Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Korting Racefiets
Geplaats door Dennis93 op vrijdag 15 augustus 2008 om 11:29.
Eind dit jaar wil ik een nieuwe racefiets, een Trek Madone 4.7, aanschaffen om vervolgens in 2009 wedstrijden te gaan rijden. Mijn vraag is of 2008 modellen afgeprijsd worden in 2009, wat dus betekent dat ik beter even kan wachten tot januari?
Alvast bedankt
Reacties
| Geplaatst door jaja op vrijdag 15 augustus 2008 om 12:34 |
| Over het algemeen geld wel dat overjarige modellen worden afgeprijst. Of dit per 1 januari is weet ik niet. Misschien komt een een fietsmerk wel in mei met een nieuwe fiets. Vraag het gewoon ff bij de fietsenmaker, vaak heeft een fietsenmaker op zolder nog wel wat overjarige modellen staan.. Hoe is de Trek afgemonteerd, wat zit er op? |
| Geplaatst door DonQ. op vrijdag 15 augustus 2008 om 15:16 |
| Mooie carbon fiets. http://www.trekbikes.com/ca/en/bikes/2008/road/madone/madone47/ Voor zo'n fiets moet je het internet afstruinen, die worden meestal op bestelling geleverd denk ik. |
| Geplaatst door Leon op vrijdag 15 augustus 2008 om 15:23 |
| Ik denk niet dat ze volgend jaar al korting geven op fietsen uit 2007, maar je kunt natuurlijk altijd nog even wachten. Het seizoen van de (race)fietsenwinkels begint altijd pas rond maart/april, dus als je nog even met je oude fiets kunt zou ik nog een paar maandjes wachten. |
| Geplaatst door Dennis93 op vrijdag 15 augustus 2008 om 20:27 |
| OK, bedankt voor de snelle reacties. |
| Geplaatst door jaja op zondag 17 augustus 2008 om 12:11 |
| Het is een mooie fiets! Maar zit je niet bij een club, die weer een contract heeft met een fietsenzaak, fabriek of zo? Rijd je al wedstrijden of wil je dit pas gaan doen als je een fiets hebt? Het is een dure fiets, ik rijd geen wedstrijden, dus vind zo'n fiets niet het geld waard. |
| Geplaatst door Leon op zondag 17 augustus 2008 om 13:30 |
| Als je beginner bent zou ik trouwens niet kiezen voor een carbonfiets. Je bent dan toch iets minder ervaren dus de kans is groter dat je valt als je als beginner in een peloton terecht komt. Ik weet natuurlijk niet precies hoe goed (of slecht ) je bent, maar als je met een gemiddelde van boven de 35km/u rijdt, is een betere versnelling misschien ook wel beter. |
| Geplaatst door wtf1500 op dinsdag 19 augustus 2008 om 09:15 |
| Ik vraag me af hoe oud de topicstarter is? Uit 1993 soms? Als je lichaam nog in de groei is, lijkt het minder verstandig voor zo'n duur frame te gaan. Als je er toch in een jaartje uitgroeit... Aan de andere kant, Trek frames zijn wel goed te verkopen, zij het met een behoorlijke afschrijving. |
| Geplaatst door Dennis93 op woensdag 27 augustus 2008 om 13:53 |
| Ik had niet verwacht dat er nog reacties kwamen na m'n laatste post, vandaar m'n late reactie. Momenteel heb ik een Trek 1.5, ik fiets sinds begin januari en dan zo'n 5 a 6 keer per week serieus trainen. Zo rond december/januari wil ik lid worden van een club en wedstrijden gaan rijden (nieuwelingen neem ik aan aangezien ik 15 ben). Ik heb nu maat 62, toen ik de fiets aanschafte was dit iets te groot. Ik ben nu 1.85 en ik heb het idee dat de groei er bijna uit is, en mijn huidige fiets voelt goed aan en fietst lekker. Daarom denk ik niet dat ik maat 62 ontgroei. Omdat ik veel verdiend heb met vakantiewerk en graag een betere fiets wil (met vooral betere versnellingen, shimano ultegra ipv. mijn huidige shimano sora/tiagra combinatie) om wedstrijden te rijden ben ik aan het kijken naar een nieuwe fiets, de Trek Madone 4.7. |
| Geplaatst door Leon op woensdag 27 augustus 2008 om 17:04 |
| Maat 62 is denk ik ook wel groot genoeg, een normale racefiets krijg je niet veel groter. Volgens mij kun je je beter in januari inschrijven, anders koop je voor één maand een licentie die alleen in 2008 geldig is. |
| Geplaatst door Koldo op zaterdag 30 augustus 2008 om 14:29 |
| Ik had ook nog ff een vraagje. Ik ben zo'n 1.95 en te groot voor mn oude fiets. Welke framemaat zal ik moeten hebben? Ik weet wel dat het boven de 60 moet zijn, maar hoeveel? |
| Geplaatst door Leon op zaterdag 30 augustus 2008 om 15:15 |
| 62 of 64 denk ik. Je zou ook even langs een fietsenwinkel kunnen gaan die gebruik maken van 'body scanning', dan weten ze precies welk soort fiets bij je past. |
| Geplaatst door jaja op zaterdag 30 augustus 2008 om 23:25 |
| idd echt ff een body scanning maken, dan weet je het echt goed. |
| Geplaatst door tourdefrance op vrijdag 9 juli 2010 om 13:59 |
| gewoon door fietsen kan morgen weer op de fiets |
| Geplaatst door marijnwassink op vrijdag 9 juli 2010 om 19:03 |
| check de datum? |
| Geplaatst door Henkrenk op vrijdag 9 juli 2010 om 21:56 |
| als je hem nu koopt is hij nog goedkoper |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- vrijdag 18 mei
- 00:54 Gesink vierde in tijdrit Cal..
- donderdag 17 mei
- 21:50 Volg hier de vijfde rit in d..
- 18:00 Giro 2012: Voorbeschouwing e..
- 17:55 Giro 2012: Lars Ytting Bak d..
- 17:37 Francesco Lasca wint tweede ..
- 17:30 Raymond Kreder pakt eerste p..
- 16:57 Veertien man in voorselectie..
- 16:04 Jeff Vermeulen wint derde et..
- 15:19 Rabobank met Boom en Wynants..
- 15:09 Christensen en Bonnet uit de..
- 14:46 Volg hier de tweede etappe i..
- 14:28 Volg hier de derde etappe in..
- 12:57 Giro 2012: Volg hier de twaa..
- 11:56 Fränk Schleck wijt tijdverl..
- 01:01 Sagan blijft aan het feest i..
Poll
Wie wint de Giro?
U moet ingelogd zijn om te stemmen.
Joaquin Rodriguez - 26%
Ivan Basso - 29%
Michele Scarponi - 13%
Roman Kreuziger - 11%
Frank Schleck - 4%
Ryder Hesjedal - 5%
Damiano Cunego - 1%
Domenico Pozzovivo - 4%
Paulo Tiralongo - 1%
Jose Rujano - 3%
John Gadret - 1%
Iemand anders - 4%
311 stemmen.

) je bent, maar als je met een gemiddelde van boven de 35km/u rijdt, is een betere versnelling misschien ook wel beter.