Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Forum - Het grote Mart-Smeets-tijdens-de-Tour-topic

Geplaats door Friso op zaterdag 4 juli 2009 om 23:43.
Mart Smeets. Basketballer, programmamaker, seniele oude man; allemaal termen die in meerdere of mindere mate te gebruiken zijn om het fenomeen Smeets te typeren.
Ik ben erg benieuwd hoe de WielerFlitsers over hem denken.
Wat vinden we van hem, als wielercommentator, interviewer, presentator van De Avondetappe, mens?
Plaats je antwoord hier, in het grote Mart-Smeets-tijdens-de-Tour-topic!

Reacties

1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10
Geplaatst door stoemper op woensdag 14 juli 2010 om 22:27
@ gwk: Die is het
Geplaatst door gwk op woensdag 14 juli 2010 om 22:28
Thanx, dan ga ik die een keer kijkensmiley.
Geplaatst door Onie op woensdag 14 juli 2010 om 22:29
Sorry hoor maar een 2e interview in een half jaar?, kies een andere willekeurige topper in het peloton en houd daar een interview mee smiley.
Geplaatst door abdel1991 op woensdag 14 juli 2010 om 22:31
ik denk dat smeets zelf heeft gekozen en als die dat nog 10x mag doen krijgen we dus weer 10x armstrong
Geplaatst door gibofan op woensdag 14 juli 2010 om 22:33
En toch was het een interessante documentaire. Er is het laatste half jaar weer veel gebeurd met Armstrong. Bovendien vertelt Armstrong ook best veel aan Smeets, ik kan me voorstellen dat er bij andere renners minder verhaal is.

Maar inderdaad, weer Armstrong. Ik zou ook graag eens een lange documentaire over Menchov willen zien met een diep interview met Menchov. Moet toch kunnen, no?
Geplaatst door Onie op woensdag 14 juli 2010 om 22:36
@gibofan: Genoeg mensen bij de NOS kunnen Spaans, als je hem in het Spaans of Russisch smiley interviewd krijg je er denk ik meer uit.
Geplaatst door Verweggistan op woensdag 14 juli 2010 om 23:07
''meneer Marc Wauters''. één keer is leuk, maar steeds is vervelend.
Geplaatst door gwk op woensdag 14 juli 2010 om 23:29
Smeets: "Parastataal, snap ik dat ook?" smiley
Geplaatst door Ivo1976 op donderdag 15 juli 2010 om 08:00
De dag dat Smeets met pensioen gaat vier ik feest.
Ik ben allang blij dat hij bijna geen live-verslag meer doet. Hij teert op het verleden en zijn grote netwerk, maar met de nieuwe generatie renners heeft hij niets. Contador en Schleck? Welnee, we gaan gewoon nog een keer die ouwe Amerikaan interviewen.
Geplaatst door Garzaa op donderdag 15 juli 2010 om 09:52
Ik vind het heel logisch dat de documentaire over Armstrong gemaakt wordt. Die naam spreekt bij het grote publiek veel meer aan dan bijvoorbeeld Schleck. Ook is zijn comeback een van de grootste gebeurtenissen in het wielrennen van de laatste paar jaar. Bovendien weten ze bij de NOS dat Armstrong bereid is ook echt iets te zeggen tegen Smeets, waar je bij veel andere renners de kans hebt dat het zo'n nietszeggend interview wordt.
Geplaatst door raymond2 op donderdag 15 juli 2010 om 17:56
Ik kon hem niet goed zien er zaten golves in het beeld hadden jullie dat ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Geplaatst door raymond2 op donderdag 15 juli 2010 om 17:56
Ik kon hem niet goed zien er zaten golves in het beeld hadden jullie dat ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Geplaatst door raymond2 op donderdag 15 juli 2010 om 17:57
hoe kan hij er twee keer staan??
Geplaatst door Onie op woensdag 21 juli 2010 om 12:17
Het ophemelen van Lance komt me zo langzaam aan de strot uit te hangen, hij maakt er gewoon een sport van.

