Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - 2009
Geplaats door Sloffey op donderdag 23 oktober 2008 om 14:21.
Zeg het maar. Wie zijn de grote kanshebbers op dit parcours....
Reacties
[1]
| Geplaatst door flechafreak op donderdag 23 oktober 2008 om 14:38 |
| CONTADOR!!!!!!!!!!!!! |
| Geplaatst door Leon op donderdag 23 oktober 2008 om 16:15 |
IK ![]() ![]() ![]() |
| Geplaatst door jaja op vrijdag 24 oktober 2008 om 09:22 |
| Contador is de enige favoriet lijkt ij. Dit gaat over de Tour de France van 2009 toch! |
| Geplaatst door Sloffey op maandag 4 mei 2009 om 14:21 |
| De Tour komt; iedereen zal het weten Door GERT ONNINK ROTTERDAM - De Tour de France komt naar Rotterdam! Er is nog wel ruim een jaar te gaan, maar in de Maasstad wordt al hard gewerkt aan een programma dat alle inwoners van Rotterdam moet bereiken. De Tour start op zaterdag 3 juli 2010 met een tijdrit, een dag later vertrekt de karavaan naar Zeeland en België. ,,We willen de Tourstart van Londen van 2007 evenaren of zelfs overtreffen,'' zegt Edwin de Koning van Sport en Recreatie. Hij is bij Grand Départ Rotterdam 2010 de man achter alle evenementen rond de wielerwedstrijd die Rotterdam in de zomer van volgend jaar dagenlang zal beheersen. De Koning: ,,Iedereen vond Londen geweldig. Wij gaan proberen het nóg beter te doen dan de Engelsen. Dat is een flinke ambitie, maar het wordt heel bijzonder.'' Iedereen zal het merken dat de Tourstart volgend jaar in de Maasstad is, vervolgt De Koning. En ja, er zullen klachten komen. ,,Natuurlijk zal er overlast zijn, afsluitingen van wegen bijvoorbeeld. Maar het wordt onvergetelijk. We willen laten zien hoe leuk en gezond fietsen is. Daarmee gaan we de wijken in.'' Hij doet een greep uit het draaiboek. Zo zullen eind juni in Ahoy tienduizend scholieren fietsen. ,,Wie de beste tijd heeft, mag op vrijdag 2 juli met de Tour de Ville over het officiële tijdritparcours rijden.'' Een dag later leggen daar de Tour de France-rijders hun eerste etappe af. Ook het wielerspel uit het populaire televisieprogramma Holland Sport (van Rotterdammer Wilfried de Jong) krijgt een voorname rol in de Rotterdamse Tourplannen. Er wordt een heuse bak gebouwd waarmee het parcours van de tijdrit - inclusief de 'beklimming' van de Erasmusbrug - kan worden nagereden. Er komen ook virtuele uitvoeringen van de etappe door Rotterdam. Langs het parcours komen complete Franse dorpen met Franse cultuur. ,,Door het hele programma heen loopt ook de zogenoemde gele draad,'' zegt De Koning. ,,Met een schone truck gaan we de stad in en staan we op winkelcentra en pleinen. Tijdens wielerclinics kunnen kinderen meedoen aan Pimp my bike of knutselen. Ook leren ze hoe ze een band moeten plakken door een mobiele fietsenmaker.'' De Tour richt zich op iedereen, herhaalt De Koning. ,,Scholieren van het basis- en het voortgezet onderwijs, vrouwen, ouderen: elke bewoner moet hier bij betrokken worden.'' Ambassadeurs als de oud-wielrenners Leontine van Moorsel en Michael Boogerd vervullen daarbij een ondersteunende rol. ,,Ons motto is: voor en door Rotterdammers.'' Ook bij bestaande evenementen zoals de Wereldhavendagen, Jeugdvakantieland en het North Sea Jazz Festival zal Grand Départ Rotterdam 2010 zich roeren. Er komen toertochten door de haven en de regio, van 30, 60 of 90 kilometer. De toeters en bellen van Rotterdam zullen zich niet tot de Maasstad beperken. Bij de start van de Tour de France van dit jaar, op 4 juli in de Zuid-Franse stad Monaco, laat Rotterdam ook nadrukkelijk van zich horen. ,,Want ook iedere Fransman moet weten dat de Tour volgend jaar hier begint,'' beklemtoont De Koning. Ook tijdens de Tour van 2009 strijkt een Rotterdamse delegatie met onder anderen oud-burgemeester