Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Forum - Wat doen jullie na 17 Oktober ?

Geplaats door zacht op dinsdag 22 september 2009 om 22:53.
17 Oktober wordt de Ronde van Lombardije verreden, de klassieke afsluiting van het wielerseizoen. Daarna wordt het angstig stil tot men in Januari weer opstapt in Australië.
Tussendoor wordt er gepraat over 30 en 32 mm banden, fietswissels, Belgen, Tsjechen, oplopende schema's, skate-offs voor een plek op de skate-off en temporondjes van laag in de 20. Ik praat en kijk mee. En wat doen de andere wielerflitsers ?

Reacties

[1]
Geplaatst door Hakkie2 op dinsdag 22 september 2009 om 22:56
Ik volg het schaatsen, kick af van het wielrennen, begin me in februari voor te bereiden op het nieuwe wielerseizoen en ondertussen is de winterdraft van veloquipe. Volg trouwens het veldrijden helemaal niet, vind ik niets aan.
Geplaatst door achilles op dinsdag 22 september 2009 om 22:59
Naar het veldrijden kijken smiley Vroeger ook naar het baanwielrennen maar ja na Keisse .... smiley
Geplaatst door wtf1500 op dinsdag 22 september 2009 om 23:13
Hee, dit topic vind ik wel de moeite van het inloggen waard. smiley

Alpineskieën vind ik erg gaaf om te zien, maar ik ben geen expert. Veldrijden en schaatsen ook wel, maar zal er meestal niet voor thuisblijven.

Geplaatst door Hermantk op dinsdag 22 september 2009 om 23:34
Eerst rouwen.
Daarna een beetje meehuppelen met voetbal, wat crossen volgen (al zal het dit jaar niet veel spannends opleveren), natuurlijk schaatsen kijken.
Ik denk dat het zo rond de jaarwisseling begint te kriebelen, en zet ik de fiets weer op de tacx of trek ik 4 lagen kleding aan en begin ik aan de voorbereidingsperiode van het nieuwe wielerseizoen om in Maart weer serieus aan de gang te gaan.
Geplaatst door odysseia op woensdag 23 september 2009 om 09:06
Cross kijken, een schitterende sport. En zelf ook elk weekend een veldrit rijden. Bij het schaatsen volg ik eigenlijk alleen nog de 1000 en de 1500 meter, de rest vind ik saai geworden.
Geplaatst door Bettinwel op woensdag 23 september 2009 om 09:20
Racefiets reviseren en bijtrainen op de gereviseerde mountainbike, hardlopen, taibo-en en schaatsen kijken.
Geplaatst door Joop op woensdag 23 september 2009 om 09:35
Lekker sporten en dat is niet eens wielrennen, andere sporten volgen die leuk zijn (dus niet speciaal schaatsen of veldrijden smiley) ontspannen, allemaal mooie feesten vieren die er aan komen, wielernieuws lezen/volgen en op reageren.....

Genoeg te doen en te beleven buiten het wielrennen. dus eigenlijk verder gaan met wat ik al deed, aangezien ik toch niet in een zwart val als er geen wielrennen issmiley
Geplaatst door Mohamed op woensdag 23 september 2009 om 09:39
Voetbal, Veldrijden en Alle sporten die zaterdag/zondag op NOS sport komen zoals Schaatsen etc.
Geplaatst door Joop op woensdag 23 september 2009 om 09:41
Volgens mij wordt er veel voor de tv gehangen op zaterdag en zondag als ik zo lees hier smiley
Geplaatst door F4L op woensdag 23 september 2009 om 09:43
Afkicken
Geplaatst door Ivo1976 op woensdag 23 september 2009 om 09:44
Schaatsen en Veldrijden kunnen mij niet bekoren. Bij schaatsen kan ik de korte afstanden nog wel waarderen, maar als ik Mart in zijn gebreide trui zie zitten dan haak ik af smiley

Ach, in de winter doe ik andere dingen. Ik kijk af en toe een filmpje of speel PCM smiley.

