Forum - Beste Tour-gids

Geplaats door GwtB op woensdag 17 juni 2009 om 15:59.
Rondom de tour komen er verschillende gidsen / specials uit.
Maar welke is nu de beste?
De meeste gidsen zijn gemaakt tijdens de Giro. Dus de einduitslag van de giro is nog niet verwerkt. Laat staan dat er iets instaat over de Dauphiné of de RvZ!
Ik zoek dus een blad waar vooruitgeblikt wordt op de tour, met daarin meegenomen de prestaties van de Dauphiné (en R.v.Z.).
Vraag: Is er zo'n blad?
Indien nee, Wat kunnen we hieraan doen?

Reacties

[1]
Geplaatst door F4L op woensdag 17 juni 2009 om 16:05
Bij mijn weten is er niet zo'n blad, wat je er aan kan doen is wachten totdat hier de voorbeschouwing verschijnt. In deze voorbeschouwing worden alle voorbereidingswedstrijden en dergelijke meegenomen.
Geplaatst door SAMba op woensdag 17 juni 2009 om 16:08
Ik vind de wielerspecials van Sport/Voetbalmagazine wel altijd heel goed (ik ben er net omgeweest trouwens)

(enkel in België natuurlijk)

Geplaatst door roger007 op woensdag 17 juni 2009 om 16:09
Ik heb die van procycling, tour 2009. alles staat erin maar is wel tijdens de giro gemaakt
Geplaatst door Garzaa op woensdag 17 juni 2009 om 16:11
Je kunt dan idd beter gewoon voorbeschouwingen op internet lezen.
Ik heb nu de tourspecial van wielermagazine en die is iig erg tegenvallend. Ze vinden bijvoorbeeld Duque een grotere favoriet voor de groene trui dan Farrar. Ook worden de etappes maar heel mager belicht, wat ik juist altijd het handigste in zo'n special vind.
Geplaatst door Henki op woensdag 17 juni 2009 om 16:11
Ik vind wielermagazine special op zich wel een goede. Staan leuek stukkies in. Enigste foutje ( dat ik tot nu heb ondekt ) is dat in de favorieten lijst voor geel Andy Schleck 2 sterren krijgt, en gesink er niet in staat. En voor wit Gesink voor Schleck word gezet met 3 sterren. Dus Gesink is voor wit beter dan Schleck, maar voor Geel komt die niet dichter in de buurt.. beetje raar smiley
Geplaatst door Garzaa op woensdag 17 juni 2009 om 16:12
@Samba
Ik heb de voorjaarsspecial van Sport/voetbalmagazine gelezen en die was idd heel goed.
Geplaatst door Markoes op woensdag 17 juni 2009 om 18:25
Ik heb die van procycling en de juli gids van wielermagazine.. procycling is wel redelijk goed.. vind de tijdschema's wel handig en je kan het een en ander over de etappes lezen.. Alleen met chavanel als 1 van de favorieten slaan ze de plank denk ik toch wel een beetje mis..

Wielermagazine moet ik nog ff uit het plastic halen smiley
Geplaatst door Hermantk op woensdag 17 juni 2009 om 19:28
Ik heb ook die van ProCycling, had ook die van WielerRevue nog doorgebladerd, maar leek me iets minder.
Die van Wielermagazine vond ik prut.
Geplaatst door Leon op woensdag 17 juni 2009 om 19:37
In PCM staan wel heel veel foutjes, maar op zich is het geen verkeerd blad. Had hem in één middag al helemaal uit hahasmiley
Geplaatst door GwtB op woensdag 17 juni 2009 om 20:02
Natuurlijk is er op internet veel te vinden. Uitgebreide samenvattingen, voorspellingen, prognoses, poll's enz enz. Maar dat wil ik juist niet.

Ik wil lekker op de bank een mooi blad hebben, met mooie foto's, interessante artikelen enz enz. Maar wel actueel!

Ik begrijp (en meende dat zelf ook al te heben geconstateerd de afgelopen jaren) dat de bekende bladen allemaal "oud" nieuws brengen. Of kunnen we die uitgevers niet gewoon duidelijk maken dat we iets actueels willen? WIe heeft er ergens een lijntje liggen bij de redactie?
Geplaatst door SAMba op woensdag 17 juni 2009 om 20:10
Quote:
Maar dat wil ik juist niet.

Ik wil lekker op de bank een mooi blad hebben

En hier sluit ik volledig bij aan.

Maar als je ziet hoe lang de ploegen wachten met het vrijgeven van hun definitieve selectie (wat natuurlijk heel normaal is) is het gewoon onmogelijk om voor de start een blad uit te geven met alle correcte informatie. Het enige dat ze kunnen doen is de toppers en dergelijke bespreken die er zeker bij zullen zijn, en daar slagen ze toch wel behoorlijk in vind ik.
Geplaatst door BambinoDoro op woensdag 17 juni 2009 om 20:45
Ik zou zeggen: Het internet....alle tourbladen zijn gemaakt voordat alle profielen bekend waren, dus daar heb je weinig aan
Geplaatst door FerryO op woensdag 24 juni 2009 om 16:29
Die van Wielerrevue is wel goed hoor.
Geplaatst door Garzaa op woensdag 24 juni 2009 om 16:31
@ BambinoDoro
Bedoel je nou de rit profielen, die staan in iedere tourgids hoor smiley
Geplaatst door amsoor op zaterdag 27 juni 2009 om 15:51
Wielerrevue en procycling zijn beide ok. Het gaat mij vooral om de profielen van de bergen en de uurroosters.
Onbegrijpelijk vind ik dat procycling steeds mooie profielen heeft van de beklimmingen maar van etappe 16 en 17 niet. (Pagina 92 en 94)
Geplaatst door c-djong op maandag 29 juni 2009 om 15:37
Ik heb net Sport Wielermagazine, Tourgids gekocht!!
Echt super leuke tourgids met interviews, profielen en voorbeschouwingen op de ritten..smiley
Geplaatst door stoemper op maandag 29 juni 2009 om 16:08
Ik vind wielerrevue ook wel goed dit jaar. Hij is veel actueler dan de voorgaande keren heb ik het idee. De Giro is er al in verwerkt, evenals de zaken rond Boonen en Valverde.
Geplaatst door c-djong op maandag 29 juni 2009 om 19:15
Staan echt een paar leuke uitspraken van Andy Schleck in:

''Kohl had geen talent. Als je ziet wat die allemaal pakte! Mij dan nog niet kunnen lossen? Dan heb je geen talent.''

Vraag: Ontspannen kan ook gevaarlijk zijn voor een renner. Vraag maar aan Tom Boonen. Hoe denk jij daar over?

Antwoord: ''Tja. Ik ga ook graag uit. Niets is leuker dan biertjes drinken met de kameraden. Maar bij illegale drugs, daar ligt voor mij de lijn.'' smiley
Geplaatst door stoemper op maandag 29 juni 2009 om 19:35
haha
Geplaatst door menchov-gesink op maandag 29 juni 2009 om 20:32
Ik gebruik altijd dat boekje dat bij de 'fiets' zit, dat is klein boekje kan je precies zien wat voor ettape het is en de bergen staan aangeven, altijd handig
[1]