Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Forum - Het grote Mart-Smeets-tijdens-de-Tour-topic

Geplaats door Friso op zaterdag 4 juli 2009 om 23:43.
Mart Smeets. Basketballer, programmamaker, seniele oude man; allemaal termen die in meerdere of mindere mate te gebruiken zijn om het fenomeen Smeets te typeren.
Ik ben erg benieuwd hoe de WielerFlitsers over hem denken.
Wat vinden we van hem, als wielercommentator, interviewer, presentator van De Avondetappe, mens?
Plaats je antwoord hier, in het grote Mart-Smeets-tijdens-de-Tour-topic!

Reacties

1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10
Geplaatst door xistnc op woensdag 8 juli 2009 om 11:58
Aldus een inkijkje in de filosofie van Zacht Inc. qua omgang met stagiaires.
Geplaatst door zacht op woensdag 8 juli 2009 om 12:00
smiley
Geplaatst door Koldo op woensdag 8 juli 2009 om 12:22
Gisteren uit de mond van de Grote Mart: "We vroegen om antwoord, we kregen om antwoord."

Verder weer een interessante avondetappe, prima programma!

en oja, die rebus had ik wel heel snel. Het mag iets moeilijker.
Geplaatst door tendam op woensdag 8 juli 2009 om 12:26
Het "Ben"-gedeelte was iig niet echt origineel. Dat is hier in Wie Ben Ik ook al een aantal keer voorbij gekomen smiley
Geplaatst door FerryO op woensdag 8 juli 2009 om 12:47
Ik vind kijk de avondetappe omdat er toch altijd wel iets interessant gezegd wordt. Maar ik zou me er niet aan storen als Mart Smeets het niet meer presenteert.
Geplaatst door Abdoe op woensdag 8 juli 2009 om 12:54
Toch maar even de volgende Smeetsklassieker, natuurlijk, u kent hem als de grote Dijkshoorn, gewoon omdat het kan:

(...) Goedenavond. Huilen, mag dat? Ik vraag het hier vlak voor Suis J’Arrive Poulidour, een kasteel in een knotsgek dorp en als ik zeg knotsgek bedoel ik dan ook knotsgek, ja dan bedoel ik ook knotsgek. Maar wij zitten hier en de inwoners zitten thuis en daarom de vraag. Mag je huilen? Mag je als grote kerel met, mag ik u even spreken, het snot uit je iris janken als je het verkeerde blad schakelt op die grote puist midden in Frankrijk, die monsterberg waar Piet Verdoeven ooit een sneeuwvos aanreed. Wie zegt u? Piet Verdoeven. Ja. Dé Piet Verdoeven. De ijzermaler uit de Kaag. Hij is hier vanavond en Piet is nog steeds, een meneer. Mag ik dat zeggen? Ja hij knikt. Dat mag ik zeggen. Piet, en u hoort er straks alles over, die zei, een corrigeer me maar als ik er naast zit, die zei: berg ik rijd tegen jou op, ik ben niet bang voor je en, want deze man is gek, helemaal gek, maar mooi gek, reed een sneeuwvos aan. Hij heeft hem vanavond meegenomen, opgezet en wel en we gaan er zo over praten. Maar eerst beelden. Jongens, laat maar zien. (...)

(...) En kijk eens even, is dat patat of is dat geen patat, hij zegt deze is voor mij, daar komt niemand meer aan en hij doet die bocht in een papiertje met een hele grote strik er omheen, was getekend Arie Maanders. Goedemiddag zeg, kijk die anderen eens, die zakken helemaal door hun knietjes heen. Kijk eens even zeg, dat is biefstuk met brood en doortrappen maar, steen en steenkapot. Jongens als Wobbe Dubers en Schuit van Wierden, patat!! Gegroet heren en tot nooit meer ziens. Maar deze meneer zegt, dit is van mij, niet aankomen, mag ik even voor, dank u en pang, niertjes met uien, achter aansluiten graag en je kop bij elkaar schamen. (...)

