Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - AGR
Geplaats door BambinoDoro op donderdag 15 januari 2009 om 10:51.
Iemand die nog mee gaat doen aan de amstel gold race toerversie??
Vandaag start de inschrijving, ik ga voor de 250 km.
Maar de inschrijving wil nog niet echt lukken

Reacties
[1]
| Geplaatst door Henki op donderdag 15 januari 2009 om 13:00 |
Wat is de site van de inschrijving? Ik vind het wel leuk om hem te rijden denk ik zo, ook gelijk goede training voor de rest van het seizoen ![]() |
| Geplaatst door BambinoDoro op donderdag 15 januari 2009 om 13:22 |
| amstelgoldrace.nl maar die werkt echt voor geen meter. Na 3 uur is het me nu eindelijk gelukt, de 250 kilometer is een feit ![]() |
| Geplaatst door Jaap Eden op donderdag 15 januari 2009 om 14:52 |
| Inschrijving is gelukt. Ik heb weinig tijd om te trainen, dus richt me veilig op de 150km. Overigens had ik al een overnachting geregeld in Limburg, want dat is bijna moeilijker dan inschrijven. |
| Geplaatst door Henki op donderdag 15 januari 2009 om 16:21 |
| Ik heb me ook ingeschreven ( na 20 keer proberen ) voor 250km. Misschien is het leuk om als meer mensen van hier gaan een Wielerflits team daar te maken en dan samen te rijden? |
| Geplaatst door jaja op vrijdag 16 januari 2009 om 09:28 |
| 250 km??? ik vind fietsen erg leuk, maar dat is wel een heel grote afstand. Mijn tax ligt meestal rond de 150km. Je kan samen gaan rijden, maar even aftasten hoe hard een ieder rijdt en wilt rijden. Ik zal eens kijken of het uitkomt. Zelf vind ik limburgs mooiste veel leuker en bovendien beter in het seizoen liggen. Ik vind het heel vervelend bij de AGR dat je midden op de Cauberg stil staat, terwijl je die nog op wil knallen. |
| Geplaatst door Hermantk op donderdag 5 maart 2009 om 23:02 |
| Ik ga voor de 150km. Dit wordt de eerste keer voor mij, maar gelukkig heb ik met de afstand al wel genoeg ervaring. Ik zit inderdaad alleen met dat het slecht in het seizoen ligt ja, vooral voor toerfietsers. Des te groter de uitdaging! |
| Geplaatst door snakeboy op donderdag 5 maart 2009 om 23:18 |
| 250km? poeh, das nog niks voor mij. Ik heb pas sinds vorig seizoen een racefiets en nog nooit 100 plus gereden, of een toertocht. Maar daar komt dit jaar verandering in! Mijn (voorlopige) programma dit jaar ![]() 25 april - Ronde van Noord-Holland 110 km (+ 30 km heen en weer naar start in Oostzaan) 13 juni - Limburgs Mooiste 100 km (fiets ik met familie, dus daarom de lichtste versie) eind september - Dam tot Dam Fietsclassic 140 km Iemand ervaring met deze tochten? Nog andere tips? Ik woon in Amsterdam (en familie in Zuid-Limburg). |
| Geplaatst door Henki op donderdag 5 maart 2009 om 23:41 |
100 km, als je in amsterdam woont zou ik zeggen gaat door de duinen richting Den Haag, en keer dan ergens daar om. Via Leiden terug rijden of gewoon weer door de duinen. De duinen zijn het beste wat in de omgeving ligt aan heuvels denk ik zo Als je meer dan 100 km gaat fietsen raad ik je aan veel te eten van tevoren, maar wel dingen die goed te verbranden zijn. Wat ik meestal eet voor een training van 100+ is 3 boterhammer met jam ( geen donker bruine boterham ) en een bak macaroni, zonder saus. Smaakt nergens naar, maar werkt wel De dag voor de training is ook belangrijk, gewoon goed eten, en weer geen zware dingen ( meeste nederlandse eten is niet handig ( aardappelen enzo.. )) . En niet te hard fietsen, gewoon rustig beginnen. Kies ook de windrichting uit dat je hem eerst tegen hebt, mocht je het dan zwaar krijgen op de terugweg, heb je iniedergeval geen wind tegen . 100 km moet wel te halen zijn, gewoon een paar keer doen voor je het rijd, en dan kom je er wel ![]() |
| Geplaatst door snakeboy op vrijdag 6 maart 2009 om 00:12 |
