Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Vacansoleil en Skill
Geplaats door tristania op zaterdag 25 oktober 2008 om 03:22.
Iedereen heeft het uiterard over Rabobank. En terecht. Ben uit de jaren 80 en 90. Meerdere nederlandse ploegen die een rol speelden. Mijn vraag aan jullie is wat verwachten jullie van Vacansoleil en Skill volgend jaar.
Skill heeft zo te zien een paar Janppanners ingeruild voor jonge Franse renners en een talentvolle renner uit Duitsland en belgié. En nog 2 Nederlanders, Eltink en Koen de Kort. Ben benieuwd wat ze gaan presteren volgend jaar. Enige jammere vind ik dat ze niet wat bekendere renners hebben aangetrokken en nog wat afgevalen Nederlanders of Talenten uit Nederland de kans hebben gegeven.
En dan Vacansoleil. Tja, Leukemans, Traksel en L'hotelerie zijn subtoppers. Maar wie kent de rest? Wie gaan het in die ploeg maken?
Reacties
| Geplaatst door F4L op zaterdag 25 oktober 2008 om 11:51 |
| Ik verwacht toch wel wat van beide eigenlijk. Skil-Shimano heeft toch wel een reputatie opgebouwd met aanvallend rijden, en met Eltink hebben ze wel een man voor de wat kleinere koersen. Van Vacansoleil verwacht ik ook wel wat, zij hebben met Lhotellerie een goede aankoop gedaan waardoor ze misschien zelfs mogen gaan starten in Parijs-Nice o.i.d.. Een andere man die in de gaat moeten worden gehouden is Wout Poels, die won ook de Vuelta a Leon en kan aardig klimmen. Ik wacht het in ieder geval af |
| Geplaatst door Koldo op zaterdag 25 oktober 2008 om 13:50 |
| Vacansoleil gaat het wat mij betreft nog beter dan Skil doen in de voorjaarsklassiekers. En het is dus Skil en niet Skill, al wil ik daarmee niet zeggen dat de renners daar geen skills hebben. |
| Geplaatst door jaja op zaterdag 25 oktober 2008 om 14:28 |
| Skil, die hebben een leuke ploeg. Met de franse renners zeker kans op mooie franse koersen (parijs-nice). Maar ook ik had nog wel een wat grotere naam verwacht en gehoopt. De Kort vind ik wel een goede "aankoop". Vacansoleil. Ik denk dat Leukemans een zeer goede zet is. Is een zeer goede renner, echter hoop ik dat ze geen problemen krijgen door hem in de ploeg te krijgen. Is op papier een dopingzondaar (al dan niet terecht), weet niet hoe organisatoren hier tegen aankijken. Grootste feit is wel dat het een zeer goede zaak is dat er 2 pro-continentalploegen zijn voor Nederland. Echter moet er nog meer Nederlandse inbreng komen. Skil heeft een europese tak en een Aziatische geloof ik, dus er zijn nog zeker wel jappanners ed. alleen rijden die een ander programma. |
| Geplaatst door tristania op vrijdag 16 januari 2009 om 02:28 |
| Dankzij Vacansoleil en Skill heb ik toch zin in nieuwe seizoen. Tuurlijk rijden bij Rabo goede ploegen maar ben toch benieuwd hoe bv bij Skill de Kort en Eltink het gaan doen en zeker ook hoe Veelers, Timmer en Van Hummel het gaan doen. Timmer had een minder seizoen maar bij Skill moeten ze gewoon lekker aanvallend blijven rijden. Bij Vacansoleil rijden een aantal onbekende Nederlanders. Paat oudere en jongere debutanten. Groen, Honig Westra, Mol en Hoogerland. Laat er 2 doorbreken dan is het helemaal geslaagd. En dan de geruchten die gaan in welke koersen ze mogen rijden. Hoop dat zowel Skil en Vacansoleil een grote ronde mogen rijden en al komen ze dan op laatst maar met 3 renners aan, maar ze doen dan zobveel ervaring op en in 2010 zijn ze dan zoveel sterker. Ja, laat het seizoen maar beginnen. Rabo gecalculeerd rijden, en Skil en Vacansoleil in de aanvaal. Hup Holland hul. |
| Geplaatst door jaja op vrijdag 16 januari 2009 om 09:17 |
| Ik denk dat skil ook beter gaat rijden door de komst van Vacansoleil. Die moeten zich nu ook meer gaan profileren. Allemaal vechten voor persaandacht. Beide hebben een mooie ploeg. Mooi is dat er nu een groot opvangnet is voor renners die bij rabobank geen kans krijgen. |
| Geplaatst door droebelde op zaterdag 24 januari 2009 om 12:10 |
| Skil-Shimano heeft forse kans dat ze de Giro gaan rijden. Ze missen alleen een echte ronderenner. Natuurlijk rijden wel 2 renners mee die aardig kunnen klimmen en ook wel tijdrijden(Theo Eltink, Fumiyuki Beppu). Vacansoleil gaat het maken in de Benelux Tour. Zoals het parcours der tot nu toe uitziet hebben ze grote kans om met Bobbie Traksel te winnen. |
| Geplaatst door Merlijn op woensdag 25 februari 2009 om 18:06 |
