Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Training enz.
Geplaats door Markoes op dinsdag 26 januari 2010 om 16:03.
Post hier dan maar je berichtjes met vragen over hoe te trainen en welke wattages er vandaag weer weggetrapt zijn!
Reacties
| Geplaatst door Pannenkoek op donderdag 20 mei 2010 om 13:39 |
| JWB1399, je klinkt als een echte wielrenner die een amateur licentie nodig heeft! http://www.knwu.nl/leden/licentievormen/amateurs_28m29.html deze link geeft hier wat informatie over. Je kunt je aansluiten bij een vereniging in de buurt, kijk wel goed of er wat leeftijdgenoten bij zitten maar dat is vaak wel het geval. En van daaruit deelnemen aan wedstrijden op jouw niveau. Een licentie is niet overdreven duur, maar eventueel kan je ook een daglicentie kopen voor 5euro, het hangt dus af van het aantal deelnames of je de licentie eruit haalt. Een licentie is geldig voor een kalenderjaar en let dus wel op wanneer je deze aanschaft, vanaf juli/augustus zou ik even afwegen of je de licentie er wel uit haalt, en desnoods met een amateur C licentie beginnen aangezien deze lekker goedkoop is en dit een mooi beginnersniveau is. Let wel, de koersen gaan vaak nog erg hard in het begin maar blijf het gewoon een paar keer proberen en je zal merken dat het snel makkelijker gaat, het is vooral leren om in een groep te fietsen maar ook dit zal waarschijnlijk binnen een maand of 2 al redelijk verlopen. De wielerclubjes waar jij waarschijnlijk uitkomt zijn toerverenigingen en deze zijn toch anders dan wielrenverenigingen waar echt wedstrijden worden gereden, probeer het eventjes via de link en de hoofdsite van de knwu dan zal je een heel eind moeten komen |
| Geplaatst door JWB1399 op donderdag 20 mei 2010 om 14:05 |
| @Pannenkoek, ik ging er van uit dat het niveau van een amateur licentie veel te hoog voor me is, maar op je advies ga ik het eens goed uitzoeken. Dank je |
| Geplaatst door Pannenkoek op donderdag 20 mei 2010 om 14:20 |
| Amateur C kan je sowieso aan. Ik rijd zelf pas 1 jaartje en ben gelijk bij de elite/beloften begonnen, heb meteen aan kunnen pikken en zelfs al een koers voltooid! Ik train zelf nog geen 200km per week, ben blij als ik rond de 120km gemiddeld uit kom dit jaar. Dus toch zo'n 6000km in een jaar. Mijn gemiddeldes liggen vaak niet boven de 30 dus ook daar zit het wel goed bij jou. Het belangrijkste is dat je gewoon in een peloton leert rijden en niet te bang bent, het peloton is een net een organisme en jij moet je plek erin vinden. Ik zou zeggen rijdt eens een avondkoers mee op een daglicentie en probeer dit een paar weken te doen, je zal merken dat dit wel te doen is behalve als je wind gaat vangen door niet goed in de groep te zitten. Die avondkoersen doen overigens ook weleens renners met een A en B licentie mee dus het is helemaal niet erg als je niet uitrijdt, gewoon leuk om te proberen! Het gemiddelde wat daar gehaald wordt moet je totaal niet naar kijken en niet van schrikken, 30 in je eentje is al gauw 40 in de groep! |
| Geplaatst door JWB1399 op donderdag 20 mei 2010 om 14:34 |
| @wtf1500 thx |
| Geplaatst door JWB1399 op donderdag 20 mei 2010 om 14:36 |
| hoe oud ben je, vergeet niet dat ik `al` 36 ben! |
| Geplaatst door vigiroso op donderdag 20 mei 2010 om 19:52 |
| JWB1399, Zelf kom ik uit Nigtevecht en heb in het verleden wedstrijden gereden bij GWC de Adelaar uit Hilversum, op dinsdagavond rijden ze in Bussum op het MOB terrein achter de Hocras. Volgens mij kan je daar zo meedoen, kijk even op hun website. Sport gr. |
| Geplaatst door Markoes op donderdag 20 mei 2010 om 20:04 |
Ik moet wellicht ook eens een trainingswedstrijdje mee doen. Gezellig met Herman ![]() |
| Geplaatst door Hermantk op donderdag 20 mei 2010 om 21:00 |
Goed idee, maar tot de zomervakantie heb ik geen tijd ![]() |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- maandag 21 mei
- 10:36 Bruyneel niet blij met opgav..
- 10:09 Voorbeschouwing: Ronde van B..
- 07:38 Gesink: "Streep getrokken on..