Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Forum - Voorselectie Rabobank

Geplaats door TandZwaarderDanDeRest op maandag 3 augustus 2009 om 17:11.
Mauricio Ardilla (Col), Lars Boom, Óscar Freire (Spa), Juan Manuel Gárate (Spa), Robert Gesink, Tom Leezer, Paul Martens (Dui), Koos Moerenhout, Bram Tankink, Pieter Weening.

Wie gaat er afvallen? Ik denk Martens of Ardila. Leezer kunnen ze goed gebruiken in de sprints.

Reacties

[1]
Geplaatst door dutchfubar op maandag 3 augustus 2009 om 17:14
Ik denk Ardilla. Leezer en Martens moeten zich verder ontwikkelen door een grote ronde en daar is de Vuelta ideaal voor, dan zal Leezer weer een stap zetten voor het volgende klassieker seizoen denk ik.
Geplaatst door Slick op maandag 3 augustus 2009 om 17:16
Wie waren er al zeker?
Geplaatst door Verweggistan op maandag 3 augustus 2009 om 17:16
Ardila moet zich hier bewijzen om een nieuw contract te verdienen denk ik, en bij Leezer verwacht ik Van Hummel taferelen in de bergen.
Gesink,Weening, Tankink, Moerenhout, Garate en Freire lijken mij zeker. De eerste vier zijn zeker.
Geplaatst door tjebco op maandag 3 augustus 2009 om 17:23
Ik denk dat Leezer het slimst zal zijn. Hij voegt weinig toe denk ik. Terwijl de rest allemaal redelijk berg op kunnen en voor boom wordt het gewoon zijn eerste grote ronde dat heeft hij nodig. Leezer is meer een type langeveld vind ik, die moet geen grote rondes gaan rijden.
Geplaatst door abdel1991 op maandag 3 augustus 2009 om 17:23
martens moet duidelijk uit deze lijstje afvallen. voor boom en leezer is het belangrijk zo'n eerste ronde, en wie weet voor leezer...... vorig jaar van avermaet die voor de vuelta minstens net zoveel had gepresteert als wat leezer nu heeft gedaan. freire spreekt voor zich, moerenhout en tankink zijn gewoon perfecte knechten, en ardilla,garate en weening helpen gesink bergop
Geplaatst door Slick op maandag 3 augustus 2009 om 17:25
Ok, poeh vind het wel erg lastig. Net als in de Tour vind ik het moeilijk om hier te zeggen die wel en die niet. Nu is het hier wel zo dat ze een Leezer kunnen gebruiken voor het afzetten van Freire in de finales en andersom kun je ook Ardila gebruiken voor Gesink in de bergen. Zeker omdat de Tour (mislukt), niet zo goed is gegaan, behalve de overwinning van Garate (nogmaals hulde daarvoor). Maar voor Gesink is het op een deceptie uitgedraaid en zou een Ardila prima kunnen gebruiken. De rest zou ik wel meenemen overigens. De Tank voor de sfeer en op kop op het vlakke, Weening en Moerenhout hebben in Oostenrijk laten zien waarom je ze niet kunt missen en Martens en Boom jonkies die ontzettend veel potentie en progressie boeken. Boom ook voor de proloog natuurlijk smiley
Geplaatst door menchov-gesink op maandag 3 augustus 2009 om 17:55
Ik zou ardila niet meenemen neem leezer maar mee inplaats van ardila, leezer heeft nog heel wat te leren en is een groot talent! 6 nederlanders zou mooi zijn!
Geplaatst door Onie op maandag 3 augustus 2009 om 19:48
Flecha ging hem toch ook rijden??, zou zeggen Martens eruit.
Geplaatst door Ladylvk op maandag 3 augustus 2009 om 20:19
Flecha had ik ook verwacht al wordt zijn seizoen dan wel erg lang met het voorjaar de tour en dan ook nog spanje!

De grote vraag voor mij is wat Martens kan in de bergen! Is hij daar van het niveau Niermann. Wel apart dat Niermann niet op de lijst staat hij had aangegeven te willen rijden als Gesink hem nodig zou hebben. Garate kan voorlopig niet koersen door zijn val in SS. Wel mooi dat ie nu niet ter discussie staat en een paar maanden terug...
Geplaatst door Jorritdebal8 op maandag 3 augustus 2009 om 21:13
Ze kunnen hier wel even een treintje uitproberen met Tankink, Boom, Leezer en natuurlijk Freire. Concurentie is volgens mij toch niks voor Freire.
Boonen en Greipel zijn denk ik zijn grootste concurenten.
Geplaatst door xistnc op maandag 3 augustus 2009 om 22:28
@Jorrit: er zijn niet zo heel veel etappes voor zo'n treintje.

Ik zie niet waarom een Vuelta nuttig is voor de ontwikkeling van Leezer, gezien het soort koersen waar hij in wil gaan excelleren. Gezien het profiel van de Vuelta zie ik ook niet waarom Leezer nuttig is voor de Raboploeg.
Geplaatst door montventoux op maandag 3 augustus 2009 om 23:38
@jorritdb: even iets uitproberen is niet iets voor een grote ronde.

ik neem aan dat martens zich genoeg in de kijker heeft gereden om grote kans te maken. Ondanks dat denk ik dat hij niet vergelijkbaar is met niermann (bergtechnisch)
Geplaatst door zorba op maandag 3 augustus 2009 om 23:54
@xistnc
Ik denk dat een zware koers nuttig is voor de ontwikkeling van een jonge renner. Leezer leert in een Vuelta wat het is om wielrenner te zijn. Heeft hij later profijt van.
Geplaatst door Sloffey op dinsdag 4 augustus 2009 om 09:28
Leezer heeft er idd profijt van omdat hij hier inhoud van krijgt. Hij kan denk ik mooi een rol als van Avermaet vorig jaar invullen.

@ventoux

Martens is in potentie stukken beter dan Niermann en volgens mij bergop al redelijk vergelijkbaar.
Geplaatst door xistnc op dinsdag 4 augustus 2009 om 10:36
@hierboven: eens, maar het belang van de ploeg moet tegen het belang van de ontwikkeling van het individu worden afgewogen. In dat opzicht denk ik dat Ardila en Martens net iets meer kunnen toevoegen aan de ploeg. Mocht de ploegleiding voor Leezer kiezen vanwege een beoogde 'Flecha-rol', dan vermoed ik dat ze het profiel niet goed hebben bekeken.

Geplaatst door montventoux op dinsdag 4 augustus 2009 om 10:58
@sloffey: in potentie denk ik ook maar vergis je niet in het niveau van niermann. Kijk alleen al naar de uitslagen die hij tijdens de tour in bergetappes rijdt. Martens kan zich hopelijk bewijzen in de vuelta. Ik heb iig. veel vertrouwen in hem.

Ach ja, we zijn het eens denk ik...
[1]