Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Robert Gesink
Geplaats door sybrenslagter op maandag 25 januari 2010 om 12:43.
Ik ben een ontzettende Gesink fan en ik denk met mij alle wielerflitsers zo'n beetje
. Post hier daarom alles over Gesink wat jullie van hem denken en verwachten. Denken jullie dat hij in de tour top 7 kan halen en boven Menchov kan eindigen?
Laat je gaan 
Reacties
| Geplaatst door zacht op maandag 25 januari 2010 om 12:44 |
| Ja, net achter Nibali. |
| Geplaatst door sybrenslagter op maandag 25 januari 2010 om 12:47 |
| Top 7 zeker haalbaar naar mijn mening, maar met mannen als Contador, Armstrong, Valverde, Nibali, A. Schleck, F. Schleck. Leipheimer, Wiggans, Sanchez en Menchov is dat toch al een hele prestatie. Top 10 is ook zeker mooi. |
| Geplaatst door Onie op maandag 25 januari 2010 om 12:59 |
| Hij hoort tot de top 5 klimmers in de Tour, maar of het AK top 5 mogelijk is weet ik niet. |
| Geplaatst door noyelje op maandag 25 januari 2010 om 13:10 |
| Hij komt gewoon na Contador, A. Schleck, Menchov en Leipheimer. Volgens mij wordt hij mooi 5e. |
| Geplaatst door leor 16 op maandag 25 januari 2010 om 13:27 |
| Qua talent moet hij wel al top-7 aankunnen. Al is het niet vanzelfsprekend om in je "eerste echte" Tour ook meteen alle verwachtingen in te lossen ... |
| Geplaatst door maikel11 op maandag 25 januari 2010 om 13:43 |
| Gesink word 2e in de tour achter Contador. Ik baseer deze uitspraak op het feit dat hij een vele betere klimmer is als bijvoorbeeld: Leipheimer, Evans en Menchov. Ik denk dat Contador de Schlecks en Gesink er in de bergen boven uit steken en dat Gesink in de tijdrit beter rijdt als de Schlecks. |
| Geplaatst door Ivo1976 op maandag 25 januari 2010 om 14:38 |
| Het hangt af van te veel factoren om iets zinnigs te kunnen zeggen. Stel dat Menchov super is in de Tour en hem kan winnen, dan zou Gesink wel eens zijn eigen klassement moeten opgeven. Gesink in goede vorm kan veel, dat hebben we tijdens de Vuelta gezien. Als hij zijn ontwikkeling doorzet en wat geluk heeft is top-5 haalbaar. |
| Geplaatst door medion op maandag 25 januari 2010 om 15:11 |
Ik hoef niks meer te zegge maikel11 heeft al gezegt ![]() |
| Geplaatst door sybrenslagter op maandag 25 januari 2010 om 16:23 |
| Denken jullie echt dat Gesink 2e wordt? Gesink is goed en talentvol maar dat mogen we nog niet verwachten. Top 7 zou rieël zijn |
| Geplaatst door maikel11 op maandag 25 januari 2010 om 16:28 |
| Je hebt wel een beetje gelijk sybrenslagter, hij valt inderdaad nog al eens. Maar ja dat laat ik lekker buiten beschouwing. En dus als hij op zijn fiets blijft word hij tweede |
| Geplaatst door LoKoMoTioN op maandag 25 januari 2010 om 17:04 |
| lol @ de mensen die Gesink op het podium verwachten in de Tour ^^ Gesink heeft 0,0 Tour ervaring + de Tour gaat dit jaar zonder ongelukken weer een heel sterk deelnemersveld hebben top 10 is wel realistisch in mijn ogen |
| Geplaatst door sybrenslagter op maandag 25 januari 2010 om 17:09 |
Mee eens LoKoMoTioN ![]() |
| Geplaatst door gibofan op maandag 25 januari 2010 om 18:37 |
| 0,1 Tourervaring toch zeker? |
| Geplaatst door tjebco op maandag 25 januari 2010 om 19:00 |
| Ik denk persoonlijk dat hij de top 10 nog niet haalt. |
| Geplaatst door Robin5887 op maandag 25 januari 2010 om 19:11 |
| Als ik me niet vergis werd hij vorig jaar 4e in de Dauphine. In een wedstrijd waar Contador, Evans en Valverde boven hem eindigen. Hier waren de Schlecks onder andere niet bij. Daarnaast zijn er nog een hoop andere die er toen niet bij waren, armstrong, leipheimer e.d. Een top 10 plaats zou echt al een goede prestatie van hem zijn! Hij hoeft natuurlijk nog niet gelijk alles te bewijzen, daar is Menchov voor. Met een goede start, proloog en goede eerste week zou er misschien nog wel meer mogelijk zijn. |
