Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Leeft de Vuelta in Nederland
Geplaats door Onie op zaterdag 29 augustus 2009 om 11:55.
Hier op Wielerflits.nl hoor je alleen maar positieve reacties wat betreft de Vuelta (logisch het is ook een wielersite.
), maar hoe denkt de rest van Nederland daarover?
In Drenthe wordt veel georganiseerd rondom de Vuelta en ik heb het idee dat de Vuelta daar meer leeft dan in andere provincies.
Als ik dan een aantal kranten/nieuwsbladen op internet lees en de daarbij horende reacties lees, zijn het vaak minder positief gestemde reacties. (bv. kost te veel geld of de wegen moeten dicht.)
Mijn vraag; leeft de Vuelta wel echt in Nederland?, en wat zijn jullie reacties?
Reacties
| Geplaatst door Onie op zaterdag 29 augustus 2009 om 11:56 |
Om het bal te openen .In mijn omgeving merk ik er niet zoveel van dat de Vuelta echt "leeft", mensen zijn ervan op de hoogte maar meer ook niet. |
| Geplaatst door Henki op zaterdag 29 augustus 2009 om 11:57 |
Ik denk dat de tour volgend jaar veel meer gaat leven. De NOS pakt ook niet echt super groot uit. Volgens mij heb ik niet de hele week door vuelta reclames gezien, wat ze bij de tour wel doen bijvoorbeeld. Zouden ze dat doen dan word er toch al veel meer aandacht aan geschonken. Maar, we zullen vandaag wel zien hoeveel mensen er langs de kant staan ![]() |
| Geplaatst door Markoes op zaterdag 29 augustus 2009 om 12:01 |
| Idd, het is afwachten. De meeste mensen uit mijn omgeving weten wel dat de Vuelta in nederland start maar verder niets. Ik ben van mening dat de NOS groter uit had moeten pakken.. Het is toch een groot spektakel met 3!!! Etappes door/in nederland. Promoot het fietsen zou ik zeggen, maargoed. Ik denk inderdaad ook dat de tour volgend jaar veel meer gaat leven. Ook omdat bij de mensen die minder bekend zijn met wielrennen de tour wel indruk maakt! Ik sta denk ik maandag langs de kant bij de zevenheuvelenweg! |
| Geplaatst door Sloffey op zaterdag 29 augustus 2009 om 12:18 |
| Hier in Noord Holland merk ik er helemaal niets van. Er zijn natuurlijk mensen die het weten maar verder weinig |
| Geplaatst door Yarxing op zaterdag 29 augustus 2009 om 15:13 |
| volgens mij kent de doorsnee persoon in nederland de vuelta niet eens.. |
| Geplaatst door SkilOleil op zaterdag 29 augustus 2009 om 15:33 |
| in Friesland hoor ik niet veel mensen erover praten, alleen een paar volgers, voorderest pep ik iedereen op, en zeg heuj heuj 3 grote rondes in Nederland! mja, volgens mij leeft dit net zo erg als een WK volleyball in Nederland, de liefhebbers gaan erheen, en voorderest kan et niemand echt iets schelen... |
| Geplaatst door oscar freire op zaterdag 29 augustus 2009 om 19:36 |
| het leeft wel |
| Geplaatst door SanderK op zaterdag 29 augustus 2009 om 19:41 |
| Alleen de ploegenprestentatie en de luide aanmoedigingen tijdens de proloog bewijzen al dat het enorm leeft. |
| Geplaatst door MrKennedy85 op zaterdag 29 augustus 2009 om 20:07 |
| Idd de ploegenpresentatie was geweldig en ook erg druk. En ik denk dat als Gesink het na de eerste bergen goed doet, dat de hype dan wel heel erg toe zal nemen. Je hebt ook veel successupporters die bij goed nieuws het toch in een keer gaan volgen. Maar over het algemeen denk ik wel dat in Nederland de vuelta als de minste van de drie rondes wordt gezien. Ik ben het daar gedeeltelijk mee eens. Ik vind de bergetappes in Spanje altijd prachtig, eigenlijk mooier dan waar dan ook. Lekker steile klimmen en onregelmatig, daar kun je echt verschil maken en dan tegen die ruige, dorre achtergrond, vind ik gewoon een prachtig plaatje. De sprintetappes daarentegen voeren vaak door een saai landschap en zijn geheel gecontroleerd, zit geen spanning in. Die zijn dan weer echt heel erg saai. Ik vind de vuelta wat dat betreft wel een heel rustige, geregisseerde koers, je zult niet snel grote verrassingen zien of aparte dingen ofzo. Maar met dit profiel van etappes beloofd dit een hele mooie vuelta te worden. |
| Geplaatst door StonedCamel op zaterdag 29 augustus 2009 om 22:40 |
| Het leeft inderdaad onder een selecte groep volgers die naar de proloog gaat, maar wielrennen leeft uberhaupt niet onder de Nederlandse bevolking. |
| Geplaatst door tristania op zaterdag 29 augustus 2009 om 23:19 |