Verder fiets ik zelf gewoon door als het niet te koud/nat/glad is. Warmere kleren aan en gaan op het fietsje.
Geplaatst door Alp op woensdag 23 september 2009 om 09:59
Schaatsen volgen (tot max 1500mtr)
Eind van de winter de Olympische Spelen
Fiets op de Tacx en nog wel wat mountainbiken.
Me bezig houden met politiek, want in maart zijn de gemeenteraadsverkiezingen.
Geplaatst door Onie op woensdag 23 september 2009 om 10:12
Wielerflits blijven volgen. smiley

Verder ben ik een schaatsfan (ook met het oog op de OS smiley ), alhoewel schaatsen mij de laatste jaren wat minder aan het boeien is. Volg niet meer alle WB-wedstrijden alleen EK/WK/OS.

Wat het veldrijden betreft geldt hetzelfde voor als het schaatsen niet alle WB-wedstrijden, alleen WK. Komt mede doordat het nu meer een belgisch onderonsje is geworden met af en toe een verdwaalde tjech.

In de winter mijn conditie op pijl houden en dan het voorjaar inknallen. smiley
Geplaatst door gwk op woensdag 23 september 2009 om 10:16
In ieder geval lekker het schaatsen gaan volgen, WK's en de reste, en af en toe een keertje naar Thialfsmiley Lekker sfeertje daar, beter dan thuis...

Verder natuurlijk de Olympische Winterspelen volgen, het hoogtepunt van het winterseizoen. En als laatste af en toe een keer een veldritwedstrijd/voetbalwedstrijd volgen. En dat is het wel een beetjesmiley
Geplaatst door steef14 op woensdag 23 september 2009 om 10:18
Eerste twee weken depri en rouwen, gelukkig hebben we het veldrijden nog. Vorig jaar kon ik het trouwens niet volhouden tot het einde van het seizoen.

En dit jaar olympische spelen.

ijshockey is daarbij super om te zien. Het wel niet zo hard als in de nhl maar toch mooi om te zien. ( ik vind al die zogenaamde knokpartijen maar niks)
Geplaatst door BambinoDoro op woensdag 23 september 2009 om 10:22
De cross kijken, alleen zal het dit jaar wel anders zijn zonder Lars Boom. Zal nu een wat neutralere kijker worden.
Geplaatst door Popovych op woensdag 23 september 2009 om 10:30
Schaatsen kijken. En Voetbal kijken, en ook zelf voetballen en tijdens regen mij lekker uitleven op mijn Xbox360
Geplaatst door Fernando Escartín op woensdag 23 september 2009 om 11:04
Ik ga zelf maar weer eens het competitie gevoel ervaren. En waar er 1 sport wegvalt, komen er meer voor terug om te volgen.
Geplaatst door xistnc op woensdag 23 september 2009 om 11:33
pfff, dan kom ik eindelijk aan de boekhouding toe van de afgelopen drie jaar smiley
Geplaatst door Koldo op woensdag 23 september 2009 om 12:01
Er blijft genoeg wielernieuws te lezen hier: uitgebreide introducties van ploegen en meer interviews staan in de planning. Ik ga iig gewoon verder met studeren en voetbal en wielrennen wat meer volgen dan andere sporten.
Geplaatst door Joop op woensdag 23 september 2009 om 14:32
Serieus heeft niemand een leven buitenhuis? smiley
Alleen maar kijken en game?smiley
Geplaatst door JJW op woensdag 23 september 2009 om 14:54
Iedereen heeft het over kijken, kijken, kijken.

Na 17 Oktober zijn dit mijn outdooractiviteiten:
- Mountainbiken
- Schaatsen
- Karten

Indoor:
- Schaatsen
- Karten
- Fitnessen

Eigenlijk niet anders dan de rest van het jaar, alleen mountainbike ipv racefiets en schaatsen is in die periode leuker dan aan het begin van het seizoen als het buiten nog niet zo koud is.
Geplaatst door Hermantk op woensdag 23 september 2009 om 19:10
JJW, ik zou graag een mountainbike of veldfiets hebben, maar helaas.

Verder ga ik sowieso wel fietsen bij ca. 5 graden of hoger. En door mijn geweldige schoolvak Beweging, Sport & Maatschappij heb ik gelukkig nog een trainingsdoel.

