Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Forum - Het Grote Transfer Topic

Geplaats door stoemper op donderdag 6 augustus 2009 om 21:52.
Hoewel het wielerseizoen nog lang niet over is, komen er al de nodige transfergeruchten op gang. Tijd voor een overzicht!

Alle transfernieuwtjes die je ergens hoort of leest, zet ze hier neer! Zet er voor het gemak ook even bij van welke ploeg ze komen.

dik gedrukt = zeker
normaal gedrukt = gerucht

Reacties

1 [2] 3 4 5 6 7
Geplaatst door MartijnT op zaterdag 8 augustus 2009 om 01:39
Vansummeren gaat zowiezo niet naar Garmin, dat gerucht mag ook weg. Wegens de goede prestaties van Wiggins kreeg die opslag en was er geen budgettaire ruimte meer. Bron: verschillende Belgische media.
Geplaatst door Hakkie2 op zaterdag 8 augustus 2009 om 12:11
Duarte is trouwens wel een erg goede renner die naar Europa wil komen. Maar ik denk dan eerder aan een Caisse (ivm Uran) of een Frans team, die zitten niet zo ruim in de klimmers.
Geplaatst door Verweggistan op zaterdag 8 augustus 2009 om 13:37
Duarte heeft een beetje een slechte reputatie, net als Ricco en Landaluze van nature een hoge hematocriet waarde, of iets dergelijks.
Geplaatst door Ruben_ op zaterdag 8 augustus 2009 om 14:39
En dat is onterecht, want Duarte is gewoon clean.

Colombianen hebben altijd van nature een hoge hematocriet waarde, ze leven daar ook in een groot deel van het land op 2/3000+m hoogte ... *zucht*
Geplaatst door Hakkie2 op zaterdag 8 augustus 2009 om 14:41
Of Duarte clean is weet ik niet, de 2e helft van je verhaal klopt iig dus ik zou hem inderdaad wat dat betreft het voordeel van de twijfel geven.
Geplaatst door LoKoMoTioN op zaterdag 8 augustus 2009 om 16:39
@ Ruben dat wil niks zeggen, Denk aan Botero ^^
Geplaatst door zorba op zondag 9 augustus 2009 om 02:21
Duarte zou zeker een aanwinst zijn voor Rabo. Laat hij dan vooral zijn landgenoot Henao meenemen. Dat wordt er een.
Geplaatst door Onie op zondag 9 augustus 2009 om 10:30
Weet niet of het hierboven al gezegd is maar het lijkt me sterk dat Di Luca nog naar QS of Silence gaat. smiley
Geplaatst door stoemper op zondag 9 augustus 2009 om 10:32
Die kans is idd. zeer klein geworden, maar Di Luca houdt nog altijd vol onschuldig te zijn en is nog niet geschorst, dus...
Geplaatst door Verweggistan op zondag 9 augustus 2009 om 13:30
Team LPR schijnt ook de stoppen met sponsoring; eerst wilden ze nog heel ambitieus Pro-Tour ploeg worden, maar nu, waarschijnlijk door Di Luca, willen ze toch stoppen.
Geplaatst door stoemper op zondag 9 augustus 2009 om 13:45
@ Verweggistan: ik heb het gehoord ja. Ik ben momenteel bezig met het flink uitbreiden en aanpassen van het topic zoals je misschien wel ziet...
Geplaatst door De Bezemwagen op zondag 9 augustus 2009 om 14:15
Is het al zeker dat Soler en Ballan volgend jaar voor Rabo rijden?
Geplaatst door stoemper op zondag 9 augustus 2009 om 14:18
@ Bezemwagen: nee, het is zelfs zeer onwaarschijnlijk...
Geplaatst door Onie op zondag 9 augustus 2009 om 14:22
Hoe is het eigenlijk met het geval 'LHotellerie? geschorst of ontslagen. Had iets gebruikt waarvoor hij een attest nodig had die hij niet had???
Geplaatst door stoemper op zondag 9 augustus 2009 om 15:02
Wat vinden jullie dat ik moet doen met renners die tijdens het seizoen 2009 erin of uit zijn gegaan? Moet ik die erbij zetten of niet?? Renners zoals Kunitski en Samoilav bij QST bijvoorbeeld...
Geplaatst door F4L op zondag 9 augustus 2009 om 15:08
@ Stoemper die kan je het beste er bij zetten als contract sinds die en die datum en het is misschien ook wel handig als je er stagiair achter zet.
Geplaatst door SanderK op zondag 9 augustus 2009 om 15:09
Tip:

