Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Forum - Support je Vuelta-favoriet

Geplaats door Koldo op zondag 30 augustus 2009 om 15:43.
In het vorige topic hebben heel wat leden hun persoonlijke Vuelta-favoriet geadopteerd. Het is de bedoeling dat je in dit topic de overige leden informeert over de prestaties, doelen en diepste gevoelens van jouw idool.

Reacties

1 [2]
Geplaatst door abdel1991 op dinsdag 1 september 2009 om 18:04
het is werkelijk ONGELOOFELIJK maar mijn renner Cunego lag vandaag geen enkele keer op de grond dat is volgens mij in dit soort etappes de eerste keer ooit dat hij niet ligt, gaat het dan toch een keer gebeuren een ronde zonder pech.....
Geplaatst door Verweggistan op dinsdag 1 september 2009 om 18:42
Olivier Bonnaire zat, slim als hij is, niet voorin bij die gevaarlijke rotonde, als een van de laatste van het peloton reed hij op die rotonde af, laverend tussen gevallen renners door kon hij helaas geen aansluiting meer vinden bij de koplopers, een elfde plaats al laatste van het eerste achtervolgende groepje was vandaag het hoogst haalbare. Belangrijker is dat hij er vandaag, als een van de weinigen van het peloton, niet bij lag vandaag.
Geplaatst door Koldo op dinsdag 1 september 2009 om 18:42
De ook vandaag weer fabelachtig fietsende Jesus Rosendo Prado wist als geen ander hoe de vallende kluwen renners voor hem te ontwijken, op de fiets te blijven zitten en naar de finish te rijden. Niet nadat hij had gecontroleerd of er geen gewonde ploeggenoten waren natuurlijk. Vervolgens deed hij uit respect voor de gevallenen niet mee voor de overwinning, anders had Greipel zijn handen nooit de lucht in kunnen steken. In Spanje kunnen we een alleen maar sterkere Rosendo verwachten, want een eigen publiek maakt bijzondere krachten los. Ja, u leest het goed, hij kan nóg beter. Tja, je hebt renners, je hebt toprenners en je hebt Jesus (ter informatie: spreek uit 'Cheesoes' met klemtoon op laatste lettergreep). Vamos a la España!
Geplaatst door Verweggistan op dinsdag 1 september 2009 om 19:37
Koldo, nu begin je toch een beetje te overdrijven; er is maar een renner die met kop en schouders boven de rest, ja zelf boven Olivier Bonnaire uitstijgt, iemand die zo goed is dat hij zelfs niet eens meedoet om de rest ook nog een kans te geven en dat is Marco Lippuner.
Geplaatst door Koldo op dinsdag 1 september 2009 om 19:43
Je hebt gelijk Verweggistan, ik heb mijn zin niet afgemaakt. Hierbij de volledige zin: Tja, je hebt renners, je hebt toprenners en je hebt Jesus, maar de beste van allen is Marco Lippuner.
Geplaatst door marten94 op dinsdag 1 september 2009 om 20:37
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat mijn adoptierenner Hoogerland de veroorzaker was van de val. Ik wil namens mijn renner zijn spijt betuigen aan de slachtoffers en ik zal ervoor zorgen dat hij nooit meer zulke rare fratsen uithaalt.
Geplaatst door Verweggistan op dinsdag 1 september 2009 om 20:39
Volgens mij was het Marcato, is wel logischer dan Hoogerland om daar te zitten op minder dan 3km.En Marcato kwam al laatste over de streep.
Geplaatst door marten94 op dinsdag 1 september 2009 om 20:41
Ik dacht dat Hoogerland Marcato, Bozic en Leukemans in zijn val meenam.

Ik weet dat mijn vorige stukje niet echt supporterend is maar goed, dit moet ook eens kunnen.
Geplaatst door gwk op dinsdag 1 september 2009 om 21:56
Ik heb een vreselijke dag beleefd en lag in de grote valpartij. Waarschijnlijk heb ik wat gebroken en is het einde vuelta voor mijsmileysmiley Kiserlovski kheb van je genoten deze paar dagen maar helaas is het voorbij. Veel beterschap verder!!
Geplaatst door Ivo1976 op dinsdag 1 september 2009 om 22:31
De beste man van de rustdag wordt Karsten Kroon!
Karsten Kroon Rustdagkampioen!
Geplaatst door oscar freire op woensdag 2 september 2009 om 16:00
Paul Martens werd gisteren 87 en staat 74 in het Algemeen Klassement
Geplaatst door Noppes op donderdag 3 september 2009 om 00:33
Matthias Russ heeft zich zoals het een echte topper betaamd zich de eerste vier dagen compleet verstopt door geen enkele keer in de top honderd te eindigen. Hulde!
Volgens zijn (natuurlijk, zou ik haast zeggen) onder de indruk zijnde ploegmaats gaat der immer symphatische Matthias in etappe vijf een stevige fundering leggen onder zijn (voor niet kenners) ongekende vuelta zege!
Geplaatst door marten94 op donderdag 3 september 2009 om 17:03
Weinig aanmoedigingen vandaag.

