Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Nieuws deel 4
Geplaats door niborzerrop op zondag 25 oktober 2009 om 14:37.
Heb je wielernieuws dat nog niet op de site staat, dan kun je dat hier posten. Een link naar de bron volstaat, en vermeld in andere gevallen altijd een bron.
Je kunt je nieuws ook hier insturen
Reacties
| Geplaatst door Verweggistan op zondag 25 oktober 2009 om 20:50 |
| Volgend jaar rijden er 2 Nederlanders bij Team Type 1: Rabou (Rabo continental) en Verschoor (2008 Krolstone), ook Mejias (Fuji) naar Type 1, Bron: Cyclingnews, |
| Geplaatst door Diever op maandag 26 oktober 2009 om 01:20 |
| Contador, die in 2009 zijn tweede Ronde van Frankrijk won, wil weg bij Astana. Onder meer het Belgische Quick.Step hengelt naar zijn diensten. Bij de uitreiking van de Velo d'Or liet hij echter uitschijnen dat het Spaanse Caisse d'Epargne in poleposition ligt om hem binnen te halen. 'Het zou een goede keuze zijn', zei Contador. |
| Geplaatst door Rein Taaramae op dinsdag 27 oktober 2009 om 18:47 |
Op het moment dat ik het post staat het al op WielerFlits. ![]() |
| Geplaatst door niborzerrop op dinsdag 27 oktober 2009 om 18:48 |
Je bent een minuutje te laat, Rein. ![]() |
| Geplaatst door Marleen op dinsdag 27 oktober 2009 om 20:18 |
| Frank Schleck gaat ook de ronde van vlaanderen rijden. Bron: RTL Luxemburg |
| Geplaatst door Diever op dinsdag 27 oktober 2009 om 21:44 |
| Die zien we wegens blessures dus niet in de Tour |
| Geplaatst door trapper op dinsdag 27 oktober 2009 om 21:47 |
| Als de Schlecks attent van voren rijden, zal dat wel mee vallen. Het zijn meestal degenen die constant achteraan bungelen en op hangen en wurgen bij het peleton proberen te blijven die vallen in RVV. Sowieso valt RVV toch wel mee qua valpartijen zolang het weer enigszins fatsoenlijk blijft? AGR is bijvoorbeeld minstens net zo erg. Bovendien heb ik F. Schleck al meerdere keren verbazingwekkend snel van de meest verschrikkelijke valpartijen zien herstellen ![]() |
| Geplaatst door Friso op dinsdag 27 oktober 2009 om 22:19 |
| Weet niet of het al bekend was, maar Alberto Fernández Puebla heeft bevestigd dat hij naar CamioOro gaat. Bron: zijn Facebookpagina. |
| Geplaatst door Ivo1976 op dinsdag 27 oktober 2009 om 22:29 |
| SGP verzet zich tegen Ronde van Italië RHENEN - De SGP-fractie van de gemeente Rhenen gaat alles in het werk te stellen om de Giro d'Italia op zondag uit de dorpen te weren. De Ronde van Italië doet op zondag 9 mei onder meer Rhenen, Elst en Achterberg aan tijdens de tweede etappe van Amsterdam naar Utrecht. "Hier zijn we absoluut niet blij mee", zegt raadslid Karel van Vlastuin . "We willen geen wielerronde op zondag door onze gemeente en zullen dan ook dit evenement proberen tegen te houden." Volgens burgemeester Joost van Oostrum is het niet aan de gemeente om een dergelijk evenement te blokkeren. "Er is wat dat betreft jurisprudentie bij de Tour de France die volgend jaar in Rotterdam start en dwars door Zeeland gaat. Daarover is ook een gezamenlijk standpunt ingenomen door de Zeeuwse gemeenten." Van Oostrum wil wel rekening houden met de gevoelens die bij een deel van de bevolking leven. "Zo zullen we de reclamekaravaan echt niet door Achterberg laten rijden. Dat lijkt me niet verstandig." Van Oostrum, zelf groot wielerliefhebber, ziet de Giro d'Italia als een uitgelezen mogelijkheden om Rhenen Europese bekendheid te geven. "Voor de toeristische en recreatieve sector is dit pure promotie, omdat de etappe ook over de Grebbeberg voert." |
