Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - wielrenners vroeger
Geplaats door horner op dinsdag 23 juni 2009 om 13:42.
Hebben jullie dat ook dat je bijvoorbeeld eerst dacht dat een renner Nederlands is terwijl later bleek dat hij een over een andere nationaliteit beschikte? nou ik dacht tenminste een jaar of 7/8 geleden dat valverde een Nederlander was :P en mijn vader en broertje dachten vorig jaar dat Cristian vande velde een Nederlander was
post hier jou ervaringen 
Reacties
| Geplaatst door Henki op dinsdag 23 juni 2009 om 13:45 |
Valverde een nederlander ? Vind het dan niet echt nederlands klinken En ja, vandevelde kan ik wel begrijpen dat je dat fout had Ik denk dat als mij het zou gebeuren het eerder gebeurd bij misschien duitse renners of belgische renners. En soms amerikanen met een zeer nederlandse achternaam. Spaanse renners zie ik meestal wel gelijk ![]() |
| Geplaatst door Hermantk op dinsdag 23 juni 2009 om 13:45 |
Nooit gehad ![]() Alleen met TJ van Garderen, maar dat was de eerste keer dat ik van 'em had gehoord. |
| Geplaatst door jonas86 op dinsdag 23 juni 2009 om 13:47 |
| Ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit een renner voor een Belg dan in mijn geval gehouden heb terwijl hij een andere nationaliteit had. @Horner: Was het dan een ontgoocheling toen Valverde geen Nederlander bleek te zijn? |
| Geplaatst door tendam op dinsdag 23 juni 2009 om 13:56 |
| Ik vraag me af hoe oud horner 7 jaar geleden was. |
| Geplaatst door horner op dinsdag 23 juni 2009 om 14:05 |
ik ben nu 17 dus toen ongeveer 9/10 toen ik het van valverde hoorde ging het als volgt: een commentator zei: en de spanjaard valverde lijkt deze etappe te gaan winnen toen dacht ik wtf ? vast een vergissing toen een paar seconden later zei die en we hebben een volledig spaanse top-5 valverde een en toen dacht ik oh :P |
| Geplaatst door Verweggistan op dinsdag 23 juni 2009 om 14:12 |
| Ik had altijd wel het idee, zo'n 10/12 jaar geleden, dat er maar een paar toprenners waren, omdat ik er toen maar een paar kende; Ik kende Ullrich, Armstrong, Pantani, Boogerd, Virenque, Beloki, de andere Nederlanders en wat sprinters als Zabel, Moncassin, Cippolini. Dat waren de toppers, meer kende ik er niet. De anderen waren onbekenden, en dus geen goede renners; nu ik er meer ken, vind ik het moeilijker een onderscheidt te maken tussen goede en minder goede renners. |
| Geplaatst door Oranjeklimgeit op dinsdag 23 juni 2009 om 15:44 |
| @Horner, je zal wel iets ouder zijn geweest toen je Valverde leerde 'kennen'. Hij is sinds 2002 prof en in 2003 won hij twee Vuelta etappes, ik neem aan dat hij vanaf dat moment bekender ging worden bij de wielervolgers. @Verweggistan, vroeger volgde ik ook alleen de Tour en dan kan ik me voorstellen dat men denkt dat die toppers daar de enige toppers zijn en het hele jaar de toppers zijn. Later als je het hele wielerseizoen gaat volgen kom je er toch wel achter dat het iets anders in elkaar steekt :P Wat is er eigenlijk met Beloki gebeurd na die val in de Tour toen hij eruit moest? |
| Geplaatst door Verweggistan op dinsdag 23 juni 2009 om 15:50 |
| Is hij in de tour van 2003 gevallen? Dat is alweer 6 jaar geleden, in mijn herinnering lijkt het veel korter geleden. Beloki is nooit meer op niveau teruggekomen, Hij probeerde dat nog bij Bouygues en Saunier in 2004; daarna nog een jaar Liberty Seguros, waarin hij 75e in de tour werd en 39e in de Vuleta en in 2006 nog een jaar Astana. |
| Geplaatst door Oranjeklimgeit op dinsdag 23 juni 2009 om 15:54 |
| Heb het gevonden op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Joseba_Beloki Vond het een goede renner en hij was in 2003 goed bezig in de Tour tot het moment. Zonde dat er daarna niets meer van terecht is gekomen. |
| Geplaatst door frankjanssens op dinsdag 23 juni 2009 om 15:59 |
Ik dacht altijd dat Kozontsjuk een nederlander was neej zonder gekheid ik kan me dat niet herinneren!!Ik had het wel een beetje bij Tjalingii dat ik de eerste keer niet meteen het idee had dat het een NLer was |
| Geplaatst door Verweggistan op dinsdag 23 juni 2009 om 16:04 |
| en hier het beeld van de val en hier een parodie op de val |
| Geplaatst door Yarxing op dinsdag 23 juni 2009 om 16:05 |
bij mij alleen mannen als Wrolich ofzo, dat ik dacht dat t een duitser was, duiters en oostenrijkers zijn niet van elkaar te onderscheiden af en toe ![]() |
| Geplaatst door Garzaa op dinsdag 23 juni 2009 om 16:06 |
| Ik dacht eerst dat Stamsnijder een belg was, omdat ze bij Sporza zo enthousiast over hem waren toen hij een x in een ontsnapping zat.. |
| Geplaatst door wilier op dinsdag 23 juni 2009 om 16:11 |
| Gek genoeg dacht ik vroeger zon 10 jaar geleden dat Ullrich een nederlander was. Ik ben er ook nog niet zo heel lang achter dat Sentjens een belg is. |
| Geplaatst door frankjanssens op dinsdag 23 juni 2009 om 16:14 |
Dat was de tour die armstrong nooit had mogen winnen heeft gewoon 200 meter afgesneden dat mag toch niet!!! Das het begin van het einde zelfs Fränk Schleck probeert dit te imiteren door een stuk af te snijden vorig jaar!! Kan nooit de bedoeling zijn van het wielrennen. Gelukkig wordt het afsneden meestal niet beloond ![]() |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- vrijdag 18 mei
- 00:54 Gesink vierde in tijdrit Cal..
- donderdag 17 mei
- 21:50 Volg hier de vijfde rit in d..
- 18:00 Giro 2012: Voorbeschouwing e..
- 17:55 Giro 2012: Lars Ytting Bak d..