Ik hoop dat Hoogerland zijn steigende lijn in het AK kan doorzetten. Misschien met een etappezege? Waarom niet. Johnny you are the best!
Geplaatst door lnnrt op donderdag 3 september 2009 om 17:07
Mijn renner, Francis de Greef, is zich lekker aan het sparen voor zondag!
Geplaatst door gwk op donderdag 3 september 2009 om 17:12
Officieel kan ik hem niet meer aanmoedigen, maar toch. Ik weet het zeker, ze wilden je eergisteren expres uitschakelen zodat je kansloos was voor de eindoverwinning in de Vuelta. Maar volgend jaar sta je er weer Kiserlovski dat is wel zeker, nu maar eerst weer beter worden en dan laat je iederen je hielen(lees: banden) zien. Dat is natuurlijk wel duidelijk voor iedereen. Come on Kiserlovski, ik weet hoe erg het is om nu in het ziekenhuis te liggen, en je collega's te zien rijden. Maar je wordt er alleen maar beter van! GO GO KISI
Geplaatst door Rikkey op vrijdag 4 september 2009 om 18:13
JA hoor mijn Bozic. Wat een HELD _0_
Geplaatst door noyelje op vrijdag 4 september 2009 om 18:52
Eventjes het rijtje van mijn Pacheco Torres overlopen:
rit 2: 17e
rit 3: 12e
rit 4: gevallen
rit 5: 10e
rit 6: 16e

Met andere woorden. Pacheco Torres verdient de
blauw-wit-paars-bruin-geel-rood-groen-gestreepte bolletjestrui voor méést constante renner!
Geplaatst door Onie op vrijdag 4 september 2009 om 18:54
@noyelje; in rit 4 een uitschieter. smiley
Geplaatst door Onie op vrijdag 4 september 2009 om 18:56
"Mijn" Xavier Tondo Volpini; is geen sprinter, is geen tijdrijder en ook niet de klassementsman die op het podium eindigt, morgen top 50 in de tijdrit en dan zondag zal hij eens uit zijn spaanse sloffen schieten en de rest het nakijken geven. smiley
Geplaatst door Slick op vrijdag 4 september 2009 om 19:40
Marten94, je doet het uitstekend! Een hart onder de riem steken voor Johnny kan hij wel gebruiken smiley
Ondanks dat hij de veroorzaker was van de valpartij...Toont zijn lef in ieder geval wel !!
Geplaatst door F4L op vrijdag 4 september 2009 om 21:07
Ik durf geen uitslagen van mijn adoptierenner neer te zetten 172e is zijn beste uitslag deze Vuelta.
Geplaatst door marten94 op vrijdag 4 september 2009 om 22:33
@ Slick: Bedankt

Johnny, het spijt me dat ik je niet heb kunnen aanmoedigen, maar ik begrijp uit de herhaling dat je fantastisch hebt gereden, het helaas niet hebt af kunnen maken, maar jij was de springplank voor Bozic om een prachtige spurt af te leveren!
Geplaatst door vdbke op vrijdag 4 september 2009 om 22:57
Christian (Kneesje voor de vrienden) heeft zich in het eerste luik van de ronde heel goed voorin gehandhaafd... (lees: hij heeft nergens onnodig tijd verloren)
Mits een goede tijdrit weet ik zeker dat hij er een ritje zal uitpikken en ieder zal verbazen!!
aan Christian: Viel Erfolg und jetzt geht's los! smiley
Geplaatst door gibofan op maandag 7 september 2009 om 14:18
Barredo,

Laat geadopteerd, vroeg vertrokken.
Met die slechte start van de "built-for-Spain-not-designed-for-rain start ramp" begon je Vuelta al niet lekker. Losgerukt uit je vertrouwde omgeving gleed je verweesd de eerste meters van je Vuelta over het gladde geval ver van het zonnige Spanje. Ik nam je onder mijn hoede, maar keek ogenschijnlijk niet naar je om.

