Forum - Het grote off-topic-topic

Geplaats door Hermantk op vrijdag 26 juni 2009 om 00:21.
Voor mensen die zomaar iets kwijt willen kan dat hierrrrrrrrr(onder).

Zodat andere topics on-topic blijven smiley

Reacties

[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Geplaatst door zacht op vrijdag 26 juni 2009 om 00:25
Hmmmm, een off-topic post in de off-topic-sectie van het forum. Geniaal.
Geplaatst door Freire fan op vrijdag 26 juni 2009 om 00:56
Micheal Jackson is de pijp uit.
Geplaatst door Hermantk op vrijdag 26 juni 2009 om 01:12
Goedzo smiley
Geplaatst door montventoux op vrijdag 26 juni 2009 om 01:28
nou ja, dat Michael Jackson dood is mag beste even genoemd worden. Herman, niet dat de wereld veel verandert maar 'goed zo' is wel beetje overdreven en morbide!!
Geplaatst door tendam op vrijdag 26 juni 2009 om 08:57
Sommigen (zoals ik) zijn opgegroeid met Michael Jackson, dus het doet me wel wat. Dan zijn reacties zoals die van moderator Herman een beetje misplaatst.
Geplaatst door F4L op vrijdag 26 juni 2009 om 09:02
Ik denk niet dat de reactie van Herman slaat op het feit dat Michael Jackson de pijp uit is, maar meer dat Freire fan het bericht van zijn dood in dit topic plaatst.

Werd vannacht wakker om half vijf en ik deed de radio maar even aan en hoorde de presentator zeggen dat Michael Jackson dood was. Ik geloofde het niet en keek maar even op telektekst en het bleek toch waar te zijn. Hij heeft wel een aantal goede nummers, zoals Billy Jean en Thriller, voor de rest luister ik zijn muziek niet echt.

Overigens wordt er wel heel veel aandacht aan besteed, bijna alleen maar liedjes van hem op de radio. De Telegraaf besteed op de site bijna de helft van de pagina aan nieuws over Michael Jackson.
Geplaatst door Hermantk op vrijdag 26 juni 2009 om 12:55
Precies, wat F4L zegt.
Ik richtte het naar Freire die op de juiste plek het nieuws post.

Ik heb nog net wel dát fatsoen.
Ik ben ook geen fan van MJ, maar ik heb wel respect voor z'n hele ouvre en vooral zijn nummers in de beginjaren want die waren gewoon goed. Wat hij de laatste 20 jaar heeft gedaan met al die affaires, z'n huid, en dat kinderachtige gedrag vind ik wat minder symphatiek. (al ligt dat laatste waarschijnlijk niet aan hem)

