Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Forum - Het grote Mart-Smeets-tijdens-de-Tour-topic

Geplaats door Friso op zaterdag 4 juli 2009 om 23:43.
Mart Smeets. Basketballer, programmamaker, seniele oude man; allemaal termen die in meerdere of mindere mate te gebruiken zijn om het fenomeen Smeets te typeren.
Ik ben erg benieuwd hoe de WielerFlitsers over hem denken.
Wat vinden we van hem, als wielercommentator, interviewer, presentator van De Avondetappe, mens?
Plaats je antwoord hier, in het grote Mart-Smeets-tijdens-de-Tour-topic!

Reacties

1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10
Geplaatst door BettonneRon op maandag 20 juli 2009 om 23:52
weer een vrouw die wint
Geplaatst door Litberen op dinsdag 21 juli 2009 om 00:15
Aah, dat was die 16 jarige vriendin van Tom Boonen....
Ziet er trouwens niet verkeerd uit hoor, daar niet van
Geplaatst door Koel op dinsdag 21 juli 2009 om 00:20
@Litberen op dinsdag 21 juli 2009 om 00:15

Onlangs nog de vriendin van T. Dekker, of dat nog zo is...?
Geplaatst door Koldo op dinsdag 21 juli 2009 om 12:05
Opvallend dat Smeets het tegen Van Vliet met geen woord over Dekker heeft, toch een belangrijke zaak als bondscoach en vader van zijn vriendin.
Geplaatst door Koel op dinsdag 21 juli 2009 om 12:47
@Koldo op dinsdag 21 juli 2009 om 12:05

Het heeft er alle schijn van dat Smeets als "kritische journalist" zich gewoon conformeert aan de totale media stilte die het kamp Dekker heeft gecreëerd....
Geplaatst door gibofan op woensdag 22 juli 2009 om 00:54
De kritische Mart Smeets conformeert zich ook aan de huidige mediastilte rond Boogerd en het Kohl-Wenen-verhaal.

Weer gezellig kletsen over La Plagne 2002. Wat vond ik het die dag jammer dat ik die etappe niet live had gezien, toen ik de uitslag en een beknopte beschrijving op teletekst las.
Geplaatst door Woudreus op donderdag 23 juli 2009 om 21:38
En dan hier alvast de oplossing van de tourrebus van vanavond:

spuit in ....

ik hou van je

Cont a dor
Geplaatst door tendam op donderdag 23 juli 2009 om 21:41
@gibofan
Moet Smeets dan iedere keer dezelfde vraag stellen aan Boogerd? Als er nieuwe nieuwsfeiten komen, begint hij er misschien weer over. Maar nu heeft het geen zin.
Geplaatst door zacht op donderdag 23 juli 2009 om 21:51
@tendam
Ik zou graag willen dat Smeets eens één keer de vraag stelt aan Boogerd, en alleen met een duidelijk antwoord genoegen neemt. Ik zat me net bij het voorstukje voor de uitzending van vanavond te ergeren aan zijn houding om eens wat kritische vragen aan Dirk Demol te stellen over de verhoudingen binnen Astana.
Geplaatst door gibofan op vrijdag 24 juli 2009 om 00:03
Vorige week vroeg ik me af of Boogerd eigenlijk nog bij de NOS kon blijven werken, maar nu lijkt alles weer precies zoals het was. Dat bedoelde ik meer.
Geplaatst door Koel op vrijdag 24 juli 2009 om 00:36
Waaaat? zult u thuis zeggen, een Engelsman?
Ja, een Engelsman!

Volgens mij denkt die megalomane Smeets dat iedereen gek is, behalve hijzelf....
Geplaatst door Onie op vrijdag 24 juli 2009 om 17:11
Aan de ene kant walg ik van dhr. Smeets maar aan de andere kant hij heeft toch een mooi programma en of het met een andere presentator even goed wordt weet ik niet, vindt wel dat er betere vragen mogen worden gesteld en dat er op sommige punten dieper op in mag gaan.