Ik wilde al mijn aanmoedigingen inzetten voor morgen. Met dat klimmetje op ~10km voor de meet zou je vast in een vluchtersgroepje kans hebben op een mooi resultaat. Een mooie Barredo-etappe, een eventuele ritzege gloorde, als veel meezat.

Helaas gooien maagproblemen vandaag roet in het eten. (Wat wel het een en ander verklaart.)

Spijtig. Toch wil ik je nog een keer heel hard supporteren:

Hop Barredo! Venga! Venga! Moge je toch een plaatsje weten te bemachtigen in de sterke Spaanse WK-selectie en laat ze dan maar wat zien in Mendrisio.
Geplaatst door Fernando Escartín op maandag 7 september 2009 om 14:24
Rein Taaramae heeft eindelijk zijn credo; rünnakud! ten gelde gemaakt. Gisteren heeft hij iedereen zand in de ogen gestrooid door bij de leiderstrui te blijven zitten. Naar blijkt had hij zich enigzins vergist en was hij al verbaasd dat hij zo makkelijk bij de leider kon blijven. Vandaag heeft hij besloten van voren te rijden en met een ultieme ontsnapping de achtervolgende groep voor te blijven met een minimale, doch voldoende voorsprong van enkele luttele seconden. Sanchez zal hem in de afdaling net niet bij kunnen halen, waardoor Rein zijn 1e etappewinst in een grote ronde zal gaan pakken.

Hop Rein!
Geplaatst door F4L op maandag 7 september 2009 om 20:49
Alberto, Alberto wat een prestatie heb je vandaag geleverd. Je bent maar liefst 68e geworden, voor het eerst in de top 100 deze Vuelta, met deze stijgende lijn zal je zelfs nog een etappe winnen.
Geplaatst door Geronimo op maandag 7 september 2009 om 20:53
De stijgende lijn heeft zich ingezet voor Remy: vandaag 169ste op 10'45'' waarmee hij wel een klepper als Rinaldo Nocentini ver achter zich laat (184ste op 13'39'') Go Remy Go Remy !
Geplaatst door marijeh op dinsdag 8 september 2009 om 18:02
Jaaaaa Simon heeft vandaag gewonnen. Van harte proficiat. Hoopte echt dat hij zou winnen. Ik vind dat hij slim heeft gereden.
Geplaatst door stoemper op dinsdag 8 september 2009 om 18:03
Ein enorme domper vor Thomas und vor sein trouwste supporter hier auf WielerFlits. Thomas ist namelijk niet mehr aan de start verschenen, und dat tut pijn. Aber in paniek raken heeft auch geen zin, weil Thomas nog nicht klaar is mit sein seizoen. Nach de Vuelta volgt namelijk noch het WK und die Italiaanse eendagskoersen. Ich twijfel er nicht an dat Thomas sich da gaat laten gelden! Er heeft immers schon bewezen dat hij gut mee kan in de heuvelklassieker und de motivatie ist zeker aanwezig.

Beterschap Thomas, ein supporter wie ik blijft sein held auch in tijden von tegenspoed trouw. Alles Thomas Rohregger, hurra!
Geplaatst door niborzerrop op dinsdag 8 september 2009 om 19:12
Ondanks het feit dat hij de wind van voren kreeg op een of ander wielerforum in Nederland (zwakke prestaties in de afgelopen dagen), heeft Jakob Fuglsang vandaag bewezen mentaal weerbaar te zijn door het hazepad te kiezen. Hij wou koste wat het kost de criticasters de mond snoeren door zich vandaag te laten zien. Ook toonde hij zijn goodwill aan datzelfde forum door in de slotfase zich resoluut op kop te zetten voor zijn Nederlandse ploegmaat, die op de slotklim helaas niet meer in beeld kwam. Desondanks mocht hij tot op het einde dromen van een ritzege tijdens zijn debuut in een grote ronde, en dat als enige Europeaan bij het voorste kwartet. In de sprint verzekerde hij zich van een podiumplaats, zij het op de laagste trede.

Ik zou zeggen Jakob, geef alles wat je hebt,
koers slim, doordacht en leep.
Ook al ben je helemaal leeggereden,
straks ben je als eerste aan de streep!
Geplaatst door montventoux op dinsdag 8 september 2009 om 19:16
Juanma komt steeds beter in vorm. Vandaag -om de benen te testen- mee in een ontsnapping. Ik geef hem een goede kans in de laatste bergetappes (mochten de klassementsmannen hem e.e.a. gunnen. Zo niet dan is zijn steun aan Gesink al voldoende....
Geplaatst door Puerto op woensdag 9 september 2009 om 15:12
Meneer Kessiakoff laat zich (eindelijk) is van voren tonen, hij is alert bij de bergprijs van 1e categorie en pakt daar zijn eerste bergpunten. Nou Fredrik zet die goede lijn zo door smiley.

