Vacansoleil 4 Challenge Toertochten

Forum - Het grote Mart-Smeets-tijdens-de-Tour-topic

Geplaats door Friso op zaterdag 4 juli 2009 om 23:43.
Mart Smeets. Basketballer, programmamaker, seniele oude man; allemaal termen die in meerdere of mindere mate te gebruiken zijn om het fenomeen Smeets te typeren.
Ik ben erg benieuwd hoe de WielerFlitsers over hem denken.
Wat vinden we van hem, als wielercommentator, interviewer, presentator van De Avondetappe, mens?
Plaats je antwoord hier, in het grote Mart-Smeets-tijdens-de-Tour-topic!

Reacties

1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10
Geplaatst door montventoux op maandag 6 juli 2009 om 17:17
verkeerde topic
Geplaatst door Koel op maandag 6 juli 2009 om 18:53
@Hakkie2 op maandag 6 juli 2009 om 10:49

Was mij wel duidelijk, maar als Breukink een beetje ballen heeft vraagt hij wat Smeets nou te zeuren had en waar hij op doelde.
En Smeets moet er als journalist gewoon schijt aan hebben en gewoon vragen stellen.

Het is een incestieus stelletje, Breukink mocht vroeger gezellig bij Mart aanschuiven en alles beamen wat hij zei, want Breukink is zo'n aardige jongen omdat hij Smeets gebeld heeft toen deze in het ziekenhuis lag.....

Wie neemt nou wie in de maling?
Geplaatst door Teipje op maandag 6 juli 2009 om 20:45
Misschien moet Ria Visser met haar (eeuwige) pennetje er af en toe eens bij aanschuiven...smiley
Geplaatst door dutchfubar op maandag 6 juli 2009 om 20:55
@Koel Je weet toch hoe dat werkt. Bij Pauw en Witteman en DWDD zijn alle interviews vantevoren afgesproken. Er wordt verteld waar je het wel en niet over mag hebben. Als Smeets Breukink gaat uit zitten horen, dan kan de NOS het schudden met interviews. Als Robert Gesink dan in een bergetappe wint of iets dergelijks dan mogen ze de algemene interviews volgen, maar een-op-een zijn ze niet meer welkom.
Geplaatst door Ivo1976 op maandag 6 juli 2009 om 21:59
http://www.spitsnieuws.nl/archives/tour/2009/07/martsmeets.html

Haha - gesnapt!
Geplaatst door montventoux op maandag 6 juli 2009 om 22:00
de tekst er onder. een fan... die docu van smeets over LA is wel boeiend btw
Geplaatst door tristania op maandag 6 juli 2009 om 22:30
@dutchfubar
Ben het niet helemaal met je eens. Als Smeets ballen heeft is hij gewoon kritisch naar Breukink toe. En ik denk niet dat Rabobank in positie is om interviews te weigeren omdat dat publicitair gezien niet goed is. In principe stat de NOS vrij sterk. Als hun Rabo negeren hebben ze minder publiciteit en momenteel geen andere omroepen die veel over Tour uitzenden. Ze zijn van elkaar afhankelijk. De Nos en de rabo.
Geplaatst door tendam op maandag 6 juli 2009 om 22:30
@ivo1976
Haha, fantastisch.
Geplaatst door dutchfubar op maandag 6 juli 2009 om 22:50
@tristania Ik denk dat je de macht van Rabo onderschat hoor. De NOS zijn ook afhankelijk van Rabo, check bv Voetbal International die interviews niet publiceert als de geinterviewde het stukje niet bevalt. Daarnaast is het niet het programma om kritisch te zijn, het is een vrij luchtig programma en ik denk dat een bepaalde groep af gaat haken als er van dat soort serieuze gesprekken worden gevoerd.
Geplaatst door tristania op maandag 6 juli 2009 om 22:56
Ja, maar zeg niet tegen Johan Derksen dat hij iets niet in VI niet publiceert omdat het kritish is haha
Je hebt wel gelijk, is niet direct het programma om kritisch te zijn maar wanneer dan wel?
En Rabo heeft publiciteit van NOS toch wle nodig hoor.
Geplaatst door dutchfubar op dinsdag 7 juli 2009 om 00:00
@tristania Ik zit af en toe met kromme tenen te kijken. Net ook weer, dan zie ik dat programma en dan denk ik, je moet even doorgaan over dat punt bij de Rabo etc, maar het zit er gewoon niet in. Bij het voetbal heb je dan 2 programma's waar 'voetbal kenners' 'kritisch' zijn over met name het Nederlandse voetbal, al wordt er veel onzin bij gehaald. Maar ik zou dat graag willen zien een discussie programma met wat behoorlijke namen en een kritische journalist. Zeker bv na de klassiekers, maar er zal niet genoeg animo voor zijn.
Geplaatst door tristania op dinsdag 7 juli 2009 om 00:15
Ja, precies. Een opnieprogramma over het wielrennen. Zou mooi zijn.
Overigens zat ik ook met kromme tenen maar ook vanwege de opmerkingen van Smeets over de "dag van je leven, geweldig om mee te maken, als een kleine jongen in een speeltuin". Dat soort opmerkingen. ja, Mart, het is leuk om mee te maken.
Geplaatst door montventoux op dinsdag 7 juli 2009 om 09:39
Fantastische reportage bij Avondetappe over Skil!

