Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Giro d'Italia 2010
Geplaats door F4L op donderdag 8 oktober 2009 om 20:19.
Post hier alle geruchten en waarheden over de Giro d'Italia 2010 zoals het parcours en deelnemers.
Reacties
| Geplaatst door Schele Sjakie op vrijdag 23 april 2010 om 16:45 |
| Ricco is met zijn ploeg niet uitgenodigd |
| Geplaatst door trapper op vrijdag 23 april 2010 om 16:46 |
| Voor mij: Favorieten: Evans, Sastre, Basso, Pellizotti Gevaarlijke outsiders voor podium: Vinokourov, Pozzovivo, Garzelli Serieuze kandidaten voor top tien: Valjavec, Serpa, Scarponi, Bruseghin, Arroyo Andere mogelijke klassementsmannen: Uran, Gerdemann, Mollema, De Greef, Jackson Rodriguez, F. Masciarelli, Gadret, Tondo, Wiggins, Vande Velde, Sivtsov, Cunego Tiralongo, G. Caruso, Larsson, C.A. Sorensen, Simoni, Capecchi, Kiryienka en, mits deelname, Kessiakoff. Ik zal er vast nog wel een paar vergeten zijn... |
| Geplaatst door kartje op vrijdag 23 april 2010 om 17:27 |
| favorieten: Evans, Sastre,Basso,Pellizotti,Vino outsiders: Simoni,Garzelli,Scarponi,Cunego andere gevaarlijke mannen: Gerdemann,Serpa,Uran, |
| Geplaatst door kartje op vrijdag 23 april 2010 om 17:27 |
| ging wiggins zich trouwens niet concentreren op de tour? |
| Geplaatst door munnik op vrijdag 23 april 2010 om 17:42 |
| Geplaatst door BambinoDoro op vrijdag 23 april 2010 om 08:45 Is er al bekend wanneer (hoelaat) de ploegenvoorstelling is, en waar? Raar dat dit niet te vinden is op de giro mania site. goede vraag: Ik voeg me dat namelijk ook af. Meestal toch de avond voor de start? |
| Geplaatst door trapper op vrijdag 23 april 2010 om 18:59 |
| @kartje: Ik denk het wel, maar hij rijdt de Giro er wel bij. Om dezelfde reden als Wiggins heb ik ook Vande Velde er toch maar bijgezet. Je weet maar nooit. Overigens denk ik niet dat als Wiggins toch zijn best doet voor een klassement hier dat hij mee gaat spelen om het podium. En dat betwijfel ik ook voor de Tour. |
| Geplaatst door noyelje op vrijdag 23 april 2010 om 20:26 |
| Ik zie Francesco Masciarelli een grote stap voorwaarts maken. Voor de rest lijkt Pelizotti hier een mooie kans te hebben op de eindzege, samen met Basso en Garzelli. Evans zal tijd moeten goed maken na de ploegentijdrit en ik denk ook dat die klimtijdrit niet in zijn voordeel is. |
| dubbel |
| driedubbel |
| Geplaatst door jerre123 op vrijdag 23 april 2010 om 21:17 |
| Zijn er nog volledige selecties behalve van saxo,milram, colnago en bouygues. Zou je ze dan hier kunnen zetten |
| Geplaatst door F4L op vrijdag 23 april 2010 om 21:34 |
| Ik heb een aantal ploegen toegevoegd aan de openingspost, aanvullingen zijn altijd welkom (liefst in dezelfde stijl als in de openingspost). |
| Geplaatst door trapper op vrijdag 23 april 2010 om 22:36 |
| Bij Sky wordt Dario Cioni als kopman opgesteld, Italianen Morris Possoni en Davide Vigano rijden volgens mij ook de Giro voor Sky. |
| Geplaatst door trapper op vrijdag 23 april 2010 om 22:38 |
| Overigens is die ploegentijdrit nog wel een overkombaar obstakel voor BMC denk ik. Alleen zou het wel erg vervelend zijn voor Evans als Ballan en Santambrogio niet mee kunnen doen aan de Giro door het Lampre-onderzoek. Met bijvoorbeeld Bookwalter, Morabito en Schär moeten ze nog wel een paar redelijke tijdrijders kunnen opstellen. |
| Geplaatst door Friso op zaterdag 24 april 2010 om 12:13 |
| Favorieten zijn voor mij: *****Kriit ***Evans, Sastre, Basso * Pellizotti, Vinokourov, Bruseghin, Garzelli, Pozzovivo |
| Geplaatst door remco2103 op zaterdag 24 april 2010 om 12:20 |
| Even vergelijken met Top 10 vorig jaar: 1 Denis Menchov RIJD NIET 2 Danilo Di Luca NIET 3 Franco Pellizotti WEL 4 Carlos Sastre Candil WEL 5 Ivan Basso WEL 6 Levi Leipheimer NIET? (RS komt niet toch?) 7 Stefano Garzelli WEL 8 Michael Rogers GEEN IDEE 9 Tadej Valjavec GEEN IDEE 10 Marzio Bruseghin WEL |
| Geplaatst door noyelje op zaterdag 24 april 2010 om 13:08 |