| Geplaatst door hewlettpackard op maandag 25 januari 2010 om 19:12 |
| Volgens mij gaat het al vaak genoeg over Gesink. Ik ben duidelijk geen fan. Uitstralingsloze renner. Lomp gebouwd, lomp hoofd, geen mening, niet explosief. Bovendien wordt hij veel te veel de lucht in geprezen door de zogenaamde Nederlandse wielerkenners. Maar in het buitenland hebben ze heus wel gezien dat Kreuziger, A Schleck, Nibali enzo een stuk meer talent hebben en dat Gesink echt de tour niet zal winnen. |
| Geplaatst door Koldo op maandag 25 januari 2010 om 19:15 |
| Zozo, dat is een ongekend tegengeluid. Ik zou het bijna vloeken in de Gesink-kerk noemen (: |
| Geplaatst door tjebco op maandag 25 januari 2010 om 19:22 |
| Tour zou hij niet snel winnen/podium rijden. De kans dat hij op het podium komt in de Vuelta/Giro wel.. En misschien dat hij die wel kan winnen. |
| Geplaatst door steef14 op maandag 25 januari 2010 om 19:38 |
| "vroeger" was het toch zo dat de winnaars van grote rondes pas op latere leeftijd echt hoog eindigen. Ik denk dat Gesink nog veel gaat leren en groeien, vooral juist door de valpartijen en andere reners die hem een hak zetten. Het houd hem mischien ook wat gretiger op overwinningen. |
| Geplaatst door Diever op maandag 25 januari 2010 om 22:51 |
| @hp Hij zou zonder ongelukken top 4 hebben gehaald in Spanje op jonge leeftijd. Dit door veel aan te vallen en voor elke meter te vechten. Wat is daar niet aan te mogen en vooral.. Hoe kan het dat zo iemand te veel de lucht in wordt geprezen? |
| Geplaatst door Maikel op maandag 25 januari 2010 om 23:06 |
| Ach Diever, meerdere buitenlandse mensen zeggen dat Robert Gesink een zeer grote toekomst voor zich heeft, het woord potentiele tourwinnaar stond vorig jaar nog in een interview met volgens mij een tourbaas(correct me if i'm wrong). Bovendien, lomp hoofd als argument gebruiken, tjah dat toont een niveau aan wat je naar mijn mening niet serieus kan nemen. |
| Geplaatst door maikel11 op maandag 25 januari 2010 om 23:17 |
| Helemaal een met die man met die mooie naam. |
| Geplaatst door sybrenslagter op dinsdag 26 januari 2010 om 08:50 |
| Lol we hebben een nieuweling in de groep dames en heren, laten we niet te veel aandacht aan deze Hewlettpackard geven. Hij zal wel fan zijn van een of andere ouwe dopingzondaar. Volgens mij snapt onze nieuweling nog niet zoveel van het wielrennen gezien zijn nutteloze uitspraakje. |
| Geplaatst door jorisl op dinsdag 26 januari 2010 om 09:13 |
| Waar hebben jullie het over. Iedereen weet toch dat de Tour van 2012 door hem zal gewonnen worden. |
| Geplaatst door Joop op dinsdag 26 januari 2010 om 09:17 |
| Eigenlijk ben ik het wel gedeeltelijk eens met HP en nog meer met Robin5887. Mensen schatten Gesink soms echt te hoog in. Dat is meer hopen en willen dan dat het werkelijk zo is. Bedoel hij wordt 4e in de Dauphine, en zou iets van 4de worden in de Vuelta zonder zijn val. Dat deed die door echt heel erg diep te gaan en dan een vierde plek. Achter hem waren nou niet meer bepaald de toppers, op misschien een paar na. Dan mis je echt nog een hele hoop toppers waarvan een grootdeel gewoon voor Gesink eindigd in de Tour. Daarnaast heeft hij niet een super tijdrit als je dat vergelijkt met andere klassementsmannen. Al is dit deels te compenseren door hierin te groeien en in de bergen. Al is dat moeilijker/zwaarder