OK het is soms op het randje.... maar bij mij geen kromme tenen vanwege Smeets. Natuurlijk is het voor een wielerliefhebber de dag van zijn/haar leven om vanuit de volgwagens mee te maken. Ik ben jaloers.

Zonder metaforen geen dramatiek. Dat trucje beheerst Mart goed.

@ dutch: iets kritischer zou prettig zijn maar met alleen maar aannames in een juridisch spel is weinig journalistiek te bedrijven.

Ik denk dat Rabo wel beseft dat er openheid van zaken moet komen. Knebel zou het liefst willen aangeven dat er niets aan de hand is (met de huidige ploeg) maar dat kan hij duidelijk niet ivm afspraken met de Oostenrijkse recherche. Ik vrees wel dat er voor zijn periode meer aan de hand is geweest. Dat kun je tussen de regels door lezen.
Geplaatst door lekke band op dinsdag 7 juli 2009 om 09:43
Weet iemand trouwens de oplossing van de tourquiz van gisteren? Ik snap er geen bal van, een kop soep een paar dieren en een tennisnet.
Geplaatst door zacht op dinsdag 7 juli 2009 om 09:49
Het was Thee, en geen soep. Het waren inderdaad dieren, boerderijdieren nog wel, en dat laatste is inderdaad een tennisnet. Al wat moeilijker gelukkig, maar nog steeds geen rocket-science.
tip: het gaat om iemand die toegegeven heeft zijn grootste overwinning behaald te hebben met behulp van dopage.
Geplaatst door lekke band op dinsdag 7 juli 2009 om 09:50
thx, het is me gelijk duidelijk nu
Geplaatst door dutchfubar op dinsdag 7 juli 2009 om 09:55
Hij viel eigenlijk wel mee, maar ik dacht eerst ook aan een kop soep, maar ik kon niemand bedenken met een naam die met soep begint, met thee wel smiley.

Over die uitzending van gisteren, hij was beter dan ervoor, wat meer uitgebalanceerd had ik als idee. Vandaag Henk Lubberding, is altijd leuk.
Geplaatst door montventoux op dinsdag 7 juli 2009 om 10:06
@zacht: sst. ik wil die racefiets. lol@lekke band. Ik help je even:

