Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Wie moet er weg bij Rabobank?
Geplaats door jaja op vrijdag 15 augustus 2008 om 15:09.
Er zijn al een paar nieuwe renners gehaald voor komend jaar, Jan Boven is gestopt en Dekker is om vage reden ook weg. Maar als er renners bijkomen, moeten er ook renners weg. Wie vinden jullie dat er weg moet? Of wie vinden jullie niet in het team passen.
Reacties
| Geplaatst door jaja op vrijdag 15 augustus 2008 om 15:12 |
| Er zijn natuurlijk een aantal renners die zich nog niet veel hebben laten zien. Niet laten zien wilt natuurlijk niet zeggen dat ze slecht rijden. Je hebt meer knechten dan kopmannen. Knechten doen vaak meer werk dan hun kopman. Eltink rijdt een onopvallend seizoen, maar bezit wel kwaliteiten, er komt steeds wel wat jonge renners door, dus mag hij blijven. Walker, Elijzen, Flens rijden allemaal een seizoen met wisselend succes. |
| Geplaatst door Koldo op vrijdag 15 augustus 2008 om 18:10 |
| Ik denk dat walker weg gaat, hayman mag van mij ook weg. Je moet natuurlijki kijken naar wiens top nog moet komen en wie er al op zit. Ik denk niet dat hayman nog beter wordt, de mannen die jij noemt kunnen allemaal nog progressie boeken en van mij mogen ze het nog een jaartje proberen. maar of harold knebel daar ook zo over denkt... |
| Geplaatst door ZZzzpiedie op vrijdag 15 augustus 2008 om 18:54 |
| Bye bye Graeme Brown wat mij betreft. |
| Geplaatst door Koldo op vrijdag 15 augustus 2008 om 20:24 |
| Oja die hebben ze ook nog. Istie geblesseerd ofzo? hij is voorlopig weer lekker onzichtbaar. |
| Geplaatst door Leon op zaterdag 16 augustus 2008 om 10:56 |
| Löwik en Elijzen. |
| Geplaatst door jaja op zondag 17 augustus 2008 om 08:54 |
| Haha, ja voorspellende gave met dit forum. Zijn er al 2, maar lijkt mij niet dat het daar bij blijft. Ze hebben goede renners aangetrokken, maar mis nog een topper erbij. Rabo richt zich op de nederlandse jeugd, nederlandse renners. Zijn voor de klassiekers in de breedte sterker geworden met tjallingi en Nuyens. Maar niet bijvoorbeeld voor een Luik of Amstel, zeker niet nu Dekker weg is. Ik verwacht nog wel een goede ronde renner, miischien voor Giro of Vuelta en 1 voor de klassiekers als Luik, Amstel. Dekker reed hier heel goed en zou komend jaar weer een stap hebben gemaakt. Wie maken er dan nog kans om weg te moeten? Etink, Walker, misschien een Flens. |
| Geplaatst door jaja op dinsdag 26 augustus 2008 om 10:51 |
| Zou Eltink ook weg moeten bij Rabo? ik zit nog wel te wachten op nog een grote renner. NOg een klasba erbij. Hopelijk komt Kohl, maar voor de klassiekers moet er ook nog 1 bij. Maar voor een Parijs Roubaix zitten ze wel goed met Flecha, Posthuma, Langeveld, Boom, Tjallingi, Nuyens. |
| Geplaatst door wtf1500 op woensdag 27 augustus 2008 om 16:04 |
| De ploegleiding mag ook wel eens opgeschoond worden. |
| Geplaatst door appiett op vrijdag 29 augustus 2008 om 18:05 |
| Wie helpt me even: Nieuw: Nuyens Boom Van Emden Tjalingii Clement Stamsnijder(?) Weg: Jan Boven T. Dekker Lowik Eleijzen En die jonge Australier, waar ik niet meer op de naam kom.... |
| Geplaatst door F4L op vrijdag 29 augustus 2008 om 18:09 |
| Wij hebben ook een zoekfunctie in de site, die Australier die weg is dat is William Walker. |
| Geplaatst door F4L op vrijdag 29 augustus 2008 om 19:58 |
| Voeg bij nieuw maar Garate toe! |
| Geplaatst door Koldo op vrijdag 29 augustus 2008 om 20:56 |
| ik wist niet dat walker al weg was? |
| Geplaatst door jaja op zaterdag 30 augustus 2008 om 11:20 |