om in de bergen te halen dan uit een tijdrit wanneer je dit al goed kan rijden (vind ik). Een top 10 plaats zou echt al een hele goede prestatie van hem zijn! Maar een top 12/15 kan ook zomaar zijn. Daarnaast vind ik dat die wel uitstraling heeft met zijn koppie, maar is zijn bouw idd wat lang. Mening heeft die wel, en explosiviteit is niet zijn sterkste kant. Je ziet wel hij aanvalt en probeert. Hij wordt idd erg geprezen in Nederland, al heeft het buitenland ook talenten op of rond het niveau Gesink. Daarnaast is het echt onzin dat meerdere buitenlandse mensen zeggen hij een potentiele Tourwinnaar is. Dit zijn er maar een paar. Dat gebeurt en wordt voornamelijk gezegd in Nederland. Hij wordt voornamelijk gezien als talentvolle ronderenner. Tourwinnaar is wat anders. Vorig jaren werd hij trouwens weinig genoemd door veel (buitenlandse) mensen als toekomstig potentieel tourwinnaar. Dit werd nog zelfs keer gezegd in de avondetappe volgens mij. Dat wij NL dit zo zien maar daarbuiten toen nog niet zoveel dat beeld is. Waarschijnlijk wordt hij door de prestatie in de Vuelta nu wat meer genoemd en valt meer op. In de toekomst zou het kunnen hij podium haalt, misschien een dag of een aantal dagen geel. Misschien ooit podium als paar van de ouderen stoppen. Eindwinnaar denk ik niet. |
| Geplaatst door Diever op dinsdag 26 januari 2010 om 10:23 |
| Haha iemand die volgens jou op het podium van de Tour kan eindigen wordt te hoog ingeschat? Wat moet je dan doen?! |
| Geplaatst door Joop op dinsdag 26 januari 2010 om 10:34 |
| Ik zeg in de toekomst en misschien Diever. Dus dat is allerminst zeker. Ontwikkeling is lastig te voorspellen. Op dit moment wordt hij wel veels te hoog ingeschat voor de tour. Vind ik ![]() |
| Geplaatst door StonedCamel op dinsdag 26 januari 2010 om 10:34 |
| @Joop: Hij reed in de Vuelta anders wel tegen Evans, Valverde, S Sanchez, Mosquera en Rodriguez. Allemaal stuk voor stuk top klimmers. Dan zeg je dat hij hier diep voor is gegaan, ja dat klopt dat was er ook wel aan af te zien, maar denk je dat de anderen er niet diep voor zijn gegaan? Bovendien is 1 van de basiskwaliteiten van een toprenner het kunnen afzien, dat kan Gesink. In de bergen hoort hij mi zeker tot de top5, denk dat op dit moment alleen Contador, Valverde en Schleck hem kunnen lossen(onder voorbehoud van goeie benen natuurlijk). Het is niet voor niks dat men in Spanje lyrisch over hem was, die lange Nederlander die zo hard omhoog kan fietsen en ook nog aanvalt. Als Gesink zich op zijn tijdrit gaat verbeteren dan kan hij absoluut top 5 rijden, daar ben ik van overtuigd, uiteraard moet hij dan op zn fiets blijven zitten. Overigens is het niet meer dan logisch dat hij in NL de hemel in geprezen wordt, Nederland heeft eindelijk weer een potentiele Tourwinnaar, en daar heeft heel wielerminnend NL zijn hoop nu op gevestigd. En ook in het buitenland zie je dat volgens mij sinds de Vuelta met name steeds meer, hij wordt volgens mij sindsdien toch wel tot de topklimmers van het peloton gerekend. De Tour winnen komt uiteraard meer bij kijken, dat is vooral met de druk om kunnen gaan, en ik heb er wel vertrouwen in dat hij dat kan iig, er zit iig een goeie kop op. Overigens was hij er in de Vuelta op 23jarige leeftijd al heel dichtbij, 2de achter valverde op iets van 27 seconden en toen loste hij hem, Valverde kwam toen terug, maar het zegt wel iets Valverde heeft toch heel wat meer koersjaartjes in de benen. De capaciteiten zijn er, nu nog de laatste stap maken! |
| Geplaatst door sybrenslagter op dinsdag 26 januari 2010 om 10:42 |
