Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Forum - Het grote Mart-Smeets-tijdens-de-Tour-topic

Geplaats door Friso op zaterdag 4 juli 2009 om 23:43.
Mart Smeets. Basketballer, programmamaker, seniele oude man; allemaal termen die in meerdere of mindere mate te gebruiken zijn om het fenomeen Smeets te typeren.
Ik ben erg benieuwd hoe de WielerFlitsers over hem denken.
Wat vinden we van hem, als wielercommentator, interviewer, presentator van De Avondetappe, mens?
Plaats je antwoord hier, in het grote Mart-Smeets-tijdens-de-Tour-topic!

Reacties

1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10
Geplaatst door frankjanssens op maandag 13 juli 2009 om 14:16
Er waren gewoon te weinig kracht, maar ze hadden wel iets eerder kunnen gaan achtervolgen. Toen ik zat te kijken dacht ik eigenlijk dat de groep Tendam wel terug zou kunnen keren bij Pellizoti en Fedrigo
Geplaatst door gibofan op maandag 13 juli 2009 om 14:19
Ik vind het een belediging voor al die mannen die op kop hebben gewerkt.
Geplaatst door zacht op maandag 13 juli 2009 om 14:30
Smeets is op zijn slechtst als hij bij een samenvatting van een halve minuut live-commentaar geeft.
Dat misrekenen is natuurlijk onzin, maar ik kan me voorstellen dat dat er uit floept als je een fles wijn aan het ontkurken bent en de opgeschreven vragen en antwoorden m.b.t. Boogie nog even snel doorneemt.
Geplaatst door Henki op maandag 13 juli 2009 om 14:44
@Gibo, idd, echt onzin. Als hij dat rekenen noemt. Die gasten reden volle bak op kop, zichzelf allemaal kapot. En dan noemt die dat rekenen smiley Maar goed, verder vind ik Mart wel OK smiley
Geplaatst door Sloffey op maandag 13 juli 2009 om 14:46
Inderdaad. die liveverslagen van hem kloppen van geen kanten. het lijkt wel of hij de koers zelf niet live heeft gezien
Geplaatst door Abdoe op maandag 13 juli 2009 om 14:55
Hij doet die verslagen gewoon even tussendoor, zoals zacht al zegt. Smeets zegt zomaar wat en hij vindt het belangrijker om leuk te doen dan om echt iets zinnigs toe te voegen aan de beelden. Reken er maar niet op dat hij zich voorbereidt of dat hij überhaupt nog op de hoogte is van onbenullige details zoals de namen van de renners smiley
Geplaatst door Fernando Escartín op maandag 13 juli 2009 om 16:20
Mart is weer ouderwets op dreef deze tour;

- Aboutaleb burgemeester van Amsterdam noemen.
- Jimmy Caspar tot 3 x toe als hij het over Sandy Casar heeft.
- Vansummeren was al 2 jaar rode lantaarn, moet vansevenant zijn en al 3 jaar op rij.

