Forum - Pcm (4)

Geplaats door Freire fan op vrijdag 14 augustus 2009 om 00:05.
Liefde voor dit spel

Reacties

[1] 2 3 4 5 6 7
Geplaatst door Freire fan op vrijdag 14 augustus 2009 om 00:05
Met Frank Schleck na de 4e etappe van Parijs Nice in de leiderstrui!
Geplaatst door Hermantk op vrijdag 14 augustus 2009 om 00:49
Goedzo, ik was daar derde met Menchov.

Ik zit nu in driedaagse de panne.
Had stamsnijder mee voorin, en ik kreeg door dat het peloton niet zou rijden. Dus ik aanklampen bij 2 temporijders. Gaatje van minuut met oorspronkelijke kopgroep, rijdt Stamsnijder lek smiley *scheld*
Dus hij weer aanklampen bij dat grotere groepje. En weer demarreren, maar hij was al bijna leeg. Uiteindelijk werd hij net op de streep gepakt door het jagende peloton.
Maar Columbiarenner Barry won de rit met 3.14 voorsprong, dus die zege kan iedereen wel vergeten :s
Of ik moet volgende ritten kansen krijgen.

Binnenkort, de klassiekers. Alleen nog deze koers en de Hel van het Mergelland.
Geplaatst door Freire fan op vrijdag 14 augustus 2009 om 00:55
Haha, dat is lullig herman!

Veel succes nog
Geplaatst door MrKennedy85 op vrijdag 14 augustus 2009 om 13:16
@Herman

Ik herinner me nog dat ik een wel heel vreemde koninginnerit had in de driedaagse. Er stond een steenharde wind (waardes rond de 70, dan weet je het wel) wat altijd voor spektakel zorgt. In het begin demarreerde er een groep van 8 man, waar ook voor mij stamsnijder bij zat. Die kregen een voorsprong van 13 minuten voordat het peloton ging rijden. Uit dat peloton reden nog 6 man weg waaronder Sentjens en Boucher. De situatie op 80 km van de streep was 8 man voorop, de 6 op 5"30 en het eerste grote deel van het peloton (er was al een grote waaier gemaakt) op 7"30. Vervolgens trokken ze vooraan hard door en ook in het peloton trol Quickstep ontzettend hard. Zo hard, dat er een groep aan kop van het peloton overbleef met Boonen, Devolder, Brown, Posthuma, Ballan, Cancellara, Burghardt en Cavendish. Alles verbrokkelde vervolgens daarachter, terwijl dat groepje heel haard doortrok, ze gingen op en over de 6 eerder genoemde achtervolgers. Vooraan bij de 8 was stamsnijder inmiddels de vernieling ingereden door Bak en Bakelants. Bij de groep Boonen regende het demarrages. Cavendish reed weg, daarna Devolder en Burghardt, daarna canca en posthuma, en dat terwijl er nog 60 km te rijden was! Uiteindelijk reed vrijwel iedereen alleen met verschillen van rond de halve minuut per renner. Ik had Brown lang laten beschermen door Posthuma voor een mogelijke ritzege dus hij had nog kracht over. Ik trok met hem door, ging de een na de ander voorbij, maar kwam uiteindelijk net tekort om bakelants nog bij te halen. Zeer jammer. Uiteindelijk waren de verschillen enorm. 1 voor 1 kwam iedereen binnen heel bizar. Eerste deel van het peloton finishte op ruim 12 minuten. Uiteindelijk werd Posthuma 4e en Brown 6e in de driedaagse.
Geplaatst door Hermantk op vrijdag 14 augustus 2009 om 13:20
Ja, altijd zieke ritten daarzo.
In PCM08 had ik het ook al.
Hopelijk krijg ik nu (want ik ga nu 2de en 3de etappe doen) weer ruimte in de ontsnapping.
Dan stuur ik Kai Reus of Stamsnijder mee met het oog op de tijdrit.
Geplaatst door Freire fan op vrijdag 14 augustus 2009 om 13:26
Ik heb pas eens een bizar seizoen gehad met Rabobank!smiley

Ik won zoals normaal wel veel met Dekker, Freire en Flecha. Alleen de Tour en Vuelta waren de grappigste.

