Forum - Toppers in 2008

Geplaats door TattaHollywood op woensdag 1 oktober 2008 om 17:28.
Wie vinden jullie het grootste talent dat zich dit jaar heeft bewezen?
Wie vinden jullie de meest tegenvallende renner van het seizoen?

Wie denk je dat volgend seizoen zichzelf gaat overtreffen of wie volledig door het ijs zakt.

Plaats je mening hier over de renners, de dopingzondaars en alles wat in 2008 is gebeurd!

Reacties

[1]
Geplaatst door Leon op woensdag 1 oktober 2008 om 17:56
Bauke Mollema, Johah Tschopp, Lance Armstrong, Floyd Landis en Ivan Basso zijn de namen die bij me opkwamen na het zien van de titel.. smiley

Edit: Oeeeps, verkeerd gelezen!
Geplaatst door F4L op woensdag 1 oktober 2008 om 18:12
Rene Froger, Gordon en Gerard Joling hebben dit jaar een mooi concert neergezet.
Geplaatst door Leon op woensdag 1 oktober 2008 om 18:29
Hahaha, grappenmaker smiley
Geplaatst door Koldo op woensdag 1 oktober 2008 om 18:29
En gaan tijdens het Eurovisie songfestival vast hoge ogen gooien!
Geplaatst door Koldo op woensdag 1 oktober 2008 om 18:30
Maar serieus. Trofimov is dit jaar ook uit het niets komen zetten, voor Augustyn geldt hetzelfde. En Kreuziger is qua talent ook wel te vergelijken met Robert Gesink. Maar de grootste openbaring was natuurlijk Cav.
Geplaatst door wgr op woensdag 1 oktober 2008 om 18:45
Verassing - Kohl (3e in de tour), nu afwachten hoe hij het doorzet.
Verassing - Langeveld en Maaskant. Sterk gereden voorseizoen van twee jonge knapen.
Verassing - Sella, helaas al door de mand gevallen.
Tegenvaller - Thomas Dekker, althans 2e deel van het seizoen.
Tegenvaller - Popovich, heeft echt niets laten zien.
Tegenvaller - Rico en z'n "vrienden" geen uitleg nodig lijkt me...
Geplaatst door ZZzzpiedie op donderdag 2 oktober 2008 om 09:31
Als Gesink deze groei kan volhouden wordt het een fantastisch seizoen volgend jaar.
Kreuziger en Tofimov vielen bij mij ook erg op.
Cavendish was superieur.
Ik hoop het niet maar door al die "vaagheid" rond TD denk ik dat hij volgend jaar gaat tegenvallen.
Armstrong, Landis, Basso...het lijkt wel of de klok teruggedraaid wordt. Ik ben benieuwd of ze het niveau van Contador kunnen halen. Evans zal er waarschijnlijk achteraan paddelen. Hoewel zijn sterk verbeterde team nog wel eens voor een verrassing kan zorgen.
Geplaatst door TattaHollywood op vrijdag 3 oktober 2008 om 19:47
Verassingen:
Stijn Devolder:
Toch altijd een groot talent gevonden en dit jaar kwam het er echt uit tijdens de Ronde van Vlaanderen en reed ook nog goede klassementen, Wel jammer dat hij volledig door de mand viel in de Tour.

Mark Cavendish:
Is dit seizoen de snelste man van het peloton! Vorig jaar was hij nog de grote belofte, maar het lukte niet in de Tour door een valpartij in de eerste dagen. Dit jaar maakte hij het helemaal goed.

Yuri Trofimov:
Reed mooie solo's in de bergetappes van de Dauphine Libere en Parijs - Nice (was het geloof ik). Ik hoop dat hij die onbevangeheid houd en niet gaat rekenen, want van die figuren zijn er al genoeg.

Greg van Avermaet:
Reed een ijzersterke Vuelta en zat tijdens het WK ook goed mee.

Jurgen Roelandts:
Won het BK en reed daarna nog een hele goede Eneco Tour, waaruit blijkt hij geen eendagsvlieg was.

Robert Gesink:
Reed goede klassementen in Parijs - Nice, Dauphine Libere en Vuelta a Espana.

Kenny De Haes:
Sprinten al naar een etappe in de 4-daagse Duinkerke en een etappe in de Ronde van Belgie, maar ik heb hem daarna niet echt meer gezien.

Bernhard Kohl:
Reed een geweldige Tour de France met als beloning een 3e plaats in het Algemeen Klassement en de Bolletjestrui.

Domenico Pozzovivo:
Reed een hele goede Giro waarin hij 9e werd in het Algemeen Klassement. Ik zet mijn twijfels bij zijn prestaties, omdat het altijd al fout was bij het vroegere Panaria en nu is dit jaar zijn teamgenoot Emanuele Sella ook betrapt op het gebruik van doping, waarbij hij zijn ploeggenoot Matteo Priamo beschuldigde van het dealen van de Epo.