Valt ook op dat alle andere sporten wachten tot de tour met dopingberichten, alsof ze denken als we toch bezig zijn...
Ben benieuwd of Yuri van Gelder deze tour nog opdraaft aan tafel, natuurlijk wel een gemiste kans voor Mart om weer een doping primeur te hebben smiley
Geplaatst door gibofan op maandag 13 juli 2009 om 16:32
@zacht,
Volgens mij is het echt niet helemaal live, maar is de tekst al vantevoren geschreven. Bovendien zei hij het 3 of 4 keer. Gruwelijk, maar ik liet hem aanstaan, omdat hij Boogerd flink aan zijn tanden ging voelen.
Geplaatst door gwk op maandag 13 juli 2009 om 17:28
Vanavond is Johan Bruyneel te gast bij Mart Smeets in de Avondetappe.
Geplaatst door Slick op maandag 13 juli 2009 om 17:35
Ja hij was wel lekker bezig met Jimmy Caspar.....daar ergerde ik me ook aan haha. Voor de rest is hij wel de oude Smeets en wordt hij steeds meer de 'vader' van het wielrennen. Hij is altijd prima om naar te kijken maar dwaalt ook wel eens ver af. Wil niet wegnemen dat ik het toch altijd een genot vind om de avondetappe te volgen, misschien tegenwoordig in mindere mate omdat Mart het presenteert.
Geplaatst door dutchfubar op maandag 13 juli 2009 om 17:45
Ik vind het programma wel behoorlijk, maar wel een beetje afhankelijk van de gasten. Gisteren was het niet echt interessant, maar het programma met de Spaans geörienteerde gasten was echt een goede uitzending. Waar ik mij aan stoor bij Smeets is de kinderlijke manier hoe hij soms iemand aan kan spreken. Vooral als hij een belangrijke gast heeft waar absoluut niks mee mis mag gaan, zoals iemand van het koningshuis enzo, of ministers.
Geplaatst door Abdoe op maandag 13 juli 2009 om 17:47
Of Johan smiley
Geplaatst door tendam op maandag 13 juli 2009 om 17:53
Die cabaretier van gisteren... goeiemorgen zeg, wat slecht. Maar goed, blijkbaar verzorgt hij het oudjaar op SBS 6, dus dat verklaart een hoop.
Geplaatst door dutchfubar op maandag 13 juli 2009 om 17:56
Er zijn toch een hoop mensen hem leuk te vinden. Ik ben er geen van, maar goed dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik vond het alleen gewoon niet interessant, wat mij betreft mogen er 3 of 4 uitzendingen zijn met alleen Henk Lubberding, erg leuk om naar te luisteren smiley.
Geplaatst door Joop op maandag 13 juli 2009 om 18:07
Wanneer is deze discussie eens klaar smiley
Geplaatst door dutchfubar op maandag 13 juli 2009 om 18:27
@Joop Ik vrees nooit, tenzij Smeets en de rest stopt en er mensen komen waar iedereen tevreden mee is, maar dat gaat niet lukken.
Geplaatst door Joop op maandag 13 juli 2009 om 18:33
Ow we laten het gewoon zoals het is. En als je het niet wilt zien kijk je niet en als je het wel wilt zien kijk je het wel. De rest accepteerd het maar :P
Discussie van Mart ben ik nu wel klaar mee. Lees het overal, hier en in de live wedstrijd posten.... punt is nu wel duidelijk bij de meeste hoe goed we het vinden smiley

Trouwens mag het antwoord van de Rebus al bekend worden ?:P
Geplaatst door Abdoe op maandag 13 juli 2009 om 23:36
Omfg, die gekke koekwaus vertelt gewoon iemands adres live op TV...

...en Veldkamp stond er ook lekker voor joker bij smiley
Geplaatst door stoemper op maandag 13 juli 2009 om 23:52
Als ik Bruyneel zo hoor is er toch wel sprake van spanning binnen de Astana ploeg, dat kan ze nog wel eens gaan opbreken...

Overigens was Veldkamp wel schandalig weing aan het woordsmiley
Geplaatst door dutchfubar op maandag 13 juli 2009 om 23:54
2 tour programma's en allebei grotendeels over Astana/Armstrong/Contador. Je zou toch verwachten dat er bij de Belgen meer aandacht was voor Quickstep en Lotto en het toch teleurstellende rijden. En bij NOS meer aandacht voor Rabo en Skil, maar helaas. En dan heb je nog die Lefevere wat een rare vent is dat zeg. Gelukkig was de andere gast wel de moeite waard smiley. En ik vond idd dat Veldkamp een beetje er voor spek en bonen bij stond.
Geplaatst door Henki op maandag 13 juli 2009 om 23:58
Ja, ik vond het ook raar dat Veldkamp er zo bij stond, maar het blijkt dat hij er morgen weer is. Dus ze zullen wel de afspraak gemaakt hebben dat hij morgen wat meer aan het woord komt en vandaag vragen aan bruyneel kan stellen. Wel een leuke aflevering trouwens, zag je die gozer vliegen toen ze naar buiten rende?smiley
Geplaatst door tristania op dinsdag 14 juli 2009 om 00:12
@dutchfubar Helemaal mee eens. Rabo werd een beetje voor Joker weggezet. Zag dat Ducrot Breuking aan het interviewen was. Wordt dat nog uitgezonden? En niets over Skill. Echt jammer, kunnen ze het nederlandse wielrennen in het zonlicht zetten en doen ze dit. herhaling van zetten. Niets nieuws. Ja, Veldkamp probeerde nog mee te doen maar werd niets aan hem gevraagd.
Geplaatst door Freire48 op dinsdag 14 juli 2009 om 00:19
Veldkamp kwam niet eens aan het woord.