Ivo Opstelten neer in Frankrijk. Hij doet dat samen met honderdvijftig ondernemers uit de Maasstad die in de Elzas ook zelf delen van de etappekoers rijden. Een groep van vijfhonderd fietsers zal op 14 oktober, de dag waarop de Tourorganisatie het officiële rittenschema voor 2010 bekend maakt, in Parijs aankomen. Zij vertrekken drie dagen eerder uit Rotterdam. Onder hen ook sportwethouder Lucas Bolsius en verder ambtenaren, ondernemers en wielrenners. Het vertrek van de Tour uit Rotterdam, op zondag 4 juli 2010, moet eveneens bijzonder zijn. Over wat er dan precies zal gebeuren wordt nog nagedacht. In Frankrijk vroegen ze zich al af of Rotterdam niet veel te vroeg is met de Tour van 2010. De ronde van 2009 moet nota bene nog worden gereden. ,,In Frankrijk waren ze nog met Luik-Bastenaken- Luik bezig, en wij denken al aan de start van 2010. Waarom? Wij willen nu eenmaal het beste.'' |
| Geplaatst door Hermantk op maandag 4 mei 2009 om 14:33 |
Gesink ![]() (Beetje chauvinisme kan geen kwaad) |
| Geplaatst door sprinter op maandag 4 mei 2009 om 15:08 |
| A. Schleck Ik verwacht dat hij sowieso boven Gesink zal eindigen, Gesink is namelijk over het hele jaar gezien te constant. Hij presteert altijd goed, maar Schleck moest in Baskenland lossen, maar wint vervolgens wel WP en LBL. (als Rebellin geschrapt wordt) En hij heeft al Tour-ervaring, is al 2e geworden in de Giro. En Armstrong gaat ook goed zijn, daar ben ik van overtuigd. Maar de vraag is of dat goed genoeg is voor de overwinning. |
| Geplaatst door zacht op maandag 4 mei 2009 om 15:08 |
| Contador en Armstrong. |
| Geplaatst door boukekt op maandag 4 mei 2009 om 15:48 |
ik gok ook andy schleck. gewoon omdat ik het contador niet meer gun![]() |
| Geplaatst door Henki op maandag 4 mei 2009 om 15:53 |
@Boukekt, als je het Contador nu al niet meer gunt ga je het de komende 10 jaar nog zwaar krijgen Denk dat hij toch wint, hopelijk word het wel spannend ![]() |
| Geplaatst door Carlfan1 op donderdag 4 juni 2009 om 18:33 |
| De toursite (letour.fr) heeft nu de details van elke etappe. |
| Geplaatst door Joop op donderdag 4 juni 2009 om 18:49 |
Ik zeg Menchov, maar das alleen omdat ik grote fan van hem ben ![]() Sprinter, je kan Andy en Gesink niet vergelijken. Volgens mij hebben ze dit jaar niet samen gereden. of wel??? ![]() |
| Geplaatst door TattaHollywood op donderdag 4 juni 2009 om 18:53 |
| Ik denk dat Evans een kans maakt, want nu ligt de druk niet meer bij hem en kan hij naar andere kijken. En je krijgt hem er heel moeilijk af. en dan kan hij in de tijdrit toeslaan |
| Geplaatst door Carlfan1 op donderdag 4 juni 2009 om 18:54 |
| @ joop besef je dat je op een verhaal van een maand geleden aan het reageren bent? ![]() @ tattahollywood Het probleem is dat er na de tijdrit nog de Ventoux komt en dan gaan ze Evans (als hij in het geel zit) bestoken met aanvallen. |
| Geplaatst door Allardje op donderdag 4 juni 2009 om 19:43 |
| hm ..alleen als evans nog goed is in de 3e week |
| Geplaatst door Carlfan1 op woensdag 10 juni 2009 om 21:14 |
| Ik vind het een schande dat er fouten op de officiële toursite staan. Ik heb er al een paar ontdekt. |
| Geplaatst door Leon op donderdag 11 juni 2009 om 11:18 |
Zoals ? |
| Geplaatst door Sloffey op donderdag 11 juni 2009 om 11:24 |
| @Carlfan Leuke taak dan voor TD om alles dicht te rijden ![]() |
| Geplaatst door Bettinwel op donderdag 11 juni 2009 om 11:51 |
| Hoop om Menchov, het enige probleem van de ploeg, een maand voor de start is een luxeprobleem. |
[1]
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- maandag 21 mei
- 10:36 Bruyneel niet blij met opgav..
- 10:09 Voorbeschouwing: Ronde van B..
- 07:38 Gesink: "Streep getrokken on..
- zondag 20 mei