Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Forum - Het grote Mart-Smeets-tijdens-de-Tour-topic

Geplaats door Friso op zaterdag 4 juli 2009 om 23:43.
Mart Smeets. Basketballer, programmamaker, seniele oude man; allemaal termen die in meerdere of mindere mate te gebruiken zijn om het fenomeen Smeets te typeren.
Ik ben erg benieuwd hoe de WielerFlitsers over hem denken.
Wat vinden we van hem, als wielercommentator, interviewer, presentator van De Avondetappe, mens?
Plaats je antwoord hier, in het grote Mart-Smeets-tijdens-de-Tour-topic!

Reacties

1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10
Geplaatst door Pieno op woensdag 15 juli 2009 om 20:13
Wat een kijkersvragen bij de NOS.. Dan denk je echt van, kijk verder dan je neus lang is..

Bijvoorbeeld:

'Waarom worden renners minder moe als ze niet voorop rijden? Iedereen rijdt toch hetzelfde aantal kilometers? Hoe kun je dan minder moe worden als je achterin of middenin het peloton rijdt dan helemaal vooraan?
ANDY VAN DE VEEN
- De renners die aan kop van het peloton rijden, houden de renners achter zich uit de wind. En degenen die verder achterin het peloton zitten, profiteren ook nog eens van de 'zuiging' die het rijden in zo'n grote groep met zich meebrengt.'
Geplaatst door Ivo1976 op woensdag 15 juli 2009 om 20:19
Filmpje uit 2007:
Rob Harmeling legt Mart Smeets over de knie.

http://www.clipser.com/watch_video.php?vid=30157
Geplaatst door gibofan op woensdag 15 juli 2009 om 20:40
Nou, schrik ik toch even bij de promo van de avondetappe.
Heeft Mart Smeets het over het D-woord en dat Vlaanderen hem na lang op handen gedragen te hebben 4 jaar geleden massaal liet vallen: Johan Bruyneel.

Ik denken, heb ik iets gemist? Bleek het later om Johan Museeuw te gaan. smiley
Geplaatst door tristania op donderdag 16 juli 2009 om 00:34
Was dat leuk om een keer erkenning te vinden. Wat op het laatst die Rik Vanwalleghem zei over de Tour van 2009 vond ik prachtig. Precies zoals ik er over denk. Saaie Tour waarin weinig gebeurt. Een Tour waarin er niets verandert in de top 10 na zware Pyreneeën-etappes. Gelukkig rijdt Armstrong rond en is er strijd met Contador.
Ik hoop dat hij ongelijk heeft en de laatste tourweek legendarisch wordt.
Geplaatst door dutchfubar op donderdag 16 juli 2009 om 09:06
Jep die gast had gelijk. Ik vond het alleen een beetje jammer dat Mart na het vragen over hoe Museeuw Gesink inschat, dat hij daar niet verder op in ging. En de quiz was wel weer erg makkelijk.
Geplaatst door tendam op donderdag 16 juli 2009 om 09:27
In de Vlaamse avondetappe zat Marije Randewijk van de Volkskrant, die ook zei dat Gesink ooit podium kon rijden in de Tour. En ook daar werd dat met scepsis ontvangen. De Vlamingen zien onze Robert voorlopig niet zo zitten smiley
Geplaatst door dutchfubar op donderdag 16 juli 2009 om 09:31
Tja als Monfort top 10 kan rijden in de tour, dan zie ik mannen als Gesink toch nog wel hoger gaan eindigen. Maar goed we zullen wel zien.
Geplaatst door tristania op donderdag 16 juli 2009 om 10:53
Wat betreft Gesink is misschien wel jaloezie. Aan de andere kant zijn wij tov Gesink niet helemaal objectief. Er is ontzetten veel concurrentie tegenwoordig. Vooral uit leeftijdscategorie van Gesink.
Geplaatst door Kwak op donderdag 16 juli 2009 om 10:59
@Tendam, als je kijkt naar de Belg en luistert naar wat op Sporza de heren commentatoren allemaal zeggen over Gesink, kan je toch minimaal zeggen dat niet alle Belgen Gesink met scepsis ontvangen.
Geplaatst door tendam op donderdag 16 juli 2009 om 11:11
@kwak
De Tour zelf volg ik niet op Sporza, ik kijk alleen af en toe Vive le Vélo, dus dat zou kunnen.