| Kijk naar Parijs-Nice in 2008, Gesink reed het hele zaakje er af als 22jarige, maar omdat een of andere Evans net het wiel er voor stak en een dopingzondaar op de laatste dag de gele trui nog even afpakt werd hij internationaal niet bekend. Zonder de val was Gesink in de Vuelta 2009 2e geworden dat weet ik zeker. Zijn tijdrit was meer dan behoorlijk met deze val. Iedereen ging daar diep en er stonden zeker sterke mannen achter hem. Ik vind niet dat we teveel van hem moeten verwachten, maar als jullie denken dat Nibali top 5 Tour kan halen, kan Gesink dat ook Nibali is niet verder dan Gesink + het feit dat Gesink weer een jaar ouder is, dat is een voordeel en voor Armstrong Menchov Evans Leipheimer beginnen de jaren zeker te tellen. Ik ben gewoon zeer benieuwd @ stonedcamel, Met jou kan ik praten . Helemaal mee eens. |
| Geplaatst door Joop op dinsdag 26 januari 2010 om 11:08 |
| @StonedCamel... Om de Tour te winnen moet je meer kunnen dan alleen goed topklimmen. Met goed topklimmen zou het meer kunnen in een Vuelta of een Giro waarbij de sterkte minder is. De namen die jij noemt stond hij toch echt allemaal achter in het AK. Dan kan je er tegenrijden, je moet er wel voor komen om te winnen. Ook in de Dauphine was dat het geval hij er achter(aan) reed. En eigenlijk is dat altijd het geval. Klopt zijn allemaal diep gegaan. Alleen wat ik mee wil zeggen is dat Gesink heel erg zichtbaar diep is gaan en nog achter de toppers is gekomen. Terwijl die ook diep zijn gegaan en hoger zijn gekomen. Hij moet diepgaan en op die plekken van de toppers komen, niet eindige. Die stap moet hij nog maken en denk niet dat hij dat dit jaar al doet. Dat zou in de toekomst wel kunnen. Verder is het een argument van niks. Uitspraken als Contador, Valverde en Schleck hem alleen kunnen lossen is zo typisch NL omdat te kunnen denken. Waarom zou een Sanchéz, Evans, Klöden, Leipheimer, Menchov en zo nog tig andere renners dat niet kunnen? Dat zijn allemaal potentiele rondenwinnaars en goede klimmers. Speelt nog mee tacktieken en weet ik wat allemaal nog meer. Plus het voordeel ze kunnen TT. Is niet dat Gesink ze met afstand in de Vuelta (of in andere rondes) er afreed of dat ze altijd los van elkaar reden. Zaten meestal altijd bij elkaar of max een halve seconde. Verder is zo gedachte: eerder de wens van de gedachte. In Spanje was men Lyrisch over hem omdat hij de Vuelta kleur gaf, aanvallen en een jonge gozer is die wat doet tegen de gevestigde orde. Knappe prestatie. Dat is goed voor de ronde dus zijn ze lyrisch er over. Dat wil nog niet zeggen hij in de Tour hoog kan eindigen. Daar zijn veel meer van dat soort toppers waar hij achter (zou) eindigen. Hij moet idd zijn tijdrit verbeteren om hoger te eindigen en zeker voor een top 5. Daarnaast zeg ik nergens het niet logisch is dat NL in de hemel wordt geprezen. Doe zelf ook aan mee, maar potentiele Tourwinnaar vind ik meteen zo overdreven stempel. Daarnaast zei ik ook dat na de Vuelta ze hem steeds meer gaan zien. Maar nogmaals een topklimmer hoeft nog niet een potentiele tourwinnaar te zijn. Dan ben ik nog altijd van mening je goed moet kunnen tijdrijden. Al is Andy dit natuurlijk niet. De Tour is wel meer dan de druk, de drukte van de omgeving, het niveau, veel meer tactiek enzo enzo. Vuelta was hij 2de achter Valverde. Hoeveel toprenners deden daarmee die ook in de Tour komen? misschien 3/4. En hoeveelste zou hij worden zonder die val? waarschijnlijk 4de, heel misschien 3de als hij de TT overleeft. Maar eigenlijk achter al die toppers. Gesink zie ik echt niet achter deze mensen komen in het AK. Uitgaande