(...) Maar Michael, jij was een grote meneer in het peloton, mag ik dat zo zeggen? En, dames en heren, en dat is misschien heel gek wat ik nu ga zeggen maar ik zeg het toch, jij was een bagger-renner. Slecht. Het was niets en het is nooit iets geworden, mag ik dat zo zeggen? Deze hele grote meneer naast me, Michael Boogerd, kon niks dames en heren en zei, het maakt me niet uit, ik rijd met die rare grote kop van me, met al dat gebit, keihard tegen de wind in en ik zie wel waar het schip strand. Laten we wat oude beelden kijken. Jongens, laat maar zien. ...... Kijk, hier, snot op je kin en dan stap je af. Wist je dat toen op dat moment, dat het er zo uitzag? Zo, mag ik dat zeggen, lullig, vergeef me het woord, ja, lullig en dom. Laat ik het anders zeggen, wist jij, Michael Boogerd, de grote meneer van het wielrennen, toen al, toen in die tijd, dat je niet kon wielrennen. (...)

(...) De Tour, is dat een vrouw? Wat vind jij, Leen? Lee Towers is, en dat weten niet veel mensen, zoon van fietsenmaker, een hele grote meneer in Nederland maar altijd gewoon Leen gebleven, nee, laat ik het anders zeggen, jij Leen, zoals je hier zit, met je hoofd en je armen en ja, wat is het, een lichaam, mag ik dat zo zeggen, heb jij Leen ooit gelachen om de Tour? Hij lacht, en dat mag want we zitten hier als vrienden onder elkaar, maar, laat ik het dan anders vragen, huil jij wel eens Leen? (...)
Geplaatst door Koel op woensdag 8 juli 2009 om 13:28
@Abdoe op woensdag 8 juli 2009 om 12:54

Heiligschennis natuurlijk, hier het commentaar van de gekwetste diva....

"Wanneer hebben ze om mij gelachen? Een paar maanden geleden, met die ellendige Nico Dijkshoorn in De Wereld Draait Door. Die wilde leuk zijn. En als hij één ding niet is, dan is het leuk zijn. Verschrikkelijk! Gaat weg bij de Volkskrant, hoorde ik net, omdat hij niet goed genoeg is. Bob Spaak zei: 'Je doet het nooit goed bij iedereen.' En dat is zo, het zij zo. Ik doe mijn stinkende best om mezelf te zijn.''
Geplaatst door zacht op woensdag 8 juli 2009 om 13:31
Ik vond deze van Dijkshoorn ook niet echt sterk, mag-ik-dat-zo-zeggen is een inkoppertje.
Geplaatst door dutchfubar op woensdag 8 juli 2009 om 17:31
Wat ik wel aardig vind is dat Smeets zo makkelijk geïrriteerd raakt van zoiets flauws. Het begon met een grapje en Smeets pakte het niet op en nu is het echt een beetje om Smeets te stangen lijkt het. Smeets had hier om moeten lachen en dan was er verder niks aan de hand geweest.
Geplaatst door gelerasmussen op woensdag 8 juli 2009 om 17:42
is dit topic een variatie op 'de bespreking besproken' van koefnoen? smiley
Geplaatst door Koel op woensdag 8 juli 2009 om 18:20
@dutchfubar op woensdag 8 juli 2009 om 17:31

Dat heeft alles met zijn meerderwaardigheidscomplex te maken....

