Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Hoeveel trainen jullie?
Geplaats door BambinoDoro op dinsdag 27 januari 2009 om 19:54.
Ik vroeg mij af, hoeveel van de dagelijkse bezoekers hier ook actief trainen.
Ikzelf probeer 3 a 4 keer per week te trainen, als het slecht weer is pak ik de MTB.
Zijn jullie ook actief wielrenner, of volg je graag het nieuws online en op tv?
Reacties
[1] 2
| Geplaatst door Koldo op dinsdag 27 januari 2009 om 20:08 |
| Ik voetbal zo'n 2 tot 5 keer per week, fietsen komt bij mij op de tweede plaats, maar gaat nu wel vaker gebeuren. Ik volg van beiden het nieuws, en kijk het even graag op tv. Mtb'en vind ik ook erg leuk, vooral op vakantie. |
| Geplaatst door Henki op woensdag 28 januari 2009 om 10:52 |
| Ik probeer bijna alle dagen in de week te trainen, verschilt wel hoelang ik dan train. 1 of 2 van die dagen probeer ik minstens 4 of 5 uur te trainen. En derest kijken hoe het uitkomt. Daarnaast schaats ik ook vast 1 keer in de week zo'n 2 uur. |
| Geplaatst door Derwin op woensdag 28 januari 2009 om 22:54 |
Ik train helemaal niet (fietsen dan)...ik volg wielrennen al sinds de tijd dat ik dacht dat de gele trui alleen van Indurain was, maar kheb nooit de behoefte gehad om zelf een racefiets aan te schaffen. In de zomer fiets ik wel wat kilometers op m'n stadsfietsje (Mollema-style) maar daar houdt het wel mee op ![]() |
| Geplaatst door gilly op donderdag 29 januari 2009 om 10:14 |
| Tot nu toe geen tijd, maar als ik op de fiets zit dan fiets ik wel een anderhalf uurtje op een dag. Weet iemand of je je nog kan aanmelden voor de AGR? |
| Geplaatst door wtf1500 op donderdag 29 januari 2009 om 10:58 |
| Voor de AGR is de inschrijving vol, dacht ik. Er worden op diverse fora startbewijzen aangeboden. http://forum.fiets.nl/ http://www.wielertoerist.nl/phpBB3/ |
| Geplaatst door Leon op donderdag 29 januari 2009 om 11:26 |
Ik train nog niet, nog geen tijd voor gehad ![]() |
| Geplaatst door BambinoDoro op donderdag 29 januari 2009 om 16:29 |
Ik heb een goede investering gedaan in de AGR mijn startbewijs is nu al € 150 waard. Maar ik fiest en liever zelf dan het geld |
| Geplaatst door Yarxing op donderdag 29 januari 2009 om 22:02 |
| zo snel ik een racefiets heb ga ik wel proberen in ieder geval 1 keer per week te fietsen, nu rijdt ik alleen nog naar school.. fietsen kijken blijft net zo leuk als zelf fietsen! misschien zelfs wel leuker omdat je er niet zo moe van word :P |
| Geplaatst door wtf1500 op vrijdag 30 januari 2009 om 14:01 |
Ik train veel op de racer op dit moment. 15 uur vorige week, de kilometerstand 2009 staat op 900. In februari de trainingsduur verder opvoeren, ik schat dat er begin maart zo'n 2500km in de benen zit. Dit ter voorbereiding van MTB wedstrijden en wellicht wat cyclo's op de racer in de late zomer en het najaar. |
| Geplaatst door jaja op vrijdag 30 januari 2009 om 21:46 |
| ik heb dankzij het mooie weer er nu in totaal 65 kilometer opzitten. hoop dat ik dit langzaam kan opvoeren. Vorig jaar heb ik denk ik niet de 2500 kilometer gereden. Waar haal je alle tijd vandaan wft1500? 900 km al op de weg in 1 maand tijd? |
| Geplaatst door wtf1500 op maandag 2 februari 2009 om 10:28 |
Prioriteiten stellen ![]() Part-time werken. ![]() Je meisje naar het buitenland sturen ![]() En een beetje egoïstisch zijn ![]() |
| Geplaatst door jaja op zaterdag 7 februari 2009 om 17:35 |
