Forum - Support je Vuelta-favoriet

Geplaats door Koldo op zondag 30 augustus 2009 om 15:43.
In het vorige topic hebben heel wat leden hun persoonlijke Vuelta-favoriet geadopteerd. Het is de bedoeling dat je in dit topic de overige leden informeert over de prestaties, doelen en diepste gevoelens van jouw idool.

Reacties

[1] 2
Geplaatst door Koldo op zondag 30 augustus 2009 om 15:45
Over mijn man, Jesus Rosendo Prado: Gisteren geëindigd op een prima 130e plaats, mede dankzij de luidkeelse aanmoedigingen van een bepaalde supporter bij de start. Daarna jammer genoeg achter de paddocks langs direct naar de ploegbus gereden, zodat zijn grootste fan niet de mogelijkheid voor een foto kreeg, ondanks het feit dat hij al een tijdje voor de Andalucia-paddock geposteerd stond. Vandaag niet in de ontsnapping, maar hij spaart vast voor morgen.
Geplaatst door Popovych op zondag 30 augustus 2009 om 15:48
David Lopéz Garcia gaat deze Vuelta laten zien waarom hij meegenomen is. Hij zal Valverde moeten bijstaan maar hopelijk mag hij ook eens voor zijn eigen kans gaan.

Hup David.
Geplaatst door Verweggistan op zondag 30 augustus 2009 om 15:52
Een klein beetje tegenvallende prestatie van Ollie (Olivier Bonnaire), ondanks een (als enige van de tribune) compleet uit zijn dak gaande fan, slechts een 186e plaats.
Voor de diepere gevoelens van Bonnaire moet je maar op de site kijken die, oa door cq, als zijn website wordt bestempeld.
Geplaatst door Onie op zondag 30 augustus 2009 om 15:53
@verweggistan; je linkt werkt niet fijn, maar de site zal niet veel veranderd zijn sinds de laatste keer. smiley
Geplaatst door Onie op zondag 30 augustus 2009 om 15:56
Mijn adoptierenner:Xavier Tondo Volpini, voor de wielerflitsers geen grote onbekende maar bij het grote publiek nog niet. Hij zal zich richten op een etappe zege en mogelijk een top-10 tijdens deze Vuelta, ook voor de bergtrui acht ik hem niet kansloos.
Geplaatst door montventoux op zondag 30 augustus 2009 om 16:02
Ik koos al voor de tour voor Juanma. Hij kreeg nogal wat kritiek en kon daarom wel een adoptievader gebruiken. Dit resulteerde in een fantastische dag op de montventoux, waarbij ik hem zelfs persoonlijk kon aanmoedigen, enkele kilometers van de top.

Garaté werd in 2007 30e in de Vuelta. In 2008 15e dus dit jaar zou hij statistisch gezien op het podium belanden. Gelukkig is Juanma bescheiden en gunt hij zijn ploegmaat Gesink de eer.....
Geplaatst door Onie op zondag 30 augustus 2009 om 16:05
LOL@montventoux. smiley
Geplaatst door gibofan op zondag 30 augustus 2009 om 16:08
@montventoux,
Heb je hem niet van voet tot top kunnen aanmoedigen?smiley
Geplaatst door djoriana op zondag 30 augustus 2009 om 16:42
vandaag mijn renner al mee go lieuwe go!!!!
Geplaatst door noyelje op zondag 30 augustus 2009 om 18:48
Pachecco Torres 16e, hij zal wel eens top 5 rijden.
Geplaatst door F4L op zondag 30 augustus 2009 om 19:24
Het is toch wel nodig dat iemand Alberto Sainz Fernandez steunt, de beste jongen werd vandaag voorlaatste op meer dan zeven minuten. Kom op, je kan het!
Geplaatst door justkoen94 op zondag 30 augustus 2009 om 19:47
Mooie 6de plaats voor mn romain bij de itt en vandaag n mooie 30ste plaats + geen tijd verlore!
Go Kreuziger!!! smiley
Geplaatst door Verweggistan op zondag 30 augustus 2009 om 19:59
Bonnaire attent vooraan vandaag, 54e en dus geen tijd verloren.
Geplaatst door lemmens op zondag 30 augustus 2009 om 20:04
phil reed een erg knappe proloog, ik hoop dat hij wint in luik!!!
Geplaatst door marijeh op zondag 30 augustus 2009 om 20:43
Wat zal ik vertellen over Simon Gerrans. Ik las vlak voor de vuelta dat je een vueltarenner kon adopteren. Meteen had ik 2 mannen in gedachten, 2 Australiers. Het waren Allan Davis en Simon Gerrans. Maar je kunt er maar 1 adopteren. Het is Gerrans geworden. Waarom eigenlijk. Hij kan wel wat steun gebruiken denk ik na zijn vreemde niet tourselectie. Hij kreeg nooit een echte goede reden waarom hij niet was geselecteerd. Hij heeft besloten te trainen in Saint Moritz. Daarna heeft hij zich gericht op de Ronde van Denemarken, Ronde van Burgos, Plouay en de Vuelta.