Geplaatst door Koldo op woensdag 8 juli 2009 om 20:29
Dit had ik gemist. Ik wist niet dat onze Mart en Lens zulke grote vrienden waren.
Geplaatst door Koel op woensdag 8 juli 2009 om 20:39
@Koldo op woensdag 8 juli 2009 om 20:29

Dan heb je veel gemist hoor, Onze Mart durft iedereen kritisch te benaderen, behalve Lance, daar zit hij er tot zijn schouder in.....
Geplaatst door zacht op woensdag 8 juli 2009 om 22:46
Ik ben benieuwd of Mart vanavond het D-woord gaat laten vallen met Zabel aan tafel.
Geplaatst door zacht op woensdag 8 juli 2009 om 23:15
"hebben jullie recht van spreken? Ja, jullie hebben recht van spreken"

Het begint goed Mart.

Wuyts heeft trouwens beter beeld dan ik heb.
Geplaatst door lekke band op woensdag 8 juli 2009 om 23:57
De quiz van vandaag is echt een lachertje.
Geplaatst door montventoux op donderdag 9 juli 2009 om 00:02
@;lekke band: Maxim (de dame was Maxima-A=Maxim) Voeckler (plaats in midden Nederland) idd. Wees blij, dan maak je ook kans op de mooie racefiets..

grappig trouwens dat Voeckler vandaag ook won.
Geplaatst door montventoux op donderdag 9 juli 2009 om 00:05
mijn internetverbinding begaf het net toen Smeets de winnaar bekend maakte. Ik heb het gevoel dat ik de gelukkige was... Wie weet het?
Geplaatst door lekke band op donderdag 9 juli 2009 om 00:05
@montventoux
Jij mag mij aanwijzen waar voeckler ligt in Nederlandsmiley
Geplaatst door montventoux op donderdag 9 juli 2009 om 00:06
een gehucht dicht bij woerden en linschoten. Hoorde jij de naam van de winnaar?
Geplaatst door lekke band op donderdag 9 juli 2009 om 00:11
Wel gehoord helaas niet onthouden.
Geplaatst door FerryO op donderdag 9 juli 2009 om 08:28
@montventoux

Hoe kom je nou op Maxim Voeckler? Heb je te veel gedronken ofzo?
Geplaatst door zacht op donderdag 9 juli 2009 om 08:41
@Ferry
Maxim is de jongere halfbroer van Thomas. Hij won onlangs een wedstrijd op Guadeloupe.
Voeckler is een moerassig natuurgebied in het grensgebied tussen Zuid-Holland en Utrecht dat de Fransen begin 19e eeuw als natuurlijke verdedigings-barriere gebruikten, vandaar de Franse naam.
Geplaatst door FerryO op donderdag 9 juli 2009 om 08:44
Right.. Dat is 'm natuurlijk niet.
Geplaatst door Koel op donderdag 9 juli 2009 om 09:01
@zacht op donderdag 9 juli 2009 om 08:41

Dat klopt, kleine enclave, levensgevaarlijk ze vreten daar nog zendelingen...
Geplaatst door montventoux op donderdag 9 juli 2009 om 09:20
@FerryO: én ik had drank op. Een heerlijke scotch! Neemt niet weg dat Voeckler per definitie het antwoord is op rebus-vragen. Ken je trouwens het verhaal over de ouders van Voeckler? ;-)
Geplaatst door zacht op donderdag 9 juli 2009 om 09:27
In het nabij gelegen kasteel Montfoort is in augustus trouwens een tentoonstelling over die periode.
Lokaal wordt de uitdrukking "de Veukeler ingaan" nog gebruikt voor het nemen van risico's.
Geplaatst door roger007 op donderdag 9 juli 2009 om 09:39
ik ken geen maxim montfoort
Geplaatst door Carlfan1 op donderdag 9 juli 2009 om 09:43
Montventoux is gewoon zo egoïstisch dat hij hier foute antwoorden geeft.
Geplaatst door montventoux op donderdag 9 juli 2009 om 09:47
"houdt het dan nooit op?" Zo win ik die fiets niet.

@zacht: De tentoonstelling is trouwens in het Gouds Museum. Je hebt ook nog 'veukeleren' = wegzeilen.
Geplaatst door Onie op donderdag 9 juli 2009 om 09:47
Maurice Den Hoed

De(n) Hoed van mevr. Van Oranje...........
En Maurice heeft een tijd op het kasteel Montfoort geleefd. (1819-1842).

