Forum - Gesink in Vuelta ??

Geplaats door sybrenslagter op vrijdag 10 juli 2009 om 10:58.
Hallo,
Na deze dramatische tour voor Robert Gesink is het hopen dat hij in de Vuelta kan verschijnen. Maar kan hij zo snel herstellen ? De gebroken pols van RG is wel "mooi" gebroken duss.. Maar wat verwachten jullie van hem? kan die top 3 rijden omdat de concurrentie minder is als de tour en hij vorig jaar achter kleppers als Leipheimer, Contador, Valverde en Sastre knap 7e werd, en deze renners waarschijnlijk nu niet mee doen misschien dan valverde.
ik weet niet wanneer de vuelta start eerlijk gezegt smiley maar de eerste week van de vuelta kun je nog wel redelijk ritme op doen lijkt mij. Wat vinden jullie ervan?!!

Reacties

[1] 2
Geplaatst door Henki op vrijdag 10 juli 2009 om 11:01
Denk niet dat we moeten verwachten dat hij top 3 gaat rijden. Belangrijker is eigenlijk dat hij dit jaar nog een grote ronde mee pakt voor zijn ontwikkeling. Alleen moet hij wel Goed herstellen van zijn blessure, en niet forceren om die vuelta te halen. Ik denk dat het kan, en in welke conditie die dan aan de start staat word afwachten. Het lijkt me iniedergeval wel leuk, hebben we toch iets meer om naar uit te kijken smiley
Geplaatst door montventoux op vrijdag 10 juli 2009 om 11:04
zat 29 aug start de vuelta in assen. Het is denk ik vooral een mentale kwestie. Hij moet zijn focus verplaatsen, lijkt me niet eenvoudig. Gelukkig is hij een karaktermens.
Geplaatst door sybrenslagter op vrijdag 10 juli 2009 om 11:04
ja dat bedoel ik smiley laten we het maar hopen.

ps: Top 3 is wel heel optimistisch maar in topvorm moet hij het zkkr kunnen lijkt mij, maar dat is hij dan niet natuurlijk smiley
Geplaatst door sybrenslagter op vrijdag 10 juli 2009 om 11:05
o Oke zaterdag 29 aug? als ik even snel reken heeft hij dan 7 weken om te herstellen dan moet het kunnen lijkt mij smiley
Geplaatst door tristania op vrijdag 10 juli 2009 om 11:13
Hij is zelf ook realistisch. Hij gaf aan dat hij eerst zijn rust pakt en aan herstel werkt en dan langzaam richting de Vuelta gaat.
Zou mooi zijn als hij meedoet. Mooie ploeg kan Rabo dan opstellen.
Geplaatst door sybrenslagter op vrijdag 10 juli 2009 om 11:18
ja en met veel nederlanders smiley
Geplaatst door frankjanssens op vrijdag 10 juli 2009 om 11:23
Inderdaad fantastisch dat er veel Nederlanders naar de Vuelta gaan. Alleen het lijkt er steeds meer op dat die plekken ook duur gaan worden. ook hier mogen maar 9 man starten. Ik verwacht zowiezo de drie spanjaarden aan de start + Moerenhout, Tankink, Boom, Gesink en Weening. Dat zijn er dus al 8. Plekje 9 wordt een zwaar gevecht voor de jonge knechten als Leezer en Reus.

Overigens mocht Mollema het toch nog halen dan is de ploeg zelfs volgens mij al vol!
Geplaatst door Geronimo op vrijdag 10 juli 2009 om 11:24
Het zou goed zijn als Gesink naar de Vuelta zou gaan, dat was ook een van de eerste dingen die bij me opkwam. Dan kan Rabobank toch een 'sterk' (= nederlands getint) team opstellen in de Vuelta, dat anders toch een vrij slechte ploeg zou hebben opgesteld, terwijl er in Nederland wordt gestart.
Geplaatst door xistnc op vrijdag 10 juli 2009 om 11:24
als Menchov het einde van de Tour niet haalt, wil hij ook opstappen in Assen!
Geplaatst door Sloffey op vrijdag 10 juli 2009 om 11:26
De dokter heeft al gezegd dat hij de vuelta haalt
Geplaatst door sybrenslagter op vrijdag 10 juli 2009 om 11:31
o oke vet smiley. Ik word er eerlijk gezegd een beetje moe van van Menchov, hij moet niet in de Vuelta starten en gewoon de jonge nederlanders een kans geven.
je krijgt dan ind wel een mooi ploegje smiley