iedereen fit is en niks gebeurd, uitvallers e.d. Wat wel het geval is dat er altijd aantal toppers zijn die tegenvallen of wat mee gebeurd. - Contador - Andy - Evans - Sanchez - Valverde - Menchov - Armstrong - Leipheimer - Kloden Dan zal hij moeten strijden met: - Frank S. - Kreuziger - Nibali - Gerdemann (als die weer top is) - Fuglsang (misschien) - Kirchen - Sastre (als hij rijd) - Wiggens - Vande Velde - Waarschijnlijk nog een aantal die ik vergeten ben ![]() Van dat 2de rijtje schat ik hem wel redelijk tot zeer hoog in. Dus ik denk dat hij tussen plaats 8 (bij veel uitvallers en tegenvallers) en 15 kan komen (bij geen uitvallers en hij zelf ook iets minder is op een dag). Zelf zet ik in op plaats 12 Zoals je zelf al aangaf. Hij moet nog een stap maken. Zelf denk ik nog wel een paar meer. |
| Geplaatst door Fernando Escartín op dinsdag 26 januari 2010 om 11:52 |
| Top 7 is realistisch. Er zullen altijd tegenvallers en valpartijen zijn. Evans met BMC is altijd nog afwachten of en hoe die in de tour komt. Menchov weten we ook van dat hij wisselvallig is, al is het een zeer goed teken dat hij vol voor de tour gaat. The Shack renners zullen dit jaar hooguit om plekken 6-10 rijden, Leipheimer heeft eigen kansen al wel opgegeven en Kloden ligt vaak op de grond of heeft een off-day. Sanchez heeft ook nog niet echt bewezen in de tour goed te kunnen zijn, maakte wel de beste indruk in de Vuelta op mij. Valverde ook in de tour nog niet eruit gekomen. Kreuziger komt tekort in hooggebergte, geen bedreiging voor Gesink. Gerdemann, hahaha als, dan.... Fuglsang komt op alle vlakken nog tekort voor top 10 tour en rijdt met 2 kopmannen. Kirchen, vreemde renner, soms goed, soms slecht. Sastre gaat vol voor Giro, verwacht ik niet in de Tour. Wiggins, nieuwe ploeg, meer klimwerk, minder tijdrijden, afwachten, zal niet beter doen dan vorig jaar. VandeVelde, zelfde als Wiggins. Ik zie Gesink liever een rit winnen, wat mogelijk moet zijn en Menchov voor het klassement gaan. En potentieel tourwinnaar is iedereen die aan de start verschijnt als Perreiro Sio hem kan winnen, kan Gesink het ook. |
| Geplaatst door steef14 op dinsdag 26 januari 2010 om 12:16 |
| Ik bedenk me net dat de "kampioenen" zoals armstrong, a. schleck en bijvoorbeeld contador weinig tot zeer weinig vallen. Ook hebben ze weinig pech of rare fratsen tijdens de wedstrijd. Gesink heeft vaak wat. Mischien is dat ook wel een deel van een winnaar zijn, weinig pech en valpartijen. Geluk dwing je af zeggen ze toch vaak. |
| Geplaatst door Joop op dinsdag 26 januari 2010 om 12:36 |
Wat ik niet begrijp is dat mensen denken dat Gesink iets gaat doen wat hij nog nooit heeft gedaan. Boven renners staan waar die nog nooit echt heeft boven gestaan in een eindAK. Uiteraard buitenbeschouwing van uitzonderingen en perspectieven in sommige wedstrijden. Bedoel waar wordt dat op gebaseert (ben ik wel benieuwd naar of ik dan een ander beeld krijg die ik heb gemist )? op een eventuele groei marge? Dat bekend dat hij een kwart tot minimaal de helft beter zou moeten zijn dan wat hij vorig jaar was. Dat is echt erg veel. Weet niet of dat kan, maar dat lijkt me niet.Daarnaast Evans, de renners van Shack, Sanchez, Valverde dat soort type renners heeft hij nog nooit boven gestaan. Dan heb je nog een hele rits renners die boven dat soort type renners kunnen eindigen of mee doen (Menchov, De broertjes, Contador misschien dat nog dat ik een paar vergeet). Plus nog renners/talenten/verrassingen (waar Gesink o.a. valt) die ook opeens kunnen bloeien zoals Gesink deed in de Vuelta. Dan heb je die er ook