Zoals als iedereen wel bekend is.
Geplaatst door Onie op donderdag 9 juli 2009 om 09:48
Als ik de fiets win montventoux, krijg jij de bidon. smiley
Geplaatst door montventoux op donderdag 9 juli 2009 om 10:03
@carl: o ja joh?
@onie: je brengt me weer enorm aan het twijfelen maar dank voor je aanbod. Idem dito als ik em win.
Geplaatst door FerryO op donderdag 9 juli 2009 om 10:50
Als ik die fiets win, mogen jullie erop bieden.
Geplaatst door zacht op donderdag 9 juli 2009 om 11:00
Ik bied een bidon met een foto van Voeckler er op.
Geplaatst door tendam op donderdag 9 juli 2009 om 11:07
Ik dacht dat het Maxim Oudewater was. Maar misschien is mijn topografie slecht.
Geplaatst door FerryO op donderdag 9 juli 2009 om 11:07
Het zijn echt lelijke fietsen, alleen die Koga is wel oke
Geplaatst door montventoux op donderdag 9 juli 2009 om 11:33
Nee tendam, het is toch echt Maxim Voeckler (zie uitleg zacht). Oudewater is ook mooi! Maurice den Hoed is ook niet goed.
@ferry: die uitspraak is niet handig m.b.t. het biedingsproces. ;-)
Geplaatst door FerryO op donderdag 9 juli 2009 om 11:35
Misschien vindt een ander ze wel mooi. Dat is subjectief. Kijk zelf maar.
Geplaatst door Onie op donderdag 9 juli 2009 om 11:57
We horen vanavond wel wat het is.......

Mss. denken we te moeilijk. (of te makkelijk).
Geplaatst door tendam op donderdag 9 juli 2009 om 12:08
Ja, misschien is het wel Maxim Achthoven-West (dat is een wijk in Montfoort).
Geplaatst door Koldo op donderdag 9 juli 2009 om 12:09
Ik dacht eigenlijk aan Mxima Plaatsonderwoerdenenutrecht, maar ik vond hem niet op cqranking. Door jullie tips ben ik aan het twijfelen gebracht.
Geplaatst door zacht op donderdag 9 juli 2009 om 12:14
Beetje flauw om mensen die serieus een fiets willen winnen op het verkeerde been te zetten.
Maxim Voeckler is het enige juiste antwoord.
Geplaatst door tendam op donderdag 9 juli 2009 om 12:18
Beetje flauw om mensen die zelf op dat antwoord gekomen waren nu een kleinere kans te geven om een fiets te winnen.
Geplaatst door FerryO op donderdag 9 juli 2009 om 13:57
Eerste quote Johan Cruijff vanavond:
"Je moet trappen, anders kun je niet winnen"
Geplaatst door montventoux op donderdag 9 juli 2009 om 14:46
edit: hopelijk komt cruijff bij smeets
Geplaatst door tendam op donderdag 9 juli 2009 om 15:02
@montventoux
Dat komt hij ook.
Geplaatst door BambinoDoro op donderdag 9 juli 2009 om 15:08
Ben benieuwd of Armstrong zonder introductie enig idee had wie Cruyff is....voetbal en Amerikanen
Geplaatst door FerryO op donderdag 9 juli 2009 om 15:34
Cruijff heeft wel een paar jaar in Amerika gevoetbald.
Geplaatst door tendam op donderdag 9 juli 2009 om 15:39
Quote:
Of hij de legendarische voetballer al kende, werd Lance Armstrong gevraagd. Met een lachje: ,,Nu in ieder geval wel. Of ik nog tips heb gekregen? Dat is ons Nederlands geheimpje'', lachte de renner.

bron: Sportwereld
1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10