Kijk voor een overzicht van geruchten en stagiaires ook eens op www.cqranking.com

Daar hebben ze ook een mooi overzicht gemaakt.
Geplaatst door zacht op zondag 9 augustus 2009 om 15:10
waar staat dat op cq ?
Geplaatst door Onie op zondag 9 augustus 2009 om 15:13
http://www.cqranking.com/men/asp/gen/start.asp
Geplaatst door stoemper op zondag 9 augustus 2009 om 15:13
@ Kraus: daar ben ik mee bezigsmiley Vandaar dat de lijst zoveel langer wordt...

@ zacht: helemaal bovenaan onder 'CQ News' staat een roze blok 'Transfer en Team Compositions 2010'.

link
Geplaatst door zacht op zondag 9 augustus 2009 om 15:14
thnx
Geplaatst door stoemper op zondag 9 augustus 2009 om 15:16
Voor het stagiare overzicht zie hier
Geplaatst door stoemper op zondag 9 augustus 2009 om 16:10
MEDEDELING:

DE BOVENSTAANDE TRANSFERLIJST IS FLINK AANGEPAST EN UITGEBREID!!
Geplaatst door Onie op zondag 9 augustus 2009 om 16:20
dank @ stoemper
Geplaatst door Verweggistan op maandag 10 augustus 2009 om 12:17
Waarom moet Jacobs weg bij Silence? die reed toch een goede Giro?
Geplaatst door stoemper op maandag 10 augustus 2009 om 12:21
Ik weet ook niet waarom hij weg moet, hij is nog jong dus...

Maarja, volgens CQRanking...
Geplaatst door Verweggistan op maandag 10 augustus 2009 om 14:41
Veel renners moeten vertrekken bij Ag2r: Dion (31,goede knecht), Clerc (30,weinig presterende sprinter),
C.Pineau (24, reed een goed najaar vorig jaar), Pliuschin (22, groot Moldavisch talent en pas 2e jaars prof, dit seizoen tegenvallend), Poulhies (24,jonge Fransman, die volgens mij ooit een rit won in de ronde van de Toekomst), Senac (24, jonge fransman, 2e jaars prof), en Sonnery (24, knecht,reed de Giro, 3e jaars prof).
Er gaan bij Ag2r dus vooral jonge renners weg.
Bron: velo-club.net
Geplaatst door stoemper op maandag 10 augustus 2009 om 14:51
dan zullen ze wel gaan shoppen bij Agritubel vermoed ik..

Ik heb het toegevoegd
Geplaatst door stoemper op maandag 10 augustus 2009 om 22:22
Mededeling:

De transferlijst is inmiddels weer aangepast met de transfers/geruchten van/rond Rodriguez, Hivert, Lemoine en Soler!

(Met dank aan F4L en Kelme Costa Blanca)
Geplaatst door Onie op maandag 10 augustus 2009 om 23:04
cqranking heeft ook mooi overzicht, maar hier is hij natuurlijk actueler. smiley
Geplaatst door Kelme Costa Blanca op dinsdag 11 augustus 2009 om 10:06
Jérôme Coppel (Française des Jeux), Rony Martias (BBox Bouygues Telecom) en Stéphane Pouilhès (AG2R-La Mondiale) naar de ploeg van Stephane Heulot.
Geplaatst door MartijnT op dinsdag 11 augustus 2009 om 10:08
Volgens de Belgische krant Het Belang van Limburg gaat Kevin Ysta van Agritubel getekend bij Cofidis.
Geplaatst door stoemper op dinsdag 11 augustus 2009 om 10:10
@ Kelme: is dit al zeker, of gaat het nog om geruchten?
Geplaatst door Kelme Costa Blanca op dinsdag 11 augustus 2009 om 11:30
Is zeker.
Geplaatst door Sloffey op dinsdag 11 augustus 2009 om 14:15
Garmin heeft zich versterkt met Peter Stetina. De 22-jarige Amerikaan werd dit jaar Amerikaans kampioen tijdrijden bij de beloften en maakt de overstap van de opleidingsploeg van Garmin.