nog bij. Dan vallen er misschien paar weg, zullen er nooit meer zijn dan een paar. Tenzij opeens het halve peleton onderuit zakt. Vergeet die beelden nooit meer met Erik Dekker geloof ik toen bleh Sommige renners zijn dan al wat ouder. Volgens mij is het de leeftijd waardoor ze sterk zijn. Klassementsman ben je over het algemeen rond die leeftijd waarop zij nu al paar jaar zitten. Dat de leeftijd telt kan je eigenlijk helemaal niet zeggen. Is zelfs over het algemeen een voordeel. Daarnaast zou Gesink echt een grote stap moeten maken (wat kan op zijn leeftijd) maar ook dat soort type boven genoemde renners moeten heel erg sterk minder zijn geworden. En dat geloof ik niet. Zal misschien iets minder zijn geworden, maar het zal niet in 1 jaar tijd van podium kandidaat naar rond/eind plaats 10 gaan. Volgens mij is zo verzakking veels te groot. Dat zou betekenen dat het jaar 2010 een totale omslag krijg in de orde van mannen. Dat zou wel nieuws zijn ![]() Ik zie liever ook dat hij een rit wint, of mooi voor de bergtrui gaat, ergens rond de 12 plek komt (wat ik verwacht ) en dat Menchov voor het geel strijd.haha als er ooit nog een Perreiro Sio-tje dan hebben echt heel veel mensen lopen slapen zou wonderlijk als dat 2 keer in ongeveer 5 jaar tijd gebeurt ![]() |
| Geplaatst door Carlfan1 op dinsdag 26 januari 2010 om 13:00 |
| @ steef14 Idd, de Tour is veel meer dan alleen hard fietsen, dat is al vaak genoeg bewezen. |
| Geplaatst door Sloffey op dinsdag 26 januari 2010 om 13:03 |
| Als de groeimarge van Gesink zich zo doorzet als in de afgelopen 3 jaar dan gaat hij dit jaar weer een stap zetten. Hij was al 1 van de betere bergop en volgens mij wordt dat alleen maar beter op deze leeftijd. Ook krijgt hij steeds meer inhoud. Laten we niet vergeten dat afgelopen Vuelta pas zijn 2e grote ronde was en dat dat ook van groot belang is voor zijn ontwikkeling dit jaar. Afgelopen Vuelta was hij gewoon de gelijke van mannen als Valverde, Sanchez en Basso in vorm. Top 10 lijkt mij een zekerheid (zonder pech) |
| Geplaatst door vlek op dinsdag 26 januari 2010 om 13:24 |
| Joop; Gesink presteerde in de afgelopen Vuelta (neem aan dat je die gekeken hebt en dat mee neemt in jou "beeld" van Gesink) toch op het niveau van Evans, Sanchez en Valverde en stond zelfs boven die eerste twee in het klassement? (los van zijn val stond hij dik een minuut voor op Evans en bijna een minuut op Sanchez; hij had een tijdrit van het niveau van Anthony Roux moeten rijden om van het podium verdreven te worden door Evans) Waarom zou hij nu dan niet met die renners om een top tien plaats kunnen strijden in de Tour? Daar zijn echt niet veel stappen voor nodig zoals jij beweert!! |
| Geplaatst door Fernando Escartín op dinsdag 26 januari 2010 om 13:51 |
Quote: Wat ik niet begrijp is dat mensen denken dat Gesink iets gaat doen wat hij nog nooit heeft gedaan. Boven renners staan waar die nog nooit echt heeft boven gestaan in een eindAK Dauphine 2009 eindigt hij toch voor Nibali (7e in tour), Astarloza (11e en een keer 9e), Fuglsang, Zubeldia... Quote: Plus nog renners/talenten/verrassingen (waar Gesink o.a. valt) die ook opeens kunnen bloeien zoals Gesink deed in de Vuelta. Eerst is de Vuelta de Tour niet en nu verwacht je ineens renners die plotseling opbloeien in een Tour, lijkt me niet voor de hand liggend. Quote: Dan vallen er misschien paar weg, zullen er nooit meer zijn dan een paar. Tour 2009, Sastre, Menchov, Evans, Zubeldia, Kirchen, Rogers. Vergeet niet dat de Giro dit jaar hoog aangeslagen wordt door bijvoorbeeld Sastre en Evans, kan gevolgen hebben voor de Tour. |