Gesink
Mollema (mocht ie weer beter zijn)
Boom
Weening
Moerenhout
Freire
Flecha
Garate
Leezer.

4 mannen voor het klimmen en 3 voor het sprinten en 2 voor het vlakke smiley
Geplaatst door tendam op vrijdag 10 juli 2009 om 11:38
Dat gaat Mollema natuurlijk nooit halen. Vervang Mollema door Kozontchuk.
Geplaatst door Geronimo op vrijdag 10 juli 2009 om 11:38
Mollema naar de Giro, dan hebben we daar ook iets om naar uit te kijken
Geplaatst door Sloffey op vrijdag 10 juli 2009 om 11:38
Mollema 99% zeker niet in de vuelta
Geplaatst door trapper op vrijdag 10 juli 2009 om 11:43
De ploeg wordt waarschijnlijk: Gesink, Freire, Leezer, Weening, Moerenhout, Tankink, Martens, Garate, Boom. Misschien dat Nuyens ook nog rijdt, maar dat zou dan ten koste gaan van Leezer.
Geplaatst door Diderick op vrijdag 10 juli 2009 om 12:13
Mollema volgend jaar Vuelta dan waarschijnlijk. Want Menchov zal wel weer kopman zijn in de Giro.
Geplaatst door xistnc op vrijdag 10 juli 2009 om 12:33
Hmm, tsja, je hebt dan natuurlijk ook te maken met renners aan wie is toegezegd dat ze in de Vuelta het WK mogen voorbereiden... Wordt nog lastig!
Geplaatst door sybrenslagter op vrijdag 10 juli 2009 om 12:53
ja ind. rabo is in de breedte een hele sterke ploeg maar je ziet het jammer genoeg bijna nooit terugsmiley
een hele mooie ploeg
Geplaatst door Markoes op vrijdag 10 juli 2009 om 12:53
Ik hoop niet dat Menchov kopman in de giro is volgend jaar.. Ik hoop dat hij de Giro dan weer als voorbereiding gebruikt en top is in de tour! En dat Ten Dam als kopman naar de giro mag met Mollema die daar mag gaan leren smiley

En Gesink lekker naar de Vuelta dit jaar en knallen met die hap!
Geplaatst door dutchfubar op vrijdag 10 juli 2009 om 12:54
@Markoes Dat hoop ik ook.
Geplaatst door sybrenslagter op vrijdag 10 juli 2009 om 13:00
@ markoes