@henki:
dat was idd mooi toen die gozer vloog over het grassmiley
Geplaatst door Sloffey op dinsdag 14 juli 2009 om 09:29
Veldkamp zal er vandaag ook zijn dus ik denk dat ze dat afgesproken hebben
Geplaatst door Thijs op dinsdag 14 juli 2009 om 09:35
Wat ik verder of vond vallen. Hij noemt heel vaak hoe veel steun hij heeft aan zijn collega's en regiseurs en dergelijke... Echter na gister krijg ik toch het idee dat hij echt de baas (hoe goed hij het ook probeert te verbloemen). Hij zei bij het filmpje van le tour de fifi. "Ik vind het dermate belangrijk dat...." "Ik....." bahbahbah....
Geplaatst door tendam op dinsdag 14 juli 2009 om 10:36
Die persconferentie van Rabo zag er wel erg triest uit. En deze uitzending was natuurlijk briljant, al kwam dat vooral door het weer.
Geplaatst door Beppu op dinsdag 14 juli 2009 om 10:51
wie kijkt er eigenlijk naar ''le tour de fifi''?
Geplaatst door gibofan op dinsdag 14 juli 2009 om 10:54
De mensen die de rest van de avondetappe willen zien? smiley

Maar ik denk dat e genoeg mensen zijn die het interessant/leuk vinden afhankelijk van het onderwerp. De wielerfanaten zullen ht wel ten koste vinden gaan van de tijd die aan wielrennen kan worden besteed. Als je toch Bruyneel aan tafel(tje) hebt, die ook nog veel vertelt, dan zou ik daar meer van willen.

Het valt me sowieso op hoeveel renners/ploegleiders prijs geven over strategie en hoe het gaat. Bruyneel gisteren, maar ook de Frank Schleck over Andy: "Laat niet zien hoe goed je bent."
Geplaatst door Sloffey op dinsdag 14 juli 2009 om 11:25
Normaal gaan de oogjes helaas dicht als fifi in beeld verschijnt. de aflevering van gisteren vond ik wel weer interessant.
Geplaatst door Alp op dinsdag 14 juli 2009 om 12:13
fifi is wel leuk, tenminste hij niet zo vooral wat hij laat zien. Altijd handig voor als we daar met vakantie zijn.
Geplaatst door munnik op dinsdag 14 juli 2009 om 13:23
Ja aflevering van gisteren ging wel. Toch zie ik liever wat filmjes uit oude doos of die filmjes zoals Jean Nelissen die maakte.
Geplaatst door xistnc op dinsdag 14 juli 2009 om 13:31
Was die blonde in de Vlaamse Avondetappe trouwens de vriendin van Patrick Lefevre? smiley
Geplaatst door Alp op dinsdag 14 juli 2009 om 13:37
@munnik aan Jean Nelissen kan natuurlijk niemand tippen, hoe zou het eigenlijk met hem gaan, heb al een tijdje niets meer van hem gehoord?
Geplaatst door gibofan op dinsdag 14 juli 2009 om 13:46
Gister was ook mooi toen Mart het over die waaieretappe had.
Mart: "Contador verliest daar de slag. Mag ik dat zo zeggen?"
Bruyneel: "Neen."
Geplaatst door dutchfubar op dinsdag 14 juli 2009 om 16:02
Ik ben in dat dorp geweest waar de SS heeft huis gehouden, dat is zeer indrukwekkend. Als je in de buurt bent is het echt iets om naar toe te gaan.
Geplaatst door Koldo op dinsdag 14 juli 2009 om 17:10
Haha inderdaad fan van simoni, dat vond ik wel een plusje (:
ik heb nog maar 1x niet de tv uitgezet toen fifi werd aangekondigd, en die keer wist ik weer waarom.
Geplaatst door tristania op dinsdag 14 juli 2009 om 19:56
Las op 224 van TT dat vanaf vanavond in de avondetappe zal een week lang schaatser Bart Veldkamp de etappe van die dag samen met de gasten nabeschouwen.
Nu vind ik Bart Veldkamp een erg leuke kerel, een goed sporter en ik weet dat hij gefiets heeft maar toch. Ik vind het belachelijk dat een schaatser bij de wielersport komt bijzitten. Sorry hoor. We hebben genoeg wielrenners die dat zeker zo goed kunnen. Ik denk aan Lubberding, Van Vliet, Boogerd, noem maar op die dat ook kunnen. Ik denk dat Mart Smeets Ria Visser wilde hebben maar dat de Nos dacht, we sturen gewoon een andere oud schaatster.
Volgend jaar bij olympische spelen zal Erik Dekker wel als analist bij schaatsen zitten.