| Geplaatst door gibofan op dinsdag 26 januari 2010 om 14:27 |
| Gesink kan top7 halen en kan boven Menchov eindigen, maar ik denk dat hij komende Tour achter Menchov eindigt en hij zeker tevreden mag zijn met een top20-plaats, waar hij niet puur voor gefietst heeft. Hij zal voor de podium/winst-ambities van Menchov toch ook wat werk verzetten en daarbij zal hij in 1 etappe echt graag willen uithalen. Tsja, top7, dat mag volgend jaar ook nog. ![]() |
| Geplaatst door vlek op dinsdag 26 januari 2010 om 14:33 |
| Als het gaat om de top 7 zal dat lastig worden, maar niet onmogelijk; wel afhankelijk van nog zoveel factoren dat het eigenlijk nog natte vingerwerk is: Contador (27) Andy (25) Frank (30) Armstrong (38) Leipheimer (36) Menchov (32) Evans (33) Valverde (30) Sanchez (32) Gesink (24) Wiggins (30) Kreuziger (24) Kloden (35) Nibali (25) Vandevelde (34) Basso, Rodriguez, Kirchen, Karpets, Valjavec en vele andere.. Gerdemann |
| Geplaatst door SAMba op dinsdag 26 januari 2010 om 14:51 |
| @ Vlek Quote: los van zijn val stond hij dik een minuut voor op Evans en bijna een minuut op Sanchez Als je zulke vergelijkingen begint te maken, moet je het wel goed doen, beste vlek. Als de val van Gesink niet meetelt in jouw klassement, dan telt de val van Sanchez ook niet mee... Dan telt het tijdverlies van Evans die hij opliep omdat hij een minuut moest wachten op een andere fiets ook niet mee... Iedereen heeft pech gekend tijdens de afgelopen Vuelta (dat is meteen ook de reden waarom Valverde gewonnen heeft), dus uitgezonderd de eerste plaats was het eindklassement een goede weergave van de verhoudingen in de koers. Jij verwijt Joop dat hij niet gekeken heeft naar de Vuelta. Wel, als jij bovenstaande argumenten negeert en louter de val van Gesink beschouwt heb jij ook niet gekeken volgens mij ![]() @ Escartin Quote: Dauphine 2009 eindigt hij toch voor Nibali (7e in tour), Astarloza (11e en een keer 9e), Fuglsang, Zubeldia... De Dauphiné is voor sommige een voorbereidingskoers en geen waardemeter. Zo hebben Moreau en Landaluze daar ooit gewonnen, waren die dan beter dan Contador of Armstrong? |
| Geplaatst door vlek op dinsdag 26 januari 2010 om 15:02 |
| @ Samba, die val van Sanchez is mij inderdaad niet opgevallen. Dat wist ik niet.. Wat betreft Evans; na dat voorval is het in de groep voor hem nog drie keer stil gevallen, op een bepaalt moment zat Evans weer bij Sanchez en die is wel weer terug gekeerd in de groep!! Dat valt echt niet te vergelijken met de val en vooral de gevolgen daarvan voor Gesink in de daarop volgende dagen (door die val verloor hij geen tijd, wel door de blessure die hij opliep). Dus dat het klassement een goede weergave van de verhoudingen in de koers was valt daarmee ernstig te betwijfelen (Mosquera heeft trouwens ook zijn portie pech gekend). Mijn voornaamste bewering was dat Gesink op het niveau van die drie renners reed in de afgelopen Vuelta; dat valt toch moeilijk te ontkennen lijkt me!? |
| Geplaatst door Fernando Escartín op dinsdag 26 januari 2010 om 15:04 |
| @ samBA Nee, maar wat wil je hier mee zeggen? |
| Geplaatst door SAMba op dinsdag 26 januari 2010 om 15:15 |