Gister was ik in Assen om hem aan te moedigen tijdens de proloog. Ook heb ik foto's geschoten, nee er is gelukkig niemand gewond geraakt. Helaas voor Simon begon het te regenen terwijl hij aan het inrijden was. Daardoor was het onmogelijk een goede tijd neer te zetten. Jammer voor hem, want hij had goede benen vermelde hij zijn twitter. Hij verloor uiteindelijk 35 seconden op Cancelara

Vandaag verloor hij 18 seconden en hij eindigde 114de. Dit is geen ramp. Hij rijdt niet voor het klassement. Ze hebben bij Cervelo ook geen sprinters op klassementsrenners meegenomen naar de Vuelta. Simon Gerrans gaat voor etappezeges. In het middengebergte verwacht ik wat van hem. In de eerste week verwacht ik niet veel.

Tot slot wil ik nog een ding zeggen: Komop Simon, je kunt het.
Geplaatst door MrKennedy85 op zondag 30 augustus 2009 om 21:50
Dit si toch wel fantastisch zeg! Ik dacht ik ga een jonge enthousiaste nederlander supporteren in zijn eerste grote ronde, en meteen betaalt hij dat terug met een ontsnapping en een bergtrui die hij 2 dagen mag dragen. Fantastisch Tom, dit belooft mooie dingen voor de rest van de ronde!
Geplaatst door niborzerrop op zondag 30 augustus 2009 om 23:14
Jakob Fuglsang eindigde op de 24e plek in de proloog gisteren, een prachtig resultaat voor een grote rondedebutant. Ook vandaag was Jakob op de afspraak: hij was attent mee in het eerste groepje en kon zo opschuiven naar een 19e plaats in het AK. Van de klassementsmannen moet hij enkel Basso, Valverde en Evans laten voorgaan.
Jakob jongen, doe zo voort!
Geplaatst door gwk op zondag 30 augustus 2009 om 23:24
Kiserlovski behaalde vanndaag zijn eerste top 20 resultaat. En dat is natuurlijk mooi meegenomen aan het begin van deze Vuelta. Forza Kisismiley
Geplaatst door Hermantk op maandag 31 augustus 2009 om 14:13
Cadel Evans liet in de proloog weer zien over goede benen te beschikken met een gedeelde 10de plaats op 19 seconden van Cancellara. Vanuit een underdogpostitie zou hij dit jaar nog best eens voor een verrassing kunnen zorgen.

In de tweede etappe pakte Cadel Evans 18/30 seconden op een aantal concurrenten. Hij zat goed van voren in Emmen en finishte als 38ste in dezelfde tijd als Ciolek, waardoor hij nu 12de staat in het klassement op nog steeds 19 seconden.
Van de klassementsrenners moet hij alleen maar Kreuziger, Basso en Valverde voor zich dulden.
Geplaatst door oscar freire op maandag 31 augustus 2009 om 14:13
Mijn renner Paul Martens werd 31e in de Proloog en 117e in de tweede etappe in het algemeen klassement staat hij 85e.

Hopelijk gaat Martens een keer mee in een ontsnapping

Aanvallen Martens Aanvallen !!!!
Geplaatst door xistnc op maandag 31 augustus 2009 om 14:18
@ Oscar Freire: nu?
Geplaatst door niborzerrop op maandag 31 augustus 2009 om 14:21
@xistnc, Dat zou pas een chasse patat zijn smiley
Geplaatst door Fernando Escartín op maandag 31 augustus 2009 om 14:30
Adoptierenner Rein Taaramae heeft gisteren helaas 18 seconden verloren doordat er een gat viel in het peloton. In de proloog had Rein al voorzichtig doch behendig zijn vehikel over het vochtige asfalt gepiloteerd, met weersomstandigheden die sommigen omschrijven als een "Bloody Typhoon".

Het credo voor de komende ritten zal zijn: järgnema, maar zodra de bergen zich presenteren zal rünnakud! het devies zijn.