A ) Thomas (TOMAtenSoep) Voeckler (nette akker)
B ) LeonTinus Boer van Tennis tot Net
C ) Thelonious Monk (west-indische veetheelt)
D ) of die ene die na z'n actieve carriere nog ploegleider werd
Geplaatst door montventoux op dinsdag 7 juli 2009 om 10:09
@dutch: mooie beschouwing; 'meer uitgebalanceerd' maar ben het met je eens. Er is trouwens weinig beter dan de Lubberding-reflecties in Radio Tour...
Geplaatst door zacht op dinsdag 7 juli 2009 om 10:11
OK, boerderijdieren is 'voe' in het Frans, maar een 'cler' is geen tuinbouw-net, maar een afrastering die veelal bij paarden wordt gebruikt om blessures aan hun benen te voorkomen. In de Camargue zie je ze vrij veel, Dijkstra had het er zelfs nog over tijdens zijn commentaar.
Geplaatst door lekke band op dinsdag 7 juli 2009 om 10:14
@montventoux
Ik was er na de tips van zacht al direct uit. Dit keer moest je eindelijk een keer wat verder nadenken. Die eerste 2 sloegen echt helemaal nergens op.
Geplaatst door montventoux op dinsdag 7 juli 2009 om 10:21
gisteren zat ik met spanning te wachten op het moment dat smeets mijn naam scandeerdemaar het mocht niet zo zijn. Ik ben steeds in de veronderstelling dat ik de enige ben die het weet maar bovenstaande reacties stemmen mij treurig. Zacht, hou svp op met je tips. Ik twijfelde ook lang tussen Voeckler en William Bonnet.
Geplaatst door dutchfubar op dinsdag 7 juli 2009 om 10:26
@montventoux Waarom denk je dat ze het zo makkelijk maken, omdat er dan meer mensen meedoen. De kans is gigantisch klein dat je iets wint.
Geplaatst door zacht op dinsdag 7 juli 2009 om 10:26
Excuses, ik dacht dat iedereen wel door had dat het T. Voeckler was, zeker na dat geneuzel van Dijstra over die paarden-netjes gisteren.
Geplaatst door montventoux op dinsdag 7 juli 2009 om 10:31
@dutch: ach so... vandaar dat ik ze direct heb, hoewel de thee er uit zag als tomatensoep. Vond mijn vriendin ook. Dat nekte mij bijna. smiley Tijd voor een kijkersvraag aan Ducrot.

zacht is gediskwalificeerd!
Geplaatst door dutchfubar op dinsdag 7 juli 2009 om 10:34
Ik had dat 2e plaatje wel gelijk door, maar was een doordenkertje. Maar dat eerste plaatje sloeg nergens op, wie drinkt er nou thee uit een soepkom.
Geplaatst door zacht op dinsdag 7 juli 2009 om 10:51
De Fransen drinken thee uit echt belachelijk grote mokken. Dat is een overblijfsel uit de honderdjarige oorlog.
Geplaatst door Hakkie2 op dinsdag 7 juli 2009 om 11:57
Ik zie nu een herhaling van de Belgische avondetappe en daar hebben ze het de halve uitzending over doping en besteden ze een heel gedeelte over Kohl.

Geef mij Mart Smeets maar. Niet teveel lullen over doping, alleen de feiten even weergeven als er iemand betrapt is.
Geplaatst door Henki op dinsdag 7 juli 2009 om 12:02
Ja, ik vond dat gister ook wel raar he. Bij de belg leggen ze dan weer de nadruk op doping. Vond ik jammer, want was opzich wel een leuke uitzending met die kale van Holland Sport ( ben ff zijn naam kwijt ). Wat trouwens een goede opvolger zou zijn van Smeets als die ooit stopt. Alleen misschien moet die nog iets meer wieler verstand krijgen smiley
Geplaatst door dutchfubar op dinsdag 7 juli 2009 om 12:13
Wilfred de Jong. Die Kohl heeft ook werkelijk waar alles genomen wat god of in dit geval eigenlijk de WADA verboden heeft. Ik vraag mij ook af of al die hormonen e.d. wel zoveel nut hebben.
Geplaatst door tristania op woensdag 8 juli 2009 om 00:23
Vrijdag bij profiel op Ned 2 geloof ik een uitgebreide reportage over leven en werk van Mart Smeets. De grand old man!
Geplaatst door montventoux op woensdag 8 juli 2009 om 00:34
vanavond een fantastische avondetappe gezien. smeets op dreef en redelijk bescheiden. Hij gaf rabo de kans met posthuma beetje schoon schip te maken. En Posthuma kwam met een stevig verhaal. Hij komt zeer geloofwaardig over. Noem me naïef maar ik vertrouw op blauwe ogen. Overigens vind ik Smeets' 'en ik noem geen namen' wel typisch. Hij weet meer over een voormalig rabo-renner. Ben ik redelijk van overtuigd. Ik noem geen namen.