| haha, dacht dat ik wel wat tijd had....zal het eens proberen om mijn vriendin naar het buitenland te sturen, maar doe het dan wel in de zomer. Toch beter fiets weer. Ik geloof dat de Raboploeg niet meer dan de kilomters had gereden die jij ook hebt gereden op trainingskamp in Spanje. |
| Geplaatst door ZZzzpiedie op maandag 9 februari 2009 om 21:38 |
| Als je zoveel traint moet je toch wel goed zijn wtf. Waarom zien we jou niet op t.v.? |
| Geplaatst door Koldo op maandag 9 februari 2009 om 22:29 |
Haha, dat betekent juist dat hij heel slecht is. Als hij zoveel traint en nog geen profcontract heeft Nee hoor, volgens mij zit hier gewoon een profrenner incognito te reageren... |
| Geplaatst door Guillaume Jean op dinsdag 3 maart 2009 om 14:01 |
| Ik probeer 3 x in de week te trainen, in totaal 100 kilometer. Ik train dan binnen op mijn Taxc trainer! als het buiten kan ga ik weer naar buiten! |
| Geplaatst door Sloffey op dinsdag 3 maart 2009 om 15:52 |
| Ik Fiets zelf amper. Helaas geen tijd voor. Heb wel een racefiets staan 3x gebruikt ![]() Vind op het vlakke rijden ook niet zo leuk eigenlijk. Mja weinig bergen te vinden hier he Wielrennen wel de leukste sport om te kijken op tv iig ![]() |
| Geplaatst door Hermantk op donderdag 5 maart 2009 om 22:53 |
| Ik streef naar 3 á 4x trainen in de week. Meestal 1 lange duurtraining, 2 wat kortere maar intensievere trainingen en meestal in de sportschool nog een intervaltraining of zeer intensieve training op de spinner. Het wordt nu wel lastig om fitness, school en wielrennen te combineren, omdat wielrennen toch zeker ook een prioriteit moet hebben met de AGR in het vooruitzicht |
| Geplaatst door snakeboy op donderdag 5 maart 2009 om 23:39 |
| Vorig jaar april ben ik pas begonnen (heb wel intensief gespind). Helaas meteen 3 mnd niet kunnen fietsen in de zomer wegens knieblessure (tja, iets te enthousiast van start gegaan), maar toch nog 1300 km gefietst (tot half november). De Ronde Hoep is mijn favoriete trainingsrondje. Verder tochtjes door Vechtstreek, Waterland of naar Zandvoort. Duurt ook even voordat je leuke rondjes weet (en je niet voortdurend moet draaien en keren omdat je de weg kwijt bent). Ik popel om weer te beginnen - fiets is net klaar van een winterbeurt ![]() |
| Geplaatst door BambinoDoro op vrijdag 6 maart 2009 om 10:30 |
Zijn er hier ook renners met een licentie? Ik heb zelf een Amateur-B licentie dit jaar, en hoop wat leuke koersen te gaan rijden ![]() |
| Geplaatst door miniman op vrijdag 6 maart 2009 om 19:16 |
alleen online en op tv, zou graag gaan wielrennen maar helaas geen tijd![]() |
| Geplaatst door Henki op vrijdag 6 maart 2009 om 22:38 |
@BambinoDoro, ik gaat hopelijk ook een Amateur B licentie krijgen dit jaar, eerste keer dat ik officiele wedstrijden moet gaan rijden. Alleen sommige dingen werken nog tegen me ![]() |
| Geplaatst door BambinoDoro op zaterdag 7 maart 2009 om 12:57 |
| Wat werkt tegen?? |
| Geplaatst door Henki op zaterdag 7 maart 2009 om 15:36 |
Oude club doet moeilijk ![]() |
| Geplaatst door Hermantk op woensdag 11 maart 2009 om 14:34 |
| Moet je trouwens op een wielervereniging een eigen fiets regelen of kan je die soort van 'huren' daar? En wat zijn de verplichtingen, dan wel de benodigdheden voor een wedstrijdwaardige fiets? |
| Geplaatst door Henki op woensdag 11 maart 2009 om 19:05 |