| Nieuw: Nuyens Boom Van Emden Tjalingii Clement Stamsnijder Garate Weg: Jan Boven T. Dekker Lowik Eleijzen Walker dus 7 erbij, 5 weg. Mooie balans. Maar mag van mij nog een topper bij. Zou Eltink mogen blijven of zou hij in de vuelta zijn nieuwe contract moeten verdienen? |
| Geplaatst door appiett op zondag 31 augustus 2008 om 09:47 |
| Zou Eltink mogen blijven of zou hij in de vuelta zijn nieuwe contract moeten verdienen? Dat was mijn gedachte ook, alleen hij rijdt hem niet... Weening is in zijn plaats gekomen, waarom? |
| Geplaatst door F4L op zondag 31 augustus 2008 om 09:55 |
| Eltink rijdt de Vuelta wel, er was nogal wat gerotzooi met de startlijst van de Vuelta, we zullen hem in orde maken. |
| Geplaatst door Leon op maandag 8 september 2008 om 19:59 |
| Hayman en De Groot hebben volgens mij ook niet echt veel laten zien dit seizoen.. |
| Geplaatst door Koldo op maandag 8 september 2008 om 20:11 |
| Maar de Groot is altijd een knecht geweest. Dat hij niet mee ging naar de Tour en Vuelta zegt wel dat hij een minder seizoen draait. ik weet niet of hij in de giro reed. hij zal nog wel blijven. |
| Geplaatst door Ralf op dinsdag 30 september 2008 om 22:35 |
| Behalve Nuyens weinig echt grote aankopen vind ik. Jammer want er waren zoveel renners beschikbaar dit jaar. |
| Geplaatst door F4L op dinsdag 30 september 2008 om 22:38 |
Contador wordt misschien wel aangetrokken , of iemand die toch wel goed rijdt in AGR, Waalse Pijl of Luik-Bastenaken-Luik. |
| Geplaatst door appiett op donderdag 2 oktober 2008 om 14:47 |
| Nieuw: Nuyens Boom Van Emden Tjalingii Clement Stamsnijder Garate Weg: Jan Boven T. Dekker Lowik Eleijzen Walker Eltink p.s. ben ook wel benieuwd waar ze Reus volgend jaar stallen. |
| Geplaatst door Koldo op donderdag 2 oktober 2008 om 14:50 |
| waar gaat löwik eigenlijk heen? |
| Geplaatst door jaja op zaterdag 4 oktober 2008 om 20:17 |
| Lowik heeft nog geen andere ploeg geloof ik. Alleen Elijzen en Dekker uit het rijtje. Op zich is Boom geen kleine naam (hoewel maar 4 letters), alleen is hij nog jong. Hij is niks minder dan Nuyens, echter moet Boom zich nog wel bewijzen. Ik mis ook een grote naam. Ben ook benieuwd welk programma Boom gaat rijden. Hij gaat eerst het veld in, wanneer dat ten einde is..is het het wegseizoen al begonnen. Koers die hem denk ik goed ligt, Parijs-Roubaix is al erg vroeg in het jaar. Dekker is vertrokken, Dekker vind ik beter dan Nuyens. Dus qua kwaliteit zijn ze er op achteruit gegaan. Gesink is weer een jaar verder, Ten Dam heeft zich goed laten zien. Mollema komt eraan. Van Emden is afwachten. En wat kunnen Tjallingi, Clement en Stamsnijder? |
| Geplaatst door Massasprint op maandag 6 oktober 2008 om 20:08 |
| Even op een rijtje, de selectie voor volgend jaar bestaat tot nu toe dacht ik uit: Gesink, Mollema, Reus, Van Emden, Boom, Stamsnijder, Tjallingii, Clement, Weening, Posthuma, Moerenhout, Langeveld, De Maar, Ten Dam, De Groot, Flens, Leezer, Tankink, Nuyens, Martens, Niermann, Garáte, Freire, Horrillo, Flecha, Kozontchuk, Menchov, Brown, Hayman en Ardila. Wat ik zal doen is eigenlijk nog een sprinter aantrekken voor de wat kleinere koersen, je hebt dan wel Brown (die niet erg veek heeft gepresteerd dit jaar) en natuurlijk Freire maar voor de rest niet echt een uitgesproken renner die een massasprint kan winnen. Of misschien zie ik Leezer en Van Emden over het hoofd die beide nog kunnen groeien. Maar over het algemeen is het nu wel een sterke selectie voor volgend jaar: Voor het voorjaar in ieder geval met o.a Boom, Nuyens, Flecha Langeveld. Ook zijn er aardig wat tijdrijders (!): Clement, Boom, Flens, Posthuma, Menchov en nog een aantal. En dan voor de grote rondes: o.a Menchov, Gesink, Garáte en Ten Dam. En waarschijnlijk zal ook Mollema volgend jaar zijn debuut maken in de vuelta of Giro. Dus ik denk met misschien nog een sprinter erbij of een renner voor de najaarkoersen dat de selectie erg rond is ![]() |