Dit topic is bv. ook handig voor als mensen over de Confederationscup willen praten etc smiley
Geplaatst door Verweggistan op vrijdag 26 juni 2009 om 12:57
die confed cup kunnen ze beter omdopen in Vuvuzela cup. Wat een herriedingen, maar ja is cultuur he smiley
Geplaatst door Hermantk op vrijdag 26 juni 2009 om 13:09
Ja, en de volgende keer is het volgensmij in Brazilië, dus zal ook wel weer de nodige herrie opleveren smiley
Geplaatst door dutchfubar op vrijdag 26 juni 2009 om 13:13
Ah de Samba in Brazilie ik verheug me er nu al op smiley. Ik vind die muziek die ze in die West-Afrikaanse landen 90 minuten spelen tijdens een wedstrijd altijd wel leuk, daar zit ritme in enzo, beter dan de Hollandse ole ole enzo, maar die toeters dat is echt tergend.
Geplaatst door tendam op vrijdag 26 juni 2009 om 13:16
Er bestaat een kans dat het EK ipv in Oekraïne ergens anders gehouden wordt, dus het ex-Sovjetgetoeter blijft ons iig bespaard.
Geplaatst door Hermantk op vrijdag 26 juni 2009 om 13:16
Die toeters kan ik echt gek van worden. En dan zit je nu in Zuid-Afrika. Maar je moet eens naar een thuiswedstrijd van Nigeria gaan kijken smiley
Geplaatst door Hermantk op vrijdag 26 juni 2009 om 13:17
@tendam, ik hoop het maar, volgensmij leeft niemand daar voor het toernooi.
Geplaatst door dutchfubar op vrijdag 26 juni 2009 om 15:08
@Hermantk Dat zijn toch andere toeters dan in Zuid-Afrika hoor, dat is volgens mij fantastisch om tussen te staan in Nigeria.
Geplaatst door Verweggistan op vrijdag 26 juni 2009 om 15:09
Vallen in Nigeria niet regelmatig tribunes naar beneden?
Geplaatst door dutchfubar op vrijdag 26 juni 2009 om 15:09
@tendam Binnenkort komt er wel wat geld vrij voor sportsponsoring in Kazachstan als Bruyneel een andere ploeg gaat beginnen smiley. Hoewel ligt dat eigenlijk wel in Europa?
Geplaatst door Henki op vrijdag 26 juni 2009 om 15:10
Volgens mij is Kazachstan net Azië , maar zeker weten doe ik het niet smiley Oh het ligt volgens mij net in 2en. Ten westen van de oeral is het europees, en dan zal de andere kant wel azië zijn?
Geplaatst door Verweggistan op vrijdag 26 juni 2009 om 15:13
Kazachstan moest laatst tegen Belgie voetballen voor de WK of EK kwalificatie. Dus met voetbal horen ze bij Europa, net als Israel en Turkije.
Maar met wielrennen horen ze bij de Asia Tour.
Geplaatst door dutchfubar op vrijdag 26 juni 2009 om 15:15
Ik heb het gewikied en het ligt in Azie. Misschien maar beter ook, straks gaan de Kazachse sponsoren niet betalen als Kazachstan niet door de eerste ronde komt smiley.
Geplaatst door dutchfubar op vrijdag 26 juni 2009 om 15:17
Update: Ik zie net dat er een miniscuul stukje dus ook in Europa ligt en zoals Verweggistan al schrijft, doen mee in Europese voorrondes voetbal.
Geplaatst door tendam op vrijdag 26 juni 2009 om 15:22
EK 2012 te Astana. Something doesn't sound right.
Geplaatst door dutchfubar op vrijdag 26 juni 2009 om 15:25
En Vino heeft al aangekondigt zich ook daar op voor te bereiden, alleen de Uefa wil zijn schorsing nog verlengen smiley.
Geplaatst door droebelde op vrijdag 26 juni 2009 om 15:33
vraagje;

mogen de ploegen tijdens ut NK zo veel mogelijk renners op stellen als ze willen?
Geplaatst door Henki op vrijdag 26 juni 2009 om 15:43
Sterker nog, de ploegen mogen tijdens de Nk's helemaal geen renners opstellen smiley Renners mogen zelf beslissen of ze rijden of niet, ongeacht sponser. Alleen in het gevalletje Steegmans ligt dat nu wat lastig.
Geplaatst door dutchfubar op vrijdag 26 juni 2009 om 15:50
Volgens mij startte Maaskant 2 jaar geleden toen ook niet meer in Rabo-outfit omdat hij bij Garmin ging rijden.
Geplaatst door wilier op vrijdag 26 juni 2009 om 16:10
Wel off-topic blijven he smiley
Geplaatst door Hermantk op vrijdag 26 juni 2009 om 16:57
@dutch vrijdag 26 juni 2009 om 15:08;