TEGENVALLERS:
Damiano Cunego:
Won nog wel de Amstel Gold Race, maar viel al tegen tijdens Luik - Bastenaken - Luik en in de Tour was het dramatisch. In de Vuelta kon hij ook geen potten breken. Hij maakte zijn seizoen nog aardig goed met een 2e plaats op het WK in eigen land.

Andreas Kloden:
Won nog wel de Ronde van Romandie, maar viel in de Vuelta zwaar tegen. Hij was in de bergetappe naar Angliru al voor de Angliru gelost en was er eerder af als bijvoorbeeld Sergio Paulinho.

Vladimir Karpets:
Helemaal niet gezien dit seizoen, maar is al 2 jaar niet veel. Ik hoop dat hij bij Kathusya het vertrouwen weer krijgt wat hij bij Caisse d'Epargne verloren was.

Yaroslav Popovych:
Was de beoogde superknecht van Cadel Evans, maar moest er altijd al heel vroeg af en hielt soms niet eens vol tot de slotklim.

Geplaatst door jaja op zaterdag 4 oktober 2008 om 15:52
Postief
Gesink, Van Aevermaet, Saestre, Contador, Samuel Sachez, boason Hagen, Bernard Kohl, Andy Schleck, Stijn Devolder, Mollema, Terpstra, Maaskant, Langeveld, L'hotellerie, Lars Boom, Leipheimer, Valverde

Meer van verwacht:
Kloden, Tankink, Freire, Devolder (in de tour), Tjallingi, Menchov,

Andy schleck heeft echt een super tour gereden. Had maar 1 slechte dag en dat koste hem een heel geod klassement. Ik wil de komende jaren wel eens zien wie er beter is. Gesink of Schleck. Denk dat het beide heel goede klimmers zijn. Denk schleck beter, maar Gesink is beter in de tijdrit.
Van avermaet word echt een topper. Is nog jong maar nu al heel goed.

Mollema deed het super, hij kan niet net zo goed als Gesink rijden in zijn eerste jaar, maar hij komt er wel.

Geplaatst door wtf1500 op zondag 5 oktober 2008 om 10:26
Chris Anker Sörensen, één van mijn favorieten, is dit jaar ook definitief doorgebroken met een hele knappe ritwinst in de Dauphiné.
Van Langeveld vraag ik mij af of hij in het voorjaar niet veel te diep is gegaan. Na P-R eigenlijk niets meer gezien van hem. Niettemin is hij toch wel dé revelatie van het voorjaar.
Ik probeer mij al een paar dagen te bedenken wat nu de allermooiste koers was in 2008. Misschien Gilbert, met die lange solo tijdens Het Volk? Gesink in de ronde van Cali?
Geplaatst door Massasprint op woensdag 8 oktober 2008 om 16:05
Mijn namen van renners die voor het eerst goed presteren of daar dit seizoen goed mee bezig zijn: Van Avermaet, Kreuziger, Cavendish, Roelandts, Greipel, Sylvain Chavanel, Rolland, Joaquin Rodriguez, Valverde, Contador, Boonen, Bruseghin, Kohl, Leipheimer, Kiryienka, Andy Schleck en Bert Grabsch.

(En waarschijnlijk nog wel een aantal maar die komen zo snel niet bij me op)

En van de Nederlanders:
Mollema, Gesink, Langeveld, Terpstra, Maaskant en Kroon (met name het voorseizoen)

Geplaatst door DonQ. op woensdag 8 oktober 2008 om 17:00
Schrok me rot bij de titel...

Dé revelatie van het seizoen vind ik Jurgen Roelandts.
Nog veel te weinig inhoud maar een winnaar pur sang.
Cavendish ook natuurlijk, maar dat vindt iedereen.
Chauvinistisch gezien natuurlijk Gesink.
Geplaatst door wgr op maandag 13 oktober 2008 om 19:04
Weer een mening die ik moet herzien smiley
Kohl geen verassing, of toch verassende LOSER!
Geplaatst door F4L op maandag 13 oktober 2008 om 19:15
Moet ik bij iedereen het gaan aanpassen? smiley, Kohl wegstrepen?
Geplaatst door jaja op dinsdag 14 oktober 2008 om 16:25
Kreuzinger reed ook verdacht goed. De jonge honden geef ik nog het voordeel van de twijfel, ook A. Schleck.
Geplaatst door Leon op dinsdag 14 oktober 2008 om 16:37
Kreuziger verloor in het tweede deel van de Tour héél veel.
Geplaatst door gibofan op dinsdag 14 oktober 2008 om 22:41
Positief: Sella, Ricco, Piepoli, Schumacher en Kohl.

Negatief: Dekker.
[1]