| Geplaatst door abdel1991 op woensdag 28 oktober 2009 om 13:31 |
| andre agassi geeft dopinggebruik toe.... ik weet zeker dat als de afld wat controles gaat doen in het tenniswereld bv. of vechtsport of voetbal enz. dat gaat blijken dat niet alleen wielrenners de enige sporters zijn die af en toe hier en daar langs de apotheker rijden... en stel je voor(kan goed zijn dat het niet zo is) dat die zaak-fuentes niet alleen spaanse topwielrenners op de lijst stonden maar ook een nadal,torres,alonso en nog meer van die sporthelden uit spanje... dan begrijp ik wel waarom het allemaal in een doofpot wordt gestopt... moet je voorstellen spanje bv. gaat dan als sportland helemaal kapot en geen enkele mens daar kan voorlopig een sportcarriere beginnen en voorlopig geen evenementen zoals WK's enz. heel wat inkomsten gaan weg. dus ik snap wel waarom het in een doofpot wordt gestopt |
| Geplaatst door Fernando Escartín op woensdag 28 oktober 2009 om 13:51 |
| Rasmussen in Giro? |
| Geplaatst door Verweggistan op woensdag 28 oktober 2009 om 15:31 |
| Intxausti toch naar Euskaltel, bron Cyclingnews. |
| Geplaatst door Verweggistan op woensdag 28 oktober 2009 om 17:26 |
| Da Rosa maakt ploeg voor 2010 bekend: Giorgio Brambilla (Ita) • Stefano Borchi (Ita) • Oleg Berdos (Mda) • Damiano Caruso (Ita) • Marco Cattaneo (Ita) • Claudio Corioni (Ita) • Claudio Cucinotta (Ita) • Eddy Ratti (Ita) • Giairo Ermeti (Ita) • Roberto Ferrari (Ita) • Jure Golcer (Slo) • Sergio Laganà (Ita) • Matteo Montaguti (Ita) • Fabio Negri (Ita) • Cristiano Salerno (Ita) • Gabriele Tassinari (Ita) bron Cyclingnews. |
| Geplaatst door Verweggistan op woensdag 28 oktober 2009 om 19:46 |
| Nieuwe continentale team van Hushovd bekend gemaakt; Plussbank-Cervelo naam/team 2009: AKVIK Niklas Elite-2 FRIVOLD Christian Hals Junior GJOLBERG Adrian Team Trek - Adecco GRONDAHL Jon Anders Elite-2 JENSEN Ole Jorgen Team Trek - Adecco LAENGEN Oystein Stake Elite-2 MORLAND Morten Elite-2 SIVERTSEN Asmund Elite-2 STRANDBERG Torgeir Elite-2 geknipt en geplakt van Cqranking. |
| Geplaatst door Friso op donderdag 29 oktober 2009 om 09:59 |
| Karl Vannieuwkerke meldt op zijn Facebookpagina: AP (Associated Press) meldt dat het nu zeker is dat Alberto Contador ook in 2010 voor ASTANA rijdt |
| Geplaatst door Jesper op donderdag 29 oktober 2009 om 12:21 |
| foutje was al eerder gemeld |
| Geplaatst door Hakkie2 op vrijdag 30 oktober 2009 om 09:30 |
| David Canada (terugkeer van huidkanker) wil weer gaan fietsen. Hij moet weg bij Footon en er zijn gesprekken geweest met Bruyneel. RadioShack schijnt echter al vol te zijn, deur staat nog wel op een kier. |
| Geplaatst door SanderK op vrijdag 30 oktober 2009 om 09:32 |
| Hoe kunnen ze nou al vol zitten. Officieel zijn nog niet eens het minimum aantal renners bekend. |
| Geplaatst door F4L op vrijdag 30 oktober 2009 om 09:33 |
@ Kraus, dat hoeft toch nog niet officieel bekend te zijn ![]() |
| Geplaatst door Ivo1976 op vrijdag 30 oktober 2009 om 11:04 |