| Geplaatst door Ralf op dinsdag 7 oktober 2008 om 00:18 |
| Sprinter sowieso ja! Freire is zeker geen veelwinnaar. Pakt elk jaar een aantal mooie koersen maar wint niet 10 a 15 keer zoals een Boonen, Cavendish. Brown kan aich niet goed plaatsen tijdens massasprint. |
| Geplaatst door tristania op zondag 19 oktober 2008 om 14:52 |
Ik vind het op zich jammer dat Lowik en Eltink nog geen andere ploeg hebben. Zijn toch ervaren renners. Brown mag wat mij betreft weg. Denk dat ze bij Rabo bang zijn om hem weg te doen omdat je dan net zult zien dat hij gaat winnen volgend jaar Maar die man presteert toch niets. Hoop dat Coen Vermeltfoort en van Poppel zich goed ontwikkelen. Weet niet of garate een aanwinst is. Zie toch liever nederlanders. Straks krijg je menchov, Garate, Freire, Flecha en Niermann in de Tourploeg plus geesink aangevult met martens, Ardilla en Ten dam. Nou, leuk. Snap ook niet dat Hayman wel mag blijven. Is niet beter dan Lowik en valt volgens mij net zo vaak. |
| Geplaatst door TattaHollywood op maandag 20 oktober 2008 om 17:05 |
| Hayman houden ze om Freire af te zetten in de sprint, want als Horillo en Flecha er niet zijn moet hij het anders alleen doen en dan is hij meteen naar een andere ploeg. |
| Geplaatst door F4L op maandag 20 oktober 2008 om 17:17 |
| Hayman liet in de Giro zien dat hij dat naar voren brengen goed kan, alleen volgde Brown hem niet. |
| Geplaatst door Sloffey op dinsdag 21 oktober 2008 om 10:52 |
| Misschien ook met salariseisen te maken? |
| Geplaatst door appiett op dinsdag 21 oktober 2008 om 18:37 |
| Zelf mis ik egnlijk nog en goede "Ardennen-man" voor de vlaamse koersen ben ik wel tevreden, maar ik weet niet wie helemaal Boogerd of T. Dekker heeft opgevolgd (en alleen Gesink vindt ik wat weinig) |
| Geplaatst door F4L op dinsdag 21 oktober 2008 om 19:01 |
| Ik denk dat Nuyens zulke koersen ook wel aan kan, maar dat moeten we nog maar zien. |
| Geplaatst door tristania op zaterdag 25 oktober 2008 om 03:08 |
| Ben het met Appiett eens. Denk dat Rabo enorm sterk is in de Vlaamse wedstrijden maar wie is er voor de Ardennen? Denk dat Nuyens te kort komt in de Ardennen. Misschien Mollema, Geesink, Ten dam? |
| Geplaatst door jaja op zaterdag 25 oktober 2008 om 14:22 |
Ze hadden Bettini moeten halen Nee ik mis ook nog een sterke renner voor de klimwedstrijden, komen ze vaak een mannetje tekort. Was in de tijd van Boogie al, die zat ook (bijna) altijd alleen. Ook voor de Tour zou een extra klimmer niet slecht zijn. Vraag is natuurlijk of Gesink alle klimklassiekers rijd, welk programma gaat hij rijden? Ik denk dat hij Amstel, waalse pijl en Luik wellicht rijdt. |
| Geplaatst door F4L op zaterdag 25 oktober 2008 om 17:55 |
| Voor de Ardennen zou Gesink wel geschikt zijn, ik denk dat hij sowieso de Waalse Pijl aan kan en ook AGR moet kunnen. L-B-L zal denk ik wat te zwaar voor hem zijn, na een week met WP en AGR. |
| Geplaatst door jaja op zaterdag 25 oktober 2008 om 21:33 |