| @Henki Waar ga jij dan de duinen op? Bij Zandvoort en dan naar Den Haag? Adam - Zandvoort is toch ook al 30 km he? Maar goed, dan kun je idd nog een eindje door de duinen stampen. Die 100 lukt wel, heb al paar keer 90-95 km gefietst, maar nog nooit over die 'magische' grens van 100 gegaan Was altijd net eerder terug, en om dan nog een paar keer de Overtoom op en neer te fietsen is ook zowat niet?![]() Ik ben vooral benieuwd wat zo'n 40-50 km extra op die 100 met je doet, want was wel aardig kapot na die langere tochten. En bedankt voor de voedingtips! Ik ben zo een die nog weleens met een stevige kater en 2 bananen in zijn zak op de fiets stapt, maar besef dat dat niet zo gezond is ![]() |
| Geplaatst door Jaap Eden op vrijdag 6 maart 2009 om 09:52 |
| @Snakeboy Een van mijn vaste rondjes is 75 km: Amsterdam - Bloemendaal - Zandvoort - Heemstede -Schalkwijk - Amsterdam. Met uiteraard in Bloemendaal het 'Kopje van Bloemendaal', de zwaarste klim van Noord-Holland. Soms rijd ik daar een paar rondjes. En inderdaad zoals Henki al zei kun je daar de duinen in. Eventueel kun je nog verder rijden vanaf Zandvoort naar het zuiden. Sowieso heb je altijd wind tegen, of langs de kust, of op de heenweg langs de ringvaart, of op de terugweg over de oude Schipholweg. Als je de omgeving wilt verkennen, koop dan zo'n watervaste fietskaart van de ANWB. Kost ong €10,- per regio en scheelt een hoop kilometers in onbekend gebied. Overigens is het ook lekker fietsen naar het zuiden, langs de Amstel of de Ronde Hoep en nog verder. Daar is weinig verkeer. |
| Geplaatst door Sloffey op vrijdag 6 maart 2009 om 14:22 |
| Ik woon vlak bij het kopje van Bloemendaal Heldenklim! Helemaal pittig als je al een behoorlijk stuk hebt gefietst |
| Geplaatst door Henki op vrijdag 6 maart 2009 om 18:18 |
| @Jaap/Sloffey, enig idee hoever het kopje van Bloemendaal van scheveningen afligt? |
| Geplaatst door F4L op vrijdag 6 maart 2009 om 19:07 |
| Pittige klim zo te zien, ik woon zelf niet in de buurt van bloemendaal maar via google maps kwam ik tot een rondje over de Hoge Duin en Daalsweg/Koninginneduinweg/Midden Duin en Daalsweg. Dit heb ik even in Map My Run gezet: en kwam tot zo'n klim: http://www.wielerflits.nl/uploads/167Bloemendaal.jpg |
| Geplaatst door Jaap Eden op vrijdag 6 maart 2009 om 19:09 |
| @Henki: Toch wel een kilometer of 60. Het Kopje van Bloemendaal ligt ergens halverwege de 'Hoge Duin en Daalseweg' in Bloemendaal. Als je dat invoert in Google Maps weet je het exact. De zwaarste klim is vanaf het noorden, vanaf de hockeyclub. Edit: Haha F4L, je was me net te snel af. Echter, de gegevens van mapmyrun kloppen niet. Volgens het boekje 'Bergop in Nederland - de 50 leukste beklimmingen' is de noord-klim 1400m lang, overbrugt 35m, gemiddeld 2,5% en de steilste 100m zijn 7,0%. |
| Geplaatst door Henki op vrijdag 6 maart 2009 om 20:19 |
| Ach toch een leuke klim voor mij dan, goed om te trainnen, heb ik er gelijk 160 km opzitten. |
| Geplaatst door Koldo op vrijdag 6 maart 2009 om 21:21 |
Als ik bergjes in de buurt had, zou ik zeker meer rijden. Nu moet ik het doen met een tunnel met mss nog niet honderd meter op zo'n 5 % ik vind klimmen het leukste wat er is aan fietsen, maar ben in het verkeerde land geboren. en dan ook nog aan de verkeerde kant. |
| Geplaatst door Leon op vrijdag 6 maart 2009 om 21:48 |
Kom hier maar op visite, Koldo, hier zijn wat meer bergjes ![]() |
| Geplaatst door snakeboy op zondag 8 maart 2009 om 18:52 |
Zo de eerste km op de fiets dit jaar weer gehad met het aardige weer dit weekend. Gisteren rondje langs de vecht (85) en vandaag richting Zandvoort (95). Ook het kopje van Bloemendaal gedaan! Zit inderdaad een steil stukkie in (vanaf de noordkant), maar het is ook zo voorbij (zeg ik als geboren Zuid-Limburger ). Al zal het aan het eind van de rit een stuk lastiger zijn, nu had ik hem na 35 km. De 8 km door de duinen van Zandvoort naar Langevelderslag daarentegen was zwaar afzien. Wat een teringwind vandaag. Zit je gewoon kapot te gaan om boven de 20 km te blijven. Nog anderen aan het fietsen geweest in die contreien? |