Verder snap ik trouwens niet waarom niemand 5000 of 10000m schaatsen kijkt? Ik vind dat juist de mooiste afstanden, of is het alleen maar door de heerschappij van Kramer? Op de een of andere manier blijft het me altijd boeien.
Geplaatst door gwk op woensdag 23 september 2009 om 19:17
@Hermantk

Dat vind ik ook hoorsmiley Ik ga er zelfs speciaal heen naar thialf om de 5 of 10km te zien. Gewoon geweldigsmiley Niets saais aan!
Geplaatst door droebelde op woensdag 23 september 2009 om 19:20
schaatsen en voetbal kijken, en natuurlijk veldrijden, en wwesmiley
Geplaatst door lemmens op woensdag 23 september 2009 om 19:34
Veldrijden en nog wat andere sporten die mij interesseren volgen, geen schaatsen smiley. Zelf mountainbiken en fietsen op de weg, en voor de rest zal het schooljaar wel druk genoeg zijn denk ik.
Geplaatst door Hakkie2 op woensdag 23 september 2009 om 19:37
@Hermantk: die heerschappij van Kramer is bij mij echt niet de reden, ik vind het al jaren de mooiste afstanden.
Geplaatst door marten94 op woensdag 23 september 2009 om 19:57
The same as droebelde. In de winter ben ik nogal lui. In de zomer trouwens ook vaak.
Geplaatst door wtf1500 op woensdag 23 september 2009 om 20:41
droebelde,

ww? In de fietswereld staat dat voor weightweenie.
Dat kost bakken vol geld, dan kan je beter niet wwe. smiley
Geplaatst door Jan op woensdag 23 september 2009 om 21:41
vergaderen voor 3juli.
en trainen voor marathon 6december.
Geplaatst door niborzerrop op woensdag 23 september 2009 om 21:48
Waarschijnlijk wat meer (proberen te) doen voor school, veel veldrijden kijken, hopelijk veel wielerberichten kunnen schrijven, af en toe 's PCMen. Dat zal het zo ongeveer wel zijn.
Geplaatst door Koldo op woensdag 23 september 2009 om 22:31
Ik kan nou niet zeggen dat er een verschil is tussen mijn leven in het wielerseizoen en erna. Hoogstens sport ik iets minder.
Geplaatst door tristania op woensdag 23 september 2009 om 23:07
Eerst treuren. Dan dromen over het nieuwe wegseizoen. Hoe mooi het allemaal weer gaat wordensmiley
Het veldrijden volgen en natuurlijk ook voetbal. Met het schaatsen heb ik het een beetje gehad wegens overexposure. Al die wereldbekerwijdstrijden. Heb wel zin in de Winterspelen.
Geplaatst door tor1to op donderdag 24 september 2009 om 07:43
Ik begin met rouwverwerking, dan krijg ik het druk met de studie tot half januari wanneer mijn tentamens afgelopen zijn. Dan ga ik vier weken spinnen tot half februari en dan spring ik met een paar lagen kleding weer op de fiets.
Geplaatst door Hakkie2 op donderdag 24 september 2009 om 09:40
Voor de mensen die het echt niet kunnen missen:

18 okt: Chrono des Nations – Les Herbiers
25 okt: Japan Cup
10 - 18 nov: Ronde van Hainan (China)
14 - 28 dec: Ronde van Costa Rica

En dan begint in januari de NK in Australië en de Tour Down Under weer.
Geplaatst door Verweggistan op donderdag 24 september 2009 om 19:28
Na 17 oktober? Misschien eens een keer serieus hard aan de slag met m'n studie.
Geplaatst door abdel1991 op donderdag 24 september 2009 om 19:30
na 17 oktober ben ik tot midden januari een feestje vieren dat cunego zowel wereldkampioen als maarliefst 4x lombardije heeft gewonnen smiley
Geplaatst door Koldo op donderdag 24 september 2009 om 19:38
En aan het dromen dat Vino de Tour 2010 wint?
Geplaatst door abdel1991 op donderdag 24 september 2009 om 23:13
nee, dat nog net niet maar hij won ondertussen wel milaan-san remo,parijs-nice,AGR,WP,LBL en 2e in de giro achter cunego smiley
Geplaatst door stoemper op vrijdag 25 september 2009 om 17:21
Ik blijf gewoon veel fietsen, maar dan wel op de mountainbikesmiley
Geplaatst door oscar freire op vrijdag 25 september 2009 om 20:15
Schaatsen kijken en dan op naar volgend jaar
[1]