Hop Rein!
Geplaatst door Hermantk op maandag 31 augustus 2009 om 15:03
Hij zag er in elk geval stoer uit in zijn nationale kampioenschapstrui!
Geplaatst door marten94 op maandag 31 augustus 2009 om 15:08
Mijn adoptierenner Hoogerland is vandaag in de aanval!
Geplaatst door xistnc op maandag 31 augustus 2009 om 15:16
järgnema en rünnakud, precies wat ik bedoel!
Geplaatst door Maikel op maandag 31 augustus 2009 om 15:45
Komop Boom! laat zien dat ik de juiste renner geadopteerd heb!!
Geplaatst door Sloffey op maandag 31 augustus 2009 om 15:49
Mijn adoptierenner Lagutin is niet best gestart.
180e in de proloog en gisteren ook tijd verloren met een 108e plek.

Maar hij is tijd aan het sparen om een mooie bergrit te winnen smiley
Geplaatst door Hakkie2 op maandag 31 augustus 2009 om 16:00
Ons aller Koos had een wat mindere start doordat het regende...

Moerenhout heeft echter iets belangrijkers aan zijn hoofd, lees maar op twitter: In bus to start, trying to convince Erik Breukink to go on twitter.

Morgen zal hij natuurlijk de etappe winnen om vervolgens aan Breukink te laten zien hoe leuk het is om te worden gefeliciteerd op Twitter. De vraag is dan ook niet of Moerenhout morgen wint, maar hoe hij wint en met hoeveel voorsprong... Go Koos!
Geplaatst door Fernando Escartín op maandag 31 augustus 2009 om 16:13
Ik snap Breukink wel, krijgt hij al die verwensingen van wielerflitsers naar zijn hoofd getweet...
Geplaatst door noyelje op maandag 31 augustus 2009 om 17:53
Pachecco Torres 12e en voor de tweede dag op rij een ster gekregen in de wielerflitsvoorbeschouwing.
Blijven volhouden en tegen het eind van de vuelta ...
Geplaatst door Koldo op maandag 31 augustus 2009 om 18:14
Vandaag werden twee redelijk onbetekenende 'Ollanders in de aanval overschaduwd door een oersterke Spanjaard. Deze (niet voor niets naar de machtigste persoon die er ooit op de aarde rondliep vernoemde) beer uit Sevilla reed gemakkelijk mee toen de Vuelta-favorieten van Maikel en Marten94 ineens rare streken uit gingen halen op het moment dat hun vlammetje allang gedoofd was. Tegen de tijd dat die twee hyperactieve, koersinzichtloze thuisrijders het zuur in hun keel voelden opborrelen zette de favoriet aller Spanjolen eventjes aan en weg waren ze.

Oké, de finishlijn haalde hij niet in zijn eentje, maar dat kwam alleen maar doordat de ploegleiding hem terugriep. Die kregen de boze mannen aan het hoofd van de sprintersploegen op bezoek met de auto en kozen eieren voor hun geld. Tacticus als onze onverslaanbare onverlaat is, wist hij dat hij zich op dit moment beter kon laten bijhalen. Je moet natuurlijk niet te vroeg tonen hoe goed je bent. Vandaar dat deze keihard koersende klasbak vandaag maar op zo'n 50% van zijn kunnen reed, en de rest voor de belangrijke ritten bewaart.

De naam van dit achtste wereldwonder? Jesús Rosendo Prado.
Geplaatst door Onie op maandag 31 augustus 2009 om 18:17
smiley
Geplaatst door marten94 op maandag 31 augustus 2009 om 19:30
Mooi stukje, Koldosmiley
Geplaatst door Onie op maandag 31 augustus 2009 om 20:01
Morgen de dag naar Luik waar Xavier Tondo Volpini gaat opschuiven in het klassement waar hij gister 18 seconden verloor omdat er drie plekken voor hem een gat viel. (vandaag heeft hij zich stil gehouden)

Hopelijk gaat hij Boonen's en Freire's van dezer Wereld morgen het vuur aan de schenen leggen en dan met het chartervliegtuig op naar Spanje!
Geplaatst door Sloffey op dinsdag 1 september 2009 om 11:40
Lagutin gisteren zijn beste prestatie behaald met een 51e plaats smiley
Geplaatst door Contadorfan op dinsdag 1 september 2009 om 11:49
Let maar op mensen, Martijn maaskant mag dan wel 191ste staan maar vandaag zal hij gaan toeslaan. Hij had natuurlijk een gebrekkige voorbereiding maar hij raakt langzamerhand steeds meer in vorm. KOM OP MAASKANT!!!
Geplaatst door marten94 op dinsdag 1 september 2009 om 11:57
Hoogerland was gisteren lang in de aanval, maar heeft zich maar laten terug zakken in het peloton om zich in tegenstelling tot die zwaar overschatte spanjaard niet teveel in te spannen om een andere keer wel in een ontsnapping te zitten die het tot het einde vol houdt. Vandaag zullen we hem denk ik niet zien, maar voor wat meer vlakkere etappes verwacht ik mijn renner nog in de aanval.
Geplaatst door Jesper op dinsdag 1 september 2009 om 12:25
Gabriel Rasch:

Na 3 dagen koers staat Gabriel nog steeds mooi op een 45ste plaats, op maar 30 sec. van Cancellara. Hij gaat vandaag aanvallen, heeft hij mij zondag persoonlijk verteld. Dus ik verwacht ook wel wat van hem. Of hij het tot de streep volhoudt, is de vraag. Maar ik zal hem langs de kant aanmoedigen. Hij kan wel eens de verrassing van deze Vuelta worden, omdat hij ook nog redelijk over de bergen kan. Hij vertelde mij ook nog dat hij voor Gomez Marchante moest werken in de bergen, Marchante schijnt heel erg goed in vorm te zijn. Alleen ben ik nu nog ff de kopman omdat, Marchante al op 53 sec. staat.

Hij was heel erg gemotiveerd om een etappe te winnen, omdat hij na zijn overwinning in het noors kampioenschap in 2003 eigenlijk niet meer zulke grote koersen heeft gewonnen. En daarom zeg:

Komme på Gabriel de gå oppnå
Geplaatst door Maikel op dinsdag 1 september 2009 om 13:26
Komop Lars!!! you can do it smiley

Geplaatst door Hakkie2 op dinsdag 1 september 2009 om 13:33
Koos heeft Boom vooruitgeschoven als spingplank. Een slimme zet van de wegkapitein, die duidelijk onderweg is deze etappe te winnen. Ik snap dan ook niet waarom de rest nog mee rijdt, dit is de etappe voor Koos. Met hem gaat Nederland voor het eerst sinds 2005 weer eens een etappe winnen in een grote ronde!

Go Koos!
Geplaatst door Fernando Escartín op dinsdag 1 september 2009 om 13:57
Koos kwam eerder deze etappe naast Rein fietsen en complimenteerde hem met zijn nationale kampioenstrui om vervolgens zelf de complimenten in ontvangst te mogen nemen. Rein gaf aan onder de indruk te zijn van Koosglockner en hoopt ooit in zijn voetsporen te treden als bedwinger van de Oostenrijkse alpenreus. Voorlopig wil hij vooral op de fiets blijven en zal zich in het vervolg van de Vuelta gaan toeleggen op een etappe en de bergtrui.

Dus, Hop Rein!
Geplaatst door marten94 op dinsdag 1 september 2009 om 13:59
Een heldenstukje van Hoogerland! Een ketting eraf, maar binnen de kortste keren weer terug in het peloton.
Geplaatst door Slick op dinsdag 1 september 2009 om 14:19
Wat een held is die Hoogerland toch he smiley
Geplaatst door marten94 op dinsdag 1 september 2009 om 14:58
Ja, een echte vechter daarom heb ik hem geadopteerdsmiley
Geplaatst door Alp op dinsdag 1 september 2009 om 15:42
Mijn adoptierenner Schär is vandaag tot grote dingen in staat nu bekend is dat hij volgend jaar bij BMC rijdt! Hij zal iedereen verrassen zelfs mij
Geplaatst door Popovych op dinsdag 1 september 2009 om 15:55
Helaas lag David Lopéz Garcia bij de valpartij van zojuist, maar hoe een echte bikkel betaamt stond hij meteen weer op om gewoon weer voor Valverde te gaan knechten.
Geplaatst door MrKennedy85 op dinsdag 1 september 2009 om 16:44
@Popovych

Inmiddels is bekend dat hij heeft opgegeven helaas.
Geplaatst door Popovych op dinsdag 1 september 2009 om 17:45
David ??

Zoja mag ik dan een nieuwe renner adopteren ?
Geplaatst door stoemper op dinsdag 1 september 2009 om 17:55
Thomas (Rohregger red.) werd vandaag knap tiende in de hectische en regenachtige etappe naar Luik. Mijn Oostenrijkse vriend ontweek samen met zijn kopman Linus Gerdemann de valpartij en stond hem bij tot aan de streep. Dat getuigt nog eens van karakter en loyaliteit!

Zeer goed Thomas en ga zo door! Wellicht zit er wel een goed klasement in voor je, maar een ritzege in een bergetappe is natuurlijk ook een reeële mogelijkheid!

Super Thomas!
[1] 2