Daar doen ze het met trompetten smiley
Alleen die deuntjes bestaan volgensmij maar uit 8 tellen ofzo die je dan 90 minuten lang hoort smiley
Hetzelfde effect als de finishtune van Radio Tour de France smiley
Geplaatst door dutchfubar op vrijdag 26 juni 2009 om 16:59
@Hermantk Ja daar houdt ik wel van, echte Afrikaanse muziek. Lekker ritmisch. Ik hou zelf van Blues, Jazz, Salsa, Samba etc allemaal muziek met Afrikaanse roots, dus daar stoor ik mij niet aan smiley.
Geplaatst door tendam op vrijdag 26 juni 2009 om 17:08
Precies, een beetje ritme en melodie is leuker dan 90 minuten lang pweeeeeeeeeeeeeeeeep.
Geplaatst door dutchfubar op vrijdag 26 juni 2009 om 17:09
Of het Hollandse Ole Ole of Jalalalalalala.
Geplaatst door tendam op vrijdag 26 juni 2009 om 17:31
Hee! Van ons Nederlandsche cultuurgoed blijf je af! smiley
Geplaatst door Hermantk op vrijdag 26 juni 2009 om 17:44
Deze trompetten smiley
Geplaatst door dutchfubar op vrijdag 26 juni 2009 om 17:53
Ja fantastisch en dat 90 minuten lang, lekker genieten. Jammer dat ze in die Afrikaanse landen allemaal van die ego's zijn, anders zouden ze volgens mij het voetbal domineren.
Geplaatst door Hermantk op vrijdag 26 juni 2009 om 18:07
En dan nog slechte stadions, waardeloze voetbalbonden, gevaarlijke supporters als je niet goed speelt.

Vind Africa Cup trouwens altijd heerlijk om naar te kijken. Al die passie smiley
Hoe ze ook altijd die duels in gaan, niet normaal smiley

Alleen zouden ze het om de 4 jaar moeten organiseren.
Geplaatst door FerryO op vrijdag 26 juni 2009 om 18:53
Michael Jackson was de grootste artiest van de afgelopen 40 jaar.

Vanaf z'n 4e op het podium. Op z'n elfde z'n eerste solo plaat (Ben), de uitvinder van de videoclip (Thriller), zoveel miljoenen albums verkocht, zoveel records op muziekgebied zoals meeste nummer één hits uit één album (Bad), best verkochte album aller tijden (Thriller), hij was van azie tot afrika tot latijns amerika, europa, amerika en zelfs rusland e.o. bekend.

