Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Wie is de beste renner van 2008
Geplaats door jaja op dinsdag 21 oktober 2008 om 08:58.
Wielrenkenners,
Binnenkort is de verkiezing, renner van het jaar, er weer. Ik dacht wij gaan een eigen renner van het jaar verkiezing doen. Dus wie vinden jullie dat talent, beste vrouw en beste renner van 2008 is?
De laatste verkiezing kennen ze zelf niet bij de KNWU, maar wie is de nederlander die het slecht gepresteerd heeft? Van wie had je meer verwacht. Natuurlijk ligt Dekker voor de hand, maar er zijn vast meer renners. Hier zijn geen genomineerden.
De genomineerde bij de officiele verkiezing zijn de onderstaande mensen. Als je een andere renner vind, noem hem gerust.
Talent van het jaar
Dennis van Winden, Coen Vermeltfoort en Wout Poels
Beste vrouwlijke renster van het jaar
Willy Kanis, Suzanne de Goede en Marianne Vos
beste mannelijke renner van het jaar
Lars Boom, Robert Gesink en Steven de Jongh.
Reacties
| Geplaatst door jaja op dinsdag 21 oktober 2008 om 09:00 |
| Bij de vrouwen is het simpel lijkt mij. Vos. Die heeft zoveel gewonnen, daar kan je niet buitenom. Bij de mannen kies ik toch zeker voor Gesink. Boom heeft het ook goed gedaan, maar die heeft tegen mindere renners gereden. Wel 2x nederlanskampioen op de weg. Toch is het m.i. Gesink. Talent van het jaar moet ik nog even opzoeken. Ik denk dat het tussen Van Winden en Vermeltfoort gaat. |
| Geplaatst door flechafreak op dinsdag 21 oktober 2008 om 09:10 |
| Sorry hoor maar Boom toch echt de renner van het jaar hoewel ik het Gesink ook zeker zou gunnen maar als we eerlijk zijn wat heeft hij nou gewonnen van het jaar.Trouwens de komende jaren gaat het toch Gesink worden of Boom wordt de klassiekerkoning in het voorjaar met grote overwinningen. |
| Geplaatst door Sloffey op dinsdag 21 oktober 2008 om 10:57 |
| Vind het moeilijk om e prestaties van Gesink en Boom met elkaar te vergelijken. Op de weg rijdt Gesink natuurlijk wedstrijden met een hoger niveau dan Boom. Aleen is Boom wel gewoon wereldklasse in het veldrijden. Ik kies toch Gesink. Vooral omdat we gewoon weer eens een echte goede klimmer hebben. |
| Geplaatst door Koldo op dinsdag 21 oktober 2008 om 12:13 |
| Vos staat buiten kijf. Ik vind Boom de beste Nederlander van 2008, hij was gewoon subliem op het moment dat hij dat wilde, wist te toppen en won veel meer dan Gesink. Vermeltfoort begon goed, maar laatste tijd hoorde ik meer van van winden. daarom vind ik hem een betere renner, ook gezien het WK en Nk. |
| Geplaatst door jaja op dinsdag 21 oktober 2008 om 12:16 |
| Gesink heeft echt grote uitslagen gereden. top 10 op wk, vuelta, os en nog een tal van koersen/rondes. Bij de grote mannen. Boom heeft zeer subliem NK tijdrijden en op de weg gewonnen. Bedenk mij nu pas dat zijn wereldtitel veldrijden natuurlijk er ook onder valt of is daar een aparte prijs voor? Nee, ik kijk puur naar de weg en dan sla ik de uitslagen van Gesink veel hoger aan. |
| Geplaatst door Leon op dinsdag 21 oktober 2008 om 21:35 |
| Van Winden, Vos en Gesink! |
| Geplaatst door wtf1500 op woensdag 22 oktober 2008 om 22:18 |
| Ja gesink, eigenlijk mag je de jongerentruien wel als winst rekenen. |
| Geplaatst door jaja op vrijdag 24 oktober 2008 om 09:20 |
| Eigenlijk maakt De Jongh geen kans dus. goed seizoen gereden, maar de 2 anderen gewoon veel beter. Ik ben benieuwd hoe Boom het volgend jaar bij de profs doet. Moet hij eerst een jaar wennen of staat hij er gelijk. op het nk heeft hij al bewezen het niveau aan te kunnen. Ziet er goed uit. |
| Geplaatst door flechafreak op vrijdag 24 oktober 2008 om 09:49 |
| Denk dat we Boom alwel voorzichtig op kunnen schrijfen voor de voorjaarsklassiekers misschien niet de hele grote wedstrijde n maar een E3prijs,3daagse van de Panne dat soort werk dan lkrijgt hij parcourkennis en dan pakt in 2010 de dubbel ronde van vlaanderen en parijs-roubaix! |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- maandag 21 mei
- 10:36 Bruyneel niet blij met opgav..
- 10:09 Voorbeschouwing: Ronde van B..
- 07:38 Gesink: "Streep getrokken on..
- zondag 20 mei
- 23:16 Kelderman winnaar jongerentr..