Tour gewonnen met 6 seconden verschil met menchov op Contador.
Vuelta met 4 seconden verschil gewonnen met Gesink op Valverdee XD.
Geplaatst door maikel11 op vrijdag 14 augustus 2009 om 13:39
Stef Clement was bij mij vorm 93 dus ik denk die kan mooi mee na Parijs Nice om die tijdrit te winnen. Ik had daar verder geen klassement ambities omdat al mijn goede in vorm zijnde renners na de tirreno gingen. Wint Cement die tijdrit van 8 km met 12 seconde op Leipheimer en de rest allemaal meer als 20 seconde. Toen heeft hij twee heuvel etappe's in de gele trui overleefd de derde won hij zelf toen ik met Clement de sprint van een in de slotfase weggereden groepje van 3 met F.Schleck, Clement en Ardila wou aantrekken in de wetenschap dat Ardila de beste sprint had. Helaas op de laatste dag uit de trui gereden door Valverde
Geplaatst door Tjeu op vrijdag 14 augustus 2009 om 13:42
pcm 4 daar is alles toch vierkant?
Geplaatst door maikel11 op vrijdag 14 augustus 2009 om 13:43
wie speelt dat dan?
Geplaatst door Freire fan op vrijdag 14 augustus 2009 om 13:49
@ Tjeu.

Haha, nee niet zo pcm 04. Het is het 4e forum topic. Want omdat ze anders te lang worden.

@ Maikel!
Ik heb een keer Parijs Nice gewonnen met Caruso bij skill!smiley
oh wat was ik toen blij zeg.
Geplaatst door Jvw13 op vrijdag 14 augustus 2009 om 13:54
Rijden jullie alle wedstrijden? , ik ben in 2011 en sta derde in de giro met Mollema.
Geplaatst door Freire fan op vrijdag 14 augustus 2009 om 13:57
@ Jvw 13.

Nee, maar wel veel! Hangt er ook vanaf waar je in het seizoen zit en met wie.

Ik ga weer met een nieuw team beginnen. Ik was dit jaar met Thorn Power Team gepromoveerd naar de Pro Tour smiley! Had wel wat leuke renners aangetrokken maar het ging me alsnog te snel.

Edit:
Nu proberen nieuwe database erop aan het zetten.
Geplaatst door Hermantk op vrijdag 14 augustus 2009 om 15:54
@Jvw, ik rijd bijna alles. Alleen als er niks meer te halen valt, of de concurrentie is niet goed in sprintetappes wil ik nog wel eens simuleren.

Driedaagse de panne:

In de tweede etappe kreeg de kopgroep 0,0 ruimte van Columbia, wiens leider met 3:46 voor stond in het klassement. Na zo'n 7 vluchtpogingen was Marc de Maar de laatste op 25km voor de finish. Hij wist bijna 2 minuten bij elkaar te rapen, maar kon het daarna niet meer bolwerken.
In de sprint ging het finaal mis in het Rabotreintje, Kevin Ista van Agritubel won.
3de etappe hield Duclos-Lasalle stand na een lange vlucht met een ultieme demarrage. Hij hield 26 seconden over op het peloton, waar Brown ditmaal wel de sterkste was.

Afsluitende tijdrit; Stef Clement probeerde nog een 2de plek eruit te halen en daar slaagde hij in. Hij kwam tot precies een minuut op Barry die 2;45 verloor op de Nederlander. Kai Reus in supervorm werd tweede in de tijdrit en pakte daarmee de derde plek in het eindklassement en de jongerentrui. De laatstgenoemde zal ook voor de winst gaan rijden in de Hel van het Mergelland, waarna er een rustperiode volgt tot de Batavus Pro Race.
Geplaatst door Jvw13 op vrijdag 14 augustus 2009 om 16:13
@ Herman in welk seizoen zit je?
Geplaatst door Hermantk op vrijdag 14 augustus 2009 om 16:23
1ste.
Zal ook wel weer niet zover komen.
Hopelijk komt er begin 2009 een nieuwe goeie database, dat ik paar seizoenen mee kan.
Geplaatst door Freire fan op vrijdag 14 augustus 2009 om 16:28
Ik heb er net een nieuwe DB opgezet. Leuke stats, maar gadver wat koerst het verneukt zeg!!
ik kan niet eens mijn oude vertrouwde gewoon recht normaal van boven shot hebben, daarin koers ik altijd :/.