Ik denk dat je op sommige clubs wel een fiets kan huren, maar een eigen fiets is altijd beter. Je went ook aan je fiets he, en om dan plots een wedstrijd ergens anders op te zitten lijkt me niet zo handig. Voor een westrijdwaardige fiets moet die gewoon goed draaien, geen roest zitten ( dit mag vast wel, maar is niet handig he ) op de ketting enz. Voorderest mag er geen ligstuur opzitten in een peleton, en mogen er ook geen andere rare uitsteeksels aanzitten, zoals zij spiegels ( vandaag nog gezien ). En spatboord mag volgens mij in koers ook niet, is ook extra gewicht en niet beter voor je aerodynamica , dus beter om dat zowiezo niet te doen ![]() |
| Geplaatst door miniman op woensdag 11 maart 2009 om 19:08 |
helemaal nooit op de fiets train wel veel in het volgen ervan |
| Geplaatst door Hermantk op woensdag 11 maart 2009 om 19:26 |
| @Henki, en wat betreft afmontering? |
| Geplaatst door Henki op woensdag 11 maart 2009 om 19:34 |
Dat is wat je zelf het lekkerste vind, ik rijd met 53-39 voor zo uit mijn hoofd, maar zit op werk dus kan het ff niet na checken. Je moet in een peleton wel wat zwaarder kunnen rijden, het gaat allemaal wat sneller he . Maar dat ligt helemaal aan jezelf denk ik. |
| Geplaatst door Hermantk op woensdag 11 maart 2009 om 19:41 |
| Maar stel, in dit geval werkelijkheid, ik rijd met een Giant Peloton uit midden jaren '90 met 52-39 en een cassette van 13,14,16,17,19,21,23,26 (Campagnolo 8-speed) Kun je daarmee meedingen? |
| Geplaatst door Henki op woensdag 11 maart 2009 om 20:27 |
Als alles nog goed loopt moet dat geen probleem zijn, al rij ik zelf wel met 10 speed, dus ik zou zo niet kunnen zeggen of dat een probleem is. Maar zo te zien is het zwaar genoeg, en je kan ook licht genoeg om denk zeer steile heuvels/bergen op te komen. Maar als je gewoon trainingskoersjes rijd zal je snel genoeg achter komen of het werkt of niet denk ik Maar volgens mij moet het wel kunnen. |
| Geplaatst door Hermantk op woensdag 11 maart 2009 om 20:44 |
| Okay, ik dacht altijd dat je per sé op de duurste fietsen, met zo min mogelijk gewicht, zoveel mogelijk carbon en het liefst de nieuwste afmontering moest rijden om mee te kunnen komen. De versnellingen zijn ook licht genoeg ja, ik kan iig de Keutenberg opkomen voluit met deze versnellingen, veel zwaarder zul je het niet krijgen ![]() Ik moet sowieso een keer meetrainen dit jaar voor een schoolopdracht |
| Geplaatst door Henki op woensdag 11 maart 2009 om 21:02 |
Ja, als je keutenberg op kan lukt alles in nederland wel En je hoeft niet zo licht mogelijk, alleen voor klimmen maakt in een wedstrijd elke kilo natuurlijk uit. Maar zolang het vlak blijft is het geen ramp En al word het wel klimmen dan nog zal je wel mee kunnen denk ik als je benen goed genoeg zijn ![]() |
| Geplaatst door Hermantk op woensdag 11 maart 2009 om 21:22 |
| Ik zou mijn benen wel eens willen vergelijken met de jongens van de wielervereniging, als het zomertijd is zal ik ze een mailtje sturen of ik een x mee kan trainen |
| Geplaatst door Henki op woensdag 11 maart 2009 om 21:25 |
Weet je toevallig welk niveau ze fietsen? Over het algemeen als je niet veel fietst schrik je wel van hoe hard die gasten fietsen. Maar met trainen ga je wel leren mee te komen ![]() |
| Geplaatst door Hermantk op woensdag 11 maart 2009 om 21:58 |
| Toevallig weet ik dat niet, maar ik kies dan denk ik gewoon voor zo'n uitrijtraining op maandag Het is niveau junioren, ik ben 17 jaar, enig idee hoelang ze op welke gemiddelde snelheid ze dan fietsen? Op dit moment ben ik nog niet echt in vorm, maar ik ben behoorlijk sportief aangelegd en heb aardig wat kracht in de benen |
| Geplaatst door Leon op woensdag 11 maart 2009 om 22:30 |
Dat zal zo ongeveer 50km zijn aan 35 km/h ![]() |
| Geplaatst door Henki op woensdag 11 maart 2009 om 22:33 |