| Jan-Paul van Mantgem (61), sinds lange tijd verbonden aan de Rabo Wielerploegen, gaat het rustiger aan doen. De Amsterdamse cardioloog gaat aan het einde van dit jaar met pensioen. Wel blijft Van Mantgem verantwoordelijk voor de cardiologische onderzoeken van de renners van zowel het ProTeam als het Continental Team. "Gezien mijn leeftijd en mijn lange staat van dienst, heb ik gezegd dat het eens tijd werd het wat rustiger aan te doen", aldus Van Mantgem die de laatste twee jaar de taak van Medisch Manager op zich nam. Met zijn opvolger is de ploeg in de afrondende fase van de onderhandelingen. Toegevoegd aan het medisch team is in ieder geval Peter van Esseveldt, huisarts te Amstelveen. Van Esseveldt zal vanaf 2010 het ProTeam onder zijn hoede nemen. Naast de nog te benoemen Medisch Manager bestaat de medische staf uit: Dion van Bommel, Peter van Esseveldt, Ignace van Meerwijk, Peter Verstappen en Gert Wielink. Bron: Rabosport.nl |
| Geplaatst door F4L op vrijdag 30 oktober 2009 om 11:04 |
Nog meer nieuws, ![]() Edit: Das toch al een paar dagen bekend? |
| Geplaatst door Stephan_EJ op vrijdag 30 oktober 2009 om 23:17 |
| Evans wil Tour 2010 winnen |
| Geplaatst door abdel1991 op vrijdag 30 oktober 2009 om 23:20 |
| Gasparotto heeft nu echt getekend bij astana volgens wvcycling overigens wist ik niet dat gasparotto bevriend was met vino |
| Geplaatst door niborzerrop op vrijdag 30 oktober 2009 om 23:29 |
| @Stephan, Dat zegt hij al een paar weken, dat kunnen we niet echt nieuws meer noemen… @abdel, Thx, dat komt in het Grote Transfer Topic (als het er nog niet staat). |
| Geplaatst door Verweggistan op zaterdag 31 oktober 2009 om 16:17 |
| Der Marco's grootste concurrent Nicolas Schnyder rijdt volgend jaar voor het continentale team Hadimec-Nazionale Elettronia (bron Cqranking) |
| Geplaatst door achilles op zondag 1 november 2009 om 00:32 |
| Belgen winnen ploegkoers! Kenny De Ketelen en Tim Mertens hebben in Manchester, in Groot-Brittannië, de eerste manche van de Wereldbeker ploegkoers gewonnen. Het is de tweede Belgische medaille, na het zilver van Dominique Cornu gisteren in de individuele achtervolging. Belga De Ketele en Mertens mengden zich net zoals op het EK in Gent van twee weken geleden van bij de start in alle sprints. Iets voorbij de helft van de race namen ze de leiding. Daarna probeerden ze de race onder controle te houden. Zo zorgden ze ervoor dat geen enkele ploeg een winstronde kon nemen. Dat had hen in Gent nog de das omgedaan. In de voorlaatste sprint namen de Belgen nog eens de volle pot en zo hadden ze aan één punt in de slotsprint genoeg om de Europese kampioenen Roger Kluge en Robert Bartko te kloppen. Het brons was voor Sergej Kolesnikov en Aleksej Shmidt. Bron: Sporza |
| Geplaatst door Stephan_EJ op zondag 1 november 2009 om 03:03 |
| @ niborzerrop In principe blijkt het nu wel nieuws te zijn. Ik zette het ook hier neer vanwege het meningsverschil tussen Sergeant en Evans over het wel of niet rijden van de Tour in 2010. Nu een dag later gaat Evans weg bij Silence. Wie weet dat het meningsverschil ermee te maken heeft. Wou Sergeant bijv. VDB'ke als kopman voor de Tour... |
| Geplaatst door Diever op zondag 1 november 2009 om 14:56 |
| Evans Continue! De Australissche krant zegt Evans naar Garmin. Wiggins zou dan naar Sky kunnen. Het wordt zo nog een onrustig fietsloos seizoen/winterstop http://www.theaustralian.news.com.au/story/0,25197,26290710-2722,00.html |
| Geplaatst door marten94 op zondag 1 november 2009 om 15:15 |
| Vos weer Europees kampioen veldrijden. Bron: Nu.nl |
| Geplaatst door niborzerrop op zondag 1 november 2009 om 15:16 |
| @marten, We zijn er mee bezig. |
| Geplaatst door marten94 op zondag 1 november 2009 om 15:16 |
Oké![]() |
| Geplaatst door Diever op zondag 1 november 2009 om 15:50 |
| Evans en Garmin is geen nieuws? |
| Geplaatst door niborzerrop op zondag 1 november 2009 om 15:53 |