Nu alles er maar weer vanaf flikker want dit is zo ook niet leuk.
Geplaatst door Jvw13 op vrijdag 14 augustus 2009 om 16:58
okee ik zit in me 3de en mollmema groeit egt heel goed nu 81 klimmen!smiley
Geplaatst door Freire fan op vrijdag 14 augustus 2009 om 17:09
@ Jvw13, bij mij is Mollema in seizoen 2 maart al 80 klimmen smiley.
Geplaatst door Freire fan op vrijdag 14 augustus 2009 om 17:10
Ik ben echt benieuwd hoe de Tour bij mij zal zijn! smiley.

Want ik heb Frank Schleck als kopman 81kl, 83heu, 67tijd. En er zijn ook nog een heleboel andere renners die goed omhoog gaan nusmiley!

Dus het kan straks maar zo zijn dat er 10 renners zijn met 80+klimmen smiley.
Geplaatst door MrKennedy85 op vrijdag 14 augustus 2009 om 17:36
Ik rij echt elke koers en altijd ook op normale snelheid, dus nooit versnellen. Ook niet als er een kopgroep wegrijd waar ik niet bij zit of wat dan ook. Gewoon elke koers, elke etappe. Ik zit nu bij het begin van de giro. Ik heb eerst een seizoen op normaal gespeeld (heb trouwens versie 2009), maar toen ik in de giro 1e, 2e en 3e werd met Menchov, Gesink en Clement had ik zoiets van: Ok ik ga echt op moeilijk spelen. Nieuw seizoen begonnen en het is echt behoorlijk pittig moet ik zeggen. Ben zeker geen veelwinnaar alleen voor het kleine voel ik me zeker niet te goed. Bergklassementjes vind ik altijd leuk om mee te pikken. Tot nu toe (ben op 7 mei) heb ik 10 overwinningen in etappes of eendagskoersen waarvan Milaan san Remo de mooiste was. Freire sprong daar in zijn eentje op de poggio van het sterk uitgedunde peloton naar de leiders op dat moment, Cancellara en Ballan, om ze vervolgens kansloos te laten in de sprint. Heerlijk!smiley Ook Nokere koerse met een 1-2 van Brown en Leezer was wel gaaf. Nu kijken wat de giro op moeilijk brengt, ik sta in ieder geval met een zeer fitte menchov aan de start.
Geplaatst door Jvw13 op vrijdag 14 augustus 2009 om 18:16
@ MrKennedy85, welke niveau had je met de grio toen je 1 2 3 werd?
Geplaatst door Onie op vrijdag 14 augustus 2009 om 18:20
Quote:
Ik heb eerst een seizoen op normaal gespeeld (heb trouwens versie 2009), maar toen ik in de giro 1e, 2e en 3e werd met Menchov, Gesink en Clement had ik zoiets van: Ok ik ga echt op moeilijk spelen.

ik denk normaal
Geplaatst door Jvw13 op vrijdag 14 augustus 2009 om 18:31
ooh sorry smiley
Geplaatst door tjebco op vrijdag 14 augustus 2009 om 18:35
Quote:
Geplaatst door Freire fan op vrijdag 14 augustus 2009 om 17:09
@ Jvw13, bij mij is Mollema in seizoen 2 maart al 80 klimmen . smiley

Die kerel groeit bij mij in 2008 dus helemaal niet he.. Wat doe ik dan verkeerd? Ik train hem op klimmen met een legendarische trainer..
Geplaatst door Freire fan op vrijdag 14 augustus 2009 om 18:46
@ Tjebco.

Te veel wedstrijden? Te zwaar trainingsprogramma?
Je moet een jonge renner een niet te zwaar programma geven, en max 40 wedstrijddagen.