helemaal mee eens
Geplaatst door tendam op vrijdag 10 juli 2009 om 13:09
Ja, het is duidelijk dat de boog gewoon niet meer gespannen is bij Menchov. Dat moet volgend jaar anders. Wel opvallend dat Pellizotti het gewoon nog goed doet.
Geplaatst door dutchfubar op vrijdag 10 juli 2009 om 13:13
Dat is het gevaar natuurlijk als je al een zeer belangrijke koers hebt gewonnen. Het kan goed uitpakken omdat je met veel zelfvertrouwen naar de tour gaat, maar zoals in het geval van Menchov kun je daardoor ook de scherpte en de druk om te presteren missen. Het is aan de ploegleiding, om dat dan op te merken en hier iets aan te doen voordat het te laat is, dat is helaas niet gebeurd en misschien is Gesink hier ook een klein beetje het slachtoffer van geworden. Hoewel van Houwelingen het er wel over gehad heeft, maar met zijn advies is blijkbaar niks gedaan.
Geplaatst door Markoes op vrijdag 10 juli 2009 om 13:18
Ja idd.. Menchov oogt gewoon de relaxt.. Het lijkt hem allemaal niet zoveel uit te maken.. Als hij top was geweest had hij echt niet te vaak van achter gezeten! Maargoed.. de tour duurt nog meer dan 2 weken! Wie weet kunnen ze nog wat etappes pakken!
Geplaatst door sybrenslagter op vrijdag 10 juli 2009 om 13:41
maar pellitzotti gebruikt dope zo simpel is dat smiley hij is alleen nog niet gepakt!!
Geplaatst door trapper op vrijdag 10 juli 2009 om 13:48
Ik weet ook uit betrouwbare born dat sybrenslagter een wietplantage op zijn zolder heeft en dat hij een tussenpersoon is in een bolletjesslikkersnetwerk. Dat is gewoon zo, hij is alleen nog niet gepakt!
Geplaatst door sybrenslagter op vrijdag 10 juli 2009 om 13:58
hahaha smiley het was van mij ook maar een grapje hoor :P

leuke grap trouwens smiley
Geplaatst door trapper op vrijdag 10 juli 2009 om 14:00
Ow, dan is het goed smiley
Geplaatst door gilly op vrijdag 10 juli 2009 om 14:02
Dit jaar moet top 5 wel kunnen!
Geplaatst door RaJoKo op vrijdag 10 juli 2009 om 14:16
Volgens mij rijd Tankink ook nog de Vuelta, schijnt aan hem en Moerenhout 'beloofd' te zijn nadat ze niet mee mochten naar de Tour. Ik weet het niet helemaal zeker hoor. Ik vind dat als Gesink herstelt is hij sowieso de Vuelta moet rijden. Dan wel om zich fit te rijden voor het WK, dan wel als klassementsrenner. Het is alleen maar goed voor z'n ontwikkeling. We gaan het zien. Een top 5 moet er wel in kunnen zitten voor de man. Hij is nog relatief fris en heeft nog geen grote ronde (helemaal) in de ronde. Wel jammer dat hij al een keer heeft gepiekt en dat het dus niets opleverd.
Geplaatst door Diderick op vrijdag 10 juli 2009 om 16:16
Welke andere toppers doen mee eigenlijk? Valverde? Sammy Sanchez?
Geplaatst door sybrenslagter op vrijdag 17 juli 2009 om 11:22
EDIT : dit was helemaal fout smiley
Geplaatst door Gielrenner op vrijdag 17 juli 2009 om 11:28
Edit. Oke smiley
Geplaatst door frankjanssens op vrijdag 17 juli 2009 om 11:29
kloden, Horner, zubeldia en als hij zelf wil contador voor Astana. Weer niet echt onaardig he smiley
Geplaatst door MrKennedy85 op vrijdag 17 juli 2009 om 11:30
Valverde, Sammy Sanchez, Kloden en Horner, Basso, en ik vermoed dat als Contador de tour niet wint, hij voor de vuelta gaat. Verder denk ik aan Mosquera, Joaquin Rodriguez, en nog wat anderen. Dus Gesink gaat lijkt me geen top 3 halen hoor. Ik ben zelf tevreden als hij zijn plaats 7 van vorig jaar kan herhalen. Dat zou al heel mooi zijn.
Geplaatst door tendam op vrijdag 17 juli 2009 om 11:41
Valverde en Rodriguez gingen Gesink vorig jaar in die laatste klimtijdrit pas voorbij. Zo'n tijdrit zit er nu niet in. Klöden reed de Vuelta vorig jaar ook, en was onzichtbaar. Basso is niet meer de Basso van weleer. Zo kun je ze allemaal wegstrepen, maar ze kunnen ook gerust allemaal boven Gesink eindigen smiley
Geplaatst door MrKennedy85 op vrijdag 17 juli 2009 om 11:55
@tendam