Dat je niet kunt concluderen dat hij in de Tour automatisch ook boven die renners zal eindigen ![]() Quote: Mijn voornaamste bewering was dat Gesink op het niveau van die drie renners reed in de afgelopen Vuelta; dat valt toch moeilijk te ontkennen lijkt me!? Tuurlijk niet, ik ontken dat toch niet? Ik weet ook wel dat Gesink een klasbak is. Quote: Wat betreft Evans; na dat voorval is het in de groep voor hem nog drie keer stil gevallen, op een bepaalt moment zat Evans weer bij Sanchez en die is wel weer terug gekeerd in de groep!! Jaja, maar... Het is niet omdat hij die etappe niet in staat was om terug te keren, dat hij niet in staat zou zijn geweest om de rest te volgen. Je kent toch Evans en zijn karakter, die had zich wel vastgebeten in iemand zijn wiel. Trouwens, dat karakter heeft hem toen parten gespeeld. Van frustratie heeft hij toen geprobeerd om er zo snel mogelijk terug bij te geraken. Op een bepaald moment had hij ook Sanchez losgereden. Jammer genoeg heeft hij zich op die manier opgeblazen. Sanchez heeft dat toen slimmer gespeeld door op eigen tempo te rijden, en is uiteindelijk nog op en over Evans gegaan. Dus de gevolgen van die lekke band zijn zeker niet te onderschatten voor Evans. Maar inderdaad, iedereen heeft zo zijn portie pech gekend de afgelopen Vuelta (uitgezonderd Valverde). Ook Mosquera en ik vergeet er wellicht nog een paar... |
| Geplaatst door Sloffey op dinsdag 26 januari 2010 om 15:17 |
| @samba Dan moet jij het ook volledig goed beschrijven. Het eindklassement was absoluut geen reele weergave. Evans en Sanchez hadden slechts eenmalig last van hun val. Gesink heeft meerdere etappes daarna last van zijn val gehad en daardoor veel meer tijd verloren dan mocht het een onschuldige val zijn geweest. Gesink kan gewoon de strijd met die mannen aan. Helemaal gezien het feit dat hij nog ieder jaar progressie zal boeken |
| Geplaatst door Fernando Escartín op dinsdag 26 januari 2010 om 15:20 |
| @samBA Wie doet dat dan? |
| Geplaatst door SAMba op dinsdag 26 januari 2010 om 15:21 |
| Dat laatste zal ik niet ontkennen, zeker niet bergop. |
| Geplaatst door vlek op dinsdag 26 januari 2010 om 15:21 |
| De echte kampioenen kennen hun eigen kwaliteiten; Evans had gewoon in het wiel van Sanchez moeten blijven zitten (had Sanchez ook niet nog een knecht bij zich op dat moment?). (wel een mooie ontwikkeling dat we het in een topic over Gesink, over Evans gaan hebben) |
| Geplaatst door SAMba op dinsdag 26 januari 2010 om 15:23 |
| @ Escartin Jij, Want je quote Joop die zegt dat Gesink nog nooit boven die mannen geëindigd is in het algemeen klassement (waarmee hij logischerwijze bedoeld het algemeen klassement van een grote ronde) En jij komt aandraven met uitslagen van de Dauphiné ![]() |
| Geplaatst door vlek op dinsdag 26 januari 2010 om 15:32 |
| @ Samba, dat lijkt me toch niet; hij zegt namelijk in de zin daarna: "Uiteraard buitenbeschouwing van uitzonderingen en perspectieven in sommige wedstrijden" => iedereen die kopman is in een grote ronde heeft dezelfde perspectieven/doelen.. Daarbij wordt een klassement in een grote ronde gemaakt in de bergen en tijdritten. Dat is bij de Dauphine precies zo.. |
| Geplaatst door Fernando Escartín op dinsdag 26 januari 2010 om 15:33 |
| @samBA Dat is helemaal niet logisch, Gesink is slechts 3 keer gestart in een grote ronde, waarvan de Tour niet representatief is, vanwege de valpartij (nog voor er geklommen moest worden). Daarnaast is de Dauphiné een recente graadmeter en reed Gesink deze ook als voorbereiding op de Tour. Bovendien zijn er nog wel een aantal rondes waar hij voor die renners eindigt in het AK en is het iets te makkelijk om te stellen dat ze er niet voor gingen, wanneer ze niet voor Gesink eindigen. |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- woensdag 8 februari
- 22:04 Vijf Nederlanders in Ronde v..
- 18:47 Tom Veelers: "Dit was het ma..
- 17:33 Parcours Ronde van Zwitserla..
- 16:38 Philippe Gilbert: "Ik ben no..
- 16:28 ASO wil Saxo Bank geen Tours..