Stetina werd vorig jaar 10e in de Tour de l'Avenir en won dit seizoen een etappe in de Ronde de l'Isard d'Ariège. Volgend seizoen maakt hij zijn profdebuut bij de ploeg van Jonathan Vaughters.

Geplaatst door Sloffey op dinsdag 11 augustus 2009 om 14:16
David Moncoutié zal in 2010 zeker niet deelnemen aan de Tour de France. Dat vertelde de Fransman aan L'Equipe. De 34-jarige Fransman twijfelt of hij nog een jaar doorgaat.

Geplaatst door Sloffey op dinsdag 11 augustus 2009 om 14:21
Ik zie Hincapie trouwens in het dik gedrukte staan. Niemand heeft hier nog een officiele bron voor aan kunnen leveren

van LPR is het volgens mij ook nog niet zeker dat ze stoppen
Geplaatst door zacht op dinsdag 11 augustus 2009 om 14:26
@Sloffey
CQ meldt dat Hincape naar BMC gaat.
edit: Maar die melden ook dat B.Hagen naar Sky gaat, en dat staat ook nog niet vast.
Geplaatst door Sloffey op dinsdag 11 augustus 2009 om 15:14
CQ is dan echt de enige. zowel Hincapie als BMC als enige andere nieuwssite meldt dit nergerns
Geplaatst door Sloffey op dinsdag 11 augustus 2009 om 15:41
Nu net eindelijk een officieel gerucht op cyclingnews.com dat Hincapie en Leipheimer misschien naar BMC gaan. Er is dus ook officieel nog niets zeker

Betekend dus ook dat de dikgedrukte naam van Leipheimer bij radioshack niet terecht is.
Geplaatst door SanderK op dinsdag 11 augustus 2009 om 15:42
De 2 beste vrienden van Armstrong naar een andere ploeg?

Lijkt me sterk. Zeer sterk...
Geplaatst door Sloffey op dinsdag 11 augustus 2009 om 15:45
Dat geloofde ik dus ook niet maar een aantal mensen hier roepen dat het al zeker is
Geplaatst door stoemper op dinsdag 11 augustus 2009 om 15:48
@ Sloffey: is aangepast. Ik heb overigens nog flink wat dingen aangepast!!
Geplaatst door dutchfubar op dinsdag 11 augustus 2009 om 15:48
Huh Leipheimer naar BMC? Hebben die ook protour ambities?
Geplaatst door Sloffey op dinsdag 11 augustus 2009 om 15:58
BMC wil in 2011 medoen aan de tour.

op cyclingnews staat nu een heel stuk
Geplaatst door dutchfubar op dinsdag 11 augustus 2009 om 16:13
Dan is er nog een jaar dat ze niet meedoen en als je als Leipheimer toch enigszins ambities hebt, dan mag ik toch verwachten dat je wat meer zekerheid wilt ten aanzien van of een ploeg grote rondes rijdt of niet.
Geplaatst door Sloffey op dinsdag 11 augustus 2009 om 16:31
Boasson Hagen officieel weg bij Columbia.

bron nusport.nl
Geplaatst door jenku op dinsdag 11 augustus 2009 om 18:26
BMC doet pas in 2011 mee, dat is over twee jaar. Is Leipheimer dan nog sterk genoeg om een goede klassering in de tour te halen. En is Hincapie dan de volgende Ekimov?
Geplaatst door stoemper op dinsdag 11 augustus 2009 om 21:48
MEDEDELING:

DE TRANSFERLIJST IS WEER AANGEPAST MET DANK AAN CICLOWEB.IT EN F4L.
Geplaatst door stoemper op dinsdag 11 augustus 2009 om 21:49
@ F4L: In dat stukje op cicloweb.it staat ook iets over Team Wilo Agem (bijna onderaan). Nu begrijp ik niet zo goed wat ze bedoelen, maar wat ik er uit op maak is dat ze ook pro continental willen worden??

edit: Ik heb het al gevonden:

"Team Wilo Agem met Plouhinec en Laveau vormen, ondanks het last-minute in actie schieten, wellicht de basis van een nieuw CT van max. 12 renners."

Trouwens hier een lijst met teams die wellicht/zeker PCT worden:

Saur-Sojasun (Fra)
CarmioOro (Ita)
Andorra GrandValira (And)
Colombia Es Passion (Col)
Extremadura (Spa)
Centri della Calzatura (Ita)
1 [2] 3 4 5 6 7