@tristania
In deze leeftijdscategorie zitten vooral veel goede tijdrijders die ook redelijk bergop kunnen (Kreuziger, Nibali, Martin). Alleen Schleck is qua capaciteiten vergelijkbaar met Gesink (maar dan iets beter).
Geplaatst door De Bezemwagen op donderdag 16 juli 2009 om 12:29
Wacht eens even. Je moet wel de objectieve bril opzetten. Kreuziger en Nibali kunnen minstens net zo goed omhoog als Gesink.
Geplaatst door tendam op donderdag 16 juli 2009 om 12:31
@bezem
Nee.
Geplaatst door De Bezemwagen op donderdag 16 juli 2009 om 12:41
Jij bent niet objectief. Gesink met Schleck vergelijken slaat al nergens op. Je legt Gesink teveel druk op. Schleck is toch echt wel van een andere orde dan Robert.
Geplaatst door tendam op donderdag 16 juli 2009 om 12:49
Ik zeg dan ook dat Schleck beter is. En om het voorbeeld van Nibali te nemen: zie de Dauphiné. In alle bergetappes eindigt Gesink voor Nibali, in de zwaarste etappe zelfs met anderhalve minuut verschil.
Ik ben zeker wel objectief, ik ben zelfs meer een fan van Kreuziger dan van Gesink. Maar bergop vind ik hem nog iets minder.
Geplaatst door dutchfubar op donderdag 16 juli 2009 om 13:37
@De Bezemwagen Zowel Kreuziger als Nibali hebben nog geen moment bewezen beter of even goed te zijn als Gesink bergop, zie deze tour. Waar Gesink makkelijk bij had gebleven in bv Andorra, wordt Kreuziger op een minuut gereden. En Schleck moet je nou ook weer niet overschatten. Hij is goed en op dit moment beter dan Gesink, maar hij komt nog niet in de buurt van Contador.
Geplaatst door munnik op donderdag 16 juli 2009 om 17:30
Al die talenten van rond de 23 moet je gewoon niet te veel druk opleggen. Wat is nu de goede weg voor een talent? Eerst zoals Breuking een paar keer de Giro rijden? Of gelijk de Tour? Er zijn al zoveel talenten ten onder gegaan.
Je kunt ze het beste vergelijken over 3 jaar. De één doet er langer over de top te bereiken dan de ander.
Vond het jammer waarom Smeets of zijn mede-analist Veldkamp niet verder ingingen op de opmerking van Museeuw. Waar baseert hij dat op?
Geplaatst door dutchfubar op donderdag 16 juli 2009 om 17:57
Ja, maar dat vind ik typisch Smeets. Hij probeerde vorig jaar tijdens de OS ook met de toenmalige Spaanse hockeytrainer een discussie aan te gaan over doping in Spanje en die werd vrij makkelijk gewonnen door die trainer doordat Smeets er niet op verder ging. Overigens ze laten Veldkamp wel behoorlijk links liggen, ook gisteren eigenlijk, als Bart een vraag stelde werd die amper beantwoord en ging het gesprek weer op een ander punt verder. Die sidekick is denk ik in dit programma niet zo'n enorm succes.
Geplaatst door tendam op donderdag 16 juli 2009 om 17:58
Sidekick Boogerd vond ik wel goed, maar Veldkamp is meer op dreef in Thialf.
Geplaatst door munnik op donderdag 16 juli 2009 om 18:09
@dutchfubar
Je moet hiervoor geen schaatser nemen. Bij het voetbal zet je toch ook niet Marcella Mesker neer. En bij Tennis zet je toch ook niet Michael boogerd!
Geplaatst door dutchfubar op donderdag 16 juli 2009 om 18:11
Ja maar ook Boogerd valt een beetje in het niet. Boogerd doet het trouwens wel een stuk beter, maar ik denk dat 3 gasten aan tafel te veel is voor zo'n kort programma zeker met al die stukjes ertussen.
Geplaatst door Henki op donderdag 16 juli 2009 om 18:12
@Munnik, nou hebben voetbal en tennis niks met elkaar te maken en wielrennen en schaatsen toch al wat meer smiley Veldkamp weet zeker weten wat van de koers, en snapt ook echt wel hoe dat werkt. Alleen zijn naam heeft hij niet mee in de wielerwereld. Boogie krijgt wel andwoord omdat iedereen hem kent ( in de wielerwereld ). En Veldkamp is een schaatser en waarschijnlijk niet eens bekend bij Museeuw voor deze aflevering. Dus dan krijgt die ook minder aandacht, helaas. Want ik denk dat Veldkamp wel een goede zou zijn voor dit soort dingen als hij de aandacht krijgt die hij verdient.
Geplaatst door dutchfubar op donderdag 16 juli 2009 om 18:14
Bij de OS deed Veldkamp het behoorlijk goed trouwens als Sidekick.
Geplaatst door Onie op donderdag 16 juli 2009 om 23:29
Smeets weer met zijn doping.
Geplaatst door Onie op donderdag 16 juli 2009 om 23:41
Weer niet gewonnen.
Jackooo Jong heeft gewonnen.
Geplaatst door Abdoe op donderdag 16 juli 2009 om 23:46
Zware uitzending voor Smeets smiley
Geplaatst door Onie op donderdag 16 juli 2009 om 23:50
Quiz weer een makkie;