| Vorig jaar reed hij kort achter de mannen die de finale bepaalde in de amstel gold geloof ik. WP is niet zo lang , dus moet hij idd zeker kunnen. Hij is nog jong dus mogen ook niet alles van hem verwachten. AGR is een nederlandse wedstrijd en word toch eens tijd dat een nederlander deze mooie koers nou eindelijk weer eens wint. |
| Geplaatst door achilles op zondag 26 oktober 2008 om 10:30 |
| Het nadeel van Gesink is echter hetzelfde als dat van Boogerd: zijn sprint |
| Geplaatst door jaja op zondag 26 oktober 2008 om 15:15 |
| Is die sprint echt zo slecht van Gesink? kan ff niet heel veel sprints dit jaar naar voren halen. Die tegen Evans was geen sprint, tenminste Gesink had daarvoor al het kopwerk gedaan. Paar top 10 plaatsen en daar niet als eerste in de groep aangekomen, maar ook niet door iedereen er op gelegd. Dit is geloof ik de hele ploeg voor komend jaar. 18 nederlanders. Precies 30 renners. Meer mag en kan niet dacht ik. Mollema, de Groot, Tankink, Posthuma, van Emden, Reus, Weening, Flens, Gesink, Langeveld, Leezer, Moerenhout, ten Dam, de Maar, Menchov, Kozontchuk, Brown, Niermann, Martens, Flecha, Freire, Horrillo, Hayman Ardila, Nieuw: Nederlanders: Boom, Tjallingi, Stamsnijder, Clement Buitenlanders: Nuyens, Gárate |
| Geplaatst door gilly op zaterdag 3 januari 2009 om 14:58 |
| Wat denken jullie dat de selectie wordt voor de Giro, Tour en Vuelta? |
| Geplaatst door jaja op dinsdag 6 januari 2009 om 10:56 |
| Ik doe een poging: Giro: Menchov, Ten Dam (die zijn al zeker), Brown, Martens, Ardilla, De Groot, Kotchuncuk (of hoe schrijf je dat ook al weer), Tankink Tour: Menchov, Ten Dam, Gesink, Weening, Postuma, Freire, Flecha, Clement, Vuelta: Mollema, Boom (ivm proloog, hoeft hem niet uit te rijden), Reus, Moerenhout, Freire, Flecha, Horillo, Nierman, Langeveld, Clement, Stamsnijder, Vuelta heeft veel kandidaten, bij sommige te weinige. Bij andere te veel. Het seizoen moet nog beginnen. |
| Geplaatst door Derwin op vrijdag 16 januari 2009 om 12:55 |
| Giro: Menchov, Ten Dam, Garate, Brown, Ardilla, Kozontchuk, Horrilo, Tankink, Martens Tour: Menchov, Gesink, Ten Dam, Garate, Clement, Posthuma, Freire, Flecha, Moerenhout Vuelta: Mollema, Nuyens, Martens, Flecha, Tankink, Reus, Weening, Tjallingi, Boom |
| Geplaatst door Koldo op vrijdag 16 januari 2009 om 19:04 |
| Ik denk dat Freire wel meedoet aan de Vuelta hoor, als voorbereiding op het WK. |
| Geplaatst door Jesper op zondag 1 maart 2009 om 17:02 |
| Ik denk dat Garate ook wel in zijn thuisland zou willen rijden. En ik denk dat Garate niet mee naar de Tour gaat hoor, ik verwacht dan eerder Weening of een Horrilo. En ik denk ook niet dat Reus al de Vuelta zal gaan rijden. |
| Geplaatst door jaja op maandag 2 maart 2009 om 14:31 |
| Weet niet meer waar ik het las, geloof een stukje met Menchov, maar daarin stond wel dat Garate gehaald is voor de Tour. Tour mag je toch wel verwachten, Menchov, Gesink, Ten Dam, Freire, Posthuma, Garate, Flecha. Denk ik, rest is afwachten. Als Martens zich berg op goed ontwikkelt maakt hij misschien ook wel kans. |
| Geplaatst door Slick op dinsdag 17 maart 2009 om 13:48 |
| Dat had ik ook ergens opgevangen jaja. Garate moet het in principe ook wel aankunnen en misschien rijdt hij ook wel Tour en Vuelta. Vind het dit jaar wel erg lastig om in te schatten. Lijkt me duidelijk dat ze Menchov,Gesink,Freire meenemen Ten Dam na vorig jaar toch ook zeker en Flecha is altijd aanvallend in de Tour dus die moet eigenlijk mee. De rest wordt echt heel lastig. Maar ja vorig jaar was het eigenlijk duidelijk dat T.D. mee zou gaan en die werd uiteindelijk ook niet meegenomen... Je kunt alleen maar speculeren over de laatste 4 plekken denk ik en aangezien er nu een aantal tussen zitten die al een Tour hebben gereden wordt het alleen maar lastiger. Een ding weet ik zeker; diegene met een blessure of uit vorm gaat niet mee...... |