| Wielrennen leeft wel in nederland. geef het alleen de kans. Als ik zie hoe weinig voorbeschouwingen op de Nederlandse TV waren. Op vrijdagavond 1 minuut. Jammer dan. De NOS had wel wat meer uit mogen pakken lees ik hierboven en daar ben ik het helemaal mee eens. Vuelta is toch één van de grotere sportevenementen van het jaar en die start in Nederland. En de Vuelta hangt ook samen met het aantal Nederlanders en het aantal prestaties. Op mijn werk wisten weinig mensen dat Vuelta zou starten dit weekend. Dus ja, het leeft wat minder. Maar als ik bij sommige mensen vraag waarom zeggen een aantal mensen: "Ach, Nederlandse fietsen stelt weinig voor en rijden toch bijna geen Nederlanders". Daarom blij dat Vuelta in Nederland start. Zet wielrennen weer beetje op de kaart. En als successen komen komen de kijkers vanzelf. Kijk, voetbal, schaatsen, hockey zijn populair in Nederland. De rest is afhankelijk van de resultaten van onze landgenoten. Kijk maar naar ontwikkeling van darten toen Nederlanders daar nog goed in waren. Of turnen was ook weinig op TV en door resultaat meer op TV en mensen kennen die sporters. |
| Geplaatst door tjebco op zondag 30 augustus 2009 om 00:10 |
| Ik vind dat het totaal niet leeft onder de niet wielerfans. Alle echte fans gaan tenminste 1 dag kijken. Maja als er al geen reclamekaravaan is omdat de weg maar tijdelijk dicht zijn kun je al opmerken dat het niet echt leeft onder de mensen. Ik ben benieuwd hoeveel mensen ik maandag langs de kant aantref. Edit: Het had inderdaad veel meer aandacht mogen krijgen. Ik hoop dat ze met de Giro en Tour het toch beter aanpakken. |
| Geplaatst door dutchfubar op zondag 30 augustus 2009 om 10:17 |
| Wat ik echt belachelijk vind is dat er in de media vreselijk weinig aandacht aan besteed wordt. Het ek of wk voetbal en andere sporten wordt ook populairder doordat er flink aandacht aan besteed wordt en er van alles rondom gebeurd. De NOS doet er echt niks aan om het aan de man te brengen, dat is echt schandalig, als je ziet hoeveel geld en inzet er is in gestoken om dit voor elkaar te krijgen. Een dikke onvoldoende voor de NOS wat mij betreft. Maar de opkomst op het circuit was geloof ik wel hoog dus dat is zeker een pluspuntje. |
| Geplaatst door Verweggistan op zondag 30 augustus 2009 om 10:24 |
| Ik had het idee dat het onder de Drenthenaren wel leefde. Ik ging met de bus van Groningen naar Assen en de mensen die instapten hadden allemaal een of andere speciale Vuelta buskaart en uit reacties van die mensen bleek dat het geen kenners waren. En in de dorpjes waar we langskwamen overal Rood-geel en stieren enz. |
| Geplaatst door Heijneken op zondag 30 augustus 2009 om 10:42 |
| In drenthe worden in de plaatsen waar de ronde doorheen gaat verschillende activiteiten gehouden. In Emmen hebben ze zelfs een Full Colour Festival verplaats met een week. Zodat die tegelijk met de Vuelta is. De vaderlandse media is wat minachtent over de vuelta. Het is net of de spanje niet intressant genoeg is ![]() In Drenthe en Groningen werden we de hele tijd op de hoogte gehouden door Dagblad van het Noorden en lokale media. |
| Geplaatst door montventoux op zondag 30 augustus 2009 om 14:06 |
| Uiteraard leeft het in Drenthe en op Wielerflits. Verder is het minimaal. De NOS besteedt nog meer aandacht aan kermiskoersen dan aan deze Vuelta. Normaalgesproken is daar een financiële reden voor (Giro) maar in dit geval wordt er door het rijk, gemeente en provincies al veel geld in gepompt. Dan is het toch aan een omroep die uit dezelfde middelen wordt gefinancierd (in geval van het rijk) flinke aandacht daar aan te besteden. Dan wordt zo'n ronde bovendien echt interessant voor sponsoren. PS: Ik beraad me op een oplossing. Hopelijk de NOS ook. ter compensatie |
| Geplaatst door montventoux op zondag 30 augustus 2009 om 14:44 |
| gelukkig is er nu paardensport bij de NOS !! |
| Geplaatst door Onie op zondag 30 augustus 2009 om 14:47 |
En het gezang van Anky v. Grunsven |
| Geplaatst door Onie op maandag 31 augustus 2009 om 16:29 |
Vandaag kwam de Vuelta door mijn woonplaats , helaas kon ik er zelf niet bij zijn i.v.m. school .Toen ik in de bus onderweg naar school zat (2 uur voor dat de Vuelta langs kwam) zaten er al mensen in klapstoeltjes langs de kant en het was al behoorlijk druk. En alle mensen die ik tegenkwam hadden het erover. De Vuelta heeft hier zeker geleeft! (zei het 3 uurtjes), in gebieden waar de Vuelta niet langs komt zal het al een stuk minder zijn met de aandacht. |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- woensdag 8 februari
- 22:04 Vijf Nederlanders in Ronde v..
- 18:47 Tom Veelers: "Dit was het ma..
- 17:33 Parcours Ronde van Zwitserla..
- 16:38 Philippe Gilbert: "Ik ben no..
- 16:28 ASO wil Saxo Bank geen Tours..