| Ik verwacht van Skill niet zo gek veel, ze zijn er niet echt veel sterker op geworden, ja in de breedte zegt men dan.... Vacansolei staat er volgens mij wat beter op, die hebben met een zeer gretige Leukemans een potienteel winnaar van b.v. de Amstel Gold, Brabantse Pijl en meer van dat moois in huis. Verder denk ik dat ook een Thomas Dekker mooie dingen gaat laten zien bij zijn nieuwe werkgever. Het is zonder meer goed wanneer er meer Nederlandse renners bij verschillende teams rijden, zo mogen/kunnen zij ook eerder voor eigen kans gaan...? |
| Geplaatst door h. meesters op vrijdag 27 februari 2009 om 15:56 |
| Vacancesoleil, mijn ploeg. Binnenkort hoop ik een belangrijke wedstrijd mee te maken in de"wagen". Zij worden de 2e ploeg van NL. Ik hoop in ierder geval dat ze succes gaan boeken. Ik denk dat dat gaat lukken in de klassiekers die net beneden de A staus liggen(E-3 prijs, Brabantse Pijl, Dwars door Vlaanderen e.d.). |
| Geplaatst door Sloffey op vrijdag 27 februari 2009 om 16:15 |
| Vacansoleil is naar mijn mening nu al de 2e ploeg van Nederland. Ze zijn vele malen sterker dan skill die naar mijn mening weinig renners hebben di echte resultatenkunnen neerzetten. Ook moet skill eigenlijk van die aziaten af want die presteren ook niet bijster veel. Vacansoleil gaat mooie zeges en ereplaatsen behalen dit jaar |
| Geplaatst door Hakkie2 op zaterdag 28 februari 2009 om 10:53 |
| Je mist in het rijtje met renners van Vacansoleil toch de wat mij betreft misschien wel beste renners van die ploeg: Bozic (sprint en klassiekers) en Carrara, die top 10/15 zou kunnen rijden in een ronde als de Giro. Ik verwacht veel van Vacansoleil, vind het alleen jammer dat al hun toppers buitenlanders zijn, op Traksel na. Maar dat komt omdat alle goede Nederlandse renners al vast lagen. Rabobank heeft er met zijn 2 teams natuurlijk al een heleboel. Ik denk dat als ze dit seizoen goed presteren er best talenten zullen overstappen van het 2e team van Rabobank. Skil is denk ik zeker niet sterker geworden dit seizoen, nu L'Hotellerie verdwenen is. Verwacht wel dat ze dit keer voor het eerst een grote ronde gaan rijden en ben benieuwd hoe ze dat gaan doen. Renners als Veelers en Van Hummel moeten toch wel wat kleine successen kunnen halen in de sprints in kleinere rondes. Beppu, de Kort en Eltink zullen denk ik verder vooral in beeld rijden, van de rest heb ik eigenlijk niet echt grote verwachtingen. Maar ze kunnen voor een grote ronde best een leuke ploeg op stellen met Eltink, van Hummel, Veelers, de Kort, Beppu, Goesinnen, Hupond, Rooijakkers en Wagner. Veel aanvallen is dan de boodschap. |
| Geplaatst door Slick op zaterdag 28 februari 2009 om 18:47 |
| Ik denk dat Vacansoleil meer gaat laten zien dan Skil, die in mijn ogen (Skil dus) te weinig hebben binnengehaald aan "grote" renners. Wellicht dat er uitzonderingen zullen zijn aan het einde van dit jaar, maar op dit moment gewoon te weinig aandacht en klasse. Eltink en Beppu toch ook niet de allerbeste hoor, leuke rijders voor een etappe overwinning en Eltink wellicht nog voor Amstel o.i.d. (wat wellicht nog te zwaar voor hem zal zijn) maar verras me zou ik zeggen. Vacansoleil inderdaad met Bozic en Carrara prima coureurs die zeker met de nodige ambitie wat kunnen winnen dit jaar! Traksel is altijd een taaie en niet te onderschatten. Leukemans weet ik nog niet, moet ik nog zien wat die kan na zijn schorsing... Hoogerland ja mijn maat gaat in de RvV zeker zijn best doen om met de besten omhoog te rijden (en omlaag) dus die gaan we zeker nog zien dit jaar, ook met aanvallen vroeg in de koers..gegarandeerd! Westra ook een klant voor mooie ontsnapping en ontplooiing dit jaar. Al met al goede kansen voor de mannen zeker nu (zoals men zegt: "het nieuwe wielrennen weer leven ingeblazen is".) Al die andere renners als Lhottelerie, Honig, Groen, Mol etc. moet ik nog even afwachten, die Lhottelerie in ieder geval is als een radijs gegroeid maar moet mij nu nog echt overhalen! Al met al verras me en ik zal bij elke grote koers aanwezig zijn (danwel voor als achter de schermen ) |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- maandag 21 mei
- 10:36 Bruyneel niet blij met opgav..
- 10:09 Voorbeschouwing: Ronde van B..
- 07:38 Gesink: "Streep getrokken on..
- zondag 20 mei
- 23:16 Kelderman winnaar jongerentr..