Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Forum - garate

Geplaats door mcfranklin op vrijdag 18 september 2009 om 19:50.
Hej jongens,

Jullie net ook het interview met gesink gezien? Ik vond het mooi dat toen hij totaal uitgeput over de streep kwam Garate zich troostend over hem ontfermen (armpje om hem heen enz.) Ik begin langzamerhand steeds meer respect voor Garate te krijgen. Natuurlijk, een ritzege op de Mont Ventoux, dat alleen al zou je genoeg credits moeten geven, maar ik vind hem deze ronde toch ook als knecht zeer overtuigend, en blijkbaar ook op persoonlijk vlak!

wat vinden jullie?

Reacties

[1]
Geplaatst door mcfranklin op vrijdag 18 september 2009 om 19:51
correctie ontfermen moet ontfermde zijn
Geplaatst door xistnc op vrijdag 18 september 2009 om 20:22
Niet gezien. Stond Garate op een trapje?

Ja, Garate is in mijn achting gestegen, niet persé alleen vanwege zijn overwinning op de Ventoux. En iemand moet de rol van Flecha overnemen volgend jaar...

Maar toch hoop ik op negen NL-Rabo's aan het vertrek in Rotterdam smiley
Geplaatst door lekke band op vrijdag 18 september 2009 om 20:33
Garate heeft dit jaar laten zien een heel waardevolle renner te zijn die zich volledig voor het team wil inzetten. Een betrouwbare knecht dus met de capaciteiten om ook af en toe voor zijn eigen kans te gaan (etappe naar de Mont Ventoux). En bergop gaat hij misschien niet zolang mee als velen dachten dat hij zou (moeten) kunnen maar mijns inziens compenseert hij dat dit jaar door zijn enorme inzet voor de hele ploeg.
Geplaatst door Geronimo op vrijdag 18 september 2009 om 20:42
Ik denk niet dat er iemand is die Garaté nog steeds een slechte aankoop vind, zoals ik dat vond. Verder sluit ik me aan bij lekke band.
Geplaatst door Ivo1976 op vrijdag 18 september 2009 om 20:47
Tja Garate...

Ik heb hem dit seizoen een aantal keren vervloekt, omdat hij totaal onzichtbaar was of omdat hij ondermaats presteerde. Maar hij was ook een aantal keren geniaal, de perfecte vooruitgeschoven man, en dan nog die etappe naar de Ventoux die een abominabel slechte Tour van Rabo nog een beetje goed maakte.

Zoals je een goede wijn moet leren waarderen is het blijkbaar ook met Garate.
Geplaatst door Henki op vrijdag 18 september 2009 om 21:28
Zeer goede knecht. Ook met verstand van de koers en veel ervaring in het peleton. Wat mij betreft een prima gozer die volgend jaar Gesink en Menchov ( of wie dan ook ) bij mag staan in de tour.
Geplaatst door stoemper op vrijdag 18 september 2009 om 22:31
Hij doet het zeker niet slecht en ik vind het een goede man om in de ploeg te hebben, maar als meesterknecht vind ik hem niet goed genoeg. Daarvoor gaat hij bergop niet lang genoeg mee. Als je met Gesink grote rondes wil winnen moet je toch iemand hebben die je langer bij kan staan...
Geplaatst door Koldo op vrijdag 18 september 2009 om 23:52
Het is een goede knecht, maar ik heb toch het idee dat hij beter kan. Over het algemeen zijn klimmers/ronderenners op zijn leeftijd (33) nog redelijk top. Maar hij werd in 2002 4e in de Giro, in 2005 5e en in 2006 7e (+bergtrui). Dan moet je toch meer kunnen dan alleen 'een betrouwbare knecht' zijn? Daarom vind ik het feit of hij een goede aankoop is afhangen van waar hij staat op de salarisschaal in de ploeg.
Geplaatst door montventoux op zaterdag 19 september 2009 om 02:42
Alle lof voor mijn adoptierenner (zowel ver voor, als ook tíjdens de tour en ook nu tijdens de vuelta).

Ik denk trouwens ook dat hij beter kan. De Tour was in eerste instantie een domper: het hele jaar richten op het ondersteunen van je kopman, vervolgens is je kopman op en allesbehalve scherp. Hopelijk zit hij volgend seizoen beter in zijn rol. Gesink blijkt over een killersmentaliteit te beschikken. Daar wil Garaté nog harder voor werken.
Geplaatst door Fernando Escartín op zaterdag 19 september 2009 om 15:29
Contractverlenging voor Juanma, mede op voorspraak van Robert Gesink. En hij verdiend het ook wel. Alleen jammer dat zijn tijdrit niet wat beter is.
[1]