Hoofdmenu
- Nieuws insturen
- Misstand melden
- Wielerkalender
- Interviews
- Columns
- Huisregels
- Archief
- Over WielerFlits
- Wielershirt
Zoeken
|
|
|
|
|
Forum - Boogerd versus Gesink
Geplaats door Oranjeklimgeit op zaterdag 13 juni 2009 om 14:39.
Boogerd versus Gesink
Boogerd had vaak wel een mindere bergrit in een grote ronde, vaak na een rustdag als ik het me goed herinner. Gesink had volgens mij geen mindere bergrit in de Vuelta van vorig jaar. Verbeter mij als ik het mis heb? Gesink heeft echter pas een grote ronde gereden en Boogerd veel meer, dus het is nog lastig vergelijken!
Daarnaast heeft Gesink een betere tijdrit dan Boogerd in de benen. Qua ritzeges in grote ronden staat Boogerd dan weer voor met twee mooie zeges! Eens zien of Gesink dat gaat lukken dit jaar en de komende jaren.
Geplaatst door Henki op 13-06-2009 om 14:31
@Oranje, je hebt zeker gelijk, Boogerd is daarnaast waarschijnlijk een betere klassieker renner dan gesink, dus ieder zijn ding. Gesink had wel een mindere dag, de eerste bergrit kreeg hij een hongerklopje. Maar dit was dus niet omdat hij niet goed herstelde.
EDIT, maarja lastig om die 2 nu al te vergelijken trouwens, gesink heeft nog zo'n 15 jaar voor zich, en boogerd niet smiley
Reacties
| Geplaatst door Oranjeklimgeit op zaterdag 13 juni 2009 om 14:40 |
| @Henki, ik dacht ook na over de klassiekers, maar wist niet goed wat ik daar mee aan moest. Boogerd heeft bewezen erg goed te zijn in die periode en steeds goede uitslagen te rijden in de klassiekers. Gesink moet dat nog gaan bewijzen en heeft alle tijd voor en in principe moet Gesink zowel de AGR als LBL wel liggen, dus de tijd zal het leren, maar voorlopig staat Boogerd nog mijlenver voor wat betreft het klassieke werk (en dat kan ook niet anders). |
| Geplaatst door Henki op zaterdag 13 juni 2009 om 14:45 |
Ik denk dat Gesink in potentie wel de klassiekers ook goed kan gaan reden. Maar de vraag is hoelang die pieken en de tour blijven werken samen. Hij is toch echt meer een ronde renner dan Boogerd, en zal zich daar lijkt mij ook meer op richten. Het zou natuurlijk wel schitterend zijn als Gesink 3x per jaar piekt. Dus voorjaar, tour en najaar ![]() |
| Geplaatst door SolitaryShell op zaterdag 13 juni 2009 om 14:47 |
Quote: Gesink had volgens mij geen mindere bergrit in de Vuelta van vorig jaar. Verbeter mij als ik het mis heb? Die eerste bergrit naar La Rabassa was natuurlijk een stuk minder. Hongerklop. Kostte hem uiteindelijk zo'n 50 seconden omdat hij ook nog een tijdstraf kreeg vanwege te laat eten. |
| Geplaatst door Henki op zaterdag 13 juni 2009 om 14:48 |
| Wat mij trouwens ook wel intresseerd is of Gesink door klassiekers te rijden ook explosiviteit wint op de langere klimmen. Of dat hij dat op een andere manier zou moeten trainen bijvoorbeeld. Lijkt me wel leuk om eens te weten. |
| Geplaatst door Oranjeklimgeit op zaterdag 13 juni 2009 om 15:10 |
| @Solitary, verloor hij 'maar' 50 seconden? @Henki, ik vraag me af of je explosiviteit uberhaupt kan kweken. Ik denk dat het meer is van: je hebt het of je hebt het niet. Je kunt het misschien paar procentjes verhogen. Een slak kan een opgevoerde slak worden, maar geen haas. |
| Geplaatst door Henki op zaterdag 13 juni 2009 om 15:15 |
Ja das waar, maar die paar procenten maken wel het verschil he En ik vraag me dus af hoe je die procenten krijgt, door klassiekers te rijden, of lange cols te rijden en dan veel demarrages plaatsen? |
| Geplaatst door Floris op zaterdag 13 juni 2009 om 15:26 |
| Boogerd was denk ik wel explosiever dan Gesink nu is. Kon aanvallen makkelijker pareren en had altijd (in de klassiekers) over om zelf ook aan te vallen. Dat is iets waar Gesink nog in moet groeien als hij de kopman voor AGR, WP en LBL wordt. Wat wel moet worden onthouden is het feit dat Gesink twee jaar geleden al de snelste was op de Muur van Hoei. Het lijkt er dus op dat zijn kracht zit in het vol tempo de klim oprijden, in plaats van een wiel zoeken en daar dan uit proberen te knallen. Gesink heeft dit jaar de Tirreno gereden in plaats van Parijs-Nice, om explosiviteit op te doen. Als ik het me goed herinner, is die test goed bevallen. In de AGR toonde hij meteen aan dat hij wel degelijk bergop kan versnellen. Ik ben dus redelijk hoopvol over zijn toekomst als kopman in Limburg, de Ardennen en misschien ook wel in Lombardije. Als ronderenner heeft hij in mijn ogen meer perspectief dan Boogerd. Die heeft de stok namelijk niet van een uitgesproken kopman kunnen overnemen na een leerproces van een paar jaar. Gesink kan dat, dankzij Mensjov, wel doen. Daarnaast heeft hij een betere tijdrit in de benen. |
| Geplaatst door Oranjeklimgeit op zaterdag 13 juni 2009 om 15:36 |
Ben het met je eens Floris. Geen speld tussen te krijgen ![]() |
| Geplaatst door Onie op zaterdag 13 juni 2009 om 15:41 |
| Ben het ook met Floris eens, gesink is wel beter op de langere klimmen dan Boogerd. |
| Geplaatst door SolitaryShell op zaterdag 13 juni 2009 om 16:12 |
Quote: Geplaats door Oranjeklimgeit op zaterdag 13 juni 2009 om 15:10 @Solitary, verloor hij 'maar' 50 seconden? Ja, maar hij kwam die dag maar net binnen voor Ardila, Van Goolen en in gezelschap van Rebellin en Bruseghin. Dat was niet de plek waar hij had moeten zitten. |
| Geplaatst door Oranjeklimgeit op zaterdag 13 juni 2009 om 16:18 |
@Solitary: klopt ![]() |
| Geplaatst door menchov-gesink op zaterdag 13 juni 2009 om 17:30 |
| ik vind dat het veeel te vroeg is om die twee te vergelijken, ik denk dat je het pas kan vergelijken als robert een jaar of 2, 3 ouder is. |
| Geplaatst door FerryO op zaterdag 13 juni 2009 om 17:39 |
| Gesink wordt een betere renner. Hij gaat zeker meer bergritten winnen in de Tour en waarschijnlijk ook het geel en de bollen. (de rest van zijn loopbaan) |
| Geplaatst door menchov-gesink op zaterdag 13 juni 2009 om 17:42 |
| dat denk ik ook alleen het is afwachten he je weet nooit wat er met zijn ontwikkeling gebeurd al denk ik niet dat wij daar ons zorgen over hoeven te maken |
| Geplaatst door Bianchifietser op zaterdag 13 juni 2009 om 19:34 |
| Ik vrees dat gesink net als Boogerd ook heel vaak net niet zal winnen door gebrek aan een sprint/explosiviteit. Maar gesink heeft nog een paar jaar om zich te ontwikkelen dus misschien komt het nog wel. |
| Geplaatst door Henki op zaterdag 13 juni 2009 om 19:40 |
Het verschil met Gesink en Boogerd is ( ze hebben idd beide niet een beste sprint ) dat Gesink op een col als hij echt sterk is het verschil wel kan maken. Zie Menchov, zijn sprint is ook niet super, maar na een lange zware col kan hij toch verassend uit de hoek komen doordat hij gewoon meer overhoud dan andere renners. Dus wellicht dat Gesink dit ook kan, al is Menchov nog wel iest explosiever als Gesink op dit moment, maar Gesink is dan ook nog jong en kan misschien nog wat bij krijgen ![]() |
| Geplaatst door Ruben_ op zaterdag 13 juni 2009 om 19:42 |
| Gesink had vorig jaar in de Vuelta ook wel wat mindere ritten. In de eerste bergrit had hij een hongerklop. In de laatste week had hij het ontzettend moeilijk toen er in volgens mij de laatste normale bergrit vanaf de start oorlog gemaakt werd en hij eraf moest als enige van de top 7. In de klimtijdrit werd hij toen 9e, ook iets minder dan een week ervoor in de normale bergritten. Maar dat was is normaal op die leeftijd. Wat ik dus wil zeggen, hij is niet altijd helemaal 100% constant, maar wel goed genoeg voor top 10 niveau. |
| Geplaatst door Floris op zaterdag 13 juni 2009 om 21:21 |
| Nog even een puntje over die verwachtingen mbt Gesink, die hier volgens sommigen veel te hoog gespannen zijn: Quote: "De curve verloopt nu prima. Niet beter of slechter dan verwacht of gehoopt. Mijn tijdrit hier was wel heel erg goed. Bergop gaat het prima. Hoewel ik toch het gevoel heb, dat het nog iets beter zou kunnen. In de Tour moet ik nog een stapje extra kunnen zetten. Na de Dauphiné gaan we de Alpenetappes uit de Tour verkennen en daarna is er nog voldoende tijd om weer bij te tanken. Voor de moraal is deze ronde in elk geval top." Dat zegt hij zelf op de Rabosite. |
| Geplaatst door Oranjeklimgeit op zaterdag 13 juni 2009 om 21:30 |
| Hij gelooft er zelf ook gewoon in en als het in het koppie goed zit dan volgt de rest vanzelf (uitzonderingen daar gelaten) |
| Geplaatst door Henki op zaterdag 13 juni 2009 om 21:56 |
We hebben vandaag wel gezien dat er een zeer goede kop op dat lichaam zit. Hij leek te gaan lossen, en in plaats van lossen valt die aan. Al zal die misschien zelf niet aan lossen hebben gedacht ( anders denk je ook niet aan aanvallen lijkt me ), maar het zag er toch behoorlijk zwaar uit voor hem. |
| Geplaatst door JVD op zondag 14 juni 2009 om 10:00 |
| Gesink heeft meer potentie dan Boogerd, volgens mij. Trouwens, geloof wel dat Boogie de allersnelste beklimming van de Madeleine ooit gereden heeft toen ie won op La Plagne. |
| Geplaatst door JVD op zondag 14 juni 2009 om 10:05 |
| Gesink heeft meer potentie dan Boogerd, volgens mij. Trouwens, geloof wel dat Boogie de allersnelste beklimming van de Madeleine ooit gereden heeft toen ie won op La Plagne. |
| Geplaatst door JVD op zondag 14 juni 2009 om 10:05 |
| Geplaatst door Tjootje op zondag 14 juni 2009 om 10:18 |
| Deze week las ik bij een artikel op deze site ergens in een reactie dat Boogerd een betere klimmer was dan Gesink????? Daar snap ik dus helemaal niks van. Gesink is een klimmer pur sang. Zo eentje hebben we jaren niet gehad. En Ruben schreef het al. In de Vuelta had hij soms ook een mindere dag. Maar dan weet hij dus nog wel de schade te beperken, tewrijl Boogerd een superdag moest hebben om in de zware bergritten met de besten mee omhoog te kunnen. Als er dan toch een vergelijking gemaakt moet worden komt Robert eerder in de buurt van Steven Rooks. Ook zo'n lange klimmer die er zo nu en dan de schade in een tijdrit beperkt wist te houden. Ik hoop alleen dat Robert over meerdere jaren constanter weet te presteren. |
| Geplaatst door Joop op zondag 14 juni 2009 om 10:22 |
| Dit is zowiezo een onzinnige vergelijking en topic. Zijn twee totaal verschillende type renners die elk weer andere kwaliteiten hebben. Je gaat een Menchov toch ook niet met een Bettini vergelijken |
| Geplaatst door dutchfubar op zondag 14 juni 2009 om 10:25 |
| Ik denk dat het grootste verschil tussen Gesink en Boogerd de instelling is. Gesink ziet zichzelf als ronderenner voor het podium en gelooft er in dat hij ooit de tour kan gaan winnen. Boogerd heeft dat nooit gehad. Die heeft altijd proberen te presteren in die tour, maar heeft in zichzelf nooit helemaal gelooft als ronderenner. Ten minste dat heb ik wel al een aantal keren gelezen. Daarnaast in die documantaire nadat hij gestopt was op de NOS, vertelde hij dat hij al tevreden was over de wedstrijd als de tegenstanders zeiden dat Boogie de gevaarlijkste man was. Ik heb als idee dat Gesink een veel meer winnaarsmentaliteit heeft en echt de drive heeft om te winnen. Over die explosiviteit, je kunt van Gesink geen sprinter maken, maar hij kan zeker aan explosiviteit winnen als hij daarop traint en bepaalde koersen rijdt, lijkt mij. Daarom is het goed dat hij de klassiekers rijdt en koersen als Tirreno-Adricatico. |
| Geplaatst door FerryO op zondag 14 juni 2009 om 10:34 |
| Daar ben ik het mee eens. Boogerd was meer een liefhebber en Gesink heeft meer winnaarsmentaliteit. |
| Geplaatst door Floris op zondag 14 juni 2009 om 13:42 |
| Boogerd wilde mensen pijn doen en iedereen laten zien hoe goed hij was. Had vaak moeite zich weg te stoppen. Gesink wil gewoon winnen.Zelfs gisteren, na een geweldige slotklim, was hij nog niet onverdeeld positief: "'Natuurlijk baal ik dat ik niet gewonnen heb!" |
| Geplaatst door dutchfubar op zondag 14 juni 2009 om 13:48 |
| Er komt een nieuwe generatie Nederlandse renners aan die allemaal die instelling hebben. Thomas Dekker, Boom, Langeveld, Mollema, Gesink, Terpstra, Maaskant, het zijn allemaal renners met vreselijk veel ambitie in hun specialiteit en allemaal willen ze 1 ding en dat is winnen en misschien nemen ze nu nog genoegen met ere-plaatsen, maar tevreden zijn ze toch niet helemaal. |
| Geplaatst door Oranjeklimgeit op zondag 14 juni 2009 om 15:03 |
| Ik denk dat het voor een topsporter een goede eigenschap is om 'honger' te hebben naar meer, naar het hoogste. |
Gebruikerspaneel
Je bent niet ingelogd.
» Inloggen
» Nog geen account?
» Wachtwoord vergeten?
Headlines
- vrijdag 18 mei
- 00:54 Gesink vierde in tijdrit Cal..
- donderdag 17 mei
- 21:50 Volg hier de vijfde rit in d..
- 18:00 Giro 2012: Voorbeschouwing e..
- 17:55 Giro 2012: Lars Ytting Bak d..
- 17:37 Francesco Lasca wint tweede ..
- 17:30 Raymond Kreder pakt eerste p..
- 16:57 Veertien man in voorselectie..
- 16:04 Jeff Vermeulen wint derde et..
- 15:19 Rabobank met Boom en Wynants..
- 15:09 Christensen en Bonnet uit de..
- 14:46 Volg hier de tweede etappe i..
- 14:28 Volg hier de derde etappe in..
- 12:57 Giro 2012: Volg hier de twaa..
- 11:56 Fränk Schleck wijt tijdverl..
- 01:01 Sagan blijft aan het feest i..
Poll
Wie wint de Giro?
U moet ingelogd zijn om te stemmen.
Joaquin Rodriguez - 26%
Ivan Basso - 29%
Michele Scarponi - 13%
Roman Kreuziger - 11%
Frank Schleck - 4%
Ryder Hesjedal - 5%
Damiano Cunego - 1%
Domenico Pozzovivo - 4%
Paulo Tiralongo - 1%
Jose Rujano - 3%
John Gadret - 1%
Iemand anders - 4%
311 stemmen.

En ik vraag me dus af hoe je die procenten krijgt, door klassiekers te rijden, of lange cols te rijden en dan veel demarrages plaatsen?