| @Diever, Ik probeer het te bolwerken, maar ik ben blijkbaar de enige redacteur online… |
| Geplaatst door Diever op zondag 1 november 2009 om 15:57 |
| Ooh sorry.. Ik was een beetje ongeduldig. Mijn excuses |
| Geplaatst door niborzerrop op zondag 1 november 2009 om 16:05 |
Geeft niets hoor, het is inderdaad wel interessant nieuws. Ik heb het net geplaatst ![]() |
| Geplaatst door Diever op zondag 1 november 2009 om 18:45 |
| En hier wordt Garmin weer ontkracht door Vaughters Ooh dat hadden julie ook al opgepakt. Sorry |
| Geplaatst door achilles op maandag 2 november 2009 om 10:56 |
| Sven Vanthourenhout schrapt topcrossen Sven Vanthourenhout was zondag in Hoogstraten opnieuw niet meer dan een figurant. De Sunweb-veldrijder, die "overtraind" is, raakt niet op dreef en gaat herbronnen op Mallorca. Sven Vanthourenhout wil uit het sukkelstraatje raken en laat de Belgische modder achter en trekt naar Mallorca. Uit testen vorige week is gebleken dat Sven Vanthourenhout te fanatiek getraind had de voorbije maanden. Hij crosste vorig weekend nog om "zijn wedstrijdritme niet te verliezen", maar ook in Hoogstraten viel hij door de mand. Een drastische beslissing drong zich op. "Daarom gaat Sven nu naar Mallorca om daar met lichte trainingen die 'overtraining' weg te werken", zegt zijn schoonvader aan Sporza. "Hij past voor de WB in Nommay en de SP in Asper-Gavere. In Hamme-Zogge op 22 november zal Sven zijn rentree maken." Bron:Sporza |
| Geplaatst door achilles op maandag 2 november 2009 om 10:59 |
| Cadel Evans: "Ik mag alles doen wat ik wil bij BMC" De Australiër Cadel Evans heeft aan de pers in Adelaide verklaard dat hij verrukt is met de kwaliteit van zijn nieuwe team, het Amerikaanse BMC Racing Team, en met de vrijheid die hij er krijgt. "Ik mag alles doen wat ik wil", aldus de wereldkampioen, die het voorbije weekend bekendmaakte dat hij het Belgische Silence-Lotto verlaat en een driejarig contract tekende bij BMC. "Het volledige programma ligt vast, de enige wedstrijd waarover we nog niet beslist hebben, is de Tour Down Under", aldus Evans. BMC is een professioneel continentale ploeg en heeft daardoor geen automatisch startrecht in de belangrijkste wedstrijden op de wielerkalender. De aanwezigheid van de wereldkampioen zou echter een pak deuren moeten openen. "We zijn zeker dat we aan de start van de Ronde van Italië staan, daarna is het aan ons om te bewijzen dat we onze plaats hebben in de Tour de France", aldus de 32-jarige Evans, die winst in een grote ronde als grootste ambitie heeft. Evans vertelde ook dat zijn keuze om Silence-Lotto te verlaten onder meer ingegeven is door de sfeer in de groep en door de kwaliteit van de renners. "Als je een ploeg zoekt als renner voor de grote rondes, heb je een team nodig dat vanaf dag 1 100% achter je staat. Maar je hebt ook renners nodig die in staat zijn om het te doen, die fysiek capabel zijn om het nodige werk te doen." Bron:hln |
| Geplaatst door niborzerrop op maandag 2 november 2009 om 11:03 |
| Die halen het waarschijnlijk van Cyclingnews, waar een uitgebreider interview staat. |
| Geplaatst door F4L op maandag 2 november 2009 om 11:06 |
@ nibor, pak jij hem maar ![]() |
| Geplaatst door niborzerrop op maandag 2 november 2009 om 11:28 |
| Voilà. |
| Geplaatst door achilles op maandag 2 november 2009 om 14:53 |