Wat ik ook jammer vond was het hengelen naar een reactie van Bruyneel over Contador, waar Bruyneel heel netjes bleef (wat ik eerlijk gezegd niet had verwacht smiley).

Tijdens de etappe van gister deed hij net alsof Lance alleen in de kopgroep reed smiley, daar doe je de rest te kort mee en zeker Moreau die fantastisch rijdt deze Tour smiley.

Hopelijk gaat Smeets samen met Lance met pensioen en is hij volgend jaar alleen nog maar buiten Europa te zien.

Bruyneel +1
Smeets -1
Avondetappe 0 smiley

edit: Wat meer reportages mag ook wel.
Geplaatst door Fernando Escartín op woensdag 21 juli 2010 om 12:28
Smeets interesseert het hele wielrennen niet meer. Namen van renners, koersverloop, etc. Hij leest het van een briefje (maakt dan nog fouten) en gaat weer semi-filosofisch een toneelstukje zitten opvoeren. Elk zichzelf respecterend bedrijf had deze man allang aan de kant gezet. Maar bij de NOS gaat het geloof ik om hoelang je er al zit ipv kwaliteit en dat is jammer.
Geplaatst door remco2103 op woensdag 21 juli 2010 om 12:29
@FE

Als je hem aan de kant zet, is er ook een opvolger nodig. Weet jij iemand die het (goed) kan overnemen?
Geplaatst door Onie op woensdag 21 juli 2010 om 12:30
@Fernando Escartín: klopt, gister tijdens de samenvatting van de etappe zag je Roche duidelijk in beeld (Iers kampioen bandjes) en Smeets maakt er Gadret van smiley.
Geplaatst door Fernando Escartín op woensdag 21 juli 2010 om 12:50
@ remco

Dat is een goede vraag. Uiteraard heb je de voetbalkliek, maar daarnaast lijkt er niet zo veel te zijn.

Dione is de enige die echt in aanmerking zou komen, pakt ook het schaatsen al op en lijkt het ook wel te ambieren. Is een prima presentatrice denk ik, maar met name het interviewen van mensen oogt af en toe wat ongemakkelijk.

Verder weet ik niet in hoeverre Toine van P. en Henry S. in het wielrennen staan, maar zouden voor mij ook wel opties zijn. Als het maar geen Tom Egbers is, dan nog liever Smeets.

En misschien moet het iemand van buitenaf worden.

Edit: en met Onie eens, misschien Wilfried de Jong ook eens wat repo's laten maken á la Fifi, maar dan meer over renners of specifieke beklimmingen e.d.
Geplaatst door johny2 op woensdag 21 juli 2010 om 13:15
Je moet niet vergeten dat de avondetappe niet alleen wielerliefhebbers als doelgroep heeft. Vandaar de Fifi stukjes en sommige gasten. Het bijgedeelte(niet wielrennen) doet Smeets helaas net voldoende goed.

Het is dus hopen op een grote bloeper zodat de Nos hem verplicht met pensioen kan laten gaan.

Geplaatst door Hoogkamer op woensdag 21 juli 2010 om 13:32
Ik heb veel respect voor Mart Smeets wat hij gedaan heeft voor de wielersport. Verslag geving is gelukkig overgedragen aan Maarten Ducrot en Herbert Dijkstra die dat wel leuk doen. Zeker Maarten doet het eigenlijk beter als de Belgen die vaak toch erg gekleurd zijn. Maarten is neutraal en dat heeft Smeets ook, maar dan ook nog eens politiek correct en dat heeft Maarten gelukkig niet altijd.
Ik vind de avond etappe geen goed programma. Ik denk dat Wilfried de Jong bijvoorbeeld echt een leuk dinamisch programma kan maken over het wielrennen en Frankrijk.
Het programma is niet voor niks zo laat geprogrammeerd. Ze verwachten toch geen kijkcijferkanon.
Geplaatst door Koopto op woensdag 21 juli 2010 om 13:41
Ducrot beter dan de belgen? ducrot heeft een woordenboek van 2 pagina's en daar houdt het bij op.
en dan kent hij ook nog eens de renners niet
Geplaatst door Fernando Escartín op woensdag 21 juli 2010 om 13:54
En hij verbaast zich altijd overal over. Ik twijfel nog steeds of hij ooit wel echt gefietst heeft smiley

