Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Het Grote Transfer Topic
Geplaats door stoemper op donderdag 6 augustus 2009 om 21:52.
Hoewel het wielerseizoen nog lang niet over is, komen er al de nodige transfergeruchten op gang. Tijd voor een overzicht!
Alle transfernieuwtjes die je ergens hoort of leest, zet ze hier neer! Zet er voor het gemak ook even bij van welke ploeg ze komen.
dik gedrukt = zeker
normaal gedrukt = gerucht
Reacties
| Geplaatst door niborzerrop op maandag 30 november 2009 om 16:55 |
bron! ![]() |
| Geplaatst door blix op dinsdag 22 december 2009 om 13:38 |
| Nog wat aanvullingen voor de transferlijst: AG2R: KristoF(1 F) Goddaert komt over over van Topsport Vlaanderen-Mercator OmegaPharma-Lotto: Adam Blythe komt over van Davo-Lotto, maar was ook stagiair bij Silence En Jean-Christophe Peraud komt ook over van 2 teams: Creusot Cyclisme Creu (weg) en MASSI (MTB ) En het is Kenny Dehaes i.p.v. Kenny de Haes Landbouwkrediet-Colnago: Baptiste Planckaert reed voor Soenens-Germond, maar was ook stagiair bij Landbouwkrediet Skil-Shimano : Job vissers was stagiair bij skil Vacansoleil Pro Cycling Team Rob ruiygh was ook stagiar bij vac. |
| Geplaatst door Verweggistan op woensdag 23 december 2009 om 16:37 |
| Bij Ag2r: Clerc stopt en gaat niet naar BMC. Mondory blijft Bij Astana: Tondo en Ruben Plaza niet naar Astana, maar naar respectievelijk Cervelo en Caisse. Bij Caisse: in: R.Plaza Bij Fdjeux: In: Bonnaire Bij Quick Step: in Keisse en Stauff |
| Geplaatst door tom2 op woensdag 23 december 2009 om 19:54 |
| Wiggins naar Sky |
| Geplaatst door Verweggistan op donderdag 24 december 2009 om 18:44 |
| De UCI is begonnen met het registreren van Continental teams: enkele opvallendheden: Steffen Radochla (Elk-Haus) naar Nutrixxion Sparkasse Darren Lill (ex Barloworld, in 2009 Team Type 1) en David Tanner (Rock) naar Fly V. |
| Geplaatst door stoemper op dinsdag 29 december 2009 om 14:39 |
| Eindelijk heb ik de tijd gevonden om de transferlijst weer helemaal te updaten. Met dank aan Leon kan je het topic nu ook bereiken door rechtsbovenin op transfers klikken. |
| Geplaatst door stoemper op maandag 18 januari 2010 om 17:01 |
| Transferlijst wederom bijgewerkt |
| Geplaatst door niborzerrop op maandag 1 februari 2010 om 11:56 |
Google vertaalt dit als "Usov vindt een gat". Ik neem dat dat hij gewoon een nieuwe werkgever gevonden heeft . |
| Geplaatst door Joop op maandag 1 februari 2010 om 12:06 |
Tot wanneer is eigenlijk de Transferdeadline voor het wielrennen (als die er is ? aangezien het voetbal vandaag sluit ![]() |
| Geplaatst door Diever op maandag 1 februari 2010 om 12:26 |
| Volgens mij is die er niet. Vorig seizoen zis iig Samailov midden in het seizoen door QST gehaald toen zijn ploeg ophield te bestaan. Ook zijn er veel renners die midden in het seizoen stage komen rijden.. Zeker weet ik het alleen niet |
| Geplaatst door Joop op maandag 1 februari 2010 om 12:30 |
| Ik weet wel dat voetballers zonder contract wel het hele jaar aangenomen mogen worden. Denk dat dit ook voor het wielrennen telt Dit kan ook het geval zijn met Samailov. Ploeg bestaat niet meer dus contract vrij. Zelfde is dat met stagiaires ![]() |
| Geplaatst door niborzerrop op maandag 1 februari 2010 om 13:58 |
| Inderdaad, voor vrije renners bestaat er geen 'periode'. Voor renners onder contract weet ik het ook niet. |
| Geplaatst door Diever op maandag 1 februari 2010 om 14:32 |
| Mag volgens mij ook niet. Voetballer zonder contract het hele jaar contracteren.. Maar een Boom, of ander Rabo CT-er, is volgens mij ook halverwege het seizoen overgestapt.. |
| Geplaatst door blix op zaterdag 20 februari 2010 om 10:08 |
| Zou het niet leuk zijn om ook de transfers van de veldritploegen bij te houden? Telenet-Fidea BKCP-Powerplus Sunweb-Revor AA Drinks Baboco-Revor Rabo-Giant Offroad Rendementhypo Cycling Team |
| Geplaatst door odnan op maandag 1 maart 2010 om 19:50 |
er zijn veel ploegen die stoppen volgend jaar of die op zoek moeten naar een nieuwe sponsor dus dat wordt weer leuk ![]() |
| Geplaatst door stibadi op vrijdag 26 maart 2010 om 00:20 |
| Wanneer Milram en Caisse zouden stoppen: Ciolek --> Rabobank Terpstra --> Vacansoleil Bruseghin --> Liquigas Cobo Acebo --> Astana Moreau --> Vacansoleil (dan miss wel Tour )LL Sanchez --> Team Sky Soler --> Androni G. Uran --> Rabobank Valverde --> nog steeds geschorst (terugkeer bij Footon offcourse) Natuurlijk is het nog veel te vroeg om te gaan speculeren hierover. Het is immers nog geen half 1. |