Ik laat mensen zoals Mollema één groot piek moment hebben, bijvoorbeeld de Vuelta, of de Giro en dan verder het seizoen weinig. Voorkeur gaat dan uit voor Vuelta omdat ze het WK dan ook kunnen meepakken en al meer zijn gegroeit in mei.
Geplaatst door Freire fan op vrijdag 14 augustus 2009 om 18:48
Etappe 5 van Parijs Nice is ook voor Frank Schleck!
Geplaatst door guidodevocht op vrijdag 14 augustus 2009 om 20:26
ik was bezig met de giro met andy schleck als kopman (pcm09) en ik na 5 etappe al dik in het roze met 3 minuten voorsprong op de nummer 2 soler krijg ik zoon stomme bug dat ik niet meer verder kan smiley ik kan bij wel huile smiley
Geplaatst door Hermantk op vrijdag 14 augustus 2009 om 21:36
Dat jullie allemaal zo goed zijn in grote rondes smiley
Ik win tegenwoordig nooit meer op klimmen :S
Iemand nog leuke tactieken ofzo?
Geplaatst door Freire fan op vrijdag 14 augustus 2009 om 21:40
Op bolletje! Zet er een goede knecht voor en je houdt een hele hoop energie over!
Geplaatst door Onie op vrijdag 14 augustus 2009 om 21:48
Op die manier, ik doe dit spel nog niet heel lang ong. 2 maand, maar dan moet je gewoon bolletje met pijlte?, klinkt op zich wel logisch want dan gaat hij z'n eigen tempo rijden.
Geplaatst door Freire fan op vrijdag 14 augustus 2009 om 21:53
Bolletje rijden, zorg dat je altijd rond de 10e/15e plek zit. Je moet je tempo aanpassen aan het niveau van het pelóton/kopgroep.
Geplaatst door Hermantk op vrijdag 14 augustus 2009 om 22:05
En hoe kan je het beste je andere renners benutten?
En wat te doen met bv een Gesink en een Menchov.
En moet je zelf als eerste demarreren (zo ja, waar?)
Of alleen reageren. En op welke demarrages reageren?
etc
Geplaatst door Jvw13 op vrijdag 14 augustus 2009 om 22:09
ik ga meestal zelf of ik reageer op de favorieten. niet op de 78 79 klimmers. maar meestal demareer ik met bv contador zelf en dan bolletje en dan win ik meestal veel tijd.
Geplaatst door tjebco op vrijdag 14 augustus 2009 om 22:35
Ik rijd met gesink gewoon eigen tempo omhoog en demareer totaal niet. Ik zet de beste klimmer ervoor als knecht zodat gesink eerst nog energie spaart.
Geplaatst door Freire fan op vrijdag 14 augustus 2009 om 22:37
@ Tjebco klopt wat je doet!

@ herman, nooit zelf vroeg aanvallen. Of doe bijvoorbeeld heel kort even aanval en kijk dan of er ook andere gaan! En daar dan achteraan. je moet zorgen dat je zelf zo min mogelijk op kop komt. En als het na een berg nog afdalen is, en er gaat niemand voor de topaanvallen. doe jij dat dan op 1km van de top. Ik heb al mening rondes gewonnen door te gaan in de afdalingsmiley!
Geplaatst door Hermantk op zaterdag 15 augustus 2009 om 00:17
Zal het de komende Giro dan maar eens uitgebreid gaan proberen smiley

Ben net overigens 2de geworden in Vlaanderen smiley
Pozzato ging al na 70km, lette ff niet op, en hij was gevlogen. Had gehoopt dat we nog terug konden komen, maar helaas.
Posthuma reed nog voorop, maar pozzato ging er meedogenloos overheen met een splijtende demarrage, nog voor Posthuma kon reageren.
Hopelijk meer fortuin in Gent en Roubaix.
Gesink overigens ziek geworden, vlak voor de klassiekerssmiley

En nog Hel v/h Mergelland gewonnen met Kai Reus in een sprint-a-deux met Carrara.
Geplaatst door Freire fan op zaterdag 15 augustus 2009 om 08:59
Shit..

ik kan mijn mooie carriere met Thorn Power Team niet voortzetten, ik had een nieuwe DB gedownload en toen er af gekickt, en nu doet ie het niet meer. Dan maar weer een nieuwe proberen erop te zetten.
Geplaatst door Jvw13 op zaterdag 15 augustus 2009 om 12:45
@ tjebco zet je dan menchov voor gesink terwijl menchov een beter klassement kan rijden,?
Geplaatst door RaJoKo op zaterdag 15 augustus 2009 om 13:41
Ik vind het altijd irritant dat de grote klimmers meteen onder aan een berg gaan demarreren. Ik wil eerst nog met mijn knechten hoog tempo rijden maar moet dat nu altijd doen op de voorlaatste col. Wel mooi om te zien dat eerst Mollema 80 op kop rijdt daarna Gesink met Menchov in het wiel. Wanneer Gesink bijna dood is zitter er nog maar 6 man in het wiel. Dat is wel mooi. Ook nog iets realistischer dat er eerst de knechten zijn en daarna pas de kopmannen ipv meteen de kopmannen die demarreren
Geplaatst door Freire fan op zaterdag 15 augustus 2009 om 14:30
@ Rajoko, het is ook vaak zo dat er een paar renners demareren (kopmannen), en dat er dan andere kopmannen blijven zitten en wachten tot hun knechten op zijn. En dan in de aanval!