"Herbert, moet je je even voorstellen. Die jongen die stopt gewoon een krant onder zijn trui in volle beklimming, schakelt vervolgens in volle afdaling gewoon even buitenblad en gaat nog even een energiereep zitten eten; ON-GE-KEND! Dit heb ik nog nooit gezien"

De belgen kunnen af en toe te chauvinistisch worden of de nederlandse toppers 'met beide benen op de grond zetten'.
Geplaatst door Euskaltel op woensdag 21 juli 2010 om 14:46
Ik vind gewoon dat zowel Mart Smeets als Maarten Ducrot en Herbert Dijkstra perfecte commentatoren zijn.
Wat mij betreft steekt Mart er nu nog altijd bovenuit met de Avondetappe al gaat hij als commentator wel behoorlijk achteruit(namen verkeerd uitspreken e.d.).

Het kan zijn dat ik deze mening heb omdat ik het tijdperk Jean Nelissen, Theo Koomen e.d. niet heb meegemaakt...
Geplaatst door montventoux op woensdag 21 juli 2010 om 15:03
Dijkstra piekt in de Pyreneeën. Steeds beter in vorm. Eindelijk biedt hij ook weerwoord richting Ducrot.

Enig juiste alternatief voor genoemde heren is De Jong maar die moet in de zomer op vakantie om de rest van het jaar mooie filmpjes en reportages te maken.

Valt me wel op dat aantal Smeets-haters (zie bijv. twitter) steeds meer toeneemt. Maar vergeet niet dat mevrouwen Van Zetten niet twitteren of wielerflitsen. Die houden van Mart!
Geplaatst door xistnc op donderdag 22 juli 2010 om 00:02
Heerlijk om te zien dat de positieve instelling van Maassen en Harmeling de zure inbreng van Smeets neutraliseren.
Geplaatst door bundy op donderdag 22 juli 2010 om 08:40
Mart is een absolute topper, helaas zit ie niet meer in de commentaarspositie!!!

hoop dat ie nog ff een paar jaartjes doorgaat!!!
Geplaatst door menchov, no op donderdag 22 juli 2010 om 09:33
Wie is het toptalent waar Mart eergister over sprak? Een 19 jarige jongen die volgend jaar bij Bruyneel gaat rijden...?

Iemand enig idee?
Geplaatst door Euskaltel op donderdag 22 juli 2010 om 09:49
Phinney had ie het oversmiley

Mogelijke topper voor ronderenner, een allrounder.
Geplaatst door Fernando Escartín op donderdag 22 juli 2010 om 09:55
bundy=ria visser?

@ euskalmenchtelov, no
Dat kwam ook uit het niets, ineens Phinney het grootste wielertalent noemen dat er aan zat te komen. Beetje voorbarig lijkt mij. De stap naar de profs wordt nog een interessante, hij zal het uithangbord worden van het Amerikaanse wielrennen. Wellicht wordt het een Adu'tje.
Geplaatst door cland op donderdag 22 juli 2010 om 10:00
Darn@Euskatel, net ingelogd om die opmerking te maken...
Dan maar het nieuws dat Taylor afgelopen zondag voor het eerst in zn leven de Ventoux op is geweest
Geplaatst door Onie op donderdag 22 juli 2010 om 20:04
Met alle respect maar Phinney is een prima sprinter en een groot tijdrijder (type EBH?), en geen nieuwe Armstrong.

Daniëlle Overgaag & Wilfried de Jong als presentator?

Vooral die eerste lijkte me een frisse wind.
Geplaatst door tendam op donderdag 22 juli 2010 om 22:06
Zelfs Phinney zelf vindt Tejay van Garderen een groter (ronde)talent. En gelijk heeft hij.

Over rondetalenten gesproken, vanavond Bauke Mollema te gast!