| Geplaatst door trapper op dinsdag 17 maart 2009 om 16:50 |
| Ik denk dat het er ongeveer zo uit gaat zien: Giro: Menchov, Ten Dam, Weening, Kozontchuk, Ardila, Hayman, Leezer, Martens, Stamsnijder Tour: Menchov, Gesink, Garate, Ten Dam, Tankink, Clement, Moerenhout, Freire, Flecha Vuelta: Freire, Horrillo, Mollema, Boom,Niermann, Nuyens, Garate, Posthuma, Tjallingii |
| Geplaatst door Sloffey op dinsdag 17 maart 2009 om 16:56 |
| en Brown gaat volgens jou geen grote ronde rijden? Denk dat als Weening zo doorgaat hij ook wel met de tourselectie mee gaat |
| Geplaatst door trapper op dinsdag 17 maart 2009 om 17:07 |
| In de Tour en Vuelta hebben ze Freire al, in de Giro gaan ze al in de 4e rit de bergen in, waarna er pas weer in rit 10 een echte kans voor sprinters is. Brown is normaal gesproken dan al te uitgeput om nog iets uit te richten. De Giro staat iig op Weenings programma volgens mij, als ie daar goed uit komt zal die nog wel een goede kans maken, daarin heb je wel gelijk ![]() |
| Geplaatst door ariekralt op donderdag 9 april 2009 om 18:18 |
| weening is zeker in vorm, misschien zit er wel weer wat leuksin voor bijvoorbeeld de tour, een etappetzege aangezien er niet veel massasprints komen |
| Geplaatst door trapper op donderdag 9 april 2009 om 18:24 |
| Leezer rijdt trouwens toch niet de Giro na overleg met de ploegleiding, hij rijdt misschien wel later de Vuelta. |
| Geplaatst door Floris op donderdag 9 april 2009 om 20:08 |
| Mijn voorlopige tourlijst: Menchov, Gesink, Flecha, Freire, Posthuma, Garate, Weening, Clement en Tankink Ik vind het wel lastig en de mensen die Ten Dam opstellen hebben natuurlijk ook een punt (goed debuut vorig jaar). Wat voor mij een sterk complicerende factor vormt, is de ploegentijdrit. Ze zullen vijf ijzersterke tijdrijders bij zich moeten hebben. Des te meer omdat er weer gekozen is om de volledige verschillen in de rituitslag door te rekenen in het algemeen klassement. Dat is de reden dat ik Posthuma heb toegevoegd in plaats van Ten Dam.Maar goed, dat kost je wel weer een knecht voor in het hooggebergte. Inderdaad, ik vind het erg moeilijk ![]() |
| Geplaatst door Markoes op donderdag 9 april 2009 om 20:13 |
| Ja, bij jou mis ik Ten Dam zeker weer :P Na zijn vorige tour is hij voor mij een zekerheidje |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- maandag 21 mei
- 10:36 Bruyneel niet blij met opgav..
- 10:09 Voorbeschouwing: Ronde van B..
- 07:38 Gesink: "Streep getrokken on..
- zondag 20 mei
- 23:16 Kelderman winnaar jongerentr..
- 22:29 Robbie McEwen zwaait af na z..
- 20:41 Robert Gesink wint Ronde van..
- 19:29 Volg hier de slotrit in de R..
- 18:56 Tronet wint slotrit Lorraine..
- 17:47 Giro 2012: Rabottini wint vi..
- 16:35 Boasson Hagen eindwinnaar Ro..
- 14:19 Ook Brown en Visconti verlat..
- 13:47 Opgave Frank Schleck in Giro..
- 12:28 Thomas De Gendt: "Ik ga het ..
- 12:21 Giro 2012: Volg hier de vijf..
- 11:47 Giro 2012: Voorbeschouwing e..
- 01:48 Gesink: "Blij dat ik weer op..
- 00:53 Gesink pakt dagwinst en leid..
Poll
Tom-Jelte Slagter eindigt de Giro...
U moet ingelogd zijn om te stemmen.
In de top-tien - 4%
In de top-twintig - 58%
Buiten de top-twintig - 37%
Geen mening - 2%
320 stemmen.

, of iemand die toch wel goed rijdt in AGR, Waalse Pijl of Luik-Bastenaken-Luik.