| Dit zijn ze: 2. PELLIZOTTI Franco LIQ 01'59" 3. SASTRE CANDIL Carlos CTT 03'46" 4. BASSO Ivan LIQ 03'59" 270 6. GARZELLI Stefano ASA 08'43" 8. VALJAVEC Tadej ALM 11'13" 9. BRUSEGHIN Marzio LAM 11'28" 155 10. ARROYO DURAN David GCE 12'50" 12. SERPA PEREZ Jose Rodolfo SDA 16'11" 16. MASCIARELLI Francesco ASA 19'10" 18. CUNEGO Damiano LAM 28'39" 23. SIMONI Gilberto SDA 46'03" + Evans, Vinokourov, Pozzovivo, Daniel Moreno?, Vandevelde en Wiggins (waarscheinlijk beiden voorbereiding tour) |
| Geplaatst door F4L op zaterdag 24 april 2010 om 22:42 |
| Weer twee selecties kunnen updaten. Garmin start naast Vandevelde ook met Daniel Martin, Tyler Farrar en David Millar. Romain Zingle is de laatste afvaller van Cofidis. |
| Geplaatst door Fernando Escartín op zondag 25 april 2010 om 00:35 |
| Zou dit dan het jaar van Pellizotti worden? Ik zie het eigenlijk niet gebeuren, er zal er minstens 1 beter zijn. Evans laat zien dat hij goed is en Menchov heeft bewezen dat het mogelijk is met een redelijke ploeg de koers te controleren. De echte concurrentie komt van Basso / Pelli en Sastre. |
| Geplaatst door Koopto op zondag 25 april 2010 om 08:37 |
| ik snap m ff niet. hoe kan Pellizotti nou de grootste concurent zijn van zichzelf |
| Geplaatst door jerre123 op zondag 25 april 2010 om 14:04 |
| Sastre zei dat de giro zijn hoofddoel is dus zeker rekening houden met hem |
| Geplaatst door trapper op zondag 25 april 2010 om 18:45 |
| Vino geef ik na vandaag toch ook wel een klein kansje op het podium, al lukte het in de Vuelta vorig jaar in het hooggebergte van geen kant. |
| Geplaatst door noyelje op zondag 25 april 2010 om 21:11 |
| Vino staat behoorlijk zwaar hoor om hier voor het klassement te gaan. Volgens mij wordt hij de man van de eerste week en is het dan gedaan. Hij zal een goede tijdrit rijden en dan zal hij wel meegaan in een goede vlucht waar hij het roze neemt. Voor mij lijkt dat zijn enige kans. |
| Geplaatst door RubenAV op maandag 26 april 2010 om 00:15 |
| Vorig jaar Vuelta was vlak na twee jaar niet in het koersritme zitten. Ik denk niet dat het goed vergelijkingsmateriaal is. Of hij goed genoeg is voor het podium betwijfel ik ook, maar ik verwacht toch een mooie eindklassering (lees: top 10). |
| Geplaatst door Fernando Escartín op maandag 26 april 2010 om 10:54 |
| @ Koopto Ik bedoelde t.o.v. Evans, omdat ik Pellizotti typisch zo'n renner vind die altijd kort eindigt maar niet wint. Een beetje zoals Evans in het verleden, maar die oogt de laatste tijd ijzersterk. Vino zie ik geen top 5 rijden, tenzij hij ergens een half uur cadeau krijgt. |
| Geplaatst door wtf1500 op woensdag 28 april 2010 om 19:22 |
Heeft iemand een grote pot witte verf over? Het asfalt van de heuvels in de 1e etappe vraagt om wat invulling.![]() |
| Geplaatst door Friso op woensdag 28 april 2010 om 19:24 |
| @Wtf: Ik ben wel van plan om rond Veenendaal een hoop asfalt te versieren met de naam van Kalle Kriit... |
| Geplaatst door Yarxing op woensdag 28 april 2010 om 21:25 |
@Friso, metteen even reclame maken voor Wielerflits? ![]() |
| Geplaatst door tristania op donderdag 29 april 2010 om 00:45 |
| Geplaatst door munnik op vrijdag 23 april 2010 om 17:42 Geplaatst door BambinoDoro op vrijdag 23 april 2010 om 08:45 Is er al bekend wanneer (hoelaat) de ploegenvoorstelling is, en waar? Raar dat dit niet te vinden is op de giro mania site. goede vraag: Ik voeg me dat namelijk ook af. Meestal toch de avond voor de start? Op de site staat het volgende antwoord: Is de ploegenpresentatie toegankelijk voor publiek? Nee, de ploegenpresentatie is alleen voor genodigden. Het betreft geen groots optreden, alleen een korte presentatie. |
| Geplaatst door tristania op donderdag 29 april 2010 om 00:45 |
| Om op mijn eigen post te reageren: Jammer zeg dat er geen ploegenvoorstelling is. Vond het bij de Vuelta erg leuk. |
| Geplaatst door Geronimo op donderdag 29 april 2010 om 10:00 |
| Wat is dat nou, een gesloten ploegenpresentatie?! Het wielrennen is de sport van het volk, en niet voor alleen de elite. raar, en jammer, want het is inderdaad leuk om daar bij te zijn, ook voor de renners(denk ik) |