| Bond spreekt baanwielrenner Iljo Keisse vrij! Iljo Keisse is door de KBWB vrijgesproken voor zijn positieve plas tijdens de Zesdaagse van Gent eind vorig jaar. Keisse zei dat de positieve test te wijten was aan een vervuild voedingssupplement. Na een zestal zittingen en analyses van het supplement is maandag een uitspraak gevallen: de bond spreekt Keisse vrij. De BWB neemt aan dat Keisse zich niet bewust heeft gedopeerd. De vrijspraak betekent dat Keisse weer volop aan de slag kan. Bron:Sporza, of course ![]() |
| Geplaatst door Derwin op maandag 2 november 2009 om 15:17 |
| Een TV-tip Exact vijf jaar geleden op 2 november 2004 overleed Gerrie Knetemann aan de gevolgen van een longembolie nadat hij tijdens een mountainbike-tocht nabij Bergen (NH) onwel was geworden. Het VPRO programma Holland Sport zal vanavond in hun programma een in memoriam uitzenden aan "De Kneet" Holland Sport begint om 20.30 uur op Ned 3. Herhaling op dinsdag om 13.20u, Ned. 2 Bron: Wielerland |
| Geplaatst door F4L op maandag 2 november 2009 om 16:50 |
Willen jullie nog meer Rasmussen nieuws of niet .? |
| Geplaatst door niborzerrop op maandag 2 november 2009 om 16:52 |
Bring it on! ![]() |
| Geplaatst door tor1to op dinsdag 3 november 2009 om 07:16 |
| BOOGERD BEGINT EIGEN PLOEG WILLEMSTAD - Michael Boogerd keert terug in de wielersport. Twee jaar nadat hij op Curaçao definitief afscheid nam als actieve renner, maakte hij gisteren bekend dat hij vanaf 2011 met een eigen ploeg in het peloton terugkeert. Michael Boogerd (voorgrond) samen op de foto met Marco Goudswaard. Fietsenfabrikant Specialized benaderde de oud-renner om een Continentale opleidingsploeg in Nederland op te zetten. Als sportief manager gaat Boogerd daar volgend jaar mee aan de slag door jonge talenten te scouten. "Dit is een enorme uitdaging. Ik begin vanaf nul om zodoende een gedegen organisatie neer te kunnen zetten. In eerste instantie willen we talenten een goed programma laten rijden, zodat ze zich kunnen ontwikkelen om naar de grote ploegen over te stappen", aldus Boogerd. " Samen met Marco Goudswaard van Wielerland die het plan heeft opgezet gaan we nu sponsors benaderen om een budget van ongeveer een half miljoen voor het eerste jaar rond te krijgen. Op termijn is onze ambitie om uit te groeien naar een ProTour-formatie, maar ik realiseer me dat je in de ontwikkeling van zo`n ploeg stap voor stap moet zetten.” bron |
| Geplaatst door gwk op dinsdag 3 november 2009 om 08:47 |
Maarten Tjallingii @3FM, met de Giel Mobiel![]() |
| Geplaatst door Verweggistan op dinsdag 3 november 2009 om 12:06 |
| Fuchs (rabo continental) naar Nutrixxion-Sparkasse. |
| Geplaatst door F4L op dinsdag 3 november 2009 om 12:07 |
| @ Verweggistan, staat al verstopt in dit artikel. |
| Geplaatst door achilles op woensdag 4 november 2009 om 08:41 |
| Roberts en Marvulli winnen Zesdaagse van Grenoble Keisse en Meersman eindigen derde De Australiër Luke Roberts en de Zwitser Franco Marvulli hebben de 39e editie van de Zesdaagse van Grenoble gewonnen. Het duo telde na de slotnacht 13 punten voorsprong op de Nederlanders Jeff Vermeulen en Leon Van Bon. Iljo Keisse en Gianni Meersman, die als leiders aan de laatste dag waren begonnen, eindigden uiteindelijk op de derde plaats, op 1 ronde van de winnaars. Bron: Het Nieuwsblad (sportwereld) |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- woensdag 8 februari
- 22:04 Vijf Nederlanders in Ronde v..
- 18:47 Tom Veelers: "Dit was het ma..
- 17:33 Parcours Ronde van Zwitserla..
- 16:38 Philippe Gilbert: "Ik ben no..
- 16:28 ASO wil Saxo Bank geen Tours..