Quote:
Geplaatst door xistnc op donderdag 22 juli 2010 om 00:02
Heerlijk om te zien dat de positieve instelling van Maassen en Harmeling de zure inbreng van Smeets neutraliseren.

Viel mij ook op. Het verschil in hoe hij de avond ervoor Bruyneel/Armstrong benaderde en gisteren Rabo was gewoon pijnlijk. Het lijkt wel alsof hij alle pogingen tot objectieve journalistiek heeft laten varen.
Geplaatst door Onie op vrijdag 23 juli 2010 om 08:33
De NOS zelf is ook niet onbekend met fouten maken, zo was gister Riis in beeld en stond er achter zijn naam (ploegleider CSC) smiley.

Het is misschien mieren*^ken, maar toch slordig.
Geplaatst door Sloffey op vrijdag 23 juli 2010 om 11:49
Afgelopen uitzending merk je toch wel dat Mart te oud wordt. Hij romantiseert allerlei dingen terwijl de twee jongere mannen aan tafel zoiets hebben van ja zal wel, wat jij wilt. Vond het een beetje pijnlijk om te zien terwijl je met Boogerd en Mollema het toch wel interessant had kunnen maken
Geplaatst door xistnc op vrijdag 23 juli 2010 om 11:59
Wat blijft die Boogerd er trouwens jong uit zien!

Dat CSC was mij idd ook opgevallen. HBO-stagiair op de redactie...
Geplaatst door Twisted-D op vrijdag 23 juli 2010 om 12:03
Ik blijf Mart vervelend vinden. Ik kijk het programma voor de reportages en de gasten.

Het begint al met de samenvatting waar hij namen verkeerd uitspreekt en hij ook dikwijls de koersverloop anders maakt dan dat hij daadwerkelijk is. Verder probeert hij ook tijdens de samenvatting nog 'romantisch' te zwetsen. Jammer..

Verder blijf ik ergerlijk vinden dat hij de kijker niet voor vol aan neemt. 'Dat weet niemand', 'U thuis heeft geen idee..', etc etc. Ik snap dat er kijkers zijn die het niet weten, maar om daarmee direct iedereen voor 'wieleridioot' uit te maken gaat wel erg ver.

Natuurlijk zijn er ook nog de standaard zinnen die vervelend blijven. 'Mag ik dat zeggen?', 'Goed zo', etc..
Geplaatst door tendam op vrijdag 23 juli 2010 om 12:10
Ik begin me dit seizoen ook wel aan Smeets te ergeren, ik was wel 'n fan maar de man is duidelijk op z'n retour. De feitelijke onjuistheden en fuckups van namen waren onderdeel van de charme, maar nu is de balans toch wel zoek. Er klopt bijna niks meer van wat de man uitkraamt.

Daarnaast wordt hij gewoon 'n grumpy old man, die vaak zelf de sfeer in z'n eigen programma verziekt. Het wordt tijd voor nieuw bloed, ik noem een Dione de Graaff (die misschien niet te veel van wielrennen weet, maar dat vind ik persoonlijk minder erg dan iemand die pretendeert er veel van te weten maar er keer op keer naast zit).
Geplaatst door remco2103 op vrijdag 23 juli 2010 om 12:12
@tendam

Voorbeeld:
'En hier valt Konovalovas terug'. (Dat was duidelijk Sastre).

Nummer 10 in het AK, 'Hurner'.
Geplaatst door tendam op vrijdag 23 juli 2010 om 12:17
En natuurlijk het onvermijdbare "Kreuzinger".