| Geplaatst door Henki op zondag 8 maart 2009 om 19:48 |
Ik ben gister nog ff geweest, vond het sochtends wel lekker weer. Niet al te lang maar goed, alle beetjes helpen weer ![]() |
| Geplaatst door BambinoDoro op zondag 8 maart 2009 om 19:51 |
| Deze week 4x getraind, totaal 230 km. de Conditie begint te komen, maar is nog steeds ver onder niveau |
| Geplaatst door F4L op zondag 8 maart 2009 om 19:55 |
| @ BambinoDoro, je hebt toch een racelicentie? Welke wedstrijden staan er op het programma? |
| Geplaatst door snakeboy op zondag 8 maart 2009 om 20:13 |
| In welke streek fiets jij Bambinodoro? |
| Geplaatst door BambinoDoro op zondag 8 maart 2009 om 20:32 |
| @F4L Voorlopig alleen club wedstrijden, om de vorm omhoog te krijgen. Daarna wat rondes in de buurt. @Snakeboy, Rotterdam en omstreken. |
| Geplaatst door BettonneRon op zondag 8 maart 2009 om 21:13 |
| ik heb een vraagje niet dat ik mee ga doen met AGR maar kan iedereen zich zomaar inschrijven..? zijn er geen verplichtingen?? |
| Geplaatst door Henki op zondag 8 maart 2009 om 21:45 |
| Nope, je kan je gewoon inschrijven als er nog plaats is. |
| Geplaatst door BambinoDoro op zondag 8 maart 2009 om 21:51 |
Zolang je maar betaalt is iedereen welkom ![]() |
| Geplaatst door Markoes op dinsdag 7 april 2009 om 15:37 |
| bergjes zijn idd leuk om te fietsen. Ik woon in Arnhem en ga vaak de postbank op met leuke heuvels. Ook rijdt ik wel eens naar nijmegen om de zeven heuvelenweg te rijden (die overigens niet zo zwaar is doordat je op en af gaat en veel snelheid hebt in de afdaling) Bij Berg en Dal hebben we wel een erg mooie klim! Ga je goed op kapot :P |
| Geplaatst door StonedCamel op dinsdag 7 april 2009 om 16:26 |
| @markoes: bedoel je de Holleweg? Die staat ook als 6de van Nederland geranked volgens mij, is inderdaad een mooie klim, overigens zijn al die parallelwegen die er naast liggen ook mooi. |
| Geplaatst door Hermantk op dinsdag 7 april 2009 om 16:59 |
Klopt StonedCamel ![]() Waarschijnlijk woon ik over 1,5 jaar in Nijmegen ![]() |
| Geplaatst door SiemJack op dinsdag 7 april 2009 om 22:01 |
Het blijft erg lastig als je zoals ik in de kop van Noord-Holland woont. Alhoewel de Afsluitdijk met tegenwind nog best veel van je vraagt ![]() |
| Geplaatst door Hermantk op woensdag 8 april 2009 om 01:34 |
| Vandaag trouwens nog meer mensen hun rugnummer gekregen? Ben de trotse bezitter van 5211 ![]() |
[1]
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- maandag 21 mei
- 10:36 Bruyneel niet blij met opgav..
- 10:09 Voorbeschouwing: Ronde van B..
- 07:38 Gesink: "Streep getrokken on..
- zondag 20 mei
- 23:16 Kelderman winnaar jongerentr..
- 22:29 Robbie McEwen zwaait af na z..
- 20:41 Robert Gesink wint Ronde van..
- 19:29 Volg hier de slotrit in de R..
- 18:56 Tronet wint slotrit Lorraine..
- 17:47 Giro 2012: Rabottini wint vi..
- 16:35 Boasson Hagen eindwinnaar Ro..
- 14:19 Ook Brown en Visconti verlat..
- 13:47 Opgave Frank Schleck in Giro..
- 12:28 Thomas De Gendt: "Ik ga het ..
- 12:21 Giro 2012: Volg hier de vijf..
- 11:47 Giro 2012: Voorbeschouwing e..
- 01:48 Gesink: "Blij dat ik weer op..
- 00:53 Gesink pakt dagwinst en leid..
Poll
Tom-Jelte Slagter eindigt de Giro...
U moet ingelogd zijn om te stemmen.
In de top-tien - 4%
In de top-twintig - 58%
Buiten de top-twintig - 37%
Geen mening - 2%
323 stemmen.

ik vind klimmen het leukste wat er is aan fietsen, maar ben in het verkeerde land geboren. en dan ook nog aan de verkeerde kant.