Dat is zeker waar, dat van die klimtijdrit was ik even vergeten. Maar goed dat gaat deze vuelta dus ook interessant maken, het feit dat er geen uitgesproken favoriet aan het vertrek komt (althans ik hoop dat contador wegblijft maar mijn gevoel zegt dat hij start). Overigens schat ik de kloden van dit jaar wel hoger in als die van vorig jaar. Hij is dit jaar vrij regelmatig en altijd wel goed voorin te vinden. Maar goed we zullen zien.
Geplaatst door Abdoe op vrijdag 17 juli 2009 om 12:03
Valverde is niet te vergelijken met vorig jaar, toen hij ook de Tour had gereden. Hij zal rijden als een duivel, dat kan niet anders. Mosquera zet alles op de Vuelta omdat de Giro niet doorging, dus die zal er ook staan. En dan is Sam Sanchez er natuurlijk nog. Gesink gaat het vast wel weer leuk doen, maar die Spanjaarden in eigen huis kloppen... ik zie het niet gebeuren. De concurrentie zal in de breedte sterker zijn dan vorig jaar, zeker als Contador er weer bij is.
Geplaatst door tendam op vrijdag 17 juli 2009 om 12:05
Nee, de Vuelta winnen zal niet gaan gebeuren smiley
Geplaatst door Abdoe op vrijdag 17 juli 2009 om 12:06
Hehe misschien leek dat de strekking van mijn verhaal, maar wat ik bedoel is dat een nieuwe zevende plaats al heel netjes zou zijn in dit veld.
Geplaatst door dutchfubar op vrijdag 17 juli 2009 om 12:11
Toch zie ik wel kansen voor Gesink. Hij is verbeterd in het tijdrijden en kan daardoor al op gaan schuiven. Daarnaast is hij ook weer stabieler geworden in het klimwerk en hij heeft al laten zien niet vies te zijn van de aanval.
Geplaatst door Sloffey op vrijdag 17 juli 2009 om 12:24
Voor de spanning is het hopen dat AC niet mee doet. Het wordt dan echt een open koers zonder uitgesproken favoriet en Gesink zal daarnaast ook nog eens een mooie ploeg bij zich hebben.

Gesink moet ook maar eens voor een etappezege gaan. Hij koerst fantastisch alleen zou een overwinning voor hem ook wel een keer lekker zijn denk ik.
Geplaatst door tendam op vrijdag 17 juli 2009 om 12:27
Ja, de Vueltaploeg van Rabo doet niet echt onder voor de Tourploeg. Zeker als Menchov geen deuk in een pakje boter rijdt smiley
Geplaatst door dutchfubar op vrijdag 17 juli 2009 om 12:31
Idd, maar dat komt natuurlijk ook dat er 4 renners van de Tour waarschijnlijk meegaan naar de Vuelta en de 3 afvallers voor de tour ook. Ik ben ook benieuwd naar de ontwikkeling van Reus, ik hoop dat die er echt bovenop aan het komen is.
Geplaatst door tendam op vrijdag 17 juli 2009 om 12:34
@dutch
Huh? Welke vier renners zijn dat dan? Gesink en, uhm...?
Geplaatst door Beppu op vrijdag 17 juli 2009 om 12:41
Ik denk Freire, Flecha, Garaté?
Geplaatst door tendam op vrijdag 17 juli 2009 om 12:46
Oh, wacht, never mind. Ik dacht dat hij wat anders bedoelde.
Geplaatst door c-djong op vrijdag 17 juli 2009 om 14:05
Wie gaan er eigenlijk allemaal naar de start kijken??
Geplaatst door dutchfubar op vrijdag 17 juli 2009 om 14:09
Als het goed is ben ik van de partij.
Geplaatst door Verweggistan op vrijdag 17 juli 2009 om 14:17
is een topic voor: http://www.wielerflits.nl/forum/topic/216/
[1] 2