Mocht(en) er (een) andere presentator(s) komen dan ga ik voor het duo: Boogerd & Veldkamp.
Geplaatst door zacht op vrijdag 24 juli 2009 om 17:19
Boogerd en Veldkamp zijn beiden geen journalist, en dat zal de uitzendingen niet ten goede komen. Beetje het niveau Rini en Koert, maar dan met kennis van zaken.
Geplaatst door gibofan op vrijdag 24 juli 2009 om 17:23
Ik denk dat Boogerd en Veldkamp minder de neiging hebben om leuk proberen te doen in tegenstelling tot Koert ("Niki heeft weer een week met Duitsers kunnen samenwerken: +20"smiley, maar voor het overige ben ik het met je eens.
Geplaatst door Onie op vrijdag 24 juli 2009 om 17:28
Nee, Smeets is een goede journalist.
Geplaatst door zacht op vrijdag 24 juli 2009 om 23:12
Was een redelijk journalist, is nu een redelijk presentator.
Geplaatst door abdel1991 op zaterdag 25 juli 2009 om 00:03
die tourquiz is schandalig makkelijk
Geplaatst door gibofan op zaterdag 25 juli 2009 om 00:48
@abdel1991,
Ja? Heb je hem al gewonnen dan?
Geplaatst door montventoux op zaterdag 3 juli 2010 om 01:19
Smeets nog niet in vorm maar dat komt wel.
Geplaatst door Onie op zondag 4 juli 2010 om 11:56
Sorry dat ik het zeg, maar pas dit jaar erger ik mij aan het 'oude-l*llen-imago' van het programma. Voorgaande jaren kon ik er prima naar kijken en nu vindt ik het wat minder al is er weinig veranderd.

Nog wel goede reportage's over bijvoorbeeld Contador, de gasten zijn over het algemeen ook wel goed, maar Dalida komt mij langzamerhand de strot uit, een beetje variatie mag wel! Fifi is soms wel interessant maar soms ook totaal niet.

Smeets als altijd, hemelt een 'bepaalde' renner weer helemaal op terwijl het net een sterveling als alle andere is (zij het met een historie).

Wel fijn dat de NOS beeld heeft smiley.
Geplaatst door montventoux op zondag 4 juli 2010 om 22:16
Behoor tot de minderheid die geniet van Avondetappe en zich niet stoort aan Smeets.

Het begint nu wel echt een Nationaal Item te worden. Misschien iets voor eerste issue Rutte en laten we op z'n minst oproepen tot Kamervragen.

Jammer trouwens dat de Radio1-versie niet ook op tv wordt uitgezonden. Is Bellen met Bram in ere hersteld??
Geplaatst door tendam op zondag 4 juli 2010 om 22:58
De Armstrong-verering van Smeets wordt wel irritant. Wat dat betreft is hij alle journalistieke objectiviteit verloren. Maar het blijft een vermakelijk programma, zij het volgens een inmiddels wel aardig uitgemolken concept.
Geplaatst door montventoux op maandag 5 juli 2010 om 00:10
@tendam format/concept an sich is niet uitgemolken want scoort en zity goed in elkaar.

Meer actualiteit ook in interviews met gasten (dus Smeets zijn ding), minder opgeilen van historie en minder A'strong-verering zou 't programma inderdaad heel veel goed doen.
Geplaatst door xistnc op maandag 5 juli 2010 om 09:20
Ik vind het ook een mooi programma, wat mede te danken is aan de persoon Smeets.

Storend worden onderhand die (NL?) toeschouwers op de achtergrond. Via mobiel houden ze contact met tv-kijkers, die doorgeven wanneer ze in beeld zijn en of ze wat naar links of naar rechts moeten.

De regie doet haar best om hen te negeren, o.a. door groot scherptecontrast tussen voorgrond en achtergrond, complimenten daarvoor.

Ik ben benieuwd wanneer dit voor het eerst echt uit de hand loopt.
Geplaatst door Ivo1976 op maandag 5 juli 2010 om 09:26
Het commentaar van Smeets gisteren bij het vertrek uit Rotterdam was tenenkrommend. Hij stond daar maar wat te orakelen op die erasmusbrug, ik vond het helemaal niets. Wat een mooi vertrek van de Tour uit Rotterdam was, werd de grote Mart Smeets-show. Bwech.

