij het clubhuis was.. Toen nog maar ff omgedraaid, naar de grebbenberg gereden en die overgereden, gedaald en weer terug.. Toen alsnog iets over de 70km gegaan.. Gegevens Waarde Eenheid Duur 3:00:25 Registratie-interval 5 s Energieverbruik 2238 kcal Aantal hartslagen 26714 slagen Herstel -5 slagen Minimale hartslag 88 hsm Gemiddelde hartslag 148 hsm Maximale hartslag 185 hsm Standaardafwijking 18,4 hsm Minimum Snelheid 2,7 km/u Gemiddeld Snelheid 27,6 km/u Maximum Snelheid 55,0 km/u Afstand 73,4 km Afstandsmeter 2287 km Minimale hoogte -3 m Gemiddelde hoogte 26 m Maximale hoogte 69 m Stijging 520 m Daling 539 m V.A.M. 173 m/h |
| Geplaatst door The Condor op zaterdag 27 maart 2010 om 14:38 |
| @pannenkoek welke koers rijdt je? Vind het ook erg knap dat je dat kan combineren |
| Geplaatst door Pannenkoek op zaterdag 27 maart 2010 om 19:18 |
| zele heb ik gereden, niet uitgereden maar wel 6rondjes goed mee kunnen draaien in het peloton, niet slecht voor een eerste keer. De koers was in totaal 115km met 10 rondes van 11,5km Hopelijk volgende keer weer een stukje verder komen ![]() |
| Geplaatst door The Condor op zaterdag 27 maart 2010 om 21:49 |
| zes rondes voor een eerste keer is zeker niet slecht hoor! Welke cato rijdt je? beloften zeker? @ markoes mooi rondje toch? Vandaag niet gefreewheeld? ![]() |
| Geplaatst door Markoes op zaterdag 27 maart 2010 om 22:38 |
@condor,, Ik heb geen cadansmeter.. Ffrodo is de freewheeler.. Ik moet morgen nog ff cadansmeter bestellen . |
| Geplaatst door The Condor op zaterdag 27 maart 2010 om 22:43 |
dacht dat je deze al gekocht had vandaar. Wist wel dat Ffrodo de eerste freewheeler was, alleen je was zo enthousiast dus ik dacht die fietst gelijk naar de winkel en monteren maar!![]() |
| Geplaatst door Pannenkoek op zondag 28 maart 2010 om 00:32 |
| Ja beloften, maar ****** wat gaat dat hard zeg, gewoon 60/65 op de rechte stukken, BIZAR |
| Geplaatst door The Condor op zondag 28 maart 2010 om 11:01 |
| Ja dat geloof ik graag, maar dat zal wel lukken na een paar wedstrijden toch?? Wil je nu nog meer wielerwedstrijden gaan rijden? |
| Geplaatst door Pannenkoek op zondag 28 maart 2010 om 12:13 |
| Ja eerst woensdag GP oostland dan volgende week ga ik of op zaterdag naar belgie of zondag de clubkampioenschappen van Ahoy, ik hoop het eerste en maandag criterium waddinxveen, dus ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Maar ik rijd zeg maar tot begin juni volledig koers en een paar atletiekwedstrijden, daarna draai ik het om tot na het NK atletiek op 18 juli, en dan vanaf 19 juli ga ik weer vol voor het wielrennen. Overigens net 5km regionaal wedstrijdje gelopen, best leuk ![]() |
| Geplaatst door Markoes op dinsdag 30 maart 2010 om 13:56 |
D2 training gedaan vandaag.. Lekker over de dijk met flinke windkracht! Heenweg was het grootste deel wind tegen, terugweg wind mee.. Scheelt heel wat km per uur! .75 min D2 gegevens. Hier is de warming up/ cooling downtijd weggelaten. (was ff uitvogelen hoe ik dat geselecteerd kreeg .Gegevens Waarde Eenheid Duur 1:15:00 Registratie-interval 5 s Energieverbruik 1046 kcal Aantal hartslagen 11487 slagen Herstel -14 slagen Minimale hartslag 136 hsm Gemiddelde hartslag 153 hsm Maximale hartslag 166 hsm Standaardafwijking 3,7 hsm Minimum Snelheid 20,9 km/u Gemiddeld Snelheid 28,7 km/u Maximum Snelheid 39,3 km/u Afstand 35,9 km Afstandsmeter 2328 km Minimale hoogte 3 m Gemiddelde hoogte 8 m Maximale hoogte 14 m Stijging 15 m Daling 15 m V.A.M. 12 m/h |
| Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 30 maart 2010 om 16:06 |
Wat flauw je hebt wind mee gehad ging het goed? |
| Geplaatst door Markoes op dinsdag 30 maart 2010 om 17:32 |
| Lol, ging opzich wel lekker maar tegen de wind in was flink ploeteren.. Maar ik fietste lekker met die hartslag en merk dat ik steeds minder vermoeid ben na de training.. Dus de conditie wordt steeds beter.. Nog 2 weekjes vooral duurtraining, dan wordt het schema wat intensiever en moet de conditie met grotere sprongen vooruit gaan.. Nu nog vooral een goede basis aan het leggen. |
| Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 30 maart 2010 om 17:49 |
Ik train trouwens helemaal vanaf oktober tot en met nu eigenlijk geen snelheid ook niet voor atletiek als 800meter loper..:P misschien een leuk truukje om te proberen? |
| Geplaatst door Markoes op woensdag 31 maart 2010 om 08:49 |
Werkt het, is de hamvraag ! |
| Geplaatst door Pannenkoek op woensdag 31 maart 2010 om 10:33 |
Mwah ik vind van wel , als ik dit jaar 1.50.xx op de klokken zet dan werkt het 100% zeker![]() |
| Geplaatst door Henki op woensdag 31 maart 2010 om 14:22 |
@Pannenkoek, ben je niet bang dat je dan kracht gaat missen met hardlopen? 800 meter is een inspanning van 2 minuten ( te hope 1.50 voor jou dan ), en wielrennen is een stuk langer. De snelheid met wielrennen doe je wel op met wedstrijden, als je er genoeg rijdt, maar met hardlopen lijkt me dat moeilijker, heb je al getest hoe hard je nu loopt? |
| Geplaatst door Pannenkoek op woensdag 31 maart 2010 om 15:11 |
| Ik liep indoor begin januari als haas met alleen duurtraining 1.59.90 en daar ging ik over de buitenbocht en kwam ik met bebloede knieen over de finish omdat iemand een spike in me knie had gezet. Indoor gaat gemiddeld 2 a 3 sec langzamer dan outdoor. Zal nu ongeveer op een basis niveau van 1.56 zitten dus dat maakt een uitschieter naar 1.51/1.52 al mogelijk Ook voor hardlopen geldt overigens dat je wat wedstrijden nodig hebt om te pieken ![]() Maar we gaan het dit jaar zien, wel een mooi experiment om te zien of hardlopen en wielrennen te combineren is |
| Geplaatst door Markoes op woensdag 31 maart 2010 om 15:51 |
| Wat vindt je leuker? |
| Geplaatst door Pannenkoek op woensdag 31 maart 2010 om 16:45 |
Wielrennen Anders had ik nooit het risico gaan nemen om erbij te gaan fietsen |
| Geplaatst door Pannenkoek op woensdag 31 maart 2010 om 23:21 |
| GP oostland is ingekort wegens beestachtige weersomstandigheden, ik ben gaan douchen na een uur koers het was verschrikkelijk koud, Raymond Kreder heeft gewonnen nadat hij met een kompaan een gat van 100meter dicht reedt op een kopgroep van 3 man. Stefan van Winden deed ook mee en is volgens mij gestopt. Zie ook http://www.fotokoos.nl/0.0.2010.12.Rotterdam.Ahoy.Groot.htm |
| Geplaatst door Sjordy op woensdag 31 maart 2010 om 23:45 |
| Ik heb vorige week voor het laatst gereden omdat ik deze week wat ziekjes was (darm klachten). Maar toen 40km gereden in 1 uur en 20 min. Dus met een gemiddelde van 30km/per uur. Een gemiddelde hardslag van 175 bpm en een maximale hartslag van 201 bpm. Was wel aanpoten omdat ik mijn fietsmaat bij wilde houden die ff wat sterker is dan ik maar voelde erg lekker dat ik thuis was. |
| Geplaatst door gesink/dekker op donderdag 1 april 2010 om 07:41 |