'Du kan Fredrik'
Geplaatst door Koldo op dinsdag 15 september 2009 om 17:24
Ik kom uit school, schakel net de tv aan en welke Held zie ik in zijn eentje voor het peloton uitfietsen? Jawel, Jesus Rosendo Prado. _0_
Geplaatst door gibofan op woensdag 16 september 2009 om 17:11
Quote:
Geplaatst door gibofan op maandag 7 september 2009 om 14:18 E
Barredo,

(...)

Toch wil ik je nog een keer heel hard supporteren:

Hop Barredo! Venga! Venga! Moge je toch een plaatsje weten te bemachtigen in de sterke Spaanse WK-selectie en laat ze dan maar wat zien in Mendrisio.

Het werkt! smiley

Uit het nieuws:
Quote:
Bondscoach Jose Luis dos Santos heeft de laatste twee namen van de Spaanse selectie voor het WK bekend gemaakt. Carlos Barredo (Quick Step) en Juan Jose Cobo (Fuji-Servetto) zijn de gelukkigen. De twee zullen in Mendrisio waarschijnlijk moeten knechten voor de kopmannen Samuel Sanchez, Alejandro Valverde en Oscar Freire.

Definitieve selectie wegwedstrijd elite
Oscar Freire (Rabobank), Juan Manuel Garate (Rabobank), Alejandro Valverde (Caisse d'Epargne), Joaquim Rodriguez (Caisse d'Epargne), Dani Moreno (Caisse d'Epargne), Carlos Barredo (Quick Step), Samuel Sanchez (Euskaltel), Juan Jose Cobo (Fuji Servetto) en Ruben Plaza (Liberty Seguros)

Go Barredo, go! smiley
Geplaatst door noyelje op woensdag 16 september 2009 om 21:33
Eventjes het rijtje van mijn Pacheco Torres verder overlopen:
rit 1: 78e
rit 2: 17e
rit 3: 12e
rit 4: gevallen
rit 5: 10e
rit 6: 16e
rit 7: 116e
rit 8: 163e
rit 9: 147e
rit 10:136e
rit 11:165e
rit 12: 109e
rit 13: 137e
rit 14: 95e
rit 15: 33e
rit 16: 5e
rit17: 5e

Betrouwbare renner dus in de spurtersetappes, al is het maar voor de verre ereplaatsen. Maar als eerder onbekende spurter vind ik dit toch een hele prestatie.
Geplaatst door noyelje op donderdag 17 september 2009 om 21:33
Pachecco als eerste topspurter aangekomen vandaag.
35e!
Geplaatst door stoemper op donderdag 17 september 2009 om 21:38
@ noyelje: Breschel vergeten?
Geplaatst door Onie op vrijdag 18 september 2009 om 10:19
Tja, ik kan mijn adoptierenner niet meer aanmoedigen, hij is opgestapt omdat hij de andere wielrenners niet voor schut wilde zetten door alle etappe's in de laatste week te winnen. smiley

edit; dan heb ik het natuurlijk over Xavier Tondo Volpini (Tonnie voor vrienden) maar dat was wel duidelijk dacht ik.
Geplaatst door shiraz op vrijdag 18 september 2009 om 10:26
Vandaag een belangrijke dag voor mijn adoptie-renner.
De eerste die zeker is van een trui in de Vuelta en met een ritoverwinning op zak kan hij vandaag lekker achterin het peloton hangen om zijn toekomst te overdenken.
Hij is trouwens bijna het meest in beeld geweest van iedereen. Als hij niet in de aanval reed, bungelde hij wel achterin het peloton.
Ik hoop dat ie nog een jaartje doorgaat
Geplaatst door lnnrt op vrijdag 18 september 2009 om 10:27
Dit schreef ik bij het kiezen:

"Francis de Greef, 21e dit jaar in de Giro, een top 20 plek in de Vuelta zou er dus in moeten zitten!"

Inmiddels staat onze Francis op de 19e plek. Hij stelt dus niet teleur, in tegendeel! Het is wel rete spannend, want hij heeft maar 9 sec. voorsprong op de nummer 21, zijn landgenoot Kevin de Weert. Vandaag aanklampen jongen, en morgen knallen op je favoriete onderdeel. Allez Francis, ge kent ut, zotteke.
1 [2]