| Geplaatst door vlek op vrijdag 26 maart 2010 om 01:57 |
| Bruseghin heeft gek genoeg een twee jarig contract bij Unzue getekend, die zal dus waarschijnlijk niet naar Liquigas kunnen. Verwacht dat de meeste renners van Caisse nog wel langer onder contract staan bij Unzue en dat die alleen op zoek moeten naar een andere ploeg wanneer er geen nieuwe sponsor gevonden kan worden. Zelfde geldt eigenlijk ook voor Milram. |
| Geplaatst door Patrick Santini op zondag 20 juni 2010 om 09:57 |
| Tom Dumoulin zou in de belangstelling staan van Rabo Continental!!! Rijdt nu voor Parkhotel Rooding Continental Cycling team |
| Geplaatst door dnDaris op zondag 20 juni 2010 om 12:59 |
| Van de website van mij adoptierenner: Quote: SVEN PROF BIJ OMEGA PHARMA - LOTTO !!! De kogel is door de kerk ! Na een ronduit schitterend voorjaar kwamen heel wat profploegen aan Sven zijn deur kloppen, zodat hij in 2011 debuteert bij de profs. Sven maakt zijn profdebuut in de trui van Omega Pharma - Lotto en heeft een tweejarige overeenkomst met die Pro Tourformatie. Meer informatie: http://www.omegapharma-lotto.be. Een dikke proficiat met dit oververdiend profcontract !!!! En van Lotto Quote: Omega Pharma - Lotto trekt voor 2011 opnieuw volop de kaart van de jeugd ! Omega Pharma - Lotto trekt voor 2011 opnieuw volop de kaart van de jeugd ! Het team heeft voor volgend seizoen een tweejarige overeenkomst met 2 toptalenten van eigen bodem, nl. Sven Vandousselaere & Jens Debusschere. Sven Vandousselaere (°29/08/1988) reed in de jeugdcategorieën van overwinning naar overwinning en is momenteel vierdejaarsbelofte. Hij werkt dit jaar een superregelmatig seizoen af, met o.m. ritwinst in de internationale Tour de Normandie. Verder werd hij dit seizoen ook nog o.a. 3de in de Ronde van Vlaanderen, 4de in de Vlaamse Pijl, 6de Brussel-Opwijk, 7de Deinze-Ieper en een hele reeks top10 noteringen in internationale rittenwedstrijden. Sven komt over van Jong Vlaanderen – Bauknecht. Jens Debusschere (°28/08/1989) is op één dag na, nog één jaar jonger dan Vandousselaere en was bij de jeugd eveneens een veelwinnaar. Zijn seizoen 2010 is tot op heden schitterend te noemen, met o.a. ritwinst in de Triptique Ardennais, 2de plaatsen in Parijs-Roubaix Espoirs & de Vlaamse Pijl, 3de Deinze-Ieper, 6de Triptique des Monts & Chateaux, enz… Jens werkte zijn drie beloftenjaren af bij PWS-Eijssen. Beide renners zijn ook opgenomen in de Belgische selectie voor het Europees kampioenschap van 18 juli in het Turkse Ankara. |
| Geplaatst door Koldo op zondag 20 juni 2010 om 15:25 |
| Dat was al bekend, maar blijkbaar niet hierin gezet? edit: aha, jullie moeten hier zijn. Deze is van vorig jaar. |
| Geplaatst door petoi op zondag 20 juni 2010 om 15:30 |
| Ben je nu verbaasd dat jullie zelf eens transfernieuws hebben gevonden voordat iemand anders dat wist Koldo? |
| Geplaatst door tristania op woensdag 23 juni 2010 om 00:25 |
| Wat me opvalt in die hele transfercarrousel dat er nooit Nederlanders bij betrokken zijn. Hoor allerlei kleine en grote namen die in belangstelling staan van kleine en grote ploegen maar hoor bijna nooit Nederlandse namen die in de belangstelling staan van buitenlandse ploegen. Zo zouden bv Weening en Postuma prima bij BMC kunnen passen om maar eens wat te noemen. Niet dat ik ze weg wil hebben. Of een Terpstra en Langeveld naar QS. Zou ook goed zijn als er meer Nederlanders bij grotere buitenlandse ploegen rijden. En voor de Nederlanders kan het soms ook geen kwaad. Kunnen soms weer helemaal opbloeien. |
| Geplaatst door Larson op woensdag 23 juni 2010 om 00:38 |
| @ Tristania terpstra rijd al in het buitenland? |
| Geplaatst door tristania op woensdag 23 juni 2010 om 00:59 |
| @Larson: Ja, wist ik hoor. |
| Geplaatst door Koldo op woensdag 23 juni 2010 om 11:58 |
| @Petoi: ik was verbaasd dat ik het niet in bovenstaand overzicht kon vinden. Maar nogmaals aan allen: dit is het topic van vorig jaar! |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- woensdag 8 februari
- 22:04 Vijf Nederlanders in Ronde v..
- 18:47 Tom Veelers: "Dit was het ma..
- 17:33 Parcours Ronde van Zwitserla..
- 16:38 Philippe Gilbert: "Ik ben no..
- 16:28 ASO wil Saxo Bank geen Tours..