| ik heb een vraagje wat vinden jullie van de tacx flow? en van de Tacx Cycleforcfe Basic‏?? |
| Geplaatst door Pannenkoek op donderdag 1 april 2010 om 12:01 |
| @ sjordy dat heet bijna volle bak fietsen ![]() @ gesink/dekker Ik heb geen flauw idee, ik heb het idee dat alle tacx's wel goed zijn omdat het doel toch is te trainen bij vorst en regen en overal staat de fiets wel op. |
| Geplaatst door Markoes op donderdag 1 april 2010 om 12:16 |
| Ik heb zelf een flow.. Is een leuk ding. Je kan op hartslag trainen en ook op wattage (al is wattage niet zo nauwkeurig). Tot een procent of 5% bergop kun je trainen,, hoger gaat eigenlijk niet ivm magneetrem.. Ik vind het een fijn ding.. Meerwaarde tov bijvoorbeeld een satori: Je kan alles elektronisch bedienen en kunt trainen op hartslag, wattage en zien hoever je gereden hebt enz.. De basic zegt me niets.. Wordt die nog verkocht? |
| Geplaatst door Hermantk op donderdag 1 april 2010 om 20:19 |
| Vandaag nog maar even een duurtraining ingepland, door de achterstallige training. 3,5uur over de Heuvelrug met Grebbeberg, Koerheuvel, Amerongense Berg etc. Stond echt ontzettend veel wind en af en toe nog een flinke hagelbui op je kop. Moe maar zeker voldaan, nu 1,5 dag luieren en zaterdag knallen ![]() |
| Geplaatst door Pannenkoek op donderdag 1 april 2010 om 21:40 |
Succes in Vlaanderen herman, hoe laat is het en hoe ver rijd je misschien vind ik het wel leuk om mee te komen doen, heb nog niks te doen zaterdag![]() |
| Geplaatst door Markoes op donderdag 1 april 2010 om 22:18 |
| Ja, succes daar Herman! Je had alleen je training beter gisteren kunnen doen.. 1 dagje rust is wel weinig.. Maargoed, zal we goed komen daar, lekker knallen! |
| Geplaatst door vigiroso op vrijdag 2 april 2010 om 12:31 |
| Succes met Vlaanderen mooiste, heb hem zelf 10x gereden, het is me nu te druk geworden, bovendien is de motivatie een beetje zoek na al die jaren. |
| Geplaatst door Pannenkoek op vrijdag 2 april 2010 om 18:54 |
| Ging weer heerlijk vandaag... zucht met de ploeg gereden niet langzamer dan 33/34 en niet harder dan 45/46 stelletje malloten durven het een duurtraining te noemen, nu maar even duurloopje |
| Geplaatst door Markoes op maandag 5 april 2010 om 20:55 |
| Vandaag lekkere training gedaan.. 92,5km in mn eentje.. Richting Utrechtse heuvelrug geweest.. Voor het eerst dit jaar de Amerongse berg opgereden. Kon wel merken dat ik nog weinig intensief getraind heb.. Reed hem vol op en zette hem aan bij de afslag links.. Het was dan: 1,331 km 2 min 57 181 HR gemiddeld 27km per uur gemiddeld... 55 hoogtemeters Kan nog een stuk harder, maar voor nu vond ik het toch goed gaan zonder intensieve training. De officiële klim is overigens 1,1km dus dan zou je hem iets later aan moeten zetten.. Hier de gegevens van de hele training Gegevens Waarde Eenheid Duur 3:32:05 Registratie-interval 5 s Energieverbruik 2697 kcal Aantal hartslagen 30976 slagen Herstel -10 slagen Minimale hartslag 80 hsm Gemiddelde hartslag 146 hsm Maximale hartslag 189 hsm Standaardafwijking 13,8 hsm Minimum Snelheid 4,2 km/u Gemiddeld Snelheid 27,0 km/u Maximum Snelheid 59,1 km/u Afstand 92,4 km Afstandsmeter 2486 km Minimale hoogte -6 m Gemiddelde hoogte 7 m Maximale hoogte 53 m Stijging 315 m Daling 341 m Hellingen 3 V.A.M. 89 m/h |
| Geplaatst door Hermantk op maandag 5 april 2010 om 21:26 |