Ach, misschien pakt het allemaal wel positief uit maar komt toch raar over op mij.
En ook nog een pianist en violist te gastsmiley Ook mooi.
Geplaatst door tendam op dinsdag 14 juli 2009 om 21:50
@tristania
Veldkamp is sinds kort weer medewerker van de NOS, omdat hij is ontslagen bij de Amerikaanse schaatsbond. Hij zal dus vanaf nu wel vaker van dit soort klusjes krijgen.
Geplaatst door Geronimo op dinsdag 14 juli 2009 om 21:59
@tristania: Veldkamp had als schaatser ook niets in sportzomer tijdens de spelen te zoeken, maar zat er toch als vaste gast. Al geloof ik wel dat Boogerd wel zal terugkeren in de laatste week, als de alpen eraan komen, zal hij ook wel weer aan mogen schuiven bij het commentaar.
Geplaatst door De Bezemwagen op dinsdag 14 juli 2009 om 22:04
Ik vond gisteravond wel laggen. Vooral hoe Mart met de weersomstandigheden omging was briljant.

Le tour de fifi vind ik toch wel iets hebben. Krijg je toch nog een beetje cultuur mee van de regio.
Geplaatst door De Bezemwagen op dinsdag 14 juli 2009 om 22:05
Mag ik dat zeggen? En Jaaaaaaaaaaa dat mag ik zeggen! En WEEEEEEE doen mee! En IK ben de beste!
Geplaatst door Ivo1976 op dinsdag 14 juli 2009 om 22:17
Ik vind het ook wel laggen... smiley
Geplaatst door tristania op dinsdag 14 juli 2009 om 23:02
@Geronimo Ja, bij zomerspelen had ie ook niet veel te zoeken maar olympische spelen is toch anders. Daar zat hij ook in zijn algemeenheid.
Misschien doet hij het wel heel goed hoor en stelt hij goede vragen en heeft hij er een goede blik op. Gisteren vroeg hij bv of Bradley Wiggins misschien een uitdager was maar daar werd dus helemaal niet op gereageerd. Maar echt, er zijn zoveel wielrenners die dit ook kunnen. Je laat kelly toch ook niet de piolitieke beschouwingen doen op Prinsjesdagsmiley
Geplaatst door Houdoe op dinsdag 14 juli 2009 om 23:17
Die blinde man in de Avondetappe heb ik pas in het echt gezien! Hij was jurylid bij een soort van talentenjacht, mijn neefje had gewonnen smiley
Heel knap wat hij kan!
Geplaatst door zacht op dinsdag 14 juli 2009 om 23:18
Wat kan je neefje dan ?
Geplaatst door Houdoe op dinsdag 14 juli 2009 om 23:22
Nouja het was een scholierentour voor blinden enz.
Een "normale" school en een blindeninstituut hadden beiden 3 kandidaten en die gingen dan zingen..
Maar was verder niets groots, maar de man viel me meteen op in het voorstukje
Geplaatst door Abdoe op dinsdag 14 juli 2009 om 23:45
Rob Harmeling roeleert! smiley
Geplaatst door gibofan op dinsdag 14 juli 2009 om 23:58
Rob Harmeling gewoon meer aan het woord dan Smeets. smiley

Ik vind het erg goed wat hij zegt en hoe hij het zegt. smiley
Geplaatst door zacht op woensdag 15 juli 2009 om 00:02
De langere versie van de etappeoverwinning van Harmeling, gewoon harder rijden dan de rest.
Geplaatst door tendam op woensdag 15 juli 2009 om 00:40
De muziek was vanavond een beetje jammer. "Improviseren" en dan gewoon noot voor noot Vivaldi spelen.
1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10