Zijn danspasjes en zijn beats worden nog steeds door vele artiesten geïmiteerd (denk maar aan Justin Timberlake en Usher). Een artiest als Michael Jackson komt er gewoon nooit meer.
Geplaatst door tendam op vrijdag 26 juni 2009 om 18:56
Ja, zulke supersterren zijn er gewoon niet meer. Hoogstens Madonna. Maar aangezien Elvis er een deel van de afgelopen 40 jaar nog was, ben ik het niet met je eens smiley
Geplaatst door Henki op vrijdag 26 juni 2009 om 19:07
Artiest, dan neem ik aan dat je niet muzikant bedoeld?smiley
Geplaatst door Slick op vrijdag 26 juni 2009 om 19:17
Michael Jackson was gewoon een van de grootste die er heeft bestaan op muziek gebied. Daarnaast zijn er een aantal anderen die hier ook naar dingen natuurlijk, maar het is echt zonde dat hij het leven heeft gegeven. Als ik zijn nummers eens even naloop zie ik bijna alleen maar toppers waarbij je gewoon happy word en echte melodie in zit, daarnaast zijn het allemaal nummers waar je spontaan van de dansvloer opgaat. Ondanks al zijn rare fratsen is en blijft hij in mijn top5 van grootste artiesten staan (dat stond hij al ondanks zijn overlijden)! Rest in peace Michael and much respect from the world
Geplaatst door tendam op vrijdag 26 juni 2009 om 19:21
@henki
Michael Jackson was ook gewoon een groot muzikant. Die stem is fantastisch. En hij heeft een aantal briljante nummers (mede) geschreven. Het werd de afgelopen 15 jaar nogal overschaduwd door zijn bizarre privéleven, maar het was een muzikaal genie.
Geplaatst door FerryO op vrijdag 26 juni 2009 om 19:36
Michael Jackson was geniaal. Zoals Slick zegt, als je zijn nummers nagaat kom je alleen maar toppers tegen. Al ken je ze allemaal, je zou ze nog niet allemaal kunnen opnoemen omdat het er gewoon te veel zijn.
Geplaatst door Slick op vrijdag 26 juni 2009 om 19:45
Vandaag op BNR radio ook zitten luisteren naar alle discussies over zijn prestaties, nummers en prive leven.. eigenlijk ongelofelijk allemaal! Die kerel had been brainwashed in zijn jeugdjaren en dat is, helaas, nooit meer goed gekomen. Ik heb de cd's maar weer eens uit de kast getrokken. Oh ja, dat is wel waar FerryO, al zet je 1 nummer van hem op dan herken je het meteen. Van bekend tot onbekend...Vooral zijn cd BAD is briljant!!! smiley
Geplaatst door dutchfubar op vrijdag 26 juni 2009 om 19:45
@FerryO Hij heeft niet de videoclip uitgevonden, dat heeft MTV groot gemaakt, maar er waren al een behoorlijk aantal voor MJ die ook al behoorlijke videoclips hadden. Maar wel een grote artiest, al ben ik nooit fan van hem geweest. Wat ik wel erg vind is eigenlijk dat hij al vanaf zijn 4e op het podium stond en dat heeft hem naar mijn mening mentaal en daarna ook fysiek niet goed gedaan. Hij had alles in de wereld, maar toch zou ik geen moment van mijn leven in zijn schoenen willen staan, door die voortdurende enorme aandacht en druk die er bij hem was.
Geplaatst door Henki op vrijdag 26 juni 2009 om 19:50
@tendam, zeg ook niet dat hij geen groot muzikant was. Maar de grootste wat muzikanten beterft, of zangers vraag ik me af. Zo is er Robert Plant ( van Led Zeppelin ) die een immens goede stem heeft. Lou reed heeft een zeer goede stem en schrijft briljant goede muziek. Ja, en dan Bob Dylan, die door velen niet eens meer als mens word gezien maar meer als god ( ik ben er niet zo 1, vind zijn muziek wel goed , maar ben geen groots fan van de man ). Jimi Hendrix, goede stem, en ik denk de beste gitarist die ooit geleeft heeft. Iemand noemde al Elvis ( ben daar ook zeker geen fan van, vind het niet echt leuk maar goed ), die toch ook zeer groot is/was. John Lennon was ook een grootse. Janis Joplin hoort zeker ook bij de grotere die ooit hebben gezongen. Velen van deze zijn niet ouder geworden als 30, en diegene die dat wel deden doen het nog steeds goed. Maar zo noem ik toch al een lijstje dat toch zeker in de buurt komt qua zingen ( dus de stem ), en wat mij betreft zelfs overtreffen. Daarnaast zijn mannen als Lou Reed/Bob Dylan natuurlijk zeker niet overtroffen door hem wat het schrijven betreft, en hier mogen we ene Bruce Springsteen ook wel bij zetten ( en voor diegene die denken dat bruce springsteen alleen maar feest nummers maakt, kijk het nog eens na smiley ). Dit zijn allemaal mannen die trouwens leefde in de tijd dat tv net op kwam, en dus daardoor niet de bekendheid hebben mee krijgen die artiesten die later opkwamen die wel hadden. En desondanks zijn mannen als Dylan zeer bekend geworden en dus ook groots te noemen.

Wat mij betreft de man met de beste stem : Robert Plant.

De mannen die het beste muziek schrijven: Bob Dylan, Lou Reed en Bruce Springsteen.

De mannen met de beste shows ( wat lastig is om te bepalen, gezien het verschillende tijdperk dat ze hadden en dus ook de verschillende mogelijkheden ):
Bruce Springsteen, Micheal Jackson, Janis Joplin.

En in deze lijst vergeet ik Queen, die eigenlijk in elk rijtje wel past. Dus zet Freddy Mercury maar bij de beste stem, en Queen bij het beste muziek schrijven en shows smiley
Geplaatst door dutchfubar op vrijdag 26 juni 2009 om 19:55
@henki Ik moet zeggen dat qua teksten Bob Dylan een van de geniaalste muzikanten is die er bestaat, er zijn er nog een paar, maar MJ kan daar niet tegenop. Maar je vergeet nog Niel Young, ook een fantastische tekstschrijver. En Robert Plant heeft idd een fantastische stem. En je vergeet voor shows toch ook wel Jimi Hendrix, die heeft echt het blanke publiek overdonderd met wat hij op het podium neerzette. Trouwens The Who was ook briljant op het podum.
Geplaatst door dutchfubar op vrijdag 26 juni 2009 om 19:58
Ohw en wat dacht je van Pink Floyd met wat ze bv deden met The Wall. Bijna toneelstukken voerde ze daar op.
Geplaatst door tendam op vrijdag 26 juni 2009 om 19:58
@henki
Ik ben absoluut geen Led Zeppelin-fan, en voor mij is (was) de man met de beste stem Jeff Buckley, op de voet gevolgd door Rufus Wainwright. Deze laatste schrijft w.m.b. ook de beste muziek.
Bob Dylan en Bruce Springsteen hebben doorleefde stemmen. Niets ten nadele van deze helden, maar Michael Jackson is technisch een honderd keer betere zanger. Ook dan Robert Plant trouwens.

Overigens is mijn muzieksmaak zeer breed, en qua teksten is bv. Bob Dylan natuurlijk briljant, en Michael Jackson niet zo, dus het is 'n beetje appelen met peren vergelijken.
Geplaatst door Henki op vrijdag 26 juni 2009 om 20:00
@Dutch, ik geef je in alle gelijk smiley Maar goed, ik kon maar neer knallen wat in me op kwam op het moment he smiley Maar idd, ik heb hendrix's ( raar, klopt niet he? ) dvd van Woodstock, en dat is echt verschrikkelijk goed. Daarnaast kan je idd The Who ook in het lijstje shows plaatsen, en wat mij betreft Led Zeppelin ook. Bob Dylan daarentegen is inderdaad ( denk ik ) de grootste schrijven die ooit heeft rond gelopen, maar op het podium is die dat niet , en nu maak ik mijn zusje boos smiley Maar goed, dat hoeft ook niet iedereen te zijn smiley Ik ben nu naar de volgende concerten geweest:

Bob Dylan
Rolling Stones
Lou Reed
Bruce Springsteen
Jackson Browne
Simon en Garfunkel

En daarvan vond ik wat show betreft Springsteen de beste. Man wat kan die gozer een show bouwen zeg, heb dat nog nooit in mijn leven gezien. Jackson Browne is trouwens ook erg leuk, praat goed met het publiek en kan ook boos worden smiley Voorderest de Stones, die waren ook goed wat show betreft. En de rest, ja, die waren gewoon goed omdat ze geweldige nummers hebben smiley
Geplaatst door Henki op vrijdag 26 juni 2009 om 20:04
@tendam, ik geef je gelijk wat betreft de stemmen van Springsteen/Dylan. Maar, als die 2 , en zeker springsteen hele mooie stemmen hadden gehad, dan waren de shows niet geweest zoals ze nu zijn. En ook de muziek niet. Elke muziek heeft een stem nodig, en bij hun muziek passen die stemmen perfect. En de 2 die je noemt ken ik eerlijk gezegd niet, dus kan er ook niet over oordelen smiley Maar eerlijk, heb je Robert Plant wel eens zien zingen? Die man kan zoveel kracht uit zijn stem halen zonder daar ( ogenschijnlijk ) ook maar enige moeite voor te doen. Ik snap dat het je muziek niet is , maar die man heeft echt een ongelooflijke stem smiley Maar goed, ieder zijn smaak natuurlijk smiley
Geplaatst door tendam op vrijdag 26 juni 2009 om 20:06
@henki
Jeff Buckley smiley
Geplaatst door Henki op vrijdag 26 juni 2009 om 20:07
Hij heeft zeker een goede stem smiley

Maar zie je Springsteen Born to Run al zingen met deze stem? Dat zou echt niet kunnen smiley
[1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26