@Markoes, was dat de kant vanuit het dorp of Overberg? Desondanks puik gemiddelde, daar teken ik wel voor ![]() |
| Geplaatst door Pannenkoek op maandag 5 april 2010 om 21:45 |
Ik heb zin in zaterdag![]() Heb wat recht te zetten van vandaag waddinxveen, beetje ziekjes 16km meegereden a 47-48gemiddeld, maar het was een ramp Overigens het rondje loopt heel lekker en je hoeft nergens te remmen vandaar die snelheid! |
| Geplaatst door Markoes op maandag 5 april 2010 om 21:50 |
| Volgens mij de steile kant.. Vanaf Overberg denk ik... Ik kwam vanaf een dorp, toen ben ik hem overgefietst en omgedraaid en toen vanaf de andere kant erop.. De 2e kant heb ik gemeten. Ff google maps gecheckt. De meting was vanaf de kant van overberg. |
| Geplaatst door StonedCamel op dinsdag 6 april 2010 om 00:51 |
| @Markoes: Dat is een prima tijd hoor, voor deze tijd van het jaar, heb dit jaar 2.55 gehaald, vorig jaar in de zomer een keer 2.38 Ik heb ook wel zin in zaterdag, heb alleen bar weinig kunnen trainen afgelopen weken, dus ben benieuwd hoe waardeloos de benen zijn ![]() |
| Geplaatst door Markoes op dinsdag 6 april 2010 om 10:41 |
| Ik heb gister dus een goede training gedaan.. Morgen ff rustige duurtraining van 2 uurtjes.. Wellicht vrijdag nog ff lostrappen.. Ga me niet kapotrijden zaterdag, maar lekker doortrappen is altijd goed.. Maar we moeten wel zorgen dat iedereen het bij kan houden.. Er zijn wellicht ook mensen bij die iets minder fietsen.. Pannenkoek.. Nog aanmeldingen gehad? |
| Geplaatst door Hermantk op dinsdag 6 april 2010 om 10:48 |
| Ik ga vandaag eens profiteren van het mooie weer en een goeie duurtraining rijden. Wat zaterdag betreft lijkt het me het beste als we gewoon de eerste helft een beetje kennismaken en eventueel wat aftasten enzo. Ik wil de finale wel hard rijden met het oog op de Amstel Gold Race. |
| Geplaatst door Markoes op dinsdag 6 april 2010 om 10:51 |
| Klinkt goed! Voor mij vandaag helaas niet fietsen.. Jammer want het is mooi weer. |
| Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 6 april 2010 om 15:11 |
| Net 5,25 uur op de fiets gezeten(wel met 2x een kwartier stop omdat ik iemand op ging halen) Prima gereden en me nieuwe fiets lekker even getest ![]() Geen nieuwe aanmeldingen meer gehad helaas |
| Geplaatst door Moreno op dinsdag 6 april 2010 om 15:18 |
| niet liegen pannenkoek! Ik ben er zaterdag bij (en heb dat vandaag pas aan u bekent gemaakt), mits ik niet ineens als reserve word opgeroepen! |
| Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 6 april 2010 om 15:25 |
snor je staat er al bij![]() |
| Geplaatst door Moreno op dinsdag 6 april 2010 om 15:30 |
oke dan wist jij het dus eerder dan ikzelf:P haha |
| Geplaatst door BambinoDoro op dinsdag 6 april 2010 om 15:36 |
| @Pannenkoek, met welke categorie reed je mee zaterdag? |
| Geplaatst door Pannenkoek op dinsdag 6 april 2010 om 16:04 |
| elite/beloften heb je ook meegedaan? En hoe bedoel je zaterdag? waddinxveen was gisteren namelijk |
| Geplaatst door BambinoDoro op dinsdag 6 april 2010 om 16:26 |
| Owh ja sorry gisteren...nee was er niet bij. is wel een mooie ronde, met sterk deelnemersveld |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- maandag 21 mei
- 10:36 Bruyneel niet blij met opgav..
- 10:09 Voorbeschouwing: Ronde van B..
- 07:38 Gesink: "Streep getrokken on..
- zondag 20 mei
- 23:16 Kelderman winnaar jongerentr..