Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - oortjes
Geplaats door gibofan op maandag 27 oktober 2008 om 10:42.
Ik merkte dat veel mensen hier nogal oortjeshaters zijn. Renners zouden niet kunnen nadenken met die dingen in hun oren.
Maar hoezo zouden ze met oortjes in niet kunnen nadenken? Hoe moet je nadenken en goede beslissingen nemen als je weinig informatie hebt?
Waarom een open systeem als je met je ploegleider zou kunnen afspreken voor welke obstakels je wel en niet wilt worden gewaarschuwd.
Als een renner met oortje in zich laat dirigeren door de ploegleider, gebeurt dat dan niet zonder oortje? Dat die voor de start al een boel informatie krijgt?
Hoezo zou het vervalsing in de hand kunnen werken? Ik denk niet dat er meer wordt vals gespeeld door de oortjes. Er zijn genoeg manieren om vals te spelen en te communiceren.
Voor lekke banden etc is het ook goed om alvast door te kunnen geven. Net als wat je nodig hebt aan bidons als je het komt ophalen bijvoorbeeld.
Ik ben een voorstander van oortjes. De renners zelf moeten de informatie hebben in de koers om hun beslissingen te nemen. Zonder oortjes zouden alle volgers weten wat de renners zouden kunnen/moeten doen, behalve zij zelf.
Mensen als Ducrot kunnen wel steeds roepen dat de oortjes de schuld zijn van alles, maar dat er bijvoorbeeld verdedigend/afwachtend wordt gereden is niet te wijten aan de oortjes. Dat is gewoon de tactiek van de ploegen.
Reacties
| Geplaatst door Koldo op maandag 27 oktober 2008 om 12:55 |
| Maar... de tactiek van de ploegen is zo allesbepalend dòòr de oortjes. Hierdoor is alles veel centraler. Ik vind dat er voor beide kanten wat te zeggen valt. Als de oortjes nu verboden zouden worden zal men er over een tijdje toch weer om smeken. |
| Geplaatst door gibofan op maandag 27 oktober 2008 om 14:50 |
| Ik denk dat veel mensen vinden dat er de laatste 5 a 10 jaar verdedigender en afwachtender wordt gereden dan 10 a 20 jaar geleden. Komt dat dan door de oortjes? Ik denk dat het wielrennen ook een stuk sneller is geworden, waardoor schuilen in het peloton meer loont. Bovendien zijn de ploegen in de breedte veel sterker geworden, waardoor de knechten langer meegaan. Die dingen zijn van grotere invloed dan de oortjes lijkt me. De oortjes kunnen ook belangrijk zijn voor een offensieve tactiek. Toen Popovych vorig jaar in de tour vooruit reed over de Galibier, was het voor Contador zaak om niet te vroeg en niet te laat te demarreren. Als hij heel laat zou demarreren, zou hij natuurlijk slechts een kleine voorsprong kunnen opbouwen. Maar als hij te vroeg zou demarreren, was hij misschien een paar kilometer onder de top al bij Popovych gekomen, en had hij hem gelost als hij in zijn tempo was doorgereden. En dan had hij in zijn eentje die lange afdaling moeten rijden. Het was mede aan de oortjes te danken dat Contador toen op het juiste moment demarreerde en dat hij op de top Popovych tegenkwam. |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- maandag 21 mei
- 10:36 Bruyneel niet blij met opgav..
- 10:09 Voorbeschouwing: Ronde van B..
- 07:38 Gesink: "Streep getrokken on..
- zondag 20 mei
- 23:16 Kelderman winnaar jongerentr..