Forum - welke ploegen krijgen er een wildcard

Geplaats door BettonneRon op dinsdag 3 maart 2009 om 22:09.
welke ploegen denken jullie dat er een wildcard krijgen????

Reacties

[1]
Geplaatst door BettonneRon op dinsdag 3 maart 2009 om 22:11
in de tour de france bedoel iksmiley
Geplaatst door Jesper op dinsdag 3 maart 2009 om 22:14
VOlgens mij worden er 2 wildcards weg gegeven. dan zullen cervelo en barloworld het wel worden. Maar ik hoop natuurlijk op vacansoleil en skil
Geplaatst door BettonneRon op dinsdag 3 maart 2009 om 22:18
dit zijn de ploegen waaruit je kan kiezen btw:
De 13 ploegen met een wild card status voor 2009 zijn:
Vorarlberg – Corratec (AUT)
Landbouwkrediet – Colnago (BEL)
Topsport Vlaanderen – Mercator (BEL)
Andalucia – Cajasur (ESP)
Contentpolis – AMPO (ESP)
Barloworld (GBR)
Ceramica Flaminia – Bossini Docce (IRL)
ISD (ITA)
Skil – Shimano (NED)
Vacansoleil Pro Cycling Team (NED)
Cervelo Test Team (SUI)
BMC Racing Team (USA)
Serramenti PVC Diquigiovanni – Androni Giocattoli (VEN)
agritubel
Geplaatst door DonQ. op donderdag 5 maart 2009 om 14:50
Cervelo natuurlijk en ik denk Vacansoleil vanwege de belangen in Frankrijk.
Geplaatst door Lodewijk op donderdag 5 maart 2009 om 15:07
Moet eerlijk zeggen dat ik het Skil best gun, maar dat ze op dat niveau niets te zoeken hebben.
Geplaatst door Fietsflap op donderdag 5 maart 2009 om 16:32
Hoort Agritubel niet ook in dat rijtje????
Geplaatst door Koldo op donderdag 5 maart 2009 om 17:03
Dacht het wel, mss is het nog niet doorgevoerd bij ron zn bron.
Geplaatst door BettonneRon op donderdag 5 maart 2009 om 17:07
ow had hem even gemist staat er nu wel bij
Geplaatst door Hakkie2 op vrijdag 6 maart 2009 om 10:04
Agritubel heeft die wildcardstatus volgens mij nog niet gekregen. Maar voor 11 maart zullen er nog wel een aantal bij komen.

Ik verwacht dat er 3 wildcards worden gegeven (21 teams): Agritubel, Barloworld en Cervelo.
Geplaatst door Fietsflap op vrijdag 6 maart 2009 om 18:09
Dat lijkt me niet meer dan redelijk, gezien het chauvinisme van de Fransen en de kwaliteit van de andere teams.
Geplaatst door Hakkie2 op zondag 8 maart 2009 om 13:05
Trouwens, ik bedenk nu dat er misschien wel een vierde wildcard komt op de plek van Fuji. Daar zouden de Nederlandse teams dan voor moeten gaan, maar ook een Xacobeo bijvoorbeeld.
Geplaatst door abdel1991 op zondag 8 maart 2009 om 13:11
we hebben nu 18protour ploegen waarvan fuji denk ik zowiezo niet mee mag doen, dus hou je 17 over en als er 22 ploegen mogen starten,denk ik dat de volgende ploegen een wildcard krijgen: cervelo,barloworld,agrituibel,skill-shimano,xacebo
Geplaatst door BettonneRon op zondag 8 maart 2009 om 21:45
ik denk cervelo barloworld agritubel vacansoleil en xacoceo
Geplaatst door Jesper op zondag 8 maart 2009 om 21:51
Ik snap niet waarom jullie steeds xacobeo erbij zetten, want zo sterk is dat team ook weer niet, alleen mosquera is echt goed. Dat is alleen in de vuelta.
Geplaatst door F4L op zondag 8 maart 2009 om 21:52
Agritubel staat eigenlijk al vast, zelfde geldt voor Cervélo en Barloworld. Dan heb je zonder Fuji erbij nog twee plekken erover. De kans is dan aanwezig dat Skil/Vacansoleil een een wildcard krijgen, Vacansoleil lijkt de beste papieren te hebben met een geweldige seizoensstart met drie zeges. Maar Skil heeft al wel een reputatie opgebouwd, het wordt afwachten wat ze in Parijs-Nice gaan doen.
Geplaatst door Hakkie2 op zondag 8 maart 2009 om 22:30
@Jesper: Xacobeo heeft begin dit jaar op hun site gezet dat het bijna zeker was dat ze de Tour mochten rijden. Dus daarom de verwachting dat ze ook mee strijden om die laatste 2 wildcards.

Verder hebben teams als Vorarlberg en Elk Haus ook een kans omdat die er voor zorgen dat de Tour ook in Oostenrijk wordt uitgezonden, dus die brengen geld in het laatje.
Geplaatst door Slick op zondag 8 maart 2009 om 22:32
@Jesper Herrero is ook een fijne renner hoor en Veloso en Acevedo zijn zeker geen slechte mannen.

Ontopic: Ik hoop Vacansoleil, zou echt heel leuk voor ze zijn ben alleen benieuwd naar hun antidoping agenda/beleid aangezien dat vrij belangrijk is voor de ASO/Tour organisatie.
Cervelo, Barloworld lijken me de beste papieren te hebben en aangezien de ASO altijd van die, in mijn ogen, "foute" beslissingen neemt wat betreft het aanstellen van een laatste ploeg denk ik een franse ploeg (chauvinisme, het woord is niet voor niets Frans smiley ) Tja dus Agritubel waarschijnlijk.
Geplaatst door Verweggistan op zondag 8 maart 2009 om 22:54
Maar de tour is geen ProTour koers dus mogen ook ploegen zonder wildcard label meedoen;
Cervelo, Barloworld (wel een dopinggeval vorig jaar) Agrtitubel zeker. Skil, Xacabeo maken ook kans.
Geplaatst door Hakkie2 op maandag 9 maart 2009 om 22:36
@Slick: tuurlijk mag Agritubel, en niet meer dan terecht. Met Moreau hebben die nog altijd de grootste Franse kanshebber op een top 10 klassering in het klassement. Zou wel heel gek zijn als je dan niet mag starten in de ronde van Frankrijk.

Vind je het ook fout dat Skil (met een team met 0 renners die >200 km aankunnen) en Vacansoleil aan de Amstel Gold Race mee mogen doen. Er zijn wel teams met betere heuvelrenners.
Geplaatst door frankjanssens op dinsdag 10 maart 2009 om 11:18
Barloworld kan er best eens naast grijpen denk ik, omdat ze toch vorig jaar problemen hebben gehad in de tour (doping) was niet het hele team maar het zero tolerence bij de aso kan toch wel voor problemen zorgen denk ik!
Vacancoleil lijkt me zeker met franse hoop in bange dagen L'Hottelier, Agritubel met Moreau, Skill met veel fransen, Cervelo, omdat het gewoon tot nu toe het beste team is en Sastre (geel) Haussler (groen?) aan boord heeft.
Geplaatst door Verweggistan op dinsdag 10 maart 2009 om 20:42
Eerder Hushovd voor groen.
[1]