| Geplaatst door BambinoDoro op donderdag 29 april 2010 om 11:20 |
| Het is dus blijkbaar in de beurls van Berlage, en enkel voor genodigden. Erg jammer....een ploegenpresentatie trekt veel mensen en is erg leuk voor de fans om dichtbij te kunnen komen. |
| Geplaatst door jerre123 op donderdag 29 april 2010 om 19:29 |
| Team cervelo's selectie is ook al bekend |
| Geplaatst door F4L op donderdag 29 april 2010 om 19:37 |
Is ook toegevoegd . Nog 11 teams te gaan! |
| Geplaatst door noyelje op vrijdag 30 april 2010 om 12:17 |
| Het Britse Team Sky heeft ook haar selectie voor de Giro prijsgegeven. Bradley Wiggins gaat er op zoek naar een goede klassering en wil zich verder goed voorbereiden op de Tour de France. Dario David Cioni en Gregory Henderson gaan allebei op zoek naar een ritzege. Michael Barry, Steven Cummings, Christopher Froome, Mathew Hayman, Morris Possoni en Christopher Sutton vullen de selectie aan. (bron: wvcycling of officiële website Team Sky) Nog 10 te gaan |
| Geplaatst door F4L op vrijdag 30 april 2010 om 12:19 |
| @ noyelje, die stond er al tussen. |
| Geplaatst door F4L op vrijdag 30 april 2010 om 14:22 |
Colnago is toegevoegd ![]() |
| Geplaatst door F4L op vrijdag 30 april 2010 om 17:30 |
| De namen van AG2R zijn ook bekend gemaakt. |
| Geplaatst door Fernando Escartín op maandag 3 mei 2010 om 13:20 |
| Spilak zat niet bij de voorselectie, toch? Ik zie hem bij een aantal prono's staan. Edit: Mijn vertrouwen in Basso is ook flink gedaald. Presteert vooral bergop erg matig. |
| Geplaatst door Hermantk op maandag 3 mei 2010 om 13:30 |
| Volgensmij toen het parcours voor het eerst bekend werd gemaakt zou er een bergsprint zijn op de Zeisterweg, beter bekend als de Pyramide van Austerlitz. Volgensmij is deze nu verplaatst naar de Kaapse Bossen (ook wel Ruiterberg). Klopt dat? |
| Geplaatst door vlek op maandag 3 mei 2010 om 13:36 |
| @ F4L Kessiakoff heeft de Giro ook op zijn site staan! Hij zou zelfs de kopman zijn bij Garmin (dat werd begin van het seizoen gezegd), weet niet wat daar nog van over is nu hij wat met zijn vorm sukkelt de laatste tijd. Julian Dean rijdt ook volgens zijn site. |
| Geplaatst door remco2103 op maandag 3 mei 2010 om 13:59 |
| Rijd er nog een Nederlanders van Garmin de Giro? |
| Geplaatst door SAMba op maandag 3 mei 2010 om 13:59 |
| Mikt Basso niet op de Tour dit jaar, met de Giro als veredelde voorbereiding? Ik dacht dat gelezen te hebben in het begin van het jaar, maar 100% zeker ben ik niet meer... |
| Geplaatst door Fernando Escartín op maandag 3 mei 2010 om 14:04 |
| Hij heeft de Tour wel als doel, maar wilde toch schitteren in de Giro. Liqui heeft natuurlijk ook Nibali en Kreuziger nog rondrijden. |
| Geplaatst door Jan op maandag 3 mei 2010 om 14:18 |
| teambus Vinokourov al gesignaleerd in de buurt van Amsterdam |
| Geplaatst door Fernando Escartín op maandag 3 mei 2010 om 14:22 |
Hahaha, die gaan het druk krijgen met die Italianen. Net als met drugs, die denken gewoon dat dat hier gedoogd wordt en dat je bij zo'n rijdende bus een paar bloedzakken kan ophalen ![]() |
| Geplaatst door Jan op maandag 3 mei 2010 om 14:28 |
| wie z'n tijdritfiets is dit?? |
| Geplaatst door Jan op maandag 3 mei 2010 om 14:32 |
| Bruseghin heeft hekel aan regen |
| Geplaatst door Jan op maandag 3 mei 2010 om 14:33 |
| tijdritfiets Cadel Evans wederom afgekeurd. |
| Geplaatst door F4L op maandag 3 mei 2010 om 22:38 |
| Het is nog wachten op Acqua e Sapone, BMC en Garmin-Slipstream. |
| Geplaatst door skurtsy op dinsdag 4 mei 2010 om 10:43 |
| De Startlijst is volledig bekend, op één renner na. Benieuwd wie AG2R nog gaat oproepen voor nr. 21. |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- woensdag 8 februari
- 22:04 Vijf Nederlanders in Ronde v..
- 18:47 Tom Veelers: "Dit was het ma..
- 17:33 Parcours Ronde van Zwitserla..
- 16:38 Philippe Gilbert: "Ik ben no..
- 16:28 ASO wil Saxo Bank geen Tours..