Ja wat Leon zegt zal wel in de buurt zitten, uitrijtraining kan nog wel wat lager liggen. Mijn uitrij/herstel trainingen zijn altijd extreem rustig, dat kan zelfs een oma bij houden. Dat is dan ook de bedoeling ervan. Hartslag komt dan niet boven de 130. En beste is niet boven de 120 Maar als je sportief bent aangelegd moet je wel mee kunnen komen, al is wielrennen wel een heel andere sport dan bijvoorbeeld hardlopen. |
| Geplaatst door Hermantk op woensdag 11 maart 2009 om 22:34 |
Dat is een aardig tempo ![]() Maar je zit natuurlijk ook in elkaars wind, dus het zou te doen moeten zijn Anyway, dit is eigenlijk al behoorlijk offtopic ![]() In ieder geval bedankt voor deze zeer nuttige informatie! ![]() |
| Geplaatst door Henki op woensdag 11 maart 2009 om 22:36 |
Na gaat gewoon over trainen toch ![]() |
| Geplaatst door BambinoDoro op woensdag 11 maart 2009 om 22:42 |
| Uiteindelijk zijn het de benen die het werk moeten doen, niet de dure fiets. Heb net een avond wedstrijd erop zitten, gemiddelde snelheid aan 40 km/u in 1 uur 15. In een groepje rijden is dit altijd makkelijker dan alleen |
| Geplaatst door Henki op woensdag 11 maart 2009 om 22:47 |
| @BambinoDoro , jij woonde in de buurt van Rotterdam toch? Waar fietste je dit wedstrijdje? En kan dit zonder licentie ( mijnes is onderweg, maar duurt nog even ). |
| Geplaatst door Hermantk op woensdag 11 maart 2009 om 22:55 |
Straks fiets ik ze der allemaal uit ![]() |
| Geplaatst door Koldo op donderdag 12 maart 2009 om 10:39 |
Als we meer mensen rond R'dam hebben, dan kunnen we wel een traininkje organiseren. Ik vertik het namelijk al een tijdje om de fiets op te stappen, met als smoes dat ik geen zin heb in mijn eentje. Dus laten we wat organiseren ![]() |
| Geplaatst door Henki op donderdag 12 maart 2009 om 10:42 |
Zou wel leuk zijn idd, moeten we wel weten wie er allemaal van hier in de buurt zijn ![]() |
| Geplaatst door kittingkas op donderdag 12 maart 2009 om 13:27 |
| zelf woon ik in schimmert (eneco, ster elektro en AGR komen daarlangs/doorheen) ik ben dit jaar pas 3 keer even op MTB geweest en laatst 55 km op racefiets gefiets door het heuvelland maar dit kwam meer omdat de ander me niet bijhield:P voor derest voetbal ik 3 keer de week, daarbij wil ik toch in de zomer 2 keer porberen te fietsen. ook vind ik het leuk om in de zomer in het veld 1 tot 1.5 uur vollebak met mtb te gaan. maar dan blijft het wat langer licht en heb ik wat meer tijd daarvoor. ik moet wel zeggen dat ik een goed-weer-rijder ben. dit komt mede omdat ik me eens wat meer en beter materiaal aan moet schaffen. |
| Geplaatst door BambinoDoro op donderdag 12 maart 2009 om 14:22 |
| Ohhhh als ik daar toch zal wonen, dan zou ik het wel weten |
| Geplaatst door Hermantk op donderdag 12 maart 2009 om 17:16 |
| Haha idd, ik zou 24/7 op mn fiets zitten |
| Geplaatst door Hermantk op donderdag 12 maart 2009 om 19:32 |
| Ik woon trouwens bij de Utrechtse Heuvelrug, dus dat gaat em voor mij niet worden met dat Rotterdamse onderonsje gozert |
| Geplaatst door wtf1500 op donderdag 12 maart 2009 om 19:36 |
| Ik woon ook in midden-NL. Gelukkig hebben we een Amerongse berg, gister voor het eerst dit jaar onder de 3 minuten. 1300meter 4.8%. Een Wielerflits ritje van de zomer is misschien een goed idee? |
| Geplaatst door Koldo op donderdag 12 maart 2009 om 19:46 |
| Lijkt me best leuk. In Limburg dan? of in het centrum van het land? |
[1] 2
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- maandag 21 mei
- 10:36 Bruyneel niet blij met opgav..
- 10:09 Voorbeschouwing: Ronde van B..