Het commentaar tijdens de wedstrijd met Ducrot en Dijkstra was stukken beter.
Geplaatst door jdwest op maandag 5 juli 2010 om 09:52
Redactie: Let aub op je taalgebruik.
Geplaatst door petoi op maandag 5 juli 2010 om 10:12
Het is inderdaad wachten dat er iemand gewoon met een klap stoeltje aan tafel schuift of het publiek dingen gaat roepen omdat ze aandacht willen voor het een of ander.
Geplaatst door kartje op maandag 5 juli 2010 om 10:17
@jdwest let eventjes op je taal aub. ze is mss dik maar geen trut smiley.
Ik vind dat Mart Smeets zo sappig kan vertellen, en zijn programma zit goed in elkaar, al heb ik het meer voor tour 2010 op één. Daar heb je meer filmpjes en achtergrond informatie en bij Smeets heb je die urenlange babbels over één onderwerpje.
Geplaatst door Allardje op maandag 5 juli 2010 om 10:41
Ik vind juist dat ze het in de avondetappe beter doen, ze maken mooie portretjes tot nu toe van Contador en Cavendish, hoop dat ze dat elke dag gaan doen !
Geplaatst door Moreno op maandag 5 juli 2010 om 12:44
het programma is ook niet voor hardcore wielerfans bedoeld, maar gewoon voor de gemiddelde Nederlander die slechts 3 weken per jaar geïnteresseerd is in fietsen. Ik vind het een slimme insteek van de NOS, want het groepje hardcore wielerfans (waaronder ik zelf) is nu ook weer niet zo groot..

En anders kijk je op de Belg naar vive le velosmiley!
Geplaatst door JWB1399 op maandag 5 juli 2010 om 13:33
Misschien ligt het aan de milde stemming waarin ik op dit moment ben, maar ik vond Smeets juist iets meer bescheiden dan bv. nog bij de Giro. Mooi moment, hij refereerde aan zichzelf als (hij wachtte op een schakeling naar de koers) `een oude man in een overhemd'.... En bij de start van de etappe zondag vond ik hem ronduit aandoenlijk. Maar goed ligt dus misschien aan mij.
Geplaatst door stoemper op dinsdag 13 juli 2010 om 00:08
Als commentator vind ik Smeets niks meer, maar als presentator van De Avondetappe is hij gewoon geniaal. Daar kan Karl Vannieuwkerke niet tegenop!
Geplaatst door Nocentinifan op dinsdag 13 juli 2010 om 14:52
Hij is echt de meest arrogante kwalbak die er is en ik hoop echt dat hij een (pijnloze) ziekte krijgt aan zijn luchtwegen zodat hij niet meer kan praten. Op het moment dat Mart praat voel ik het stressniveau van mezelf omhoog schieten en krijg ik spontaan zin om iets neer te slaan. De vorige keer dat ik te lang naar Mart keek heb ik de muis van mijn computer kapot gemaakt...
Geplaatst door remco2103 op dinsdag 13 juli 2010 om 14:53
@Nocentinifan

Dat ligt dan echt aan jou hoor, want als presentator doet hij het gewoon goed.
Geplaatst door Nocentinifan op dinsdag 13 juli 2010 om 15:20
Denk je echt dat ik de enige ben die Smeets niet kan uitstaan? Volgens mij zijn er evenveel Smeets-lovers als Smeets-haters.
Geplaatst door remco2103 op dinsdag 13 juli 2010 om 15:28
Iedereen mag een mening over hem hebben. Jij dus ook, maar daar hoef ik het dan weer niet mee eens te zijn
Geplaatst door montventoux op dinsdag 13 juli 2010 om 17:09
@nocentinifan hoog niveau, je reactie.
Geplaatst door Koel op dinsdag 13 juli 2010 om 17:59
Mijn mening over Smeets is wel bekend, ik kijk zelfs de avondetappe niet meer, maar luisterend naar die neurotische flapdrol Herbert Dijkstra, zou ik bijna heimwee naar hem krijgen....
Geplaatst door remco2103 op dinsdag 13 juli 2010 om 18:16
Geef is een argument waarom hij slecht is?

En als hij slecht is, is heel Nederland slecht. Dat ze dan geen betere presentator kunnen vinden.

Maar goed, geef een argument over zijn presenteren. (NIET over zijn persoonlijkheid)
Geplaatst door Onie op dinsdag 13 juli 2010 om 18:25
@remco2103: Over de avondetappe valt niet heel veel aan te merken, alleen dat er meer 'uit' de gasten kan worden gehaald, en het programma is aan een frisse wind toe.

Verder:
- de namenkennis van Smeets valt 'iets' tegen.
- De 'omgang' met de gasten (doet v. Gelder beter)
- Het programma/Smeets blijft een beetje te veel in de Franse cultuur hangen. Fifi heel leuk, maar daarvoor in de plaats had ook een ander beter geplaatst en leuker item gekund.
- ............

edit: Dalida komt ook mijn .... uit, een ander slotliedje elke tour zou een verademing zijn (al slaat dit niet op Smeets).
Geplaatst door remco2103 op dinsdag 13 juli 2010 om 18:30
@onie

Ja oké, gister ook weer met Marc Lammers. Dan laat hij dat filmpje zien waarin sommige hockey vrouwen huilen om zijn coaching. Net daarvoor ging het over een meningsverschil van Steven de Jong en een Sky renner. Ze kwamen er niet uit en toen zei Mart Smeets; ''Vraag is aan je buurman hoe hij dit oplost'.
Volgens mij was Marc Lammers daar niet zo blij mee...

Namenkennis valt tegen? Hij spreekt het expres verkeerd uit.

Als ze een avondetappe maken over de Tour de France is het logisch dat je aan de Franse cultuur aandacht besteed. Ik vind niet dat ze dat teveel doen.

Over Fifi, hij behandelt het culturele aspect van de finishplaats (of een plaats wat onderweg ligt). Ik vind dat altijd erg interessant.

Maarja.. ieder zijn mening smiley
Geplaatst door Koel op dinsdag 13 juli 2010 om 18:40
@remco2103 op dinsdag 13 juli 2010 om 18:30

"Namenkennis valt tegen? Hij spreekt het expres verkeerd uit."

Dan is het toch een zielige idioot....
Geplaatst door remco2103 op dinsdag 13 juli 2010 om 18:53
@koel

Hij zal er zijn redenen voor hebben.
De hogere mensen van de NOS zullen hem ongetwijfeld hebben gecorrigeerd, maar hij blijft er dus mee doorgaan.
Geplaatst door RubenAV op dinsdag 13 juli 2010 om 22:56
Bah, de avondetappe is inhoudelijk een leuk programma, maar van Mart Smeets krijg ik de kriebels en kan ik niet meer met plezier naar het programma kijken. Zijn arrogantie, zijn manier van vragen stellen en zijn (zogenaamde) kennis van zaken maken het voor mij echt een flop.
Geplaatst door jdwest op woensdag 14 juli 2010 om 10:44
Iemand zou Mart Smeets eens moeten uitdagen voor een quizje wielerkennis. En dan niet; "welke Bataafse wielrenner werd tweeduizend jaar geleden tweede in de rit naar Mediolanum."

Maar over wielrennen en wielrenners van nu.
De enige vraag die Smeets goed gaat hebben is de vraag over Armstrong. En die won al dingen in 1991, nog voordat Mart dat broodje pompeuse ouwe zak at.
Geplaatst door Blablabla op woensdag 14 juli 2010 om 21:15
Gisteravond leek het erop dat Smeets zei dat Rabobank geinteresseerd zou zijn in die andere sanchez; Hij zei namelijk op een bepaald moment. 'En wat weten we van die Spanjaard? Dat hij voor die andere oranjeploeg, de baskische, rijdt.' Boogerd verbeterde hem vervolgens niet. Dat zou wat zijn als Rabo Samuel Sanchez haalt!
Geplaatst door ajacied op woensdag 14 juli 2010 om 21:46
Tsja, het is opzich logisch dat Boogerd hem niet verbeterd. Een dag daarvoor had hij namelijk nog gezegd dat LL zou gaan tekenen bij The Shack, dat dat bijna zeker was. Dan is het tegenstrijdig dat Rabo opeens geintresseerd is in hem. Ik kan me niet voorstellen dat Boogerd, Smeets niet zou verbeteren.
Geplaatst door Blablabla op woensdag 14 juli 2010 om 21:57
Boogerd ging mee in het verhaal dat was het rare eraan. Eerder zegt ie dat LL Sanchez naar The Shack gaat en dan gaat ie vervolgens mee in dit verhaal van Smeets...
Geplaatst door stoemper op woensdag 14 juli 2010 om 21:59
Prachtige docu over Armstrong gezien, moet ik zeggen!
Geplaatst door gwk op woensdag 14 juli 2010 om 22:09
@stoemper. Deze documentaire? Of is dit deel 1?
1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10