Het viel me nog mee dat hij z'n gast niet aankondigde als "Bauke Molkema".
Geplaatst door Sloffey op vrijdag 23 juli 2010 om 12:19
@Twisted D
Mijn aller grootste irritatie is inderdaad de samenvatting die hij live doet. Die klopt meestal gewoon voor 90% niet. Echt verschrikkelijk
Geplaatst door Larson op vrijdag 23 juli 2010 om 12:22
@ sloffey

daar kan ik me ook dood aan ergeren
Geplaatst door maikel11 op vrijdag 23 juli 2010 om 12:25
@ sloffey

Ik denk dat hij dement wordt.smiley
Geplaatst door Twisted-D op vrijdag 23 juli 2010 om 12:44
Ik vond het overigens ook maar vervelend dat hij Mollema eerst op een zijbankje zette. Hij ging het over de etappe van de dag hebben en achtte Mollema schijnbaar niet capabel genoeg om daar iets over te zeggen. Ook dat vond ik jammer omdat ik idee had dat Mollema daar best wel wat over te zeggen had kunnen hebben.
Gewoon de manier waarop hij Mollema toesprak vond ik wel erg kinderlijk. Had het idee Mart hem benaderde als een nog niet volwaardige renner.
Geplaatst door tendam op vrijdag 23 juli 2010 om 12:54
Niet overdrijven, dat doet hij altijd: gasten introduceren en vervolgens een kwartier lang andere dingen doen.
Geplaatst door xistnc op vrijdag 23 juli 2010 om 12:58
Bovendien wil het grote TV-publiek Prodent Mike horen en niet Holland's Next Gesink, die nog niemand kent.

Je kunt de Avondetappe beter beschouwen als een soort TV-show-on-Tour, met Mart in de rol van Ivo Niehe.
Geplaatst door lnnrt op vrijdag 23 juli 2010 om 13:58
Ik denk dat hij de etappe helemaal niet kijkt overdag, daarom gaat hij zo de mist in met het commentaar bij de samenvatting. Ik zie de meeste etappes ook niet live, en dan merk ik het niet zo (behalve dat het toch vaak net een ander koersverloop is dan bij de samenvatting van Vive le velo).

Als ik in het weekend dan wel de hele (of een groot stuk) etappe zie, dan pas merk hoe erg hij flatert bij de samenvattingen.

Verder is het een prima programma om met een half oog (tijdens het internetten bv.) te kijken en dan echt je aandacht te verplaatsen als er een leuke reportage langskomt.

Ik zou overigens Filemon als vervanger nemen, die is bijna net zo autistisch bezig met wieleruitslagen als ons, én ik zou het een goeie grap vinden als ze het dan gewoon Spuiten en Slikken blijven noemen...
Geplaatst door Fernando Escartín op vrijdag 23 juli 2010 om 14:16
Ze moeten die hele publieke omroep maar eens afschaffen, zonde van het belastinggeld smiley

Wereldburger Smeets had het gisteren ook steeds over de gieroo van Mollema.
Geplaatst door gibofan op vrijdag 23 juli 2010 om 14:27
Ik vind dat Smeets ook vaak niet geheel neutrale vragen aan zijn gasten stelt. Gisteren aan Boogerd:
"Er hing een heel naargeestige sfeer op de Tourmalet. Had jij dat ook?"

En aan Mollema:

"Voel jij je dan buitengesloten?" (Toen hij bij de raboploeg langs ging.)

"Vind je dat een degradatie dat je dan in Wallonie moet rijden, terwijl we hier met de Tour bezig zijn?"

"Heb je al een idee wat je volgend jaar wil doen, nu je hier een dag hebt rondgelopen?"
Geplaatst door niborzerrop op vrijdag 23 juli 2010 om 15:16
Onie, ja, zag ik ook, frappant gewoon.

@Fernando, Ik denk dat Mart bedoelde dat Mollema in mei een maand bij de chiro was. Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben…
Geplaatst door Jan op vrijdag 23 juli 2010 om 22:41
heren, ik ben anti Smeets van het eerste uur...

Maar toch z'n Boek "De Afrekening "gekocht.

En...

In een adem uitgelezen. Dat moet ik zeggen kan die wel, schrijven.

Maar verstand van de koers of materiaal of laat staan tactiek heeft tie niet.

Maar hij weet meer dan jullie en mij samen van een aantal ins en outs in het wielermetier.

Maar hij mag van mij heel ver weg blijven bij de verslaggeving van koersen.
1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10