En..
ik geef mijn Thorn Power Team carriere op.. ik ga maar snel 09' kopen want zo is er ook niks meer aan.
Geplaatst door tjebco op zaterdag 15 augustus 2009 om 14:57
Quote:
Geplaatst door Jvw13 op zaterdag 15 augustus 2009 om 12:45
@ tjebco zet je dan menchov voor gesink terwijl menchov een beter klassement kan rijden,?

Ik laat Gesink en Menchov vaak niet dezelfde races rijden dus met de beste klimmer bedoel ik de beste na gesink die ook in die ronde actief is, dus bijvoorbeeld een ten dam of garate.
Geplaatst door Jvw13 op zaterdag 15 augustus 2009 om 15:23
oh okee, dan is het wel een goede tactiek.smiley
Geplaatst door MrKennedy85 op zaterdag 15 augustus 2009 om 17:58
@freire fan

Elke keer als je een nieuwe database download en installeert dan moet je een nieuw team en nieuw seizoen spelen. Je kan niet een andere database downloaden en dan met die nieuwe database je oude team oppakken. Ik wist niet zeker of je dit al wist. Dus je thorn power team was sowieso al weg ook al had de database wel gewerkt.
Geplaatst door Freire fan op zondag 16 augustus 2009 om 22:34
@ Kennedy.

Ja, zo'n donkerbruin vermoeden had ik al smiley!
maar nu blijft er maar die oude stats staan. Dat vind ik zo fucked up.
Geplaatst door MrKennedy85 op zondag 16 augustus 2009 om 23:28
@freire

Koop gewoon lekker 2009 joh, download je meteen de 1.5 database van procyclingmanager.com Heb je goede stats en echte namen en pas dan start je een carriere op smiley
Geplaatst door Freire fan op zondag 16 augustus 2009 om 23:57
Ja doe ik ook MrKennedy!smiley

Alleen ik wou laatst in de winkel hem ophalen, hadden ze hem niet meer. Dus nu maar even Bol.commen.

Geplaatst door Bianchifietser op maandag 17 augustus 2009 om 00:17
Ik heb 2009 gister toch maar aangeschaft, maar moest er wel 5 winkels voor af. Gelukkig was het prachtig weer en kon ik daarna met wat vrienden op een terrasje genieten.
Ben ook direct een eigen team begonnen, met eigen shirts gemaakt door iemand van procyclingmanager.com. Is wel moeilijker dan ik dacht, maar ook een stuk dan met rabo zonder moeite alles winnen wat je wil. Moet nu zelfs koersen voor de premie's om m'n budget te onderhouden.
Geplaatst door TattaHollywood op maandag 17 augustus 2009 om 11:15
Wist je dat er in de hel van het mergelland een helling is met een stijgingspercentage van 44,5 %
Geplaatst door MrKennedy85 op maandag 17 augustus 2009 om 11:26
@Tatta

klopt, daar heeft iemand al een foto van gepost. erg hilarisch moet ik zeggen.

@bianchi

Je eigen team is inderdaad erg pittig, vooral financieel gezien. Ik heb al aardig wat mensen op dit forum failliet zien gaan aan het eind van het seizoen, maar laat me je niet ontmoedigen, veel succes.
Geplaatst door Freire fan op maandag 17 augustus 2009 om 12:02
Ik ben van plan om over een weekje (als ik mijn nieuwe pcm 09' heb) een eigen te maken!

Ik wou dat doen met allemaal EX dopingzondaars smiley!
Ik wou jullie vragen of je mee wou helpen met het lijstje te maken en dan wou ik kijken of het een leuk team zou worden.

- Dekker
- Basso
- Scarponi
- Sinkewitz
- Hondo
- Moreau
- Rasmussen
- Millar
- Landis
- Ricco
[1] 2 3 4 5 6 7