Maar vooral: Lubberding als (assistent-)ploegleider/tactisch/analytisch genie voor rabo!!
Geplaatst door montventoux op woensdag 8 juli 2009 om 00:35
@tristiana: mooi. Dat is meestal een goed en vooral kritisch programma!
Geplaatst door dutchfubar op woensdag 8 juli 2009 om 07:19
Het was idd een goed programma. Lubberding was trouwens weer erg op dreef. En nog zeer informatief ook.
Geplaatst door Yarxing op woensdag 8 juli 2009 om 10:19
@Dutchfuber, zeker, die Lubberding zou iets moeten gaan doen met zijn kennis smiley
Geplaatst door zacht op woensdag 8 juli 2009 om 10:20
Mocht mevrouw Ducrot ooit tijdens een koers gaan bevallen dan stel ik voor dat Maarten daarbij is en Henk zijn ding mag doen naast Dijkstra.
Geplaatst door zacht op woensdag 8 juli 2009 om 10:22
Iemand de oplossing voor de nieuwe rebus al ?
Is het weer Voeckler ?
Geplaatst door Yarxing op woensdag 8 juli 2009 om 10:24
ik vond het wat van Jackson rodriguez hebben, vanwege Jackson aan het begin.. en is zon klein stokje van t golven geen rod? of ben ik nou in de war? :P

of was dat de rebus van gister? ik heb dat stuk niet op zitten letten smiley
Geplaatst door gibofan op woensdag 8 juli 2009 om 10:26
Ik denk dat veel ploegen wel wat aan Lubberding zouden kunnen hebben qua tactiek.
Geplaatst door waggie op woensdag 8 juli 2009 om 10:35
@ zacht

ik denk dat het bennati is.

lied van Michael Jackson = 'Ben'
2e plaatje wordt die persoon 'nat' gegooid
stokje van golf heet de 'tee' uitgesproken als 'tie'
Geplaatst door zacht op woensdag 8 juli 2009 om 10:37
echt waar ?
Geplaatst door BambinoDoro op woensdag 8 juli 2009 om 10:55
Jazeker! Duidelijker kan niet, die rebussen zijn te makkelijk allemaal. Elke keer gewoon precies de naam in delen uitgebeeld.
Geplaatst door Hakkie2 op woensdag 8 juli 2009 om 10:56
Dat is het idee van een rebus, dat je de naam uit beeld.
Geplaatst door montventoux op woensdag 8 juli 2009 om 11:04
en dankjewel! Ik twijfelde namelijk zelf nog tussen Voeckler ('thomas' van michael jackson; nat = voec; ler = tee) en Boogerd.
Geplaatst door Hakkie2 op woensdag 8 juli 2009 om 11:12
MICHAEL (Jackson) water wordt gegooid met een BOOG en die golfbaan heet gewoon ERD.
Geplaatst door zacht op woensdag 8 juli 2009 om 11:18
Het is Garaté.
Michael is Manuel in het Spaans. Dat nat gooien gebeurde in een garage, en als je goed kijkt zie je '-ge' op de muur staan. En een tee is een tee.
Geplaatst door Abdoe op woensdag 8 juli 2009 om 11:25
Ik heb een beetje medelijden met zacht. Subtiele humor en ironie blijken in deze omgeving helaas niet volledig tot hun recht te komen smiley
Geplaatst door zacht op woensdag 8 juli 2009 om 11:28
Je hoeft met mij geen medelijden te hebben, ik lach me al dagen een breuk om de reacties op de rebussen van het niveau basisschool.
Geplaatst door tendam op woensdag 8 juli 2009 om 11:32
Ik vind het hoogtepunt tot nog toe de eerste opdracht, vis-kont-i. Welke geniale redacteur verzint die rebussen?
Geplaatst door zacht op woensdag 8 juli 2009 om 11:36
Ik neem aan dat de stagiair dat doet. Die zetten ze in een hokje om te plakken en knippen zodat hij verder niet in de weg loopt.
1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 10