1e foto; is gemaakt bij Cavendish(bridge) (links onder in beeld).
2e foto; zien wij een MAN.

En wie komt er van Island of MAN???

Mark Cavendish
Geplaatst door tendam op vrijdag 17 juli 2009 om 00:03
Nee Onie, je hebt 't fout.

Jean Nelissen => verzamelt schilderijen => Picture of Dorian Gray => Oscar Wilde
en
Kelly => Big Brother => Grand Frère

Het antwoord is dus Oscar Freire.
Geplaatst door Onie op vrijdag 17 juli 2009 om 00:09
of....

1e foto; jean MARIE Nelissen
2e foto; zien wij Kelly voorheen Yannick.

Oftewel; Yannick Marie!

of....
1e foto = JEAN marie Nelissen bijnaam LUC
2e foto = Kelly zij/hij is prostituee oftewel een DEL en heeft onlangs haar borsten vergroot wat niet helemaal vlekkeloos ging oftewel PECH. Voeg dit samen en je het Jean-Luc Delpech.

Zit nog te twijfelen. smiley
Geplaatst door Koldo op vrijdag 17 juli 2009 om 00:14
Jullie denken te makkelijk, het is een doordenker: Het eerste deel is Nelissen, bij de tweede foto zie je die man rechts achter kelly denken: ik heb zo'n trek in gefrituurde aardappelreepjes. Komen we op: Wilfried Nelissen
Geplaatst door Onie op vrijdag 17 juli 2009 om 00:18
hmmm....lastig.
Geplaatst door tristania op vrijdag 17 juli 2009 om 00:50
Sorry, lees jullie reacties maar vind het nog steeds belachelijk dat veldakmp bij een wielerprogramma zit terwijl er zoveel alternatieven zijn. Zijn bijdrage is minimaal.
Geplaatst door frankjanssens op vrijdag 17 juli 2009 om 08:51
"Dit is een bericht om een ander topic te verwijderen!"
Geplaatst door De Bezemwagen op vrijdag 17 juli 2009 om 12:06
Wat een waardeloze uitzending zeg! Halen ze een arts erbij die niet eens weet wie Nikki Terpstra is. Bart Veldkamp met zijn rare vragen en René Beuker die niks meer met wielrennen heeft. Nodig dan Harmeling en Lubberding nog een keer uit of Peter Winnen. En het is leuk dat je een keer een vrouw uitnodigd maar ze moet wel wat over wielrennen weten natuurlijk. Nodig dan Marije ...... van de Volkskrant uit.
Geplaatst door dutchfubar op vrijdag 17 juli 2009 om 12:10
Dan ben ik blij dat ik gisteren niet gekeken heb smiley.
Geplaatst door Abdoe op vrijdag 17 juli 2009 om 12:11
Ik vond het wel een leuke uitzending. De gasten die steeds maar probeerden Smeets niet al te hard te pesten met zijn buikje... smiley
Geplaatst door tendam op vrijdag 17 juli 2009 om 12:15
Alsof iedere gast in dat programma moet weten wie Niki Terpstra is (van wie jij de naam niet eens kunt spellen). Ze zat daar om een goede reden: mensen aan het bewegen krijgen, inclusief Mart Smeets.
Er was ook nog een erotische spanning merkbaar, toen René Beuker tegen de arts zei dat hij haar vanavond eens zou gaan "opmeten".
Geplaatst door Alp op vrijdag 17 juli 2009 om 12:18
@tendam ik was even bang dat ik de enige was die de opmerking ligt erotisch vond (mijn vrouw vond dat onzin)
Geplaatst door De Bezemwagen op vrijdag 17 juli 2009 om 12:22
Het gaat over de TdF dan moet je geen volk uitnodigen die er geen verstand van hebben. En met het doel om mensen aan het bewegen te krijgen doe je maar in andere programma's daar heb ik niks mee te maken. Dat mens kent Nikki Terpstra niet en dat zegt al genoeg.
Geplaatst door zacht op vrijdag 17 juli 2009 om 13:05
Ik vind het juist wel verfrissend, de kijk van 'leken' op de Tour. Sowieso zal Smeets elk jaar een aantal vrouwen uitnodigen, dat is nu eenmaal zijn ding.
Geplaatst door Abdoe op vrijdag 17 juli 2009 om 13:06
Ja, maar dit was duidelijk niet zijn nieuwe Ria smiley
Geplaatst door zacht op vrijdag 17 juli 2009 om 13:18
Hij is ook geen 33 meer, en mevrouw de dokter is geen atlete die getroost moet worden omdat ze zilver had i.p.v. goud.
Geplaatst door zacht op vrijdag 17 juli 2009 om 14:17
Jean Trafo is trouwens een goede belofte, daar gaat zijn land nog heel veel plezier aan beleven.
Geplaatst door tristania op zaterdag 18 juli 2009 om 00:04
Tjonge, wat ben ik jaloers op het voetbal. Als er daar een wedstrijd is geweest krijg je tenminste een analyse en een inhoudelijke wedstrijdbespreking.
Vond het wel interessant maar ja, ach.
Zou wel graag een inhoudelijk discussieprogramma willen zien over het wielrennen zoals het voetbal dat heeft. Bespreek de etappe van de dag, bespreek de Nederlanders, de Nederlandse ploegen.
Weet ook wel dat dat niet de bedoeling is van de avondetappe maar goed, vond ook dat Veldkamp weer een beetje voor Jan met de korte achternaam erbij zat alhoewel hij wel aantoont kennis te hebben van wielerfeitjes.
Geplaatst door tendam op zaterdag 18 juli 2009 om 00:27
Het is op zich wel vreemd dat de Avondetappe duidelijk is gemaakt voor een breed publiek, en bv. Studio Voetbal echt alleen boeiend is voor voetbalfanaten. Overigens kijken daar alsnog meer mensen naar.
Geplaatst door F4L op zaterdag 18 juli 2009 om 18:32
Kick
Geplaatst door Pieno op maandag 20 juli 2009 om 23:12
Is er een foto van die dochter van Leo van Vliet??smiley
Geplaatst door zacht op maandag 20 juli 2009 om 23:15
ja
Geplaatst door Moutingho op maandag 20 juli 2009 om 23:40
Sastre was bijna van Rabo?
Geplaatst door Pieno op maandag 20 juli 2009 om 23:43
Daar zou ik ook nog wel voor stoppen smiley
Geplaatst door BettonneRon op maandag 20 juli